PDA

View Full Version : Pod 2.0 op een Mac



Megadeth22
13 april 2009, 15:47
Hoi.

Gezien mijn eerdere topic over ruis bij het opnemen (dat waarschijnlijk komt doordat mijn macje het geluid moet versterken aangezien het signaal van mijn gitaar te zwak is) wil ik graag iets kopen waardoor dit signaal verbetert wordt en dus de ruis verholpen. Nu zat ik te denken aan een Pod 2.0

Kan ik hierin mijn gitaar pluggen, en dan die Pod in mijn line-in pluggen van mijn computer, en dan met een programma als Garageband opnemen?

Zoja, is een Pod Express hier ook al voldoende voor? Want eigenlijk heb ik alleen een audio-interface gevalletje nodig. Ik wil in ieder geval dat de ruis weggaat.
:strat:

fivelastwords
13 april 2009, 15:49
Geen Pod kopen, maar een Toneport, dat is een audiointerface op USB basis waar je software bijgeleverd krijgt die ook in de Pod's zit. Zijn prima apparaatjes en er is al heel veel over geschreven in dit forum, dus ik zou ff de zoekfunctie gebruiken als je alle specs wil weten.

Succes!

artnaz
13 april 2009, 16:08
Ik heb ook al een jaar of twee de Toneport UX2 icm een Mac, bevalt erg goed!

Het USB-signaal is alleen niet altijd super, dat ligt aan die drivers van Line6. Maargoed, daar kun je ook mee leven.

Megadeth22
13 april 2009, 16:11
Ik heb ook al een jaar of twee de Toneport UX2 icm een Mac, bevalt erg goed!

Het USB-signaal is alleen niet altijd super, dat ligt aan die drivers van Line6. Maargoed, daar kun je ook mee leven.
Klinkt het ook een beetje redelijk met de wat zwaardere stijlen muziek?

artnaz
13 april 2009, 16:23
Ja hoor. Het blijft natuurlijk wel moddeling, maar klinkt totaal niet slecht! En sowieso beter dan de POD 2.0.

Megadeth22
13 april 2009, 16:26
Ja hoor. Het blijft natuurlijk wel moddeling, maar klinkt totaal niet slecht! En sowieso beter dan de POD 2.0.
Ik heb nog nooit anders opgenomen dan met moddeling dus ik vind 't goed :cheerup: Werkt hij trouwens ook met Garageband?

artnaz
13 april 2009, 16:37
Met alles! :)

Ik heb mijn Toneport aangesloten aan een leuke 5.1 set, dus ik heb muziek/films/systeemgeluiden/gitaargeluiden (eventueel tegelijk) over die boxen. Klinkt geweldig en werkt prima.

Megadeth22
13 april 2009, 20:14
Met alles! :)

Ik heb mijn Toneport aangesloten aan een leuke 5.1 set, dus ik heb muziek/films/systeemgeluiden/gitaargeluiden (eventueel tegelijk) over die boxen. Klinkt geweldig en werkt prima.
Wooow netjes. Ok dan denk ik dat ik inderdaad zo'n dingetje ga aanschaffen :cheerup:
Een maat van me heeft ook zo'n ding, even vragen of ik 'm bij hem eens mag uitproberen / kijken wat 'ie kan doen.

harrie-beton
14 april 2009, 10:28
Een toneport heeft toch alleen 2 kanalen (eventueel een subwoofer) en geen 5.1 surround?

artnaz
14 april 2009, 12:32
Hij heeft wel een digitale coax (s/pdif) die gewoon doorgeeft wat je er in stopt.