PDA

View Full Version : Nieuw project



Pagina's : [1] 2 3

Orpheo
13 april 2009, 12:51
Zoals bekend, heb ik bij crimson guitars gitaren op stapel staan. Ik heb ook gibsons, en warmoth les pauls, edoch; op de helft van mijn gibsons speel ik niet. Omdat warmoth gewoon betere gitaren maakt, heb ik besloten het slimmer aan te pakken; alles waar ik ook maar enigszins van denk; ik speel er niet op, gaat in de verkoop. dat geld gaat in een warmoth les paul zitten. Waarom warmoth, en niet crimson, hoor ik dan?

De redenen zijn voor jullie wellicht triviaal, maaar voor mij zeker niet.

1: Omdat warmoth heel veel sneller is dan crimson. Ben bouwt voor 30 man momenteel, en loopt vertraging op vanwege de complexe bouw. Hij doet ook alles met de hand, warmoth met CNC's, dat scheelt ook.

2: warmoth wil wel hout gebruiken, dat Ben niet heeft, wil of kan, bijvoorbeeld canary en koa.

3: Ik heb 2 paarse warmoths, 2 sunburst warmoths, en 'maar' EEN koa warmoth. dat gebrek aan symmetrie steekt me. Ik ben aspirant-natuurkundige, en ik heb een 'thing' voor symmetrie, en dit steekt me als een idioot.

Ik heb een paar opties die ik kan doen, met het geld van de verkochte gitaren.


1: een nagenoeg exacte kopie maken van mijn eerste koa. Dus, koa op walnut, ebben toets, kruizen alsinleg, kahler, 3 gouden humbuckers, en als verandering, canary neck, met binding op top.

2: een versjiekte versie; enkeldelig walnoot. verder de rest hetzelfde.

3: nog sjieker: gelamineerde back! walnoot dus als core, koa top, lacewood back, geen bindings, maar maple spacers.

4: totaal wat anders; wenge top, rosewood back, purpleheart neck, ebben toets. Compleet wat anders dan wat ik al heb.

Ik vind beide ideeen wel cool, om eerlijk te zijn, en weet gewoon niet goed welke nu het 'tofst' zal zijn.

Rosewood back met koa kan natuurlijk ook, maar dat gaat een veel te warm geluid opleveren ben ik bang.

Johannes
13 april 2009, 13:04
Besef je dat hoe meer gitaren je hebt, hoe meer ertussen zitten waar je weinig op speelt. Verder, doe wat je niet laten kunt.

barno
13 april 2009, 13:28
dat symmetrie verhaal is uiteraard volstrekt van de pot gerukt, ga daar es mee naar een dokter :) Asymmetrie is trouwens ook een natuurkundig begrip...

hezz
13 april 2009, 13:45
Another day, another Orpheo Les Paul! ;)

Chroxy
13 april 2009, 13:46
een koa stratocaster maken? ;)

artnaz
13 april 2009, 14:05
Je hebt het wel over symmetrie, maar behalve optie 1 zie ik geen symmetrie meer...

Verder zou ik het tof vinden als je deze keer een "niet-glossy" afwerking kunt doen op je Koa. Ik dacht dat Warmoth dat bij Koa niet wil of iets dergelijks, maar misschien kun je dat hier (laten) doen? Vind ik persoonlijk mooier...

http://www.chrisguitars.com/warmoth-diy-koa-strat3.jpg

Verder vind ik canary en gelamineerde back erg opwindend, maar de combinatie precies moet je zelf maar bepalen... :D

JeroenSchaaf
13 april 2009, 14:12
Ach is toch gaaf om zo bezig te zijn met gitaren! ben benieuwd wat je uit kiest als project!

Pepe
13 april 2009, 14:20
Als ik zeg excentriek dan zal je dat als een compliment opvatten neem ik aan.

Ik denk niet dat je echt gelukkiger noch beter gaat worden met de zoveelste gitaar die "helemaal te gek geweldig" is om een paar maanden later het veld te moeten ruimen voor de volgende "helemaal echt te gekke" gitaar, topje koa of niet.

Niettemin, mijn zegen.

Gothra
13 april 2009, 14:21
Ik ga voor de gelamineerde back!

sjaak1990
13 april 2009, 14:28
Ik had bij Ben een prijsopgave gedaan. 200 Euro extra voor een Koa top. Dus bij mij wilde hij het wel gebruiken, waarom bij jou niet dan?

En symmetrie? Moet je ook 2 tops hebben, 2 cabs, 2 leuters.

Gelukkig heb ik daar geen last van haha, dat zal wel erg duur worden dan.

sjaak1990
13 april 2009, 14:43
Je hebt het wel over symmetrie, maar behalve optie 1 zie ik geen symmetrie meer...

Verder zou ik het tof vinden als je deze keer een "niet-glossy" afwerking kunt doen op je Koa. Ik dacht dat Warmoth dat bij Koa niet wil of iets dergelijks, maar misschien kun je dat hier (laten) doen? Vind ik persoonlijk mooier...

http://www.chrisguitars.com/warmoth-diy-koa-strat3.jpg

Verder vind ik canary en gelamineerde back erg opwindend, maar de combinatie precies moet je zelf maar bepalen... :D

Prachtige gitaar! Echt geweldig mooi :mmmm:

koentjo
13 april 2009, 14:47
Ik had bij Ben een prijsopgave gedaan. 200 Euro extra voor een Koa top. Dus bij mij wilde hij het wel gebruiken, waarom bij jou niet dan?

En symmetrie? Moet je ook 2 tops hebben, 2 cabs, 2 leuters.

Gelukkig heb ik daar geen last van haha, dat zal wel erg duur worden dan.

even de betweter uithangend: symmetrie staat niet gelijk aan 2.
is een cirkel niet symmetrisch? is volgens mij maar 1 object.

maarja, details...

Ben benieuwd naar het resultaat, en je keuze.

artnaz
13 april 2009, 14:52
Inderdaad! Als je symmetrie in je gitaren wilt moet de helft lefty zijn! :D Amps en cabs zijn gelukkig wel symmetrisch als je niet teveel op de knopjes en lettertjes let.

marter544
13 april 2009, 14:59
Je bent niet wijs... Motherfucking, ik wou dat ik op dezelfde manier niet wijs was als jij! :cheerup:

Orpheo
13 april 2009, 16:15
asymmetrisch is juist iets dat in de natuurkunde vermeden wordt als de pest.alles gaat in paren,en dat bedoel ik dan met symmetrie.een cirkel is symmetrisch, een driehoek natuurlijk ook.

ik verkoop juist veel, om er 'weinig' aan over te houden,juist omdat ik er niet op speel.het idee van de ultieme gitaar heb ik laten varen.

Ben was geen fan van koa bij mijn axes,en canary idem,zover ikk hem begreep.

en echt antwoorden hoor ik niet...

@pepe: ik heb nooit overwogen een warmoth te verkopen,alleen gibsons...hoe zou dat toch komen,waarom zou dat toch zijn? het zijn altijd gibsons geweest die t veld moesten ruimen.

@chroxy:wat snap je niet aan 'les paul'? ik mot geen strat.

@barno:iedereen heeft z'n eigen ding dat zijn leven beheerst. ik heb dat met getallen en symmetrie, m'n zus is als de doood voor t donker,en jij zit zoveel mogelijk als je kan te zinspelen op mijn geestelijke gesteldheid.word daar n beetje moe van...

Ferraririk
13 april 2009, 16:23
HOHO alleen een gelijkbenige driehoek is symetrisch :D

MichaelSS
13 april 2009, 16:27
asymmetrisch is juist iets dat in de natuurkunde vermeden wordt als de pest.alles gaat in paren,en dat bedoel ik dan met symmetrie.een cirkel is symmetrisch, een driehoek natuurlijk ook.

ik verkoop juist veel, om er 'weinig' aan over te houden,juist omdat ik er niet op speel.het idee van de ultieme gitaar heb ik laten varen.

Ben was geen fan van koa bij mijn axes,en canary idem,zover ikk hem begreep.

en echt antwoorden hoor ik niet...

@pepe: ik heb nooit overwogen een warmoth te verkopen,alleen gibsons...hoe zou dat toch komen,waarom zou dat toch zijn? het zijn altijd gibsons geweest die t veld moesten ruimen.

@chroxy:wat snap je niet aan 'les paul'? ik mot geen strat.

@barno:iedereen heeft z'n eigen ding dat zijn leven beheerst. ik heb dat met getallen en symmetrie, m'n zus is als de doood voor t donker,en jij zit zoveel mogelijk als je kan te zinspelen op mijn geestelijke gesteldheid.word daar n beetje moe van...

Kom op zeg. Wat een onzin is dit. Beetje overdreven hoor.

Guitar GoD
13 april 2009, 16:39
zn crimson is nog niet af of hij wil alweer een nieuwe!:ok:

grayfink
13 april 2009, 16:41
@Orpheo, wat moet je voor die faded WB hebben dan?

Orpheo
13 april 2009, 16:51
GEelijkzijdig overigens ook,maar ok....

@ grayfink:pm me maar.

@michaelss:waarom?ga eens inhoudelijk erop in,en niwt in vage blabla-blaattermen.

@guitargod: dit idee heb ik al langer dan vandaag.tis heus niet een bevlieging.

het valt me op dat er zoveel op-de-man posts zijn,en weinig inhoudelijks.jammer.

grayfink
13 april 2009, 16:56
Ik je gepm'd dat je me kunt pm'en :D
Mijn beste vriend (bassist in ons bandje) was teleurgesteld dat ik de mijne had verkocht, hij had hem ook wel willen overnemen. Vandaar dus. Wat is dat voor vlek op die slagplaat trouwens? Lijkt op stickerresten.
Waarom trouwens de prijs niet openbaar? Je spamt niet, het is dan gewoon antwoord op een vraag. Lijkt me alleen maar reclame :)

MichaelSS
13 april 2009, 17:02
GEelijkzijdig overigens ook,maar ok....

@michaelss:waarom?ga eens inhoudelijk erop in,en niwt in vage blabla-blaattermen.

het valt me op dat er zoveel op-de-man posts zijn,en weinig inhoudelijks.jammer.

Wat is er vaag aan dan? Ik vind het gewoon onzin. Iedere ster-gitarist speelt bijna op een gibson en die heeft niks te klagen en jij als amateur hebt altijd wel iets te klagen over gibsons. Je gaat mij niet vertellen dat het soort hout waarvan de gitaar gemaakt is zo'n duidelijk negatief verschil is dat je ervoor een andere zou moeten hebben en dan ook nog eens een individual-custom-build gitaar.

Ook lijkt het mij onzin dat de "nieuwe" warmoth die je dus waarschijnlijk gaat bestellen zo overduidelijk beter is dan je huidige warmoths.

Nou ja zelf weten het zijn jouwn centen maar toch blijf ik het een onzinverhaal vinden. Dit is een typisch geval van iemand die in mijn ogen nooit tevreden is. Als je een vermogen aan studio's. standaard's warmoth's en zelfs custom-gitaren hebt maar dan NOG steeds niet tevreden bent vraag ik me af of er uberhaupt wel een gitaar is die aan jouwn wensen voldoet.

Chroxy
13 april 2009, 17:02
mijn opmerking was een grapje, het hele forum weet dat je 'geen strats mot' ..

Anyway; Mijn mening op jouw vraag!?
Ten eerste begrijp ik het de hoeveelheid Les Pauls niet, maar die discussie is al vaak genoeg gevoerd.

Jij wilt symmetrie in je collectie, dus dan maak een Les Paul met koa?! Doe je dit niet (optie 4?) dan zul je hier nog mee blijven rondlopen. Daarnaast zou ik nooit een gitaar compleet hetzelfde maken als één die je al hebt (op het canary (kanarie?) gebeuren na).

Dus; maak een Koa Les Paul, met een twist; niet alleen een houtsoort die je niet hebt, maar misschien een element-keuze die je nog niet hebt? Floyd/Kahler erop? Effecten ingebouwd? ..

Zo blijf je symmetrisch, maar ook weer niet, want je hebt weer wat 'nieuws' en een reden om binnekort wéér een gitaar te kopen, om weer symmetrisch te zijn ;)

Pepe
13 april 2009, 17:04
Het zou mooi zijn als er inhoudelijk met je te discussiëren viel maar ik weet na een paar jaar Orpheo dat elke suggestie die niet in je denkraam past kansloos is. Zo'n eerste post met een vraag daarin verwerkt... dat is meer een mededeling toch?

Maar heb je hebt toch geen spijt van je Crimson keuzes? Of geen geduld?

barno
13 april 2009, 17:04
@barno:iedereen heeft z'n eigen ding dat zijn leven beheerst. ik heb dat met getallen en symmetrie, m'n zus is als de doood voor t donker,en jij zit zoveel mogelijk als je kan te zinspelen op mijn geestelijke gesteldheid.word daar n beetje moe van...

Weer in een relmood of wat? What a bunch of suspicious crap dat ik zou zinspelen op eender welke gesteldheid man, lees jij geen smiley's of zo?
Jij pakt alles zo fucking persoonlijk dat het zielig wordt hoor. Ik gaf gewoon een opmerking met een knipoog, onderlijn dat door er een smiley bij te zetten. Ik word het ook behoorlijk moe om mijn posts steeds te moeten duiden aan jou.

macwilliams
13 april 2009, 17:21
Ik vind het helemaal te gek als iemand doorslaat. Het forum zou een stuk saaier zijn.
Wat betrefd dat symetrische in de natuurkunde. Het is niet het symetrische maar juist dualiteit. Voor elke plus een min elk zwart een wit op die manier paren vormend. Maar goed.. Das verder niet inhoudelijk

Go orpheo go.

Orpheo
13 april 2009, 17:33
dat 'iedereen' op gibson speelt,daar heb ik toch geen boodschap aan? de halzen zijnn te dun,geen compound radius,hout is slecht,halzen zijn niet goed geconstrueert,rammelende trussrods,slechte pickups,slechte tuners...ik snap niet wat er dus goed aan is.het hout is niet goed,vind ik dan. ik vind gibsons mahonie en esdoorn van inferieure kwaliteit ten opzichte van warmoth. esdoorn heeft gewoon een matige vlam en het mahonie is te licht en heeft een te open nerf,wat zich vertaalt in een te lichte sound. al mijn gibsons zijn zwaar gemod,en niet origineel.wat dat nog wel is,staat in de verkoop.

@barno: ik lees t bij jou wel vaak,dat je denkt dat ik niet helemaal 100 ben.snap je niet dat dat ergerlijk is?

ik ben tvreden met wat ik heb,en hoe het is,maar nog die 'ene' bijzondere erbij, dat blijft altijd jeuken. een gibson zal altijd een compromis zijn. ik hheb ontdekt dat n LP met 'hard' hout als back en 'soft' als top, mij veel meer mijn sound levert dan andersom,hoe het dus bij eigenlijk iedere les paul zit.

deze zal niet beter of slechter zijn dan mijn vorige warmoths,hooguit anders.en dat is precies de bedoeling. gibson heeft gewoon niet wat ik wil,en dat men dat niet in ziet of wil inzien,is mijn zorg niet.

@pepe: er komt niet eens een discussie op gang over 'gitaar', maar over mij.alles dat dan refereert aan gitaar, is dan weer n flame naar mij.dat men dat niet ziet,vind ik opmerkelijk.

een strat is zeker niet wat ik wil,omdat de feel te 'plat' is: niet dat compacter van n lp.

een floyd zal ik niet doen,kahler is waarschijnlijker, omdat n kahler n minder groot gat nodig heeft. andere pups is wel 'mogelijk'.

sjaak1990
13 april 2009, 18:38
Zou je niet eerst gewoon op je crimsons wachten? Het duurt natuurlijk wel even maar het wordt wel prachtig spul...

Je hebt zelf gezegd: Crimson is goedkoper, en er kunnen meer dingen die ik wil gedaan worden en meer pluspunten. Daar zou ik zelf wel wat extra voor willen wachten.

Guitar GoD
13 april 2009, 19:17
sjaak je hebt hier een punt.

Orpheo
13 april 2009, 19:21
Zou je niet eerst gewoon op je crimsons wachten? Het duurt natuurlijk wel even maar het wordt wel prachtig spul...

Je hebt zelf gezegd: Crimson is goedkoper, en er kunnen meer dingen die ik wil gedaan worden en meer pluspunten. Daar zou ik zelf wel wat extra voor willen wachten.

is zeer zeker een punt. absoluut. maar het 'symmetrie' aspect telt voor mij ook HEEL zwaar.

Ik heb warmoth nu deze opties gemaild. purpleheart top op rosewood, canary neck ebben toets, GEEN inleg. OF koa/maple/walnut/maple/lacewood met canary neck, ebben toets, kruizen inleg.

Gothra
13 april 2009, 19:37
Joh doe gewoon wat je zelf het beste vindt. Jullie kunnen wel allemaal gaan lopen zeiken over dat symmetrie gedoe, maar als Orpheo dat nou wil.... Als ik het geld ervoor zou hebben zou ik precies hetzelfde doen.

hezz
13 april 2009, 19:39
Het zal natuurlijk een heel persoonlijk iets zijn. Ik persoonlijk vind het hele symmetrie verhaal een beetje klinken als een vergezocht excuus om een gitaar te kopen, maar wij moeten maar gewoon Orpheos keuze respecteren en hem helpen in zijn keuze.

Anyway, ik zou helemaal niet gaan voor een exacte kopie. Daar heb je naar mijn idee helemaal niets aan... maar een luxere versie met een wat andere hardware samenstelling zou interessant kunnen zijn. Maar ik zou zeggen, probeer tenminste een andere sound ermee te creeren wat het onderscheid van zijn toekomstige broer. Probeer binnen dit zogenaamde symmetrie-verhaal ook een plus/minus, yin/yang, light/dark verhouding te maken.

Heb je trouwens wel eens soundfiles gepost van je gitaren? Ik ben eigenlijk best benieuwd naar wat de sound is waar jij tevreden mee bent of naar opzoek bent.

Orpheo
13 april 2009, 19:44
Het zal natuurlijk een heel persoonlijk iets zijn. Ik persoonlijk vind het hele symmetrie verhaal een beetje klinken als een vergezocht excuus om een gitaar te kopen, maar wij moeten maar gewoon Orpheos keuze respecteren en hem helpen in zijn keuze.

Anyway, ik zou helemaal niet gaan voor een exacte kopie. Daar heb je naar mijn idee helemaal niets aan... maar een luxere versie met een wat andere hardware samenstelling zou interessant kunnen zijn. Maar ik zou zeggen, probeer tenminste een andere sound ermee te creeren wat het onderscheid van zijn toekomstige broer. Probeer binnen dit zogenaamde symmetrie-verhaal ook een plus/minus, yin/yang, light/dark verhouding te maken.

Heb je trouwens wel eens soundfiles gepost van je gitaren? Ik ben eigenlijk best benieuwd naar wat de sound is waar jij tevreden mee bent of naar opzoek bent.

ik heb ooit geprobeerd met m'n telefoon clips te maken, maar het klinkt altijd nergens nar; de mic in de telefoon comprimeert gewoon het te erg. je hoort in de clips alleen hoe goed/ slecht de mic is, verder eigenlijk, niks. je hoort geen tone oid, en daarom heb ik ooit besloten gewoon geen clips meer te maken, omdat het toch geen nut heeft.

Snuiter
13 april 2009, 19:46
is zeer zeker een punt. absoluut. maar het 'symmetrie' aspect telt voor mij ook HEEL zwaar.

Ik heb warmoth nu deze opties gemaild. purpleheart top op rosewood, canary neck ebben toets, GEEN inleg.

Dit komt de symmetrie toch ook niet ten goede, maar soit.

