PDA

View Full Version : Orange rocker 30 vraag



hugo123
13 april 2009, 23:03
Ik zit een beetje te kijken naar orange amps, en de rocker 30 leek mij wel een leuke amp, maar nu heeft hij geen fx loop, maar ik gebruik bijna altijd een lichte delay en oook veel phaser en andere modulatie pedalen. Hoe doen jullie dit, want ik wil namelijk wel de distortion uit de orange halen? Ik gebruik een boss DD-20 voor delay, hoe kan ik hem dan het beste instellen dat de delays ook goed klinken voor de distortion?

Mitch
13 april 2009, 23:29
Ik preek misschien voor eigen parochie, maar je stelt nu eignelijk een vraag die meer over Effecten gaat dan over een versterker. In Effecten staat o.a. een FAQ met info over dit onderwerp en nog een groot topic.
Modulatie vóór d eloop kan prima, afhankelijk van de mate van oversturing die je uit de amp haalt (en ook de aard van oversturen, smoothere gain kun je makkelijker een delay vóór zetten).

hugo123
13 april 2009, 23:31
OK, anders mag hij wel verplaatst worden hoor;)

Levitation
14 april 2009, 12:13
Ik heb ook een Rocker waar ik regelmatig m'n delay op aansluit. Tja, modulatie-effecten zoals delay, chorus, reverb etc. klinken voor de pre-amp nu eenmaal niet zo prachtig.

Clean valt het nog wel goed mee, maar eens je de gainknop gaat opendraaien kan het wel eens een brij worden (al hangt het vaak ook af van het type pedaal).

In elk geval, die Rocker is wel een leuk ding. Natural channel (clean) klinkt zonder pedalen wat droog, maar hang daar een EQ-pedaal voor (Boss GE7 hier) en dat kanaal komt helemaal tot leven.
Het overdrive kanaal is waar de Rocker zijn charme voor gekregen heeft.

Als je niet zo'n fx-freak bent zou ik de aankoop toch overwegen, al zou ik hem wel zeker eerst gaan testen. Op zich is 't nogal een one-trick pony.