PDA

View Full Version : Kleine handen



mandyshadow
14 april 2009, 21:40
Ik ben beginner en heb een goedkope Spaanse gitaar pakketje gekocht. Hoofdzakelijk omdat ik het hier in de buurt kon ophalen. Is van het merk Tenson. Eigenlijk doet dat er niet eens toe (voorlopig).
Ik ben nu "pas enkele dagen" akkoorden aan het oefenen, wat opzich best wel redelijk gaat, behalve dat het echt lijkt alsof mijn handen te klein zijn. Nu ben ik ook niet groot. Vrouw van 1.60 mtr. met bijbehorende kleine handen. Nu zit ik in twijfel of de keus Spaanse gitaar achteraf dan wel zo goed was vanwege de bredere hals. (Iets wat ik ook niet wist). Ze hadden daar ook een Western gitaar maar dat werd me afgeraden als beginners gitaar.
Ik zit bijv. met het probleem C accoord. Krijg mijn ringvinger gewoon niet ver genoeg om deze voor de fret te zetten. Klapt ie naar beneden zodat ik de andere snaar aanraak.

Zijn mijn handen echt te klein ? Is de gitaar toch niet geschikt voor kleine handjes ? Zal de boel genoeg rekken na verloop van veel oefenen ?

Was een goedkoop setje van € 69,00 dus ik val er geen buil aan. Klinkt volgens mij niet echt rot. Maar okay ik heb er geen verstand van. Ik wilde gewoon om te beginnen niet veel uitgeven, kan later als ik een beetje kan spelen altijd nog. Gaat erom dat ik het eerst een beetje wil leren.

Portel
14 april 2009, 21:43
In het begin is het ff wennen, maar na een tijdje gaat het veel beter.
Als je eenmaal besluit verder te gaan met gitaar spelen, kun je altijd nog een westerngitaar kopen.

Het beste kun je dan gewoon naar een gitaarwinkel gaan en allerlei gitaren uitproberen, en dan kun je beslissen welke je neemt op basis van speelgemak, geluid en ook een beetje qua looks.

Bram+
14 april 2009, 21:50