Ik zou, en dat is natuurlijk persoonlijk, eerst eens wachten op je Crimsons, stel je voor dat ze je beter bevallen dan je Warmoths... Los daarvan, zou je niet iets met KOA kunnen doen wat esthetisch gezien lijkt op je huidige KOA, maar wat qua sound weldegelijk wat nieuws toevoegt?

hezz
13 april 2009, 20:01
ik heb ooit geprobeerd met m'n telefoon clips te maken, maar het klinkt altijd nergens nar; de mic in de telefoon comprimeert gewoon het te erg. je hoort in de clips alleen hoe goed/ slecht de mic is, verder eigenlijk, niks. je hoort geen tone oid, en daarom heb ik ooit besloten gewoon geen clips meer te maken, omdat het toch geen nut heeft.

What about bekende gitaristen die jouw toon hebben ofzo? Iets op youtube... anything? :)

Orpheo
13 april 2009, 20:04
Dit komt de symmetrie toch ook niet ten goede, maar soit.

Ik zou, en dat is natuurlijk persoonlijk, eerst eens wachten op je Crimsons, stel je voor dat ze je beter bevallen dan je Warmoths... Los daarvan, zou je niet iets met KOA kunnen doen wat esthetisch gezien lijkt op je huidige KOA, maar wat qua sound weldegelijk wat nieuws toevoegt?

is waar. maar ik wil deze keer warmoth :) waarom iedere dag biefstuk eten? soms is kipfilet toch ook lekker ;)

@hezz: moet ik flink over nadenken, maar zou 't effe niet weten... moet ik nog over nadenken.

artnaz
13 april 2009, 20:07
Maar Orph, je kan kan dan toch ook wel een paar honderd euro missen voor een mic en een geluidskaart of iets dergelijks? Lijkt me best handig in jouw positie.

En nogmaals, ik snap het symmetrie verhaal niet als je aangezien die optie die je nu aankaart helemaal niet zo op je Koa lijkt...

Orpheo
13 april 2009, 20:13
Maar Orph, je kan kan dan toch ook wel een paar honderd euro missen voor een mic en een geluidskaart of iets dergelijks? Lijkt me best handig in jouw positie.

En nogmaals, ik snap het symmetrie verhaal niet als je aangezien die optie die je nu aankaart helemaal niet zo op je Koa lijkt...

ik weet dat het argument 'raar' is, maar voor mij is het volkomen steekhoudend.

in welke positie? Jullie plezieren met clips? wat heb ik er zelf aan?

artnaz
13 april 2009, 20:17
Nee, ik bedoel niet of het willen van symmetrie raar of niet is. Ik bedoel dat je een iets symmetrisch wil voor je Koa, maar de specs die je geeft lijken total niet op de Koa. Dus het symmetrie-principe is dan een beetje weg.

Als je denkt dat je zelf niets hebt aan opnames moet je het niet doen natuurlijk. Maar als je toch zoveel geld in gitaren stopt, zou ik persoonlijk ook een relatief klein bedrag in opname-apparatuur stoppen. Die mogelijkheid om bepaalde dingen op te nemen wil ik altijd hebben.

espike
13 april 2009, 20:19
come on, symetrie is gewoon een excuus voor ouderwetse GAS.
Maakt t niet minder leuk.
Wat ik me alleen afvraag is: wat voor elementen gooi je er in, en waarom?
En als we toch bezig zijn.. zelfde elementen ook in je crimsons?

en om op je eigenlijke vraag terug te komen:
ik zou zelf gaan voor:
4 totaal wat anders; wenge top, rosewood back, purpleheart neck, ebben toets. Compleet wat anders dan wat ik al heb.
mischien nog een beetje aangepast ivm je symetrie:
koa top, wenge/rosewood neck en de back ben ik nog niet over uit. mischien maple, en anders padoek of mahonie.
Wat alleen wel erg mooi zou zijn met een gelamineerde neck, is geen fretboard er over. Alleen denk ik dat dat voor warmoth te veel is

Orpheo
13 april 2009, 20:23
Nee, ik bedoel niet of het willen van symmetrie raar of niet is. Ik bedoel dat je een iets symmetrisch wil voor je Koa, maar de specs die je geeft lijken total niet op de Koa. Dus het symmetrie-principe is dan een beetje weg.

Als je denkt dat je zelf niets hebt aan opnames moet je het niet doen natuurlijk. Maar als je toch zoveel geld in gitaren stopt, zou ik persoonlijk ook een relatief klein bedrag in opname-apparatuur stoppen. Die mogelijkheid om bepaalde dingen op te nemen wil ik altijd hebben.

opnemen interesseert me totaal niet.

Zoals het bij mij altijd is, het begint met een basis idee, om te evolueren tot een idee dat eigenlijk heel anders is dan 't begin, maar wel weer heel erg 'mij'. de koa 'veranderde' zo, de purpleburst veranderde zo, de crimsons ook. niet dat ik er niet tevreden mee ben, in tegendeel! symmetrie zit 'm niet alleen in hout en looks, maar ook om het algehele idee.

pickups: swineshead met houten bobbins en gouden raampjes lijkt me wel kek eigenlijk, for a change :)

pannekoek
13 april 2009, 20:24
orpheo, kom jij nog wel ns aan spelen toe? volgens mij ben jij de hele dag en nacht aan het denken over houtcombinaties en de minimale verschillen ertussen?

Orpheo
13 april 2009, 20:30
orpheo, kom jij nog wel ns aan spelen toe? volgens mij ben jij de hele dag en nacht aan het denken over houtcombinaties en de minimale verschillen ertussen?

als ik thuis ben, speel ik behoorlijk veel ;) eigenlijk iedere vrije minuut. edoch, ik wil, en moet, tijd besteden aan andere dingen, dus 24 uur per dag spelen gaat helaas niet ;)

trouwens, deze vraag heb je me denk ik al 4 keer gesteld, en al 4 keer hetzelfde antwoord... word de vraag en het antwoord niet een beetje saai?

Bram+
13 april 2009, 20:35
Ik ben aspirant-natuurkundige, en ik heb een 'thing' voor symmetrie, en dit steekt me als een idioot.
Met een voorkeur voor astrofysica zeker, want je lult flink in de ruimte..

Dat je zo koopziek als een wijf bent weten we nou allemaal wel, dat heeft iedere gitarist in bepaalde mate, maar ga nou niet van die rare verhalen vertellen, dat doe je (en anderen overigens ook) al genoeg.

Voorts:
Ik zou in ieder geval voor iets anders gaan dan je al hebt, voor zover het nog in je 'symmetrische' collectie past.

Tjebbe_Z
13 april 2009, 20:36
speel je ook in bandjes en dergelijke, Orpheo? Iemand met zoveel gitaren zal denk ik toch wel op zijn minst in een plezierig vrijetijds bandje spelen. Alleen maar zoldergitarist zou dan ook zonde zijn.

Orpheo
13 april 2009, 20:47
Met een voorkeur voor astrofysica zeker, want je lult flink in de ruimte..

Dat je zo koopziek als een wijf bent weten we nou allemaal wel, dat heeft iedere gitarist in bepaalde mate, maar ga nou niet van die rare verhalen vertellen, dat doe je (en anderen overigens ook) al genoeg.

Voorts:
Ik zou in ieder geval voor iets anders gaan dan je al hebt, voor zover het nog in je 'symmetrische' collectie past.

nee, hoge energiefysica ;) daar komt de voorkeur voor supersymmetrie vandaan.

En nee, nu even geen band. moet er weer eens de tijd voor maken.

Hendriks
13 april 2009, 21:21
Ah ,zeker teveel tijd in een kerncentrale rond gehangen . Wat een geleuter allemaal , volgens mij is het gewoon een tekort aan aandacht , eerst veel bombarie over een dozijn Gibsons ,dan zijn het weer Crimsons en omdat het even rustig is , weer wat nieuws bedenken.

artnaz
13 april 2009, 21:30
Wat doet nou iedereen speels met "aandacht" en "excuus" dan? Niet dat ik achter zijn keuze sta, maar dat moet hij ten eerst zelf weten. Maar bovendien zijn slaan die termen nergens op. Waar heeft hij een excuus voor nodig dan? Of aandacht? Gaat hij duizenden euro's uitgeven voor aandacht op een digitaal forum?

budje
13 april 2009, 21:39
Ik denk dat orpheo volledig in zijn recht staat om zijn geld te vergooien aan wat hij zelf wil, en dat wij daar niet zo ont-zet-tend over moeten zeiken met zijn allen.

Wat jij en ik daarvan vinden daar gaat dit topic toch niet over! Ik ben een strat-liefhebber. Daar ga ik de TS toch niet mee lastig vallen? Hij heeft 12 (ofzo) Les pauls. So what? Als ik genoeg geld had kocht ik er ook nog 10 onzinnige strats of teles bij!

Loop nou eens niet zo te zeiken allemaal!

Orpheo
13 april 2009, 21:55
Ah ,zeker teveel tijd in een kerncentrale rond gehangen . Wat een geleuter allemaal , volgens mij is het gewoon een tekort aan aandacht , eerst veel bombarie over een dozijn Gibsons ,dan zijn het weer Crimsons en omdat het even rustig is , weer wat nieuws bedenken.

absoluut.je hebt gelijk.ik zal het dan ook maar toegeven...eigenlijk ben ik Herman van idols.met mijn zwakbegaafde brein weet ik 1 ding zeker: ik wil aandacht,en daarom post ik hier...

Hendriks
13 april 2009, 22:37
Het woord "zwakbegaaft"zul je mij niet horen gebruiken en who is Herman?

HUESSEN
13 april 2009, 22:42
absoluut.je hebt gelijk.ik zal het dan ook maar toegeven...eigenlijk ben ik Herman van idols.met mijn zwakbegaafde brein weet ik 1 ding zeker: ik wil aandacht,en daarom post ik hier...

Maak er maar een grap van, maar zo kom je wel over...

Hendriks
13 april 2009, 22:47
heeft te maken met geestelijke symmetrie.

Als je symmetrie wilt , moet je eigenlijk al je gitaren in een linkshandige uitvoering laten maken.

HUESSEN
13 april 2009, 22:51
http://i415.photobucket.com/albums/pp238/HUESSEN/Titulaer.jpg

zjanke
13 april 2009, 22:53
Ligt er aan wat je als symmetrie-as gebruikt ;)

Ik vind het wel een grappig verhaal om GAS te rechtvaardigen. Wie heeft daar wel een rationele verklaring voor?
Dat het absurd is en onnodig en geld over de balk, dat weet iedereen wel. Maar welke gitarist maak zich daar niet schuldig aan? :makeup:

Orpheo
13 april 2009, 23:04
Maak er maar een grap van, maar zo kom je wel over...

en ik lig daar geen tel wakker van :) het zal me echt aan m'n reet roesten wat jullie van mij denken; het gaat om de gitaar, het ontwerp, de houtsoorten...

Hendriks
13 april 2009, 23:11
Ik vind toon belangrijk

HUESSEN
13 april 2009, 23:18
:(
en ik lig daar geen tel wakker van :) het zal me echt aan m'n reet roesten wat jullie van mij denken; het gaat om de gitaar, het ontwerp, de houtsoorten...



ach ik zeg wel niks meer ,het is eigenlijk diep en diep triest voor die meneer.:(

hezz
13 april 2009, 23:25
:(



ach ik zeg wel niks meer ,het is eigenlijk diep en diep triest voor die meneer.:(

Nee jij voegt wat toe aan het topic... :???:

bert k
13 april 2009, 23:38
Iedereen kappen met dat flamen, anders gaat het topic dicht.

artnaz
13 april 2009, 23:41
Als je symmetrie wilt , moet je eigenlijk al je gitaren in een linkshandige uitvoering laten maken.Anders kijk je of de grap al eerder gemaakt is? :stop:

Ik kan wel zeggen laten eens on-topic gaan, maar wat wil je van ons precies Orpheo? Dat we zeggen welke houtsoorten wij zouden doen? De reacties die er nu zijn gekomen zijn eigenlijk best voor de hand liggend, die zijn namelijk heel makkelijk en iets inhoudelijks is niet zo makkelijk denk ik...

Spitfire
13 april 2009, 23:42
Ik denk dat orpheo volledig in zijn recht staat om zijn geld te vergooien aan wat hij zelf wil, en dat wij daar niet zo ont-zet-tend over moeten zeiken met zijn allen.

Ik denk niet dat iemand anders dan Orpheo zelf iets zinnigs te melden heeft over 'symmetrie' dus er is niet echt een andere optie dan zeiken/flamen/bitchen.

bert k
14 april 2009, 00:05
Ja hoor, je zou gewoon niets kunnen posten, dat zou erg op prijs worden gesteld.

ijzerbroot1
14 april 2009, 00:24
Och wat boeit het allemaal.....wel meer mensen zijn gevoelig voor bepaalde dingen. Sommigen willen graag dat alles in huis netjes recht ligt, tot en met het bestek in de keukenla toe. Anderen hebben smetvrees of een andere tic. Neem een autist, heel vaak zie je dat die niet tegen wanorde kunnen en dus alles netjes en symmetrisch willen hebben. Waarmee ik Orph uiteraard niet wil afschilderen als autist, hou me ten goede. Wat ik wil zeggen is: iedere gek heeft zijn gebrek, ik ook en anderen hier ook.



Laat elkaar toch maar in elkaars waarde, dat leeft wat prettiger. Je kan het maf vinden maar wat mij betreft valt bv. het begrip relic daar ook wel onder hoor.

Gewoon lekker doen waar je zin in hebt. Doe ik ook, zolang de stemmetjes zeggen dat het goed is, dat dan weer wel ;)

Orpheo
14 april 2009, 00:27
het symmetrie-aspect is wellicht wat lastiger uit te leggen. voor mijzelf is het zo klaar als een klontje, maar het begrijpelijkuitleggen wat lastiger.

Ik heb alles, onbewust, in 2en gekocht. 2x paars, 2x sunburst, 2x custom...sommigen voldoen niet aan die 'norm', maar dat zijn gitaren die ik niet of nauwelijks gebruik, maar geen afstand van kan doen. Dit zijn de zwarte custom en de rode studio.

Het is voor mij heel ergerlijk dat de 'koa' in z'n eentje is, en niet in tweeen. en dan is 'koa' een heel ruim begrip. Tuurlijk, tis de ene met koa op walnut, met ziricote neck, maar hij staat voor de ene poot van het 'geluidsspectrum' met exotisch hout, van warmoth. Net zoals bij de 2 sunbursts en paarse LP's. de een is heel fel, scheurt als een tierelier, en heeft 'veel' hoog en laag, de ander gromt, bromt, buldert en brult als een beer met 'n doorn in zijn poot; veel meer laag en midlaag dus. wel dusdanig open natuurlijk dat ie door de mix heenprikt, maar toch; warmer in sound.

De koa is de 'warme' versie. Hij kan helder klinken, maar blijft toch warm. Ik 'mis' dus een heldere versie ervan. om het even of het koa heeft. het moet dus een 'scheller' klinkende gitaar zijn dan wat ik nu heb. zo gaat 't in mijn HELE set. de een is schel, de ander is vet. plat gezegd. zo ook met de customs, zelfs de overige gitaren zijn zo in te delen.

de 2 paarsen hebben dezeflde bruggen en dezelfde feel. de 2 sunbursts ook. als ik dus een LP wil met vaste brug, die warm klinkt, pak ik de sunburst. wil ik 'n LP met trem die jankt, brult en de ballen uit je broek scheurt, pak ik de purpleburst. Wil ik kunnen diven als de ziekte, met een vette brul, waar een mannetjesleeuw nog een puntje aan kan zuigen, pak ik de koa. ga zo maar door. maar een 'schelle' koa heb ik (nog) niet, en dat vind ik ergerlijk.

verder, koopziek... wellicht. Ik heb geen financiele problemen, het gaat hier netjes, dus ik zie het probleem niet. de dingen die niet gebruikt worden, worden geruimd, in faveure van gitaren waar ik dus wel op ga spelen. hoe ik dat weet? ze krijgen dezelfde specs qua hardware en dimensies als mijn favoriete gitaren. isse simpel. De gibsons hebben geen body zo zwaar, geen neck zo dik, geen compound radius, geen frets zo groot. dat maakt het, dat ik liever een warmoth of crimson heb. al had ik de crimsons niet, dan had ik alsnog deze besteld.

Tuurlijk kan ik deze niet doen, maar het blijft me dan steken dat ik 5, en geen 6 warmoths heb. ik vind 6 in dit geval een veel mooier getal. niet omdat het 'meer' is, maar omdat het zo'n mooi rond getal is. 2x3 he. 3 keer een 'serie' van 2 stuks. 3 halsprofielen (boat, fatback, standard thin), 2 keer. 3 soorten inleg (kruizen, dots, extravagant). 3 soorten bruggen twee keer (hipshot, vast, kahler).

dat is wat ik bedoel met symmetrie.

En het 'doel' van dit topic was vragen welke houtsoorten jullie vor dit project zouden aandragen, welke pickups, of er nog leuke features op de markt waren die een toffe aanvulling zouden zijn geweest.

zoiets als 'ontwerp een toffe LP met exotisch hout voor orpheo'. en dat natuurlijk vrijblijvend ;) ik absorbeer de ideeen, en maak het mij eigen.

Orpheo
14 april 2009, 00:36
Ik denk niet dat iemand anders dan Orpheo zelf iets zinnigs te melden heeft over 'symmetrie' dus er is niet echt een andere optie dan zeiken/flamen/bitchen.

waarom moet je dan flamen, zeiken of bitchen? niks zeggen kan natuurlijk, maar proberen je te verdiepen in mijn motieven kan natuurlijk ook.

Voorheen, als er een topic werd geopend met de vraag 'ikwil mijn strat meer power geven, ik wil dat ie soepeler speelt, ik wil dat ie wat meer oompf krijgt' of, 'ik wil dat mijn ES335 niet zo feedbackt', ik noem effe wat, was mijn standaard reactie 'neem een les paul!". Nu niet meer, omdat ik me probeer te verdiepen in de beweegredenen van die persoon om strat, tele, es335, chapmanstick of op de houten poot van diens dooie opoe te spelen.

Als iemand 8 strats heeft, is dat niet raar of gek. ik ken hier mensen die hebben 7 strats en 4 tele's. en dat is niet gek. nee, dat is TE gek. maar 10 les pauls, is wel raar. waarom? omdat dat meer een one trick pony is dan een strat of een tele? ik durf wel te zeggen dat mijn LP's geen one trick pony's zijn, vanwege juist de dingen die warmoth erin prakt (die ik erin bedenk, en warmoth dus erin prakt). 25.5'' mensuur, tremolo, andere pickups dan standaard, bijzondere wiring schematics, push pull pots, toggles voor allerhande sounds, volume en tone dichterbij de brug voor van die 'steve morse' swells, concentrische pots om de 3e humbucker ECHT bruikbaar te maken...

dat soort dingen is heiligschennis onder gitaristen. zeker het gebruik van een bolt-on neck, ondanks dat er meer hout-op-hout contact is, de neckpocket strakker gefreesd is, en er dus geen filler of lijm nodig is. alleen 4 schroeven om de neck in positie te houden. Ik heb ooit die foto laten zien geloof ik, dat de body aan de neck hangt, zonder schroeven.

Het gaat er niet om dat jullie het raar, idioot of weet ik't vinden dat ik op les pauls wil spelen; dat is gewoon zo. punt. Het gaat erom, dat ik wil weten wat een bijzonder project zou zijn, de moeite waard om te (laten) bouwen.

Les Pauls spelen voor mij het prettigst, vanwege het (relatief) compacte body. het oppervlak is niet bijzonder groot, maar de massa is wel hoog, hij voelt dus veel compacter dan een flying vee of strat. de tele voelt veel te 'iel, evenals de SG. die dikke body met de carved top doet 't m helemaal voor mij. en niet eens qua looks, maar het hele gebeuren, hoe de brug en hals samenwerken om de snaren te begeleiden.

Ik heb dit verhaal al zo vaak verteld, maar het lijkt erop alsof men dat gewoon wil vergeten, om zo opnieuw en opnieuw een potje 'flamen/bitchen' open te kunnen trekken.

ijzerbroot1
14 april 2009, 00:37
Tsja, ik weet geen kont van exotisch hout en wat het doet qua tone........ik ben altijd wel gecharmeerd geweest van dat kauri hout, maar da's puur de looks hoor! Als ik alles zo lees weet je eigenlijk al wel wat je wilt hebben toch?
Succes met deze queeste!

Pepe
14 april 2009, 00:47
Ik zie bij andere diehard LP fans vaak de queeste naar het ultieme '59 geluid wat dat ook moge zijn. Niet ergens het idee dat je in ieder geval 1 axe zou moeten hebben die daar een gooi naar doet?

artnaz
14 april 2009, 00:51
Zijn al je Warmoths nou met een 25.5" neck?

Verder weet ik niet zo veel van nieuwe/vage features, ik wil het meestal lekker simpel hebben. Qua hout weet je het zelf al heel goed denk ik, plus het feit dat er bij die exotische houtsoorten een persoonlijke voorkeur komt voor de looks, dus dat kun je zelf ook het beste beoordelen.

Misschien is het handig als je vermeldt welke pickups je al getest hebt en wat voor pickups je zou willen voor een bepaalde houtsoort-setup?

Orpheo
14 april 2009, 01:06
Ik zie bij andere diehard LP fans vaak de queeste naar het ultieme '59 geluid wat dat ook moge zijn. Niet ergens het idee dat je in ieder geval 1 axe zou moeten hebben die daar een gooi naar doet?

Poeh. daar zeg je me wat :) Nee, ik heb die drive niet, juist omdat die sound zo ongrijpbaar en onbegrijpbaar is. bijvoorbeeld, jimmy page's sound is heel agressief, fel, scheurend, veel hoog en mid, en een warm, drukkend, rollend bass. zo'n soort geluid trek ik echt met gemak uit mijn padouk neck LP. dus NIET Page's sound,omdat a: ik die niet ambieer, b: te complex is, omdat ik zijn vingers en setup niet heb ;)

moet t iets meer 'vintage' zijn in geluid, iets minder scheur, pak ik de tobaccobust.

Mijn purpleburst, met trem, heeft in mijn oren, veel meer een les paul sound dan menig gibson. sterker nog, heb eigenlijk nog nooit een gibson gehoord die beter klonk dan mijn warmoths. zelfs de customshoppers trekken 't, voor mij, niet tegen mijn warmoths. niet dat mijn customs slecht klinken, zeker niet. die zijn ook geweldig. die hebben een dosis 'mojo' die warmoth nie theeft, omdat dat het 'merk' gibson is, de uitstraling, de historie. bij een warmoth moet je die er zelf in stoppen. dat vergroeit echt helemaal met je. daarom zijn er ook zoveel mensen die mijn warmoth's echt verschrikkelijk vinden, en dan roepen 'die gitaren zijn slecht'. nee; jij vindt ze slecht. Ik kan er veel meer mee, omdat ze zo gemaakt zijn, dat IK ze tof vind.

Ik heb zo ooit een hartstikke mooie R8 van gibson getest. brazilian rosewood fingerboard, honduras mahonie back, fiddleback maple top (hout dat eigenlijk een vioolachterblad is), deep set tennon... dat ding klonk goed, zeker. maar het had die ranzigheid, die viezigheid, niet. het was zo braaaaaf. ongeveer, balkenende. Het had niet die 'edge' die ik zoek. Ik pakte mijn warmoth daarna, en kreeg precies de sound die ik zocht. Ik ben altijd al moeilijk geweest. Nooit standaard dingen, altijd effe wat anders, effe wat meer 'custom', in ieder opzicht, met alles. ik betaal flink wat voor een produkt, en dan genoegen nemen met 'tis ok', mij niet gezien.

de '59er sound is, nogmaals, een vaag begrip. is het een warme sound, dynamisch, open, transparant, gebalanceerd? dan heb ik die allang te pakken. Is het een lekker felle, pittige scheur, die goed door de mix heenprikt, maar toch warm is? heb ik ook. is het een warme, smoothe leadsound die toch duidelijk te voelen is, door merg en been? heb ik ook. allemaal in de warmoths, om het even hout of pickups. het zijn kleine nuances. uit mijn koa kan ik de '59 sound' trekken, hoe ik 'm in mn hoofd heb, en uit de paarse quilt ook. die sounds hangen allemaal enorm af van referentiekader. daarom, zoals ik al ooit zei, haal ik uit de paarse quilt een geweldige strat-tone, beter dan menig strat, omdat DAT de sound is die ik met 'stratsound' associeer. ook via platen enzo.

referentiekader dus ;)


@artnaz: 2 van de 3 hebben 25.5'', en deze gaat dat ook krijgen. vind ik wat prettiger.

ik vind eigenlijk alles wel tof, behalve de tonezone. Mijn idee is om een customwound set swineshead pickups te doen, in plaats van prails, (scheelt me overall 30 euro, idiooot), met houten bobbins, en dan filtertron-achtige pickupcovers overheen, of alleen zo, dat de randjes van de pickup en het midden tussen de 2 bobbins open gewerkt zijn, en de rest dus goud. Reden is niet overmatige blingbling. ik sla soms heftig aan, en de snaar blijft dan hangen onder de bobbin. zeker met een trem! De covers laten de snaar eraf 'glijden' zeg maar, zonder dat de snaar breekt, of de brekende snaar de spoel kapot maakt.

ik zit ook te kijken naar alumitones maar die schijnen echt jammerlijk slecht te klinken, hoewel ik her en der wel clips hoor waar ik van denk, damn, doe mij dit maar, maar dan iets vettiger, iets ranziger, iets minder 'braaf'.

Pepe
14 april 2009, 01:12
Wat is er gebeurd met je pickup ambities? Het zou voor de hand liggen dat je voor custombuild gitaren eigen ontwerpen zou gebruiken?

Orpheo
14 april 2009, 01:19
Wat is er gebeurd met je pickup ambities? Het zou voor de hand liggen dat je voor custombuild gitaren eigen ontwerpen zou gebruiken?

die gaan in de crimsons :) Voor deze gitaar zal ik zeker wel mijn input geven, als ik swineshead doe, die bouwer doet dar niet moeiljk over (heb al wel eens hem zo ver gekregen hij een van zijn pickups lichtelijk aanpaste naar mijn smaak). maar alumitones zien er meesterlijk cool uit, en daar valt natuurlijk vrij weinig aan te doen qua tweaken. wat ook tof is, is dat ze superstil zijn, en heeel licht!

Pepe
14 april 2009, 01:27
Raar genoeg vind ik de looks van een pickup een volkomen legitiem argument, de alumitones zien er wicked uit. Geen idee hoe ze klinken though.

Orpheo
14 april 2009, 01:29
Raar genoeg vind ik de looks van een pickup een volkomen legitiem argument, de alumitones zien er wicked uit. Geen idee hoe ze klinken though.

helaas klinken ze niet zoals ik had gehoopt. ik vind ze er meestelrijk uit zien, maar de tone is wat minder. Heel 'harsh', metaalerig, blikkerig. veel hoog en midhoog, niet echt gebalanceerd, en zeker niet diepgaand. beetje vlak eigenlijk. Als ik af mag gaan op deze clipjes en de reviews die ik her en der lees...beetje te erg het lace karakter.

sjaak1990
14 april 2009, 02:27
Ik begin je nu een klein beetje te snappen :seriousf:

Wat IK zou doen is toch wachten op de Crimsons. Je weet de specs van de gitaren maar je weet niet het precieze geluid dat ze gaan produceren. Als je er uitgebreid opgespeeld hebt dan weet je wat voor soort gitaar je nog mist (een heldere koa bijvoorbeeld) of heel misschien denk je dan, het is goed zo :cooler:

artnaz
14 april 2009, 02:56
Niks mis met de Lace Sensors! :sneaky:

Die Schenker-pups (de kleurencombo ;)) ken ik niet echt wat sound betreft though...

Muzieknono
14 april 2009, 07:17
Wat ik me afvraag is; waarom valt iedereen zo over Orpheo, als het je niet bevalt onthoudt je je toch van commentaar???
Mijn vraag aan Orpheo is; wat doe je als je jouw ultieme sound hebt gevonden, als dat al kan, want ik vind dat erg subjectief en onderhevig aan verandering.
Stop je dan met gitaren aanschaffen???
Ik snap best je symetrie verhaal, ik heb nogal eens de neiging gehad dat alles van het zelfde merk moest zijn, maar daar ben ik vanaf gestapt omdat het gewoon niet werkt, laten bouwen snap ik ook want ik kom nog al eens tegen dat ik denk, waarom hebben ze bij deze gitaar nou net de knopjes daar gezet, of waarom heeft deze verder prachtige gitaar zo'n lelijke headstock.
In ieder geval veel succes met je zoektocht.
Mvgr. Dirk Jan :metal:

espike
14 april 2009, 08:49
Er staat op dit moment in de showcase een rosewood body met rosewood top. erg mooi imo.
Qua neck zou je dan nog wat leuks kunnen doen, zoals wenge, alleen jammer dat ze geen snakewood/letterhout toets hebben.

artnaz
14 april 2009, 09:01
Snakewood krijgt die mazzelaar al op z'n Crimson... :sneaky:

Orpheo
14 april 2009, 10:53
Wat ik me afvraag is; waarom valt iedereen zo over Orpheo, als het je niet bevalt onthoudt je je toch van commentaar???
Mijn vraag aan Orpheo is; wat doe je als je jouw ultieme sound hebt gevonden, als dat al kan, want ik vind dat erg subjectief en onderhevig aan verandering.
Stop je dan met gitaren aanschaffen???
Ik snap best je symetrie verhaal, ik heb nogal eens de neiging gehad dat alles van het zelfde merk moest zijn, maar daar ben ik vanaf gestapt omdat het gewoon niet werkt, laten bouwen snap ik ook want ik kom nog al eens tegen dat ik denk, waarom hebben ze bij deze gitaar nou net de knopjes daar gezet, of waarom heeft deze verder prachtige gitaar zo'n lelijke headstock.
In ieder geval veel succes met je zoektocht.
Mvgr. Dirk Jan :metal:

mijn ultieme sound vinden... poeh, lastig. Omdat dat niet 1 sound is, is dat heel lastig denk ik zo. Ik vind de sound van michael schenker te gek, die van matthias jabs ook, de sound van scott gorham, de sound van john sykes, ad vd. berg, somige intro's van backyard babies, hardcore superstar, uli jon roth's sound, etc etc. dat is niet uit 1, 2 of 3 gitaren te persen, omdat het zulke verschillende sounds zijn.

@espike: ik vind die RW top niet zo heel erg mooi :chicken: De top die ik op m'n crimson krijg is veel mooier, veel wilder in patroon. snakewood krijg ik al op m'n crimson, en dat is een uitzondering, omdat ik eigenlijk ebben het mooist en prettigst vind.

stratie
14 april 2009, 11:08
Ik kan het niet laten om even te reageren op dit toppic.

De argumenten van Orpheo fascineren me, ik snap ze maar respecteer ze echter wel. Je hoeft niet alles te snappen in het leven toch? Na al dit gepraat over tone, en symetrie enzo ben ik echt ontzettend benieuwd wat voor amp je hebt? heb je daar ook een berg verschillende van om je tone te krijgen? of zit ik er nu helemaal naast?;)

Anyway back on topic: het gevaar van symetrie is (als ik het goed begrijp) je wilt er bijvoorbeeld 6 van. (3+3=6) MAAR! als je weer een gitaar ergens koopt dan heb je er 7, daar ga je je weer aan ergeren, dus koop je er nog 1 heb je er 8! YES! symertrie! maar dan verkoop je er weer een, heb je er weer 7? AAH!:soinnocent:

Ik wens je heel veel succes en strekte naar het vinden van een goede gitaar! en ik hoop dat je er ontzettend veel plezier van hebt.

Orpheo
14 april 2009, 11:28
Ik kan het niet laten om even te reageren op dit toppic.

De argumenten van Orpheo fascineren me, ik snap ze maar respecteer ze echter wel. Je hoeft niet alles te snappen in het leven toch? Na al dit gepraat over tone, en symetrie enzo ben ik echt ontzettend benieuwd wat voor amp je hebt? heb je daar ook een berg verschillende van om je tone te krijgen? of zit ik er nu helemaal naast?;)

Anyway back on topic: het gevaar van symetrie is (als ik het goed begrijp) je wilt er bijvoorbeeld 6 van. (3+3=6) MAAR! als je weer een gitaar ergens koopt dan heb je er 7, daar ga je je weer aan ergeren, dus koop je er nog 1 heb je er 8! YES! symertrie! maar dan verkoop je er weer een, heb je er weer 7? AAH!:soinnocent:

Ik wens je heel veel succes en strekte naar het vinden van een goede gitaar! en ik hoop dat je er ontzettend veel plezier van hebt.

Ik heb een mager, klein, rottig transistorversterkertje. effe kijken...

line 6 spider 2.






Nee hoor, geintje ;) Een Engl SE el34's met een Kool&Elfring 412 XXL kast met v30s erin.

Ik heb het redelijk sterk, de drang naar symmetrie, maar niet zo erg dat het met alles moet. bijvoorbeeld mijn SG, daar had ik er eentje van, haha. het gaat alleen om de 'bijzondere' gitaren, de 'bijzondere' series. mijn crimsons zijn ook in tweeen. die ene bubinga semi hollow, dat is weer een uitzondering, maar die steekt me niet zo, als m'n enkele koa.

rijsberman
14 april 2009, 11:36
... snakewood krijg ik al op m'n crimson, en dat is een uitzondering ...
Oe, ik voel een verstoring van de symmetrie aankomen. Straks moet je er twee met snakewood!

Ik snap het wel hoor, ik heb een ibanez met een mahonie body en set neck van mahonie (uit 1 stuk), met quilted maple top, pallisaner toets en humbuckerts. Mijn volgende gitaar moet dus ash of alder zijn, zonder top, met bolt on neck, maple hals en toets en single coils. Als het maar andersom is. :)

zoiets als deze stratotele (http://www.fret-king.com/supersocb_spec.html), die dan weer jammergenoeg geen maple toets optie heeft.

En wie wil nou de ultieme sound in 1 gitaar? Net alsof je ook je ultieme smaak in eten kunt vinden en dan verder alleen nog maar dat gerecht eet. Mijn voorkeur wisselt met m'n stemming!

stratie
14 april 2009, 11:42
Ik heb een mager, klein, rottig transistorversterkertje. effe kijken...

line 6 spider 2.






Nee hoor, geintje ;) Een Engl SE el34's met een Kool&Elfring 412 XXL kast met v30s erin.

Ik heb het redelijk sterk, de drang naar symmetrie, maar niet zo erg dat het met alles moet. bijvoorbeeld mijn SG, daar had ik er eentje van, haha. het gaat alleen om de 'bijzondere' gitaren, de 'bijzondere' series. mijn crimsons zijn ook in tweeen. die ene bubinga semi hollow, dat is weer een uitzondering, maar die steekt me niet zo, als m'n enkele koa.



Damn, je versterker is ook al niet mis dan! Je gear is otnzettend proffecioneel. Ik ben zo ontzettend benieuwd naar je skills/tone! En bedankt voor je reactie.;)

Orpheo
14 april 2009, 11:44
mijn tone vind ik redelijk :P sommige dagen lekker, andere dagen crap. werk dus nu vooral aan stabiliteit in mijn spel. qua spelen, tja. beetje het standaard blues gejengel met wat 'metal' invloeden er doorheen. beetje sweeping, arpeggio's, beetje2 hand tap over meerdere snaren, snelle loopjes. het standaard gezever :)

Rinze
14 april 2009, 11:51
Het symmetrieverhaal komt me bekend voor, verder zal het wel een mooie gitaar worden. Lijkt me inderdaad ingewikkeld om alles mbt gitaren symmetrisch te houden, welleens van OCD gehoord Orph? Vroeger noemden ze dat dwangneurose, ik heb het zelf en moest in het verleden altijd even aantallen van iets, met name 4 en de veelvouden daarvan was mooi. Kan nogal vermoeiend worden :seriousf: tenzij geld en ruimte geen probleem is in het geval van gitaren..

Orpheo
14 april 2009, 12:01
Het symmetrieverhaal komt me bekend voor, verder zal het wel een mooie gitaar worden. Lijkt me inderdaad ingewikkeld om alles mbt gitaren symmetrisch te houden, welleens van OCD gehoord Orph? Vroeger noemden ze dat dwangneurose, ik heb het zelf en moest in het verleden altijd even aantallen van iets, met name 4 en de veelvouden daarvan was mooi. Kan nogal vermoeiend worden :seriousf: tenzij geld en ruimte geen probleem is in het geval van gitaren..

ik ken 't, maar de meeste mensen met OCD hebben dat met niet slechts 1 'item' maar meerdere dingen, en dat heb ik dan weer niet. Ook is het aangeboren, en kan je het 'afleren', en dat is bij mij ook niet het geval. Ik heb 't pas 'ontwikkeld' sinds een jaar of 2 :P

Madcow
14 april 2009, 12:12
orp, je hebt maar 2 handen. en 13 les pauls. Ben je niet voldaan? Ik had al teveel toen ik er 3 had:seriousf:

KamikazaGuitar
14 april 2009, 12:17
Vind het wel apart om zo'n symmetrie-achtig iets toegepast te zien op gitaren.

Ik heb dat juist totaal niet; wil eigenlijk uiteindelijk met niet veel meer dan 3 gitaren alles dekken, 1 strat, 1 humbucker-iets en miss nog een tele ofzo als 3de.

Maar dan wel elke optimaal perfectioneren natuurlijk qua stemvastheid tone bespeelbaarheid :)

pimmedoris
14 april 2009, 12:20
met alle respect, maar "je hebt maar twee handen" is natuurlijk een poepargument... Hoe lukt het jou dan om met je twee handen op alle drie je gitaren te spelen? :chicken:
Ik kreeg dat argument trouwens vooral te horen van niet gitaarspelende mensen als ze horen dat ik twee gitaren heb...

Dan mogen Fred Dons en Wietse wel helemaal de boel gaan opruimen volgens mij...

pimmedoris
14 april 2009, 12:21
Oh en on topic ook nog even.
Die laminated optie lijkt me erg mooi. Qua tone-verschil kan ik me geen voorstelling maken, maar qua looks lijkt die me fantastisch.

sjaak1990
14 april 2009, 12:25
Je hebt waarschijnlijk ook wel meer dan 1 paar schoenen, en hebt toch maar 2 voeten.

En gitaren kunnen toch echt enorm verschillen en als je veel sounds wilt hebben zoals Orpheo heb je dus wat meer gitaren dan gemiddeld nodig :)

LP_CL
14 april 2009, 12:26
Gezocht: Goede therapeut om Orpheo zijn koopgedrag bij te sturen :seriousf:

guitarkid
14 april 2009, 12:28
1)Joh doe gewoon wat je zelf het beste vindt. Jullie kunnen wel allemaal gaan lopen zeiken over dat symmetrie gedoe, maar als Orpheo dat nou wil....
2)Als ik het geld ervoor zou hebben zou ik precies hetzelfde doen.

Dat eerste: helemaal mee eens! Dat tweede: nee dus...!

Gr. C.

LP_CL
14 april 2009, 12:33
Damn, je versterker is ook al niet mis dan! Je gear is otnzettend proffecioneel. Ik ben zo ontzettend benieuwd naar je skills/tone! En bedankt voor je reactie.;)

Kerel... Meen je dit nu echt?

Komaan, probeer het nog eens. :cheerup:

olaftheholy
14 april 2009, 12:49
niet serieus nemen dit:

Meneer mot geen strat... meneertje mot geen strat! ha! en die Koa warmoth met zijn vijstandenschakelaar,drie elementen,tremelo en geschroefde hals is niet gewoon een strat in les paul jas?!?!?!

Dit hieronder weer wel!:D

Dikke +1voor het nieuwe project (manman,klote hoor als je alleen maar kan meelezen:D)
Ik snap hem he-le-maal voor wat betreft de symmetrie enzo, balans in je boeket gitaren is nou eenmaal belangrijk...
Ik zou zeggen als je het op safe wilt spelen, laat dan nog een koa (of koa topped) warmoth bouwen,zodat visueel alles in ieder geval okay is.
Qua feel en geluid m.b.t. houtkeuze durf ik niet zoveel te zeggen daar ben je zelf meer expert in dan ik...
Om te concluderen,ik zou een zelfde koa warmoth laten bouwen maar met iets andere spec's, bijvoorbeeld twee i.p.v. drie pups en tom/stoptail of stringthrough ofzo, zodat qua hout en feel de gitaar min of meer hetzelfde is als het eerste exemplaar,maar qua hardware toch weer anders zodat de gitaar wat toch wat toevoegd aan je collectie in plaats van alleen maar méér van hetzelfde te zijn.
Ik bedoel,je hebt er niet zoveel aan om twee exact dezelfde gitaren te hebben toch?

Kaboemba
14 april 2009, 12:56
Laat Orpheo toch vooral doorgaan met laten maken en kopen en verkopen.
Geluukig is het weer is wat anders dan een Gibson of fender, kan niet genoeg gedaan worden.
Het is zijn keus en zijn geld, en laten we eerlijk zijn hoe meer er gekocht en belangrijker verkocht wordt hoe beter dat voor ons is.
Meer is minder, in tweedehands prijs.

Orpheo
14 april 2009, 13:13
niet serieus nemen dit:

Meneer mot geen strat... meneertje mot geen strat! ha! en die Koa warmoth met zijn vijstandenschakelaar,drie elementen,tremelo en geschroefde hals is niet gewoon een strat in les paul jas?!?!?!

Dit hieronder weer wel!:D

Dikke +1voor het nieuwe project (manman,klote hoor als je alleen maar kan meelezen:D)
Ik snap hem he-le-maal voor wat betreft de symmetrie enzo, balans in je boeket gitaren is nou eenmaal belangrijk...
Ik zou zeggen als je het op safe wilt spelen, laat dan nog een koa (of koa topped) warmoth bouwen,zodat visueel alles in ieder geval okay is.
Qua feel en geluid m.b.t. houtkeuze durf ik niet zoveel te zeggen daar ben je zelf meer expert in dan ik...
Om te concluderen,ik zou een zelfde koa warmoth laten bouwen maar met iets andere spec's, bijvoorbeeld twee i.p.v. drie pups en tom/stoptail of stringthrough ofzo, zodat qua hout en feel de gitaar min of meer hetzelfde is als het eerste exemplaar,maar qua hardware toch weer anders zodat de gitaar wat toch wat toevoegd aan je collectie in plaats van alleen maar méér van hetzelfde te zijn.
Ik bedoel,je hebt er niet zoveel aan om twee exact dezelfde gitaren te hebben toch?

strat: 3 singlecoils
ik: 3 humbuckers
strat: brakke 6schroef trem
ik: KAHLER!
strat: vlak, veel hout weg voor comfort
ik: bolle top, veel hout
strat: maple neck
ik: 'anders' (alles BEHALVE maple!)
strat: 6 in line tuners
ik: 3x3
strat: rechte head
ik: angled
strat: 5 standen switch
ik: 3weg toggle
strat: master volume, 2x tone
ik: per pup volume en tone

tis dus TOTAAL geen strat in les paul jasje.

En ik weet al redelijk duidelijk wat ik ga doen :) heb ik al gisteravond gepost geloof ik :P

Orpheo
14 april 2009, 13:20
Je hebt waarschijnlijk ook wel meer dan 1 paar schoenen, en hebt toch maar 2 voeten.

En gitaren kunnen toch echt enorm verschillen en als je veel sounds wilt hebben zoals Orpheo heb je dus wat meer gitaren dan gemiddeld nodig :)

precies. ik ga toch ook niet op m'n brogues hardlopen, en op m'n kisten naar een gala, en op m'n gympies naar een begrafenis? het KAN wel, maar het is gewoon niet chill.

Nogmaals de specs, voor de duidelijkheid :P

De opties die ik noem, hangen af van wat Warmoth wil doen voor mij. De hals is en blijft canary. ik noem dus alleen de toets en inleg.

1: purpleheart top op rosewood back, macassar ebben toets, hand picked, geen inleg

2: koa op walnut met lacewood back, ebben toets, cross inleg.

3: wenge op rosewood, ebben, cross inleg

allen met maple spacers. inleg resulteert direct in binding. geen inleg, geen binding.

Pickups: swineshead Venom in brug met zebrawood/ebben bobbins, warthog in hals, zebrawood/RW bobbins, midden: A.M.P. met zebrawood/padouk bobbins, met opengewerkte gouden kapjes.

3weg toggle op de 'normale' plek, 3weg sliderswitch waar de 5wegstrat zou zitten met daarnaast een 2weg slider voor de coiltap van de middenpup. 2x 500k push PUSH pot voor coiltap (brug volume en hals volume), 2x 500k/500k concentrische pots voor onafhankelijke tone en volume voor iedere pup; kortom, per pup tone en volume :)

olaftheholy
14 april 2009, 14:11
WHOA!!! cool it bro! was een geintje van die strat...'t staat er ook nog eens boven hey!

Orpheo
14 april 2009, 14:19
WHOA!!! cool it bro! was een geintje van die strat...'t staat er ook nog eens boven hey!

weet ik. maar zie 't als in voetbal, jij zet 'm voor, ik schop 'm erin; alvast het gras voor andersmans voeten wegmaaien.

Les Strat
14 april 2009, 16:19
heey,

ik zou er een squier affinity of std strat hals in zetten, speelt heel soepel en lekker.

vr.gr

Orpheo
14 april 2009, 16:28
heey,

ik zou er een squier affinity of std strat hals in zetten, speelt heel soepel en lekker.

vr.gr

wtf? wat is dit voor flauwekul-post

Robdop
14 april 2009, 16:46
wtf? wat is dit voor flauwekul-post

duidelijk iemand die er verstand van heeft:chicken::hippie:

stratie
14 april 2009, 16:50
Kerel... Meen je dit nu echt?

Komaan, probeer het nog eens. :cheerup:

zucht...:soinnocent:

Orpheo
14 april 2009, 16:59
duidelijk iemand die er verstand van heeft:chicken::hippie:

idem dito. weer zo'n bullshit post waar geen hond wat mee kan. het topic gaat over high end gitaren, en hij komt met een squier halsje aankakken. waar dat op slaat, ik heb geen idee.

Mitch
14 april 2009, 17:04
On topic verder, geen gezeur meer over iemands karakter of andere onbenullige posts.

Marc Oblivian
14 april 2009, 17:10
Orpheo: hoe bevalt die Engl van je trouwens nu je hem al een tijdje hebt?
(vroeg ik me af...sorry als het een beetje offtopic is).
Succes met de keuze overigens...

Orpheo
14 april 2009, 17:24
Orpheo: hoe bevalt die Engl van je trouwens nu je hem al een tijdje hebt?
(vroeg ik me af...sorry als het een beetje offtopic is).
Succes met de keuze overigens...

iedere keer als ik alleen al DENK aan de engl, krijg ik al een major grijns. zegt dat genoeg? :)

Marc Oblivian
15 april 2009, 12:10
Zeker. Moet er ook nog steeds eens 1 testen.

almarvk
15 april 2009, 12:20
Dan ben je nog wel ff bezig met al die knopjes ;)

Orpheo
15 april 2009, 12:37
Dan ben je nog wel ff bezig met al die knopjes ;)

valt mee hoor. het zijn gewoon eigenlijk 6 kanalen, waarbij je per kanaal 4 kanaal-afhankelijke voicings hebt, en dan nog een stuk of 6 kanaal-onafhankelijke voicings. de namen die de knoppies hebben zijn dusdanig duidelijk dat je gewoon dus precies ziet en weet welke knop je moet indrukken voor welke sound.

Dit is voor mij de eerste amp geweest ever, waarbij elke sound bruikbaar is.

DaveItUp
15 april 2009, 13:48
Je had toch ooit een jcm800? Die kan maar 1 ding ;)

Orpheo
15 april 2009, 13:51
Je had toch ooit een jcm800? Die kan maar 1 ding ;)

nee :D die heeft 2 inputs, en de 2e input vond ik niet lekker klinken. ga toch geen amp hebben, waar 50% ervan, niet goed klinkt zeg, kom op hey :soinnocent::crazyhappy:

Fred Buzz
15 april 2009, 14:34
@ORPHEO

Een paar quotes:

“absoluut.je hebt gelijk.ik zal het dan ook maar toegeven...eigenlijk ben ik Herman van idols.met mijn zwakbegaafde brein weet ik 1 ding zeker: ik wil aandacht,en daarom post ik hier...”

“het zal me echt aan m'n reet roesten wat jullie van mij denken”


Precies, dat verklaart ook je 14138 + posts. Ik lees de berichten op dit forum al jaren, maar jij bent precies de reden dat ik niet aan de discussies wil mee doen.

Als ik zo even je cv bekijk, dan vallen een aantal dingen op. Je doet jezelf voor als een autoriteit op het gebied van gitaren, maar ik vraag me zelfs af of je eigenlijk wel 1 noot kunt spelen. Je vindt dat je altijd gelijk hebt, je hebt absoluut geen respect voor de mening van andere forum leden, en je denkt dat je met een grote mond en grof taalgebruik de discussie in jouw voordeel kunt beslechten. Als ik naar je profiel kijk, dan zie ik dat bij de afdeling “vrienden” slechts 2 namen staan. Verklaart een hoop zou ik zo zeggen.

Je commentaren en topics verraden een narcistische persoonlijkheidsstoornis, je zeurt ongelooflijk veel over je “studie natuurkunde” die je - te oordelen naar je ongelooflijke domme opmerkingen - overigens volkomen uit je duim hebt gezogen. Wordt je bij een topic in het nauw gedreven omdat je wederom onzin uitkraamt en gedwongen wordt toe te geven dat je ongelijk hebt, dan geef je plots geen sjoege meer, zie het topic over de werking van de toonpotmeter, er wordt daar nog steeds op je antwoord gewacht.

Mede forum leden ergeren zich kapot aan jouw houding, maar je snapt het maar niet, je blijft het gitaarforum maar terroriseren met die kletskoek en irritante houding van je.

Je zit daar maar helemaal alleen op je kamertje drie hoog, twee achter ergens in Den Haag achter je computerscherm (te vergelijken met de geraniums) commentaar te leveren. Ik zou zo zeggen: “Get a Life” en ga eens wat nuttigs doen of een baan zoeken in plaats van te zeveren over je natuurkunde studie.

Ik heb me speciaal aangemeld om je dit even te vertellen. En doe geen moeite om antwoord te geven, ik ben niet geïnteresseerd en dat zal de eerste twintig jaar niet veranderen.

He, he, dat moest ik even kwijt hoor…

artnaz
15 april 2009, 14:43
Ok, Orpheo heeft een erg sterke mening die hij vaak als 'feiten' brengt wat sommigen niet zo fijn vinden. Maar om op de man te spelen en dingen zeggen als "je kunt geen noot spelen" of "natuurkunde-shit uit de duim gezogen" is een 'kletskoek' (om jouw terminologie te gebruiken).

Of heb je daar gegronde redenen voor, want dat je Orpheo irritant vindt is niet dat niet.

Johannes
15 april 2009, 14:44
Hellyeah!!!

Luke-wannabe
15 april 2009, 14:51
Ah alsjeblieft laat 'm staan!

stratie
15 april 2009, 15:03
hahaha, ik vond hem ook geniaal, ik heb ervan genoten toen ik hem las:seriousf:

Orpheo
15 april 2009, 15:07
wat heb ik gemist....? :dontgeti:

bert k
15 april 2009, 15:10
Vette flame van een n00b zijn eerste post...:dontgeti:

Orpheo
15 april 2009, 15:19
Vette flame van een n00b zijn eerste post...:dontgeti:

heeft 'n mod'm verwijderd ofzo? ik zie 'm namelijk niet meer.

bert k
15 april 2009, 15:20
Ja, ik dus.

Als jullie allemaal zo nieuwsgierig zijn wil ik hem wel terugzetten, hij is idd belachelijk.

stratie
15 april 2009, 15:22
bert, zet m terug hahaha...hij is ook knetter lang! daar zit echt tijd en energie in. Ik zeg dus, terug met dat ding! haha...

Orpheo
15 april 2009, 15:22
Ja, ik dus.

Als jullie allemaal zo nieuwsgierig zijn wil ik hem wel terugzetten, hij is idd belachelijk.


oh graag! Ik beloof dat ik dan niet erop reageer :chicken:

bert k
15 april 2009, 15:24
Bij deze, have fun. :D

Luke-wannabe
15 april 2009, 15:26
Waarom zou je er niet op in gaan? Vol d'r tegenin!
Maar ik vind er wel een beetje een kern van waarheid in zitten, hoewel die post wel erg extreem is..

Orpheo
15 april 2009, 15:26
heeft 'n mod'm verwijderd ofzo? ik zie 'm namelijk niet meer.

crap, kheb beloofd dat ik niet zou reageren :( jammer.

schizo910
15 april 2009, 15:27
Ik ga Fred Buzz toevoegen als vriend!

Luke-wannabe
15 april 2009, 15:28
crap, kheb beloofd dat ik niet zou reageren :( jammer.
Gewoon doen!

schizo910
15 april 2009, 15:30
Ja doen!!! Ik wil zien hoe je je hieruit lult!!!

stratie
15 april 2009, 15:31
hahah slecht dit man...


GO FOR IT!:cheerup:

Orpheo
15 april 2009, 15:33
Waarom zou je er niet op in gaan? Vol d'r tegenin!
Maar ik vind er wel een beetje een kern van waarheid in zitten, hoewel die post wel erg extreem is..
ik ga er niet op in, omdat ik het zinloos vind. ga niet verdedigen wat niet te verdedigen valt. Hij, en vele anderen met hem, hebben een idee in hun hoofd, een beeld al gevormd, en daar valt niet tegen te vechten. Zolang ik geen PM in mijn inblox krijg van een mod, dat ik wat anders moet gaan zeggen of doen, ga ik niks veranderen. Ik heb geen zin om me voor alles te verantwoorden. als hij/zij dat wilt denken, dan denkt die persoon dat. als hij/zij denkt dat ik niet kan spelen, of dat ik maar wat zit te blaten over mijn studie, dan denkt die persoon dat. Ik weet zelf toch wel het beste 't hoe en wat?

Orpheo
15 april 2009, 15:35
Ja doen!!! Ik wil zien hoe je je hieruit lult!!!

man, jij bent ook gewoon een irritante relnicht. doe eens effe chill.

Ik ga naar buiten. effe pilsen, de balle!

Luke-wannabe
15 april 2009, 15:43
Ja Orf, no offence hoor, maar hoe denk je dat dat beeld is ontstaan?

schizo910
15 april 2009, 15:46
Orpheo moet lekker doen wat hij zelf wil, dat is zijn goed recht. Als hij nog 100 gitaren wil laten bouwen en er de poen voor heeft moet hij dat lekker zelf weten.

Maar ik kan niet ontkennen dat Fred Buzz wel een paar rake opmerkingen plaatst...

Orpheo
15 april 2009, 15:47
en het zal me allemaal jeuken. als er al niet eens goed gelezen word naar wat ik schrijf, en ik een eeuwigheid bezig ben uit te leggen wat ik bedoel, is de lol er ook al wel snel af. het lijkt wel alsof men gewoon niet wil luisteren.

en rake opmerkingen... ach, hij doet maar. Hij gaat niet inhoudelijk in op wat ik zeg, hij maait verbaal wat in de rondte. Ik lig er geen tel langer wakker van.

bert k
15 april 2009, 15:49
Orpheo, doe gewoon lekker wat je wilt, dat is helemaal aan jou. Bovendien komen er een hoop mooie gitaren in omloop hier in Nederland, dankzij jou! :D

Orpheo
15 april 2009, 15:50
Orpheo, doe gewoon lekker wat je wilt, dat is helemaal aan jou. Bovendien komer er een hoop mooie gitaren in omloop hier in Nederland, dankzij jou! :D

grappig, juist mijn mooiste gitaren doe ik niet weg ;)

schizo910
15 april 2009, 15:50
klopt... men wil gewoon niet luisteren...

Marc Oblivian
15 april 2009, 15:52
Dan ben je nog wel ff bezig met al die knopjes ;)

Heheh, je zou denken van wel, maar ik denk dat ik snel genoeg hoor of het wat is...

Bram+
15 april 2009, 15:56
klopt... men wil gewoon niet luisteren...
Ja, wat dacht je dan? Dat het aan Orpheo zelf ligt?


Het was in ieder geval de meest rake eerste post sinds die van pard en drap01:D

Luke-wannabe
15 april 2009, 15:58
en het zal me allemaal jeuken. als er al niet eens goed gelezen word naar wat ik schrijf, en ik een eeuwigheid bezig ben uit te leggen wat ik bedoel, is de lol er ook al wel snel af. het lijkt wel alsof men gewoon niet wil luisteren.
Nou mijn ervaring in dit soort situaties is dat het waarschijnlijk eerder aan jou ligt dan 'ons' of 'zij'.

artnaz
15 april 2009, 16:02
Het was in ieder geval de meest rake eerste post sinds die van pard en drap01:D:seriousf:

Maar ik heb nog geen geen enkel fapmateriaal hier gezien, waar blijven die plaatjes van gitaartjes? :sneaky:

stratie
15 april 2009, 16:04
Nu gaan we natuurlijk MAJOR off-topic, maar dat even terzijde; het idee van een fora, is dat IEDEREEN een zegje kan doen. Daar hoef je niet op te reageren maar dat mag echter wel. Het is een beetje ongeschreven wet geworden dat je niet iemand anders ''flamed'' omdat je dan de kern van de orsprongkelijke discussie uit zijn verband rukt!

Dit gebeurt op dit fora echter nog teveel...wat ook weer de nodige sensatie oplevert...en ik moet eerlijk toegeven, af en toe moet dat gewoon even kunnen en vind ik dat ook leuk;)


Dus met smacht wacht ik op de volgende reacties hahah:cheerup:

Orpheo
15 april 2009, 17:13
Nou mijn ervaring in dit soort situaties is dat het waarschijnlijk eerder aan jou ligt dan 'ons' of 'zij'.

vanuit mij gezien zal het natuurlijk niet aan mij liggen, wat denk je nu zelf! Ik probeer gewoon te converseren, her en der info aan te dragen, en info in te winnen, maar blijkbaar wordt het altijd weer gezien als een reden om de ouwe koeien uit de sloot te halen; ze zijn onderhand wel verzopen hoor, maak je geen zorgen.

Dit topic begon eigenlijk heel onschuldig, en toch ziet men er weer reden in om zich idioot te gedragen; aan wie ligt dat dan? aan mij? omdat ik keer op keer me moet verantwoorden voor alles, ga ik ook shortcuts nemen, en ga ik ook af en toe eens flink verbaal om me heen slaan, wat jullie dan weer opvatten als 'orpheo is gestoord'. Effe kort door de bocht, maar dat is wel wat jullie denken. jullie zeggen dan 'nee we zeggen toch dat dat niet zo is?! dat zeggen we niet...." maar het is wel een heel duidelijke ondertoon in wat er gezegd is en word. Dan nogmaals; aan wie ligt dat dan? de een mag me niet, en gaat dan flink tekeer, en 'steekt' anderen daarmee aan. Nogmaals, dat is niet mijn verantwoordelijkheid.

Ik probeer gewoon te ouwehoeren en normaal te doen, maar dat word me onmogelijk gemaakt door figuren als Barno, schizo, fret buzz, en nog een paar. Om toch maar namen te blijven noemen, ik heb het idee dat
Pepe niet snapt wat ik wil en doe, maar blijft inhoudelijk praten, wat ik zeer waardeer. hij gaat het niet op mij, op de man af, spelen. Net als bijvoorbeeld Artnaz, een paar posts terug, en Stratie ook. Met anderen heb ik een tijd lang PMs zitten uitwisselen om het wat duidelijker te maken waar ik mee bezig ben, dat is duidelijker, en die mensen doen ook niet vervelend, maar het zijn keer op keer dezelfde mensen die irritant en zuigerig gedrag blijven vertonen. Ligt dat dan aan mij? Nogmaals: nee, dat kan ook niet aan mij liggen, te meer daar ik gewoon normaal probeer te reageren en te doen tegen mensen.

Ik lees nogmaals de eerste pagina door, en dat bevestigd, voor mij, precies het bovenstaande. Het is heel vervelend om, wanneer ik in een topic van hen reageer om een suggestie aan te dragen, geflamed te worden, omdat ik in mijn eigen gear aan t schuiven ben met gitaren en weet ik veel wat. Voelt heel hypocriet aan, en dat heb ik al eens gezegd tegen de bewuste mensen.

macwilliams
15 april 2009, 17:14
Dat hij weinig "vrienden" heeft zegt geen ene fuck over respect die je iemand toekent. Ik heb hier ook geen vrienden en nu de stemming lekker omslaat en bovendien andere gerespecteerde leden wegblijven is het al een stuk minder leuk lezen.

Lekker op de man spelen achter je toetsen bord is heel heldhaftig hoor.
Doe toch eens normaal en leg toch niet elk woord op een weegschaal.


@ORPHEO

Een paar quotes:

“absoluut.je hebt gelijk.ik zal het dan ook maar toegeven...eigenlijk ben ik Herman van idols.met mijn zwakbegaafde brein weet ik 1 ding zeker: ik wil aandacht,en daarom post ik hier...”

“het zal me echt aan m'n reet roesten wat jullie van mij denken”


Precies, dat verklaart ook je 14138 + posts. Ik lees de berichten op dit forum al jaren, maar jij bent precies de reden dat ik niet aan de discussies wil mee doen.

Als ik zo even je cv bekijk, dan vallen een aantal dingen op. Je doet jezelf voor als een autoriteit op het gebied van gitaren, maar ik vraag me zelfs af of je eigenlijk wel 1 noot kunt spelen. Je vindt dat je altijd gelijk hebt, je hebt absoluut geen respect voor de mening van andere forum leden, en je denkt dat je met een grote mond en grof taalgebruik de discussie in jouw voordeel kunt beslechten. Als ik naar je profiel kijk, dan zie ik dat bij de afdeling “vrienden” slechts 2 namen staan. Verklaart een hoop zou ik zo zeggen.

Je commentaren en topics verraden een narcistische persoonlijkheidsstoornis, je zeurt ongelooflijk veel over je “studie natuurkunde” die je - te oordelen naar je ongelooflijke domme opmerkingen - overigens volkomen uit je duim hebt gezogen. Wordt je bij een topic in het nauw gedreven omdat je wederom onzin uitkraamt en gedwongen wordt toe te geven dat je ongelijk hebt, dan geef je plots geen sjoege meer, zie het topic over de werking van de toonpotmeter, er wordt daar nog steeds op je antwoord gewacht.

Mede forum leden ergeren zich kapot aan jouw houding, maar je snapt het maar niet, je blijft het gitaarforum maar terroriseren met die kletskoek en irritante houding van je.

Je zit daar maar helemaal alleen op je kamertje drie hoog, twee achter ergens in Den Haag achter je computerscherm (te vergelijken met de geraniums) commentaar te leveren. Ik zou zo zeggen: “Get a Life” en ga eens wat nuttigs doen of een baan zoeken in plaats van te zeveren over je natuurkunde studie.

Ik heb me speciaal aangemeld om je dit even te vertellen. En doe geen moeite om antwoord te geven, ik ben niet geïnteresseerd en dat zal de eerste twintig jaar niet veranderen.

He, he, dat moest ik even kwijt hoor…

Han S
15 april 2009, 17:43
Er wordt weer lekker inhoudelijk gereageerd hiero, of mis ik wat?

Orpheo
15 april 2009, 18:22
Precies, dat verklaart ook je 14138 + posts. Ik lees de berichten op dit forum al jaren, maar jij bent precies de reden dat ik niet aan de discussies wil mee doen.

En toch voel je je genoodzaakt je aan te melden, om mij 'dit' even te vertellen. Alsof wat jij zegt, iets toevoegt aan mijn eigen ontwikkeling of het forum. Nee dus; voel me dus gevleid dat je dit even uit de doeken wilt doen.



Als ik zo even je cv bekijk, dan vallen een aantal dingen op. Je doet jezelf voor als een autoriteit op het gebied van gitaren, maar ik vraag me zelfs af of je eigenlijk wel 1 noot kunt spelen.

Je mag het je zeker afvragen. Ik zie niet de noodzaak in van mijzelf te verdedigen tegen dit statement. Als je dit wilt geloven, houd ik je niet tegen. Overigens, welk CV? staat er dan onder mijn profiel een kopje met 'Orpheo's CV; zijn gedrag tegenover anderen'? Geloof ik niet, toch? Ik denk dus dat je dus echt bewust zit te spitten naar posts van mij om op te kiften. Iedereen heeft denk ik wel een flink aantal posts die tegen iemands been aanschoppen, alleen, veel mensen zeggen daar niks van.



Je vindt dat je altijd gelijk hebt, je hebt absoluut geen respect voor de mening van andere forum leden, en je denkt dat je met een grote mond en grof taalgebruik de discussie in jouw voordeel kunt beslechten. Als ik naar je profiel kijk, dan zie ik dat bij de afdeling “vrienden” slechts 2 namen staan. Verklaart een hoop zou ik zo zeggen.


Dat laatste argument vind ik zo lame. Ik heb mezelf ook bij niemand 'toegevoegd' als vriend, ondanks dat ik 't met een hoop mensen IRL wel goed kan vinden. Beetje slapjes dus. Als ik het echt fout heb, geef ik dat toe, en ik heb wel respect tegen mensen. Ik vind dat ikzelf als forummer, gitarist en mens flink ben gegroeid tussen mijn aanmelden en nu; ik was toen 18, nu 22. Ik had toen ik jonger was enorme oogkleppen op, en weigerde in te zien dat er meer was tussen hemel en aarde (lees: meer dan alleen lespauls), en dat iedereen zijn eigen mening is toegedaan, en ik probeer dat ook te snappen en te respecteren. Echter, mijn ingebakken koppigheid speelt me wel eens parten, maar om te zeggen dat ik een olifant in een porceleinkast ben, gaat mij te ver.



Je commentaren en topics verraden een narcistische persoonlijkheidsstoornis, je zeurt ongelooflijk veel over je “studie natuurkunde” die je - te oordelen naar je ongelooflijke domme opmerkingen - overigens volkomen uit je duim hebt gezogen.

Oh oh, hoe erg naast kan iemand er zitten! Als je mijn echte naam weet, je google'd die, kom je notabene uit op de webpagina van mijn studie! Oeps...foutje.



Wordt je bij een topic in het nauw gedreven omdat je wederom onzin uitkraamt en gedwongen wordt toe te geven dat je ongelijk hebt, dan geef je plots geen sjoege meer, zie het topic over de werking van de toonpotmeter, er wordt daar nog steeds op je antwoord gewacht.

Ik heb een antwoord gegeven aldaar, en zie geen noodzaak om verder te antwoorden. Heb ik ook al gezegd. Ik geloof het zo wel.




Mede forum leden ergeren zich kapot aan jouw houding, maar je snapt het maar niet, je blijft het gitaarforum maar terroriseren met die kletskoek en irritante houding van je.

Wederzijds! Ik erger me ook aan anderen, maar daar zeg ik ook niets over, en anders slik ik het maar.



Je zit daar maar helemaal alleen op je kamertje drie hoog, twee achter ergens in Den Haag achter je computerscherm (te vergelijken met de geraniums) commentaar te leveren. Ik zou zo zeggen: “Get a Life” en ga eens wat nuttigs doen of een baan zoeken in plaats van te zeveren over je natuurkunde studie.


Nogmaals, ik heb 'een leven'. Mijn studie, mijn familie, schoonfamilie, vrienden, de muziek...Ik ben tevreden met wat ik heb, waarom zou ik dus wat moeten veranderen omdat jij vindt dat ik geen leven heb? Mijn studie is uiteindelijk nuttig, maar ik begin er niet eens aan je dat uit te leggen, omdat je waarschijnlijk dat toch weer 'uit mijn duim gezogen' , 'ongelooflijk domme opmerking' vindt. Hopeloos dus om tegen een muur te praten lijkt mij. Ik woon trouwens niet 2 of 3 hoog achter, maar in een ruim herenhuis, met een mooie voor- en achtertuin, vol bloemen en insectjes als hommels en bijen. Geeft weer blijk van wat je van mij weet.

En dat laatste volg ik niet. Je zegt net dat ik geen studie heb, en nu weer wel, of zinspeelt er in ieder geval op. Leg eens uit zou ik zeggen.



Ik heb me speciaal aangemeld om je dit even te vertellen. En doe geen moeite om antwoord te geven, ik ben niet geïnteresseerd en dat zal de eerste twintig jaar niet veranderen.

He, he, dat moest ik even kwijt hoor…

Je bent niet geinteresseerd in mij, of in het antwoord, maar je maakt wel een enorm lange flame-post. Dat vind ik ergerlijk en beledigend. Je wilt niet eens openstaan voor een reden, een argument. Je doet en bent zelf juist hetgeen je mij verwijt. Ik lees in je post een hoop opgekropte woede en arrogantie. Een gevoel van superioriteit ten opzichte van mij. Vind ik nogal van de toren blazend. Het laat mij volkomen koud, absoluut. Ik reageer ook alleen maar, om even al je argumenten van tafel te vegen. Je wilt niet eens luisteren. Haal eerst de balk uit je eigen oog voor je aan de splinter van iemand anders begint.

barno
15 april 2009, 18:30
Wederzijds! Ik erger me ook aan anderen, maar daar zeg ik ook niets over, en anders slik ik het maar.


En toch moet ik tot mijn verbazing lezen in een van je vorige posts dat "barno" een van die ergerlijke jongens is. Dat moet je maar niet vermelden, beetje consequentie graag.

trouwens orpheo, gimme a break man, ik ben gewoon een lul die vindt dat je soms juist en correct post, en soms helemaal niet. Ik geef je dan (in beide gevallen) mijn mening (forum, weetjewel), heel vaak nuancerend met een knipoog of wat goedbedoeld sarcasme. Vind het gewoon rot dat jij dat vaak volstrekt anders interpreteert. Dat heb ik bij anderen never nooit want ik formuleer doorgaans erg helder (dat weet ik gewoon van mezelf).

Keesz
15 april 2009, 18:32
pfffffffffffffff

zullen we nou allemaal ons bek houden en lullen over gitaren??

zit ik hier 3 pagina's te zoeken naar foto's van custom build gitaren en zie ik alleen maar gelul...

dus : FOTO"S!!

Orpheo
15 april 2009, 18:32
En toch moet ik tot mijn verbazing lezen in een van je vorige posts dat "barno" een van die ergerlijke jongens is. Dat moet je maar niet vermelden, beetje consequentie graag.

trouwens orpheo, gimme a break man, ik ben gewoon een lul die vindt dat je soms juist en correct post, en soms helemaal niet. Ik geef je dan mijn mening (forum, weetjewel), heel vaak nuancerend met een knipoog of wat goedbedoeld sarcasme. Vind het gewoon rot dat jij dat vaak volstrekt anders interpreteert. Dat heb ik bij anderen never nooit want ik formuleer doorgaans erg helder (dat weet ik gewoon van mezelf).


Ik ben consequent. Ik heb je al enorm vaak aangegeven dat ik vind dat je her en der me flink beledigd, en toch luister je er niet naar. vandaar dat ik je noemde. En ik heb je erop aangesproken, eerder al, niet eens zozeer dit topic, maar toch blijf je keer op keer dingen posten in de trant van



dat symmetrie verhaal is uiteraard volstrekt van de pot gerukt, ga daar es mee naar een dokter :)

komt niet subtiel over.

interessander
15 april 2009, 18:33
Oh oh, hoe erg naast kan iemand er zitten! Als je mijn echte naam weet, je google'd die, kom je notabene uit op de webpagina van mijn studie! Oeps...foutje.


Helaas, de 13 jarige jongenssopraan staat bovenaan....

barno
15 april 2009, 18:38
Ik ben consequent. Ik heb je al enorm vaak aangegeven dat ik vind dat je her en der me flink beledigd, en toch luister je er niet naar. vandaar dat ik je noemde. En ik heb je erop aangesproken, eerder al, niet eens zozeer dit topic, maar toch blijf je keer op keer dingen posten in de trant van


komt niet subtiel over.

gvd, nu doe je het weer! laat je weer de smiley weg waarmee heel die zin wordt geduid. waarom doe je dat?

Orpheo
15 april 2009, 18:40
Helaas, de 13 jarige jongenssopraan staat bovenaan....

he? ken jij mijn naam?!(en ik sta wel op de uni-site, tenzij die site weer weg gehaald is :P )

Orpheo
15 april 2009, 18:41
gvd, nu doe je het weer! laat je weer de smiley weg waarmee heel die zin wordt geduid. waarom doe je dat?

Omdat die smiley niet iets afzwakt voor mij; maar goed, ik plak 'm wel terug. die smiley geeft voor mij juist aan 'ik vind dit, en tough luck'. waarschijnlijk zou ik, als je 't IRL zou zeggen, er om kunnen grinniken, maar zo komt 't wel serieus over.

interessander
15 april 2009, 18:43
he? ken jij mijn naam?!(en ik sta wel op de uni-site, tenzij die site weer weg gehaald is :P )

Haha, ik heb ooit een Dimarzio element van je gekocht, en kan me de naam nog goed herinneren, is ook niet erg alledaags he ;) Geloof het ook wel hoor, maar omdat je het zo stellig meldde wilde ik het even testen.

Orpheo
15 april 2009, 18:45
Haha, ik heb ooit een Dimarzio element van je gekocht, en kan me de naam nog goed herinneren, is ook niet erg alledaags he ;) Geloof het ook wel hoor, maar omdat je het zo stellig meldde wilde ik het even testen.

ah ok. Mijn naam staat dan op de site van het Nikhef, als je kijkt, en hij staat daarboven ook nog op een andere site van de uni, groepsindelingen. kijk maar eens ;)

barno
15 april 2009, 18:50
Omdat die smiley niet iets afzwakt voor mij; maar goed, ik plak 'm wel terug. die smiley geeft voor mij juist aan 'ik vind dit, en tough luck'. waarschijnlijk zou ik, als je 't IRL zou zeggen, er om kunnen grinniken, maar zo komt 't wel serieus over.

thx, well 't was bedoeld alsof ik het je irl zou zeggen, let's leave it there

almarvk
15 april 2009, 18:58
Mooi, gaan we het nu weer over gitaren hebben?

Johannes
15 april 2009, 19:31
Ok, ontopic dan!

Zoals bekend, heb ik bij crimson guitars gitaren op stapel staan. Ik heb ook gibsons, en warmoth les pauls, edoch; op de helft van mijn gibsons speel ik niet. Omdat warmoth gewoon betere gitaren maakt, heb ik besloten het slimmer aan te pakken; alles waar ik ook maar enigszins van denk; ik speel er niet op, gaat in de verkoop. dat geld gaat in een warmoth les paul zitten. Waarom warmoth, en niet crimson, hoor ik dan?

De redenen zijn voor jullie wellicht triviaal, maaar voor mij zeker niet.

1: Omdat warmoth heel veel sneller is dan crimson. Ben bouwt voor 30 man momenteel, en loopt vertraging op vanwege de complexe bouw. Hij doet ook alles met de hand, warmoth met CNC's, dat scheelt ook.

2: warmoth wil wel hout gebruiken, dat Ben niet heeft, wil of kan, bijvoorbeeld canary en koa.

3: Ik heb 2 paarse warmoths, 2 sunburst warmoths, en 'maar' EEN koa warmoth. dat gebrek aan symmetrie steekt me. Ik ben aspirant-natuurkundige, en ik heb een 'thing' voor symmetrie, en dit steekt me als een idioot.

Ik heb een paar opties die ik kan doen, met het geld van de verkochte gitaren.


1: een nagenoeg exacte kopie maken van mijn eerste koa. Dus, koa op walnut, ebben toets, kruizen alsinleg, kahler, 3 gouden humbuckers, en als verandering, canary neck, met binding op top.

2: een versjiekte versie; enkeldelig walnoot. verder de rest hetzelfde.

3: nog sjieker: gelamineerde back! walnoot dus als core, koa top, lacewood back, geen bindings, maar maple spacers.

4: totaal wat anders; wenge top, rosewood back, purpleheart neck, ebben toets. Compleet wat anders dan wat ik al heb.

Ik vind beide ideeen wel cool, om eerlijk te zijn, en weet gewoon niet goed welke nu het 'tofst' zal zijn.

Rosewood back met koa kan natuurlijk ook, maar dat gaat een veel te warm geluid opleveren ben ik bang.

Wat is precies je vraag, of wat verwacht je aan reacties op deze openingspost?

Orpheo
15 april 2009, 19:40
:dontgeti: doh. de vraagstelling staat er inderdaad niet duidelijk in.

Wat is het meest 'slim' of verstandig van die keuzes. thats it.

artnaz
15 april 2009, 19:44
Persoonlijk zou ik 1 of 3 doen. Met die laminated back zou ik het trouwens mooier vinden als die ook koa zou zijn. En bindingen lijken me ook niet verkeerd...

rock 'n roll
15 april 2009, 19:52
Ik zou gaan voor de meest in klank verschillende, zonder je zoeken naar symmetrie "te niet" te doen.
Je zegt dat je symmetrie wil maar in hoeverre moet die symmetrie perfect zijn?
Ik zou zien wanneer je het symmetrisch voldoende vind, dat als basis gebruiken en er iets totaal anders rond bouwen.

Orpheo
15 april 2009, 19:53
Persoonlijk zou ik 1 of 3 doen. Met die laminated back zou ik het trouwens mooier vinden als die ook koa zou zijn. En bindingen lijken me ook niet verkeerd...

nee, ik wil eigenlijk dan2 keer verschilllend hout... Ik heb warmoth net gebeld, en ze gaan kijken naar purpleheart billets. Ik hoop heel erg dus dat ik een purpleheart top op rosewood back kan krijgen.

Luke-wannabe
16 april 2009, 00:38
vanuit mij gezien zal het natuurlijk niet aan mij liggen, wat denk je nu zelf! Ik probeer gewoon te converseren, her en der info aan te dragen, en info in te winnen, maar blijkbaar wordt het altijd weer gezien als een reden om de ouwe koeien uit de sloot te halen; ze zijn onderhand wel verzopen hoor, maak je geen zorgen.

Dit topic begon eigenlijk heel onschuldig, en toch ziet men er weer reden in om zich idioot te gedragen; aan wie ligt dat dan? aan mij? omdat ik keer op keer me moet verantwoorden voor alles, ga ik ook shortcuts nemen, en ga ik ook af en toe eens flink verbaal om me heen slaan, wat jullie dan weer opvatten als 'orpheo is gestoord'. Effe kort door de bocht, maar dat is wel wat jullie denken. jullie zeggen dan 'nee we zeggen toch dat dat niet zo is?! dat zeggen we niet...." maar het is wel een heel duidelijke ondertoon in wat er gezegd is en word. Dan nogmaals; aan wie ligt dat dan? de een mag me niet, en gaat dan flink tekeer, en 'steekt' anderen daarmee aan. Nogmaals, dat is niet mijn verantwoordelijkheid.

Ik probeer gewoon te ouwehoeren en normaal te doen, maar dat word me onmogelijk gemaakt door figuren als Barno, schizo, fret buzz, en nog een paar. Om toch maar namen te blijven noemen, ik heb het idee dat
Pepe niet snapt wat ik wil en doe, maar blijft inhoudelijk praten, wat ik zeer waardeer. hij gaat het niet op mij, op de man af, spelen. Net als bijvoorbeeld Artnaz, een paar posts terug, en Stratie ook. Met anderen heb ik een tijd lang PMs zitten uitwisselen om het wat duidelijker te maken waar ik mee bezig ben, dat is duidelijker, en die mensen doen ook niet vervelend, maar het zijn keer op keer dezelfde mensen die irritant en zuigerig gedrag blijven vertonen. Ligt dat dan aan mij? Nogmaals: nee, dat kan ook niet aan mij liggen, te meer daar ik gewoon normaal probeer te reageren en te doen tegen mensen.

Ik lees nogmaals de eerste pagina door, en dat bevestigd, voor mij, precies het bovenstaande. Het is heel vervelend om, wanneer ik in een topic van hen reageer om een suggestie aan te dragen, geflamed te worden, omdat ik in mijn eigen gear aan t schuiven ben met gitaren en weet ik veel wat. Voelt heel hypocriet aan, en dat heb ik al eens gezegd tegen de bewuste mensen.
De eerste zin die ik even vet gedrukt heeft vat het eigenlijk al samen; je hebt óf een gebrek óf een te kort aan zelfkennis..
Verder wil ik nogmaals zeggen dat al die gedachten érgens vandaan komen, en daar kun je 'het mee doen'. Natuurlijk denk ik dat je gestoord bent (om het even met je eigen woorden te zeggen). Maar dat moet toch ergens vandaan komen? Jijzelf bent denk ik de bron daarvan, Orf. Met je (in mijn ogen onrealistische) gedachten over gitaren, gitaristen, sounds etc.
Toen ik het topic las zat ik al een beetje in facepalm-mode en had me voorgenomen niet te reageren, maar heb het toch gedaan omdat ik gewoon bepaalde 'aparte' dingen en dingen waar ik op wilde inhaken las.


Edit: Oh ik lees net dat we weer ontopic moeten.. Sorry...!

Orpheo
16 april 2009, 00:46
De eerste zin die ik even vet gedrukt heeft vat het eigenlijk al samen; je hebt óf een gebrek óf een te kort aan zelfkennis..
Verder wil ik nogmaals zeggen dat al die gedachten érgens vandaan komen, en daar kun je 'het mee doen'. Natuurlijk denk ik dat je gestoord bent (om het even met je eigen woorden te zeggen). Maar dat moet toch ergens vandaan komen? Jijzelf bent denk ik de bron daarvan, Orf. Met je (in mijn ogen onrealistische) gedachten over gitaren, gitaristen, sounds etc.
Toen ik het topic las zat ik al een beetje in facepalm-mode en had me voorgenomen niet te reageren, maar heb het toch gedaan omdat ik gewoon bepaalde 'aparte' dingen en dingen waar ik op wilde inhaken las.


Edit: Oh ik lees net dat we weer ontopic moeten.. Sorry...!

kijk, als er word ingezet met zeuren, dan sleurt dat een hoop mensen mee, en in m'n eentje krijg ik dat niet recht gebreid. Ik vraag ook niet of jullie/jij het willen snappen, alleen af en toe meedenken. Ik vind dat jij her en der ook rare ideeen nahoudt omtrent gitaren, maar ik zeg er niks over, omdat dat respectloos is, en ik mijn grote neus uit jou zaken moet houden. Het zinspelen op mijn geestesgesteldheid, irriteert me mateloos :)

verder: ontopic: warmoth is aan tkijken of purpleheart kan. anders wordt 't gewoon koa, walnut en lacewood.

Luke-wannabe
16 april 2009, 00:52
You've got mail!

nielsnielsniels
16 april 2009, 01:11
You've got mail!

G'ouve mot yail


ik verveel me

Orpheo
16 april 2009, 02:10
het is duurder dan gehoopt, maarrrr......
het wordt purperhart op pallisander, met een hals van aribara met een compound radius toets van macassar ebben.

de tuners gaan worden, gouden sperzels, kahler, en een heel bijzonder plan heb ik in petto voor de pickups. lace alumitone en trisonics naast elkaar. is precies even breed als een humbucker met gouden kap. Moet wel zelf de ringen maken, maar dat is geen (groot) probleem. ik kan wellicht ook nog ze aan elkaar vast maken met een metalen plaatje links en rechts, en een moertje in 't midden, maar dat zie ik nog wel.

Bij deze ga ik echt helemaal los qua specs :P

de wiring wordt heel tof, maar wel een beetje tricky her en der. Ik wil alumitone apart, trisonic apart (heb gouden gevonden!), beiden in serie, beiden parallel, maar ik heb natuurlijk 3 sets ervan...als het me lukt om ze aan elkaar te knopen zonder grote problemen, ga ik ze hangen in triple shots, anders doe ik het met miniswitches, en dan bedoel ik echt: MINI switches. Kleine drukknoppen kan ook. wat denken jullie daarvan? heb ik 6 knopjes, of 6 toggles.

nja, ik kijk er nog wel naar. Maar ik denk dat dit wel goed gaat passen en dat het een heel gaaf project gaat worden!

olaftheholy
16 april 2009, 10:56
...verhaal...

Go*verd*mme Orph, da's geen kattep*s zeg!!! heel benieuwd naar het eindresultaat.






prOn for exoticlovers (http://www.hobbithouseinc.com/personal/woodpics/#letterW)

Orpheo
16 april 2009, 13:04
heb nu een mail uit, voor een singlepiece back quote. Ik doe denk ik geen binding op hals en/of body, en geen inleg. Gewoon 100% de aandacht op 't hout focussen.

olaftheholy
16 april 2009, 13:43
heb nu een mail uit, voor een singlepiece back quote. Ik doe denk ik geen binding op hals en/of body, en geen inleg. Gewoon 100% de aandacht op 't hout focussen.

Kijk, nou ga je de goeie kant op... geen inleg fu*king eindelijk!!!

edit; purperhart top op pallisander, moet daar geen spacer tussen i.v.m. oliepercentage in het hout?
Zoals bij de pallisander tele's van weleer, vielen de stukken zo weer van elkaar totdat ze er een essen strip tussen lijmden, al was dat wel met meerdelige body's i.p.v. top op single back.

Orpheo
16 april 2009, 13:51
Kijk, nou ga je de goeie kant op... geen inleg fu*king eindelijk!!!

edit; purperhart top op pallisander, moet daar geen spacer tussen i.v.m. oliepercentage in het hout?
Zoals bij de pallisander tele's van weleer, vielen de stukken zo weer van elkaar totdat ze er een essen strip tussen lijmden, al was dat wel met meerdelige body's i.p.v. top op single back.

ik doe er esdoorn fineer tussen, voor de show, maar tegenwoordig heb je veel betere lijmen. de lijm die warmoth gebruikt, heeft het vocht en de olie nodig om goed te binden. vandaar.

Ik moet eerst eens kijken hoe 't gaat qua prijs van de singlepiece back, ALS ze dat al doen! Denk het niet. maar als het meer dan 200E wordt, doe ik niet de alumitone/trisonic combinatie, maar swineshead. Ik vind die alumitone/swineshead combi sowieso een beetje sketchy. Heel cool qua looks, en wil 't echt horen qua tone, maar ben als de dood dat ik 't schip inga met een set pickups a 350E, en dat het gewoon nergens naar klinken. of, niet zoals ik 't wil. Beiden schijnen heel helder en soms wat schellerig te klinken, en de canary neck, ebben toets, en purpleheart top hebben zelf ook al veel 'helderheid', en het gaat gewoon iets teveel van het goede worden denk ik zo.

Lexvandoef
16 april 2009, 17:06
Maar uhm, nu heb je dus niet nog een koa erbij voor de symmetrie? Of wilde je dat niet meer?

En ik dacht dat je die alumitone dingesen niet goed vond klinken?

Anyway, sicke gitaar weer, totaal niet mijn ding, maar veel plezier dermee!

Trouwens, die gitaren in je sig, lage prijzen man, weet je dat wel zeker?

olaftheholy
16 april 2009, 17:20
ik doe er esdoorn fineer tussen, voor de show, maar tegenwoordig heb je veel betere lijmen. de lijm die warmoth gebruikt, heeft het vocht en de olie nodig om goed te binden. vandaar.

Ik moet eerst eens kijken hoe 't gaat qua prijs van de singlepiece back, ALS ze dat al doen! Denk het niet. maar als het meer dan 200E wordt, doe ik niet de alumitone/trisonic combinatie, maar swineshead. Ik vind die alumitone/swineshead combi sowieso een beetje sketchy. Heel cool qua looks, en wil 't echt horen qua tone, maar ben als de dood dat ik 't schip inga met een set pickups a 350E, en dat het gewoon nergens naar klinken. of, niet zoals ik 't wil. Beiden schijnen heel helder en soms wat schellerig te klinken, en de canary neck, ebben toets, en purpleheart top hebben zelf ook al veel 'helderheid', en het gaat gewoon iets teveel van het goede worden denk ik zo.

Oef...350,- is wel erg aan de prijs voor zo'n gok ja...
Misschien moet je toch wat simpeler gaan met de pups... misschien de tv-jones lipsticks die Hilko bij die lsd voor de gitarist van simple minds deed?

Orpheo
16 april 2009, 18:58
@lex: ja,ergens is dit niet 'symmetrisch',maar zoals ik al aangaf, hout en looks zijn niet de enige punten.het gevoel moet ook kloppen. en lage prijzen...tja,dit is wat ik ervoor vraag.zeker weten. geen problemen mee.

@olaf: lipsticks enzo passen niet bij mij of de gitaar...doe ik dus niet. waarschijnlijk speel ik t op safe. op ebay vind je enorm veel,nja,relatief, 2ehands alumitones...zou denk ik niet zo zijn als ze te gek waren.hoor veel klaxhte, de een vindt ze te tebly,de ander te donker.weet dus niet wat t echt is.

als ik de swinesheads doe,heb ik wel weer geld over voor binding en inleg. mijn vriendin zei t al,een gitaar voor mij zonder zieke inleg, is niet 'af'. :p

Robdop
16 april 2009, 19:05
klinkt heel goed, eigenlijk hoop ik stiekem dat je toch de gok gaat maken.
ik ben wonderbenieuwd wat je er van gaat vinden, en een beetje gokken is mischien ook een keertje leuk. (jou geld:|)

och en wat baal ik dat ik laatst een gitaar heb gekocht. als ik nu het geld had gehad had ik graag effe dat sg'tje komen testen:O

grtz,

sjaak1990
16 april 2009, 19:09
Ben benieuwd hoe mooi het gaat worden. En vooral hoe het gaat klinken. Ik heb voor mezelf ook bestloten dat ik een Warmoth strat wil. Moet alleen nog gaan kijken hoe duur het wordt en of dat niet tegenvalt.

Luke-wannabe
16 april 2009, 19:13
Jammer dat je niet meer op mn pm reageert, Orf.

Orpheo
16 april 2009, 19:37
Jammer dat je niet meer op mn pm reageert, Orf.

je krijgt nog een reactie kerel. heb alleen niet de tijd om even ervoor te zitten, om het effe netjes te beantwoorden.


ik heb een leven, you know :chicken:

Ik voel eigenlijk wel wat voor een gokje, om eerlijk te zijn :D de trisonics zijn geweldig, dat weet ik, maar de alumitones...dat is effe tricky. maar de humbuckers schijnen gewoon niet echt te gek te zijn; te warm en wollig, maar de stratversie is veel stratteriger en toffer dan de humbuckerversie. evenveel output, maar iets meer hoog en 'jangle' en sprankel dan de humbucker. mocht 't kut zijn, ga ik er wel 3 humbuckers van maken voor middenposities :D

Orpheo
16 april 2009, 20:51
voor het totaalplaatje, hier clipjes met alumitones

http://www.youtube.com/watch?v=TNf4xC6TbCw

http://www.youtube.com/watch?v=5y6ogdeBn28&feature=related

als ik dit mag geloven, gecombineerd met alle andere clipjes, denk ik niet 'bah wat een naar geluid', zeker niet.

macwilliams
16 april 2009, 20:58
Eerste clipje klinkt zeker erg goed.

Orpheo
16 april 2009, 22:35
Ik heb besloten er een headstock fineer op te doen. Ik denk dat het macassar ebben gaat worden, met een gewone ebben toets en toch inleg en binding. Singlepiece back rosewood zit er helaas niet in. Dus dan toch lekker blingbling! Voel ik mijzelf eigenlijk ook prettiger bij.

macwilliams
16 april 2009, 22:57
Het word tijd voor plaatjes. Hurry up eens een beetje.

Hoe gaat het nu met de crimsons?

Orpheo
16 april 2009, 23:07
Het word tijd voor plaatjes. Hurry up eens een beetje.

Hoe gaat het nu met de crimsons?

hoe kan ik fotos laten zien van iets dat nog in de ontweepfase zit...

Crinzon duurt helaas nog wel even. Geen echte tegnalagen, maar wel voorzichtigheid met alles omdat her en der er lastige dingen inzitten. Ik houd jullie natuurlijl op de hoogte als er wat te melden valt.

macwilliams
16 april 2009, 23:19
Ah...

Nou ontwerp er dan maar lustig op los. Dan kom ik eens testen en laat dan de best klinkende voor mij na bouwen :D

En volgende maand staat toch wel vast hoor. Moet gelijk maar prails bestellen.

Liquid_Metal
16 april 2009, 23:24
voor het totaalplaatje, hier clipjes met alumitones

http://www.youtube.com/watch?v=TNf4xC6TbCw

http://www.youtube.com/watch?v=5y6ogdeBn28&feature=related

als ik dit mag geloven, gecombineerd met alle andere clipjes, denk ik niet 'bah wat een naar geluid', zeker niet.

Die Alumitones klinken zeker niet gek. Is Shaman de enige die die elementen inbouwt, of overweeg je ze nu voor je eigen custom gitaar? Wordt de Shaman al verkocht? Vind 'm er wel gaaf uitzien.

Orpheo
16 april 2009, 23:40
Die Alumitones klinken zeker niet gek. Is Shaman de enige die die elementen inbouwt, of overweeg je ze nu voor je eigen custom gitaar? Wordt de Shaman al verkocht? Vind 'm er wel gaaf uitzien.

ik weet niks van shaman :) ik ken alleen het clipje :P die alumitones ga ik er dus ook in zetten, samen met trisonics.

ijzerbroot1
17 april 2009, 08:40
Nou, dit moet toch wel de meest aparte en exotische gitaren opleveren die ik sinds tijden heb gezien...........het maakt in ieder geval genoeg los hier.

Ik ben erg benieuwd!

olaftheholy
17 april 2009, 09:39
Ik heb besloten er een headstock fineer op te doen. Ik denk dat het macassar ebben gaat worden, met een gewone ebben toets en toch inleg en binding. Singlepiece back rosewood zit er helaas niet in. Dus dan toch lekker blingbling! Voel ik mijzelf eigenlijk ook prettiger bij.

En we zijn weer terug bij af.....:dontgeti:

hole
17 april 2009, 10:04
Kun je even samenvatten wat je op dit moment nu precies wil?

Ik zie door alle houtsoorten en opties even het spreekwoordelijke bos niet meer :???:

olaftheholy
17 april 2009, 10:22
...Crinzon,tegnalagen,natuurlijl....

Dude... pak ook je rust weet je, erg belangrijk. Nachtje goed slapen (puter uit!) en je kan er weer tegen...:seriousf:

Orpheo
17 april 2009, 11:15
Dude... pak ook je rust weet je, erg belangrijk. Nachtje goed slapen (puter uit!) en je kan er weer tegen...:seriousf:

nee, dat noemen ze iphone en touch screen :D ik zie dan niet iedere fout ;)

Orpheo
17 april 2009, 11:17
Kun je even samenvatten wat je op dit moment nu precies wil?

Ik zie door alle houtsoorten en opties even het spreekwoordelijke bos niet meer :???:

canary neck
ebben toets
macassar ebben headstock fineer

singlepiece Rosewood back
purpleheart top

mocht singlepiece niet kunnen, word het 2 delig, en dan komt er wel binding en inleg op.

ik ga toch voor de trisonic/alumitone combinatie. er komt 100% zeker een kahler op, evenals een floyd locking nut en sperzel tuners :)

Orpheo
17 april 2009, 11:19
En we zijn weer terug bij af.....:dontgeti:

tja, ik voel me 'fijner' bij binding en inleg. dan is de gitaar voor mijn gevoel meer af. ik speel ook meer op gitaren met inleg en binding dan op de gitaren zonder.

hole
17 april 2009, 11:21
Jij bent echt ZO intens daarmee bezig.

Ik weet van mijn eigen gitaren niet eens van welk hout ze zijn gemaakt (en het interesseert me ook helemaal niks).

D'r zal vast ergens een postje staan maar...foto van je verzameling?

Orpheo
17 april 2009, 11:27
Jij bent echt ZO intens daarmee bezig.

Ik weet van mijn eigen gitaren niet eens van welk hout ze zijn gemaakt (en het interesseert me ook helemaal niks).

D'r zal vast ergens een postje staan maar...foto van je verzameling?
het is een hobby :) ik vind bijzonder hout mooi, gewoon elzen en essen interesseert me niet eens meer.

fotootje van wat ik heb

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/100_0538.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/100_0542.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/100_0543.jpg

de tof uitziende gitaren zijn warmoth, de saaie gitaren zijn gibson :P :D

hole
17 april 2009, 11:36
http://www.motoforum.com/images/smilies/jawdrop.gif

Squier02
17 april 2009, 11:43
mooie gitaren die Warmoths :hippie:

Orpheo
17 april 2009, 11:45
http://www.motoforum.com/images/smilies/jawdrop.gif

oh maak je geen zorgen hoor. van de gibsons is het volgende weg, of gaat weg:

natural studio ( 5e van links)
rode SG (liggend)
bruine LP studio faded (6e van links) (gaat nog weg, maar zit al n dike optie op;d us weg)
the paul (is onbespeelbaar geworden, ben de winkel nu aan het uitknijpen).

ik heb dus nu 5 warmoths en 4 gibsons :) als alle projecten klaar zijn, heb ik 6 warmoths, 3 crimsons en 4 gibsons. de gibsons die ik nu heb zijn zo verschrikkeljk prettig, die krijg ik gewoon niet weg gedaan. die rode custom, de natural custom. heerlijke gitaren. M'n ma en vriendin noemden ze eerst een ikea gitaar (de natural custom) maar nu vinden ze 'm een van de mooiste in de set; ik eigenlijk ook! speel er zovaak op dat de lak gewoon begint af te slijten op de hals :punk: heerlijk instrument. de rode studio speelt super, en klinkt eigenlijk ook fantastisch unplugged, maar ik ben uitgekeken op deze pickups. veel te vlak geluid, veel te weinig dynamiek. heel jammer. waren echt jarenlang mijn favo's. Maar ik zie geen noodzaak ze te verkopen eigelijk :P het werkt, t zit goed, niet zeiken dus denk ik maar zo, ghehe.

MarkV
17 april 2009, 11:50
oh maak je geen zorgen hoor. van de gibsons is het volgende weg, of gaat weg:

natural studio ( 5e van links)


Yep, nog bedankt he! Veel plezier met je nieuwe Warmoth projectje :)

Bastin
17 april 2009, 11:54
Orph

wat is er aan de hand met je The Paul dan?

Orpheo
17 april 2009, 12:00
mooie gitaren die Warmoths :hippie:

:mmmm: I know. Mensen vragen me wel eens 'welke pak je nu als allereerste als je uit je nest rolt en een gitaar pakt'. maar dat is zo erg niet te zeggen. Nu pak ik het liefst de purpleburst. ik pak die eigenlijk het meest denk ik zo, om daarna de koa te pakken, en te eindigen met de naakte wijven. De 2 bursts zijn ook meesterlijk, maar die zijn heel makkelijk in speelgemak. heel makkelijk, licht halsje, medium hoge actie, heel soepel qua sliden en benden. tis soms net iets te makkelijk, mis dan de greep omdat het te soepel is. heeft me een jaar gekost om de te wennen aan de ergste soepeheid, haha. De purpleburst is mijn eerste warmoth, en dat is echt mijn main instrument. De wiring is enorm veelzijdig, maar dat komt door de pickups eigenlijk :D gewone LP bedrading voor 2 humbuckers, en 1 pushpush voor coiltap, maar die maakt 'm juist zo geweldig. Ik heb in die pickup een spoel van 9k ohm en een van 1,7 kohm. samen is dat behoorlijk pittig met de ceramische magneet, maar als ik de 9k gebruik als ik 'm coiltap, heb ik een sound nagenoeg gelijk aan de humbuckersound. maar de 1,7k spoel is echt fantastisch als stand alone. die 2 aan, middenstandje, tone op brug iets dicht; instant 'quacky' stratsound. alleen de brug, tone open, volume iets dicht geknepen, instant 'akoest'sound. te gek! Ik wil nog een push pull pot installeren eigenlijk, waarmee ik dan een condensator in het pad kan zetten van de volumepots, om daarmee, hoe meer de volume dicht gaat, het mid af te knijpen en bass+hoog door te laten. beetje scooped mid dus. Lijkt mij waanzinnig cool eigenlijk :)

de naakte wijven is een tone monster. Superlicht, maar gaat niet neckdiven. heerlijk in balans, stemvast, lekker dikke hals, en heel simpel in bedrading: 2 humbuckers, 2x volume, 2x tone, en GAAAAN met die banaan! Ik kan nog weet ik hoeveel coiltaps installeren met die motherbuckers, maar daar moet ik eens rustig voor zitten. Het komt er gewoon niet van. motherbuckers+1meg ohm pots: :lovelove: precies de sound die ik lekker vind voor heel veel dingen.

de koa is een monster; kan alles wat ik wil, en meer. ben nog steeds niet uit welke soundsetting ik erin het lekkerst vind.

de tobaccoburst en fireburst spelen ook super. dunnere hals dan de rest, ook ebben toets, 6105 fretjes, in de tobacco een set rio grande/TX met coiltap, wat gecoiltapped een heel fijn stratty sound oplevert. Ongeveer de sounds op de switch 1, 4 en 5 (brug, mid+hals, hals). volle humbuckers, scheurt als een malle, maar feedbackt helaas wel, vanwege de slechte waxpotting, moet ik dus nog eens oplossen, maar nu niet. de rio grandes zijn eigenlijk een set pafs on the rocks on steroids. iets minder output dan een JB/Jazz set, maar zeker meer dan een gewone paf. Iets strakker ook, maar heel organisch en puur. fijne pinches ook; niet zakk wylde style, helaas (alhoewel; als je techniek goed is, kan het met iedere pickup!) maar beetje meer billy gibbons.

De jazz/jb set klinkt in de fireburst eigenlijk te gek. ik vind t zelden een fijne pup, maar hier levert de JB een dosis felheid en strakheid op, wat nodig is vanwege de chambering in de body. Niet zo belachelijk veel als gibson, zeker niet. ongeveer 1/3 is uitgehold, tegenover 2/3 van gibson, hierbij dus de cavities voor pups en pots enzo meegerekend. De jazz hoef ik niet te beschrijven denk ik. Ik kan nu alleen maar brug splitten en jazz parallel zetten, maar ik wil een prails wiring erin zetten; beiden splitbaar, beiden serie, beiden parallel. De jazz klinkt namelijk parallel ook wel heel chill eigenlijk! Ik kan met deze echt alle sounds halen die ik wil, en heel makkelijk, op de tast, en niet op t oog; gewoon een tik op de pot, en hij floept omhoog, en nieuwe sound te pakken. de JB gesplit geeft een heel ranzig, fel geluid wat lekker wegprikt en me het tele-gevoel geeft. de JB in serie is gewoon een brulboei. de jazz in serie is een smoothe leadtone, waar ik echt alle kanten mee op kan. niet de tone van 'xxx' maar een tone die je direct kan shapen naar jou smaak. beetje een moderne versie, beetje hifi, van een paf denk ik zo. heel open, 'airy'. Parallel geeft deze een heel prettig quacky geluidje. komt ook door de padouk/ebben hals denk ik zo. jazz+jb parallel/split samen geeft een heel geweldig breed, transparant, helder en open geluid. dat met de chambering geeft mij het idee van een grote hollowbody jazzbak.

de gibsons zijn veel meer recht toe recht aan. Veel minder complexiteit, minder dynamiek, veel meer 'plug in and rock your balls to the walls' mentaliteit.

Orpheo
17 april 2009, 12:05
Orph

wat is er aan de hand met je The Paul dan?

schijtding; hij lag op tafel, voor een foto. m'n camera gleed uit de hand, viel op de hals, KRAK. headstock eraf. belachelijk dat dit gebeurde. mijn andere LP's zijn wel eens bij een repetitie omgekukeld, maar nooit een crack, en bij deze dus wel bij een val op de hals, en niet eens op de head. nou ja, hiermee zou de kous af zijn. ik wilde 'm al verkopen, staat nu als 'project' op het internet te koop, want laten repareren en dan verkopen is voor mij meer verlies dan zo verkopen. Repareren en houden is geen optie. hals te dun, frets niet mijn smaak (te laag; zit genoeg vlees op voor nog een dienstbaar leven van JAREN, maar voor mij gewoon te laag), te lichte body. Er zit echter een staartje aan. de headstock is al eens afgebroken geweest, en gerepareerd. zag er goed uit; geen vuller (nu gelukkig ook niet nodig, ik bleef verdomd kalm, al zeg ik 't zelf, en raapte alle stukjes op, net als Jackie Kennedy in '63 :hippie: ). de head leek vast te zitten. gewoon gekeken of er kieren kwamen als ik de head pakte, nee dus. hij was stabiel in stemming, dus geen issues leek het zo. Tot ie dus gister afbrak op de lijmnaad. Het er zwaar de pest over in, en ik vind dat er mij een ondeugdelijk instrument is verkocht. Zoiets als dit kan en MAG niet voorkomen! belachelijk! als ie nu ergens anders was gebroken, ok. maar op de lijmnaad zelf?!

@mark: no problem. te gek dat je 'm ophaalde :) jij blij, ik blij :)

sjaak1990
17 april 2009, 12:09
Wat is je favoriete hout voor een hals? Ik vind zo'n koa top nog steeds geweldig :lovelove:
Ik wil een Warmoth strat, denk met een rosewood hals met ebony fretboard, black korina body (of walnut voor attack) met rosewood top. Alles in de olie om het geluid en het uiterlijk zo puur mogelijk te houden.

Een binding staat ook wel erg mooi bij rosewood, weet niet wat voor binding je wilt, ik vind creme achtig met rosewood erg mooi iig.

Orpheo
17 april 2009, 12:18
Wat is je favoriete hout voor een hals? Ik vind zo'n koa top nog steeds geweldig :lovelove:
Ik wil een Warmoth strat, denk met een rosewood hals met ebony fretboard, black korina body (of walnut voor attack) met rosewood top. Alles in de olie om het geluid en het uiterlijk zo puur mogelijk te houden.

oh dat is een vervelende vraag :P Ik denk dat ik de fatback het ALLERlekkerst vind, en de boatneck als goede 2e. De fatback is, wat de naam zegt, heel rond en dik, echt een honkbalknuppel.


Edit: je vraagt om hout. ach ik laat 't bovenstaande staan voor 't geval iemand dat wil weten :D maar welk hout? kan ik niet zeggen :) ik vind ze alle 5 te gek. ik heb indian rosewood, brazilian, padouk, wenge en ziricote, en ik vind het alle 5 te gek. Het brazilian is vettig, smooth, slick, en geeft een heerlijk diepe grom in het laag, een rauwe brul in het mid, en het hoog zingt helemaal. het indian geeft een wat gillender hoog, nog rauwer mid, en een strakker, agressiever laag. Het padouk is eigenlijk net als esdoorn, alleen dan met iets 'liever' hoog. ziricote heeft alles in gelijke mate, en is heel responsief. reageert precies op wat jij doet. zingend, smooth hoog, strakke bass, beetje 'knorrend', en heel veel mids! :D ik vind het zelf heel prettig :P kan er zelf echt alle kanten mee op. het wenge voelt fantastisch aan, en qua tone kan je het vergelijken met mahonie, maar met VEEL meer mids, een soort openheid, alsof je in een arena of kerk speelt.

daarnaast, het is lastig te zeggen, omdat ze per gitaar gematched zijn. de pickups, bodyhout en de halzen zijn bij elkaar gematched, en ik ga niet de halzen wisselen, omdat ik dat eigenlijk niet echt nodig vind. tuurlijk, het kan wel, maar ik vind de gitaren hoe ze zijn, af. hooguit de bedrading her en der wat anders, of een andere brug (kahler, of ander zadeltje oid). maar qua hout is t af.


qua hals zou ik gaan voor wenge, absoluut. het body, walnut klinkt en voelt zo te gek, echt. heeft een heerlijke dosis mid, veel hoog, maar niet snijdend. een superstrak laag. ik kan met walnut echt alles doen wat ik wil, tonewise. RW top is cool, maar als er cocobolo is als je gaat bestellen, cocobolo doen, absoluut. ziet er imho nog sicker uit.

ik ga voor iveroid, as usual. ik heb op alle gitaren die ik heb laten maken, custom made, en waar binding op ging, iveroid binding op laten zetten. van n afstandje is 't gewoon creme, maar van dichtbij zie je er een soort patroontje in. eigenlijk gewoon een verticaal streepie (krijtstreep-achtig) maar dat geeft 't imho iets meer off set, meer complexiteit dan slechts die ene strip effen gekleurd creme.

Gothra
17 april 2009, 12:47
ik ben atm aan het sparen voor een warmoth soloist. Ik dacht eerst het lekker simpel te houden, elzen body, fmaple hals, quilt maple top, lekker metal. Nu ben ik echter aan het nadenken, maar weet gewoon niet zeker wat voor body ik moet nemen, hals is sowieso flame maple met rosewood. Wat zou jij doen, speel metal ala COB, arch enemy etc.. en met mn bandje soort van amerikaanse hardcore ala hatebreed, maar dan met een melodisch arch enemy vleugje.

Orpheo
17 april 2009, 12:55
ik ben atm aan het sparen voor een warmoth soloist. Ik dacht eerst het lekker simpel te houden, elzen body, fmaple hals, quilt maple top, lekker metal. Nu ben ik echter aan het nadenken, maar weet gewoon niet zeker wat voor body ik moet nemen, hals is sowieso flame maple met rosewood. Wat zou jij doen, speel metal ala COB, arch enemy etc.. en met mn bandje soort van amerikaanse hardcore ala hatebreed, maar dan met een melodisch arch enemy vleugje.

neck zou ik zeker geen maple doen :D maple moet je lakken, en ik heb een schurfthekel aan gelakte halzen, ghehe. Ik zou voor jou gaan voor het volgende:

neck: canary, wenge, padouk, bubinga of purpleheart
toets: ebben. simpel.


body: walnut eigenlijk. geeft genoeg mids en laag en hoog om door de mix heen te snijden, 'meatyness' voor je solo's, en strakheid om CoB makkelijk te trekken. walnut zou ik wel paren met wenge, bubinga of purpleheart. Als je canary of padouk zou doen, zou ik gaan voorrrrr

black korina! dat is een soort mahonie on the rocks. meer mids, meer hoog, strakker.

als je de flattop soloist neemt, kan je er iedere lamtop op gooien, dat doet niks anders aan je sound. als je een carved top neemt, wil ik dat wel weten, dan ga ik er dan wel over nadenken :D

maar het is niet eerlijk he, mij vragen :) ik zal altijd zeggen wat IK tof vind, en waar ik mee uit de voeten kan. ik vind wat ik net noemde te gek, maar ik snap 't ook als je juist perse elzen body met een maple neck wilt, omdat dat gewoon bekend is. Ik wil juist buiten de gebaande wegen me begeven. ik houd in dit opzicht wel van die donkere tunnel waar geen licht op het eind is.

stratie
17 april 2009, 13:26
schijtding; hij lag op tafel, voor een foto. m'n camera gleed uit de hand, viel op de hals, KRAK. headstock eraf. belachelijk dat dit gebeurde. mijn andere LP's zijn wel eens bij een repetitie omgekukeld, maar nooit een crack, en bij deze dus wel bij een val op de hals, en niet eens op de head. nou ja, hiermee zou de kous af zijn. ik wilde 'm al verkopen, staat nu als 'project' op het internet te koop, want laten repareren en dan verkopen is voor mij meer verlies dan zo verkopen. Repareren en houden is geen optie. hals te dun, frets niet mijn smaak (te laag; zit genoeg vlees op voor nog een dienstbaar leven van JAREN, maar voor mij gewoon te laag), te lichte body. Er zit echter een staartje aan. de headstock is al eens afgebroken geweest, en gerepareerd. zag er goed uit; geen vuller (nu gelukkig ook niet nodig, ik bleef verdomd kalm, al zeg ik 't zelf, en raapte alle stukjes op, net als Jackie Kennedy in '63 :hippie: ). de head leek vast te zitten. gewoon gekeken of er kieren kwamen als ik de head pakte, nee dus. hij was stabiel in stemming, dus geen issues leek het zo. Tot ie dus gister afbrak op de lijmnaad. Het er zwaar de pest over in, en ik vind dat er mij een ondeugdelijk instrument is verkocht. Zoiets als dit kan en MAG niet voorkomen! belachelijk! als ie nu ergens anders was gebroken, ok. maar op de lijmnaad zelf?!

@mark: no problem. te gek dat je 'm ophaalde :) jij blij, ik blij :)





Thanks dat je zij dat het zo'n fijne gitaar was tegen mij. Ik had idd interesse in ''The Paul'' maar in dit verhaal spreek je jezelf tegen. Ik blij dat ik ff geen GAS had...anders had ik jou bagger overgekocht voor E450,-

LP_CL
17 april 2009, 13:32
neck zou ik zeker geen maple doen :D maple moet je lakken, en ik heb een schurfthekel aan gelakte halzen, ghehe. Ik zou voor jou gaan voor het volgende:



Sinds wanneer moet je maple lakken?
Geoliede birdseye maple neck:
http://i163.photobucket.com/albums/t318/mushroony/MM12.jpg

Orpheo
17 april 2009, 13:36
Thanks dat je zij dat het zo'n fijne gitaar was tegen mij. Ik had idd interesse in ''The Paul'' maar in dit verhaal spreek je jezelf tegen. Ik blij dat ik ff geen GAS had...anders had ik jou bagger overgekocht voor E450,-

het is een goede gitaar, hij speelt ook 'goed', maar niet voor mij.

en ik ben zelf ook blij dat ie nog niet is overgekocht, want nu kan ik de winkel aansprakelijk stellen voor het verkopen van shit, en via particulier verkoop is dat echt een hell.

@LP-CL; olie, lak, all the same. de olie op een MM hals is uitgeharde olie, tung oil. en dat schaar ik ook onder de lakken. tis immers ook meer een vernis dan een olie. het is gepolymeriseerde olie die uithardt, vandaar. En ik vind die feel gewoon niet lekker. ook van geolied esdoorn niet. ik wil het rauwe hout voelen.

LP_CL
17 april 2009, 13:46
@LP-CL; olie, lak, all the same. de olie op een MM hals is uitgeharde olie, tung oil. en dat schaar ik ook onder de lakken. tis immers ook meer een vernis dan een olie. het is gepolymeriseerde olie die uithardt, vandaar. En ik vind die feel gewoon niet lekker. ook van geolied esdoorn niet. ik wil het rauwe hout voelen.

Dan schiet er voor jou inderdaad niet veel meer over dan je gitaren custom te laten bouwen. Want ik denk dat 99.9% van alle standard gitaren in de winkels halzen hebben die gefinished zijn. Zonder splinters dus. :seriousf:

btw: niet dat ik exact weet wat men hier mee bedoelt, maar qua finish staat er op de EBMM site: Neck Finish:
Gunstock oil and hand-rubbed special wax blend

Johannes
17 april 2009, 13:49
het is een goede gitaar, hij speelt ook 'goed', maar niet voor mij.

en ik ben zelf ook blij dat ie nog niet is overgekocht, want nu kan ik de winkel aansprakelijk stellen voor het verkopen van shit, en via particulier verkoop is dat echt een hell.



Dude, je laat een gitaar vallen, dan kan ie breken ja. En je zei het zelf al, het is een goed instrument wat voor de val prima in orde was.

stratie
17 april 2009, 13:51
het is een goede gitaar, hij speelt ook 'goed', maar niet voor mij.

en ik ben zelf ook blij dat ie nog niet is overgekocht, want nu kan ik de winkel aansprakelijk stellen voor het verkopen van shit, en via particulier verkoop is dat echt een hell.

.

...Het is dus een goede gitaar, maar jij vind hem shit...Ik zit nu beetje te azen op een LP std. Dat is tenminste een normale echte zware LP :cheerup:

Orpheo
17 april 2009, 13:54
Dude, je laat een gitaar vallen, dan kan ie breken ja. En je zei het zelf al, het is een goed instrument wat voor de val prima in orde was.

*zucht* je leest niet goed. ik ga hier niet op reageren voor je eens leest wat ik geschreven heb.

@lp-cl: gunstock oil: dat is tru oil, tung oil, iets in die trant. het een heeft meer hardner in zich dan de ander geloof ik. het een trekt veel dieper in het hout en wordt echt een soort ja, op het forum zeiden ze het als volgt 'tung oil is more of an oil, and stays a bit sticky, tru oil has more polymerisation in it, and makes more of a film of finish on the product, neither is a real oil though, since both are polymerised, and both create a film, but the one is harder than the other.

de was is om het te laten glimmen.

@stratie: tuurlijk vind ik'm niet goed. duh. anders verkoop ik'm niet. Ik zei't al, de frets zijn voor mij te laag, de hals is te dun. Ik krijg er niet aan gewend geraakt. wil gewoon niet lukken. qua sound is ie onverslaanbaar though. (was). hij klonk geweldig, maar qua feel is 't mijn gitaar niet. tis veel meer een sg in LP jasje.

artnaz
17 april 2009, 13:57
Ik vind unfinished ook veel fijner. Zo is de hals van mijn Adamas superfijn vind ik. Zal jij ook wel mooi vinden Orpheo, hij is ook 5 piece: mahogany/maple/ebony/maple/mahogany. En ebben toets zonder inlays. :)

By the way, de neck van mijn Warmoth is zo goed als af. Heb alleen geen citroenolie (dat was het toch) om er in te laten trekken, en ik ben nu ziek... :(

Orpheo
17 april 2009, 13:59
Ik vind unfinished ook veel fijner. Zo is de hals van mijn Adamas superfijn vind ik. Zal jij ook wel mooi vinden Orpheo, hij is ook 5 piece: mahogany/maple/ebony/maple/mahogany. En ebben toets zonder inlays. :)

niet slecht, niet slecht :)

maar ebben als middendeel? zeker weten? :P

Johannes
17 april 2009, 14:05
Als een gitaar valt, kan er iets kapot gaan, ongeacht eerdere reparaties. Dat ie op de lijmnaad breekt is ongewoon, maar zeker niet onmogelijk.

artnaz
17 april 2009, 14:07
Ja, waarom niet?

http://img15.picoodle.com/img/img15/3/4/17/artnaz/f_DSC00071m_c9d376e.jpg

Orpheo
17 april 2009, 14:09
Als een gitaar valt, kan er iets kapot gaan, ongeacht eerdere reparaties. Dat ie op de lijmnaad breekt is ongewoon, maar zeker niet onmogelijk.

lees eens goed. hij...is...niet...gevallen! LEZEN!

@artnaz; nee verdraaid! mooie hals hoor. maar meestal zie je geen ebben als laminaat voor een hals :) maar wel heel mooi hoor.

LP_CL
17 april 2009, 14:10
@lp-cl: gunstock oil: dat is tru oil, tung oil, iets in die trant. het een heeft meer hardner in zich dan de ander geloof ik. het een trekt veel dieper in het hout en wordt echt een soort ja, op het forum zeiden ze het als volgt 'tung oil is more of an oil, and stays a bit sticky, tru oil has more polymerisation in it, and makes more of a film of finish on the product, neither is a real oil though, since both are polymerised, and both create a film, but the one is harder than the other.


Als gunstock oil hetzelfde is dan tung oil, dan kloppen de beschreven eigenschappen toch niet hoor. Die neck voelt kurkdroog en lekker warm aan (net zoals gladgeschuurd hout aanvoelt eigenlijk). Allesbehalve 'a bit sticky' dus. Nu ik ken al die verschillende details allemaal niet zo goed, maar ik weet wel goed wat ik voel. En sticky is iets wat ik ken (nitrolak op gibsons is een draak om mee te spelen), en niet sticky finished (mijn SL2H hals), en kurkdroog en warme, smooth gevoel (Musicman, oiled maple)

Orpheo
17 april 2009, 14:11
k heb net de gier gebeld, de reparatie valt heel erg mee qua prijs. nog geen 100 euro, zeker ook omdat het een nette breuk is. Hij is precies op de lijmnaad gebroken, en dat vonden ze bij de gier ook raar. effe dinsdag afwachten, kijken wat ze te zeggen hebben aldaar in de winkel.

Orpheo
17 april 2009, 14:13
Als gunstock oil hetzelfde is dan tung oil, dan kloppen de beschreven eigenschappen toch niet hoor. Die neck voelt kurkdroog en lekker warm aan (net zoals gladgeschuurd hout aanvoelt eigenlijk). Allesbehalve 'a bit sticky' dus.

tru oil, tung oil. een van die twee dus :P ik knipte dat stuk direct van het forum af, mar ook daar verwarren ze de namen heel erg snel. Feit is wel dat ze eenlaagje erover heen leggen, over de hals, maar wel heel dun, net zoiets als shellak, alleen de werking van beide varieert wat. maar als je t niet heel erg vindt, ik steek mijn energie nu even in het fixen van die headstock, niet nadenken over hoe die lakken nu werken...

hole
17 april 2009, 14:13
Sinds wanneer moet je maple lakken?
Geoliede birdseye maple neck:
http://i163.photobucket.com/albums/t318/mushroony/MM12.jpg

ooooh.. MusicMan Axis ((super)sport)??

LP_CL
17 april 2009, 14:14
^yup (laat al die haakjes maar weg)

LP_CL
17 april 2009, 14:16
tru oil, tung oil. een van die twee dus :P ik knipte dat stuk direct van het forum af, mar ook daar verwarren ze de namen heel erg snel. Feit is wel dat ze eenlaagje erover heen leggen, over de hals, maar wel heel dun, net zoiets als shellak, alleen de werking van beide varieert wat. maar als je t niet heel erg vindt, ik steek mijn energie nu even in het fixen van die headstock, niet nadenken over hoe die lakken nu werken...

ja, tuurlijk, ik was gewoon wat nieuwsgierig naar details.

Johannes
17 april 2009, 14:16
...belachelijk dat dit gebeurde. mijn andere LP's zijn wel eens bij een repetitie omgekukeld, maar nooit een crack, en bij deze dus wel bij een val op de hals, en niet eens op de head.

ehm...

En daarvoor zeg je idd dat je camera op de hals is gevallen, vreemd verhaal, maargoed.

Lekker laten fixen voor die 100 euro, komt de verkoopwaarde zeker ten goede.

Orpheo
17 april 2009, 14:17
ehm...

En daarvoor zeg je idd dat je camera op de hals is gevallen, vreemd verhaal, maargoed.

Lekker laten fixen voor die 100 euro, komt de verkoopwaarde zeker ten goede.

ja: deze had een val op de hals; er viel iets op de hals. mn andere LP's zijn omgedonderd zonder dat daar ooit iets mee gebeurde. ook de ene die al een headcrack had (LP studio '94)

ik ga 'm nie tlaten fixen. de verkoopwaarde is al down the drain. ik wil er vanaf! wie 'm hebben wil voor de prijs in mn sig, moet me PMen. de gier doet de reparatie voor ongeveer 100E.

Orpheo
17 april 2009, 14:18
ja, tuurlijk, ik was gewoon wat nieuwsgierig naar details.
:ok: ik ga vanavond nog wel eens even de details van beiden opzoeken,omdat ik nu zelf het ook effe niet meer precies weet :D Ik ben meer van t houtwerk, niet lakwerk (daar is Fred Dons beter in).

hole
17 april 2009, 14:18
Dan gaat het om deze (http://www.birchwoodcasey.com/sport/wood_index.asp?categoryID=5&subcat=11) olie: mix van lijnzaad en andere natuurlijke oliën die inderdaad uithard.

(Overigens is het in combinatie met die wax wel ontzettend smooth spelen zo'n nek. Ik doe ook altijd een beetje op het fretboard (maple denk ik))

Gothra
17 april 2009, 14:55
neck zou ik zeker geen maple doen :D maple moet je lakken, en ik heb een schurfthekel aan gelakte halzen, ghehe. Ik zou voor jou gaan voor het volgende:

neck: canary, wenge, padouk, bubinga of purpleheart
toets: ebben. simpel.


body: walnut eigenlijk. geeft genoeg mids en laag en hoog om door de mix heen te snijden, 'meatyness' voor je solo's, en strakheid om CoB makkelijk te trekken. walnut zou ik wel paren met wenge, bubinga of purpleheart. Als je canary of padouk zou doen, zou ik gaan voorrrrr

black korina! dat is een soort mahonie on the rocks. meer mids, meer hoog, strakker.

als je de flattop soloist neemt, kan je er iedere lamtop op gooien, dat doet niks anders aan je sound. als je een carved top neemt, wil ik dat wel weten, dan ga ik er dan wel over nadenken :D

maar het is niet eerlijk he, mij vragen :) ik zal altijd zeggen wat IK tof vind, en waar ik mee uit de voeten kan. ik vind wat ik net noemde te gek, maar ik snap 't ook als je juist perse elzen body met een maple neck wilt, omdat dat gewoon bekend is. Ik wil juist buiten de gebaande wegen me begeven. ik houd in dit opzicht wel van die donkere tunnel waar geen licht op het eind is.

Tja, ebony heb ik het niet zo op, vind rosewood op de een of andere manier beter spelen.. Flame maple is een must. De elzen body zat ik nog over na te denken. Ik neem uiteraard een flattop. Bedankt in iedergeval!

Orpheo
17 april 2009, 15:03
Tja, ebony heb ik het niet zo op, vind rosewood op de een of andere manier beter spelen.. Flame maple is een must. De elzen body zat ik nog over na te denken. Ik neem uiteraard een flattop. Bedankt in iedergeval!

dat bedoel ik :) ik zou van m'n leven niet terug willen naar rosewood, idem naar maple necks. ;) leuk he, al die smaakverschillen :D

Gothra
17 april 2009, 16:02
dat bedoel ik :) ik zou van m'n leven niet terug willen naar rosewood, idem naar maple necks. ;) leuk he, al die smaakverschillen :D

:D ach ja, ik heb dan ook nog nooit op een padouk, wenge etc neck gespeeld.
Maar misschien doe ik het ook wel, even gek doen. Wordt wel weer wat duurder dan:(
De body zou dan 500 dollar zijn, neck 358, maar dat is zonder binding. Jammer dat die kleine extra dingetjes als contoured heel enzo zo duur zijn

Orpheo
17 april 2009, 16:19
:D ach ja, ik heb dan ook nog nooit op een padouk, wenge etc neck gespeeld.
Maar misschien doe ik het ook wel, even gek doen. Wordt wel weer wat duurder dan:(
De body zou dan 500 dollar zijn, neck 358, maar dat is zonder binding. Jammer dat die kleine extra dingetjes als contoured heel enzo zo duur zijn

tja, een wenge/ebben neck kost 288 dollar :D dat scheelt je dus wel weer de lak enzo. Maar als je wilt kan je eens bij mij die halzen proberen qua feel. heb bijna alle houtsoorten. kan je gelijk eens kijken hoe de standard thin neck is.

binding is duur, zeker. maar ik doe 't er toch altijd op, omdat ik weet dat ik anders er teveel spijt van ga krijgen als ik 't niet doe.

sjaak1990
17 april 2009, 18:06
oh dat is een vervelende vraag :P Ik denk dat ik de fatback het ALLERlekkerst vind, en de boatneck als goede 2e. De fatback is, wat de naam zegt, heel rond en dik, echt een honkbalknuppel.


Edit: je vraagt om hout. ach ik laat 't bovenstaande staan voor 't geval iemand dat wil weten :D maar welk hout? kan ik niet zeggen :) ik vind ze alle 5 te gek. ik heb indian rosewood, brazilian, padouk, wenge en ziricote, en ik vind het alle 5 te gek. Het brazilian is vettig, smooth, slick, en geeft een heerlijk diepe grom in het laag, een rauwe brul in het mid, en het hoog zingt helemaal. het indian geeft een wat gillender hoog, nog rauwer mid, en een strakker, agressiever laag. Het padouk is eigenlijk net als esdoorn, alleen dan met iets 'liever' hoog. ziricote heeft alles in gelijke mate, en is heel responsief. reageert precies op wat jij doet. zingend, smooth hoog, strakke bass, beetje 'knorrend', en heel veel mids! :D ik vind het zelf heel prettig :P kan er zelf echt alle kanten mee op. het wenge voelt fantastisch aan, en qua tone kan je het vergelijken met mahonie, maar met VEEL meer mids, een soort openheid, alsof je in een arena of kerk speelt.

daarnaast, het is lastig te zeggen, omdat ze per gitaar gematched zijn. de pickups, bodyhout en de halzen zijn bij elkaar gematched, en ik ga niet de halzen wisselen, omdat ik dat eigenlijk niet echt nodig vind. tuurlijk, het kan wel, maar ik vind de gitaren hoe ze zijn, af. hooguit de bedrading her en der wat anders, of een andere brug (kahler, of ander zadeltje oid). maar qua hout is t af.


qua hals zou ik gaan voor wenge, absoluut. het body, walnut klinkt en voelt zo te gek, echt. heeft een heerlijke dosis mid, veel hoog, maar niet snijdend. een superstrak laag. ik kan met walnut echt alles doen wat ik wil, tonewise. RW top is cool, maar als er cocobolo is als je gaat bestellen, cocobolo doen, absoluut. ziet er imho nog sicker uit.

ik ga voor iveroid, as usual. ik heb op alle gitaren die ik heb laten maken, custom made, en waar binding op ging, iveroid binding op laten zetten. van n afstandje is 't gewoon creme, maar van dichtbij zie je er een soort patroontje in. eigenlijk gewoon een verticaal streepie (krijtstreep-achtig) maar dat geeft 't imho iets meer off set, meer complexiteit dan slechts die ene strip effen gekleurd creme.

Bedankt voor je uitgebreide antwoord!
Cocobolo doet Warmoth niet staat er op de site, misschien fout gekeken. Je hebt wel gelijk dat het er ech sick uitziet.
Wenge als hals lijkt me voor mij perfect. Walnut ook als body ook, cocobolo als top ook als dat lukt :) Wil er denk ik ook een Kahler op. Ik ga je topic niet overnemen hoor ;)

Cremekleurig binding zal geweldig staan bij die houtsoorten die jij wilt gebruiken denk ik! Gaat vast wel wat moois worden. Een pure ongelakte gitaar waarbij het om het hout draait.

Orpheo
17 april 2009, 18:58
cocobolo zie je soms als bodylam, en als je een strat of tele neck wilt van cocobolo, raad ik je aan te kijken naar www.musikraft.com :)

sjaak1990
17 april 2009, 19:25
cocobolo zie je soms als bodylam, en als je een strat of tele neck wilt van cocobolo, raad ik je aan te kijken naar www.musikraft.com :)

Ok :)
Zo op het eerste gezicht ook prachtig spul :dontgeti:

Orpheo
17 april 2009, 23:16
Ok :)
Zo op het eerste gezicht ook prachtig spul :dontgeti:

zeker goed spul

Ok, de order is de deur uit. mooie inleg gekozen, past mooi bij de koa. Wat het gaat worden, daarover laat ik jullie speculeren :D

sjaak1990
17 april 2009, 23:25
Inleg wijn en piemels?

Mooie kruizen?

Koa bomen.

Tetten?

Wil het eindresultaat graag zien!

Orpheo
17 april 2009, 23:36
Inleg wijn en piemels?

Mooie kruizen?

Koa bomen.

Tetten?

Wil het eindresultaat graag zien!

dat duurt nog minstens 3 maanden kerel ;) effe wachten :D


oh ja, inleg.

skull and bone op 12, de rest celtic cross.

Liquid_Metal
18 april 2009, 11:58
dat duurt nog minstens 3 maanden kerel ;) effe wachten :D


oh ja, inleg.

skull and bone op 12, de rest celtic cross.

Tja je mag blij zijn als je 'm voor de zomervakantie hebt.
Ik wil stiekem eigenlijk ook nog steeds een keertje een 'custom' gitaar laten maken (op deze manier dus) maar de bodies van War spreken me niet aan. Ik zou wel een PRS-style body willen in mahonie, flame maple top en mahonie hals (met rosewood toets denk ik). Daarom koop ik binnenkort ook wss een PRS SE Custom, want dat ís ongeveer wat ik wil :P.

Orpheo
18 april 2009, 12:37
ervaring heeft geleerd dat het rond de kerstperiode het drukst is bij warmoth, en rond deze tijd het redelijk rustig. Daarnaast, de bouw is altijd 2,5 maand, maximaal. alleen als er iets heel raars gebeurd, is t langer.

maar bedoel je dat de vormen bij warmoth je niet aanspreken, of 't hout? dat eerste kan ik begrijpen, dat tweede totaal niet.

sjaak1990
18 april 2009, 13:25
Ik ben altijd ongeduldig :soinnocent:

Een vip body is toch best PRS achtig alleen wat meer in balans, niet zon enorm plateau waar niks zit achter de brug.

Liquid_Metal
18 april 2009, 13:27
Ik had het inderdaad ook over de vormen. Vandaar: een PRS-VORM van mahonie (dat ze hebben).

Orpheo
18 april 2009, 13:28
Ik had het inderdaad ook over de vormen. Vandaar: een PRS-VORM van mahonie (dat ze hebben).

de PRS vorm hadden ze ooit, dat zie je op ebay weleens voorbij komen. maar van PRS mochten ze die vorm niet meer maken, dus gingen ze maar iets maken dat erop leek :)

Liquid_Metal
18 april 2009, 15:58
Da's de VIP, of niet?

Orpheo
18 april 2009, 17:20
Da's de VIP, of niet?

Jep, inderdaad.

Orpheo
19 april 2009, 20:32
ik kreeg het verzoek tot plaatjes.

deze brug komt erop:

http://www.kevinchilcott-luthier.co.uk/images/kahler7200-hybrid-gold-01.jpg

kahler 7200 in t goud. bevalt me HEEL erg. in tone EN veel! niet zo 'scherp' als een ToM, maar wel dezelfde 'anchor points'. en, hij kan zichzelf locken tot vaste brug! ik heb mijn kahler eigenlijk nu als vaste brug zitten, en dat bevalt me fantastisch. Heb 'm gekocht met DIKKE korting! nog geen 150E voor de kahler, met verzenden en belasting erbij. met kahler toplock en dropstop (kan je indraaien, en kan je dropD stemmen zonder dat de rest van je snaren ontstemmen).

heb voor nog geen 50E all in ook dit gekocht:

http://www.specialtyguitars.com/mm5/graphics/lg/02-01006-lg.jpg

sperzel tuners in t goud!

Morgen is de definitieve 'call' voor de bestelling, en dan gaan ze echt beginnen! de specs hoef ik denk ik niet nog eens te herhalen. Ik heb overigens ook een toko gevonden die gouden trisonics verkoopt!!!!! Die doe ik dus OOK, 3 stuks! en dan 3 stuks alumitones, en dan ben ik tevreden.

effe daar ook een plaatje van, is wel leuk:

http://www.astrings.co.uk/images/brianmay_trisonics2.jpg

http://img3.musiciansfriend.com/dbase/pics/products/6/0/7/435607.jpg

Het zou me tof lijken als iemand met photoshop deze pups in een 3 pup LP kan prakken. kan iemand dat? ik namelijk niet :chicken:

effe een frontaal plaatje dan maar van de trisonic, wellicht is dat makkelijker

http://www.allparts.uk.com/images/products/large/BurnsTriSonic.JPG

Het aan elkaar knopen van die dingen is heel makkelijk eigenlijk. Ik neem een metalen plaatje, breed genoeg om de pootjes van beide pups te bedekken. Met een moertje en een boutje klus ik de hele zaak aan elkaar. Op de plek waar normaal het gat zit bij een humbucker, maak ik in dat plaatje een gaatje, construeer daar een moertje aan. En zo gaat ie dan in de humbuckerring. En dat dan zes keer! Ik ga hier triple shots voor gebruiken, om alles te kunnen blenden wat ik wil. Dat niet alleen, er komt een 3 weg tele blade op en een 3 weg toggle. Daarmee krijg ik dan brug/brug+hals/hals, gemixt met de middenpup. dus mid, mid+whatever uit de 3 weg komt, en alleen wat uit de 3 weg komt. Heb ik al 2 keer eerder toegepast, en werkt met een tele blade als een tierelier. Ik slijp 'm weer af, zoals ik al eerder gedaan heb, voor een heel erg low profile look.

De trisonic kan makkelijk naast de alumitone, omdat de alumitone een heel 'zwak' magnetisch veld heeft. de alu spoel (simpel gezegd) levert een signaal dat 'current based' is, en niet 'voltage based', kortom, een veel hotter signaal, maar met veel meer dynamiek erin zonder dat dat verloren gaat in de hotte voