PDA

View Full Version : Marshall JCM900



musical surfer
14 april 2009, 08:27
Toen ik 2dehands afschuimde zag ik deze head van Marshall.

http://www.2dehands.be/marshall-jcm900-57699892.html

Iemand ervaringen of belangrijke info over deze amp?
Wat vinden jullie van die prijs?

(Wij spelen psychedelische Pink Floyd-achtige powerrock. M'n gitaar is een Gibson Les Paul Studio Lite '92 :lp:)

Alle lampen zouden vervangen zijn...

Serienummer M-1998-20-0730-A

Thx!

Bolder
14 april 2009, 08:44
Ik heb er een keertje een optreden mee gedaan, ik was er niet weg van, de crunch was goed, maar echt overstuurde gain was een beetje te fizzy naar mijn idee.

Maar de eigenaar van het ding zei dat hij altijd clean speelde en z'n distortion en andere fratsels gewoon uit wat pedaaltjes haalde.

Maar ik denk dat je wel een goede aankoop gaat doen, het ding ziet er goed uit. Kijk anders nog wat reviews op youtube ofzo.

Bolder
14 april 2009, 08:50
Het is dat je aan Pink Floyd doet, maar deze Marshall is zowat dé higain marshall, dus gebruik google of de zoekfunctie hier even.:hippie:

ackm
14 april 2009, 10:14
Ik heb de jcm900 4100 door een 2x12 v30 speakercab , Op slaapkamer volume kan de clean nog wel leuk klinken maar het distortion kanaal is nauwelijks distortion uit te halen dus ik speel idd ook over clean + pedalen.

Ook de crunch is niet wat je van marshall verwacht zelfs niet op laag volume.
(Misschien heb ik oude buizen?)

Sarco
14 april 2009, 10:47
Nauwelijks distortion uit te halen? Ik haal een vrij brute metalsound uit m'n dual reverb, met gain bijna vol open weliswaar maar toch..

Mr Orange
14 april 2009, 11:05
echt ik lees zovaak dat er een geen distortion uit marshall's komt.
ECHT ONZIN !!
ik speel deathmetal , speel nu op een dsl 100 , hiervoor op een valvestate 102r...meer dan genoeg distortion.

check anders Nile op youtube..karl sanders speelt ook op een dsl 100...lijkt me toch genoeg distortion.

Bolder
14 april 2009, 11:20
Ja ik bedoelde NIET dat er geen distortion uit te halen is, maar dat ik de distortion die eruit komt niet zo goed vind. Ik zei nog zo het is een HIGAIN amp,dus higain.

edit: Uit plexi's en dat soort fratsels komt niet zo heel snel overdrive/distortion uit

ackm
14 april 2009, 12:25
We hebben het hier niet over dsl of valvestates van marshall. daar heb ik niet veel over gespeeld dus zal ik ook niet over oordelen.

De jcm 900 4100 van mij komt wel distortion uit , maar niet zoveel als ik had verwacht , misschien heb ik oude buizen en heeft dat er wat mee te maken of speel ik met te zachten volume.

Dick Wolkendeck
14 april 2009, 12:31
Uit plexi's en dat soort fratsels komt niet zo heel snel overdrive/distortion uit

Dat ligt er aan hoe snel je de volume naar 6 kan draaien. ;)

TimmU
14 april 2009, 13:25
echt ik lees zovaak dat er een geen distortion uit marshall's komt.
ECHT ONZIN !!
ik speel deathmetal , speel nu op een dsl 100 , hiervoor op een valvestate 102r...meer dan genoeg distortion.

check anders Nile op youtube..karl sanders speelt ook op een dsl 100...lijkt me toch genoeg distortion.

Laboga's ook op het podium ,en het kutste geluid dat ik ooit gehoord heb.

Mr Orange
14 april 2009, 13:29
ja maar ik heb het niet over smaak
maar er is wel genoeg distortion ;)

Dick Wolkendeck
14 april 2009, 14:37
Ja zo had ik ook voldoende distortion uit mijn Philips cassettedeck (de eerste serie met dolby). Hondo II inpluggen in de microfooningang, de VU-meters strak in de bovenhoek... gelijk een nest dolle wespen.

Bolder
14 april 2009, 17:43
Dat ligt er aan hoe snel je de volume naar 6 kan draaien. ;)

ja idd. (voer minstens 10 tekens in blehbleh)

vinni
14 april 2009, 18:57
Pink Floyd = Hiwatt + pedals


Vinni

Bolder
14 april 2009, 19:37
Pink Floyd = Hiwatt + pedals


Vinni
jup (voer minstens 10 tekens in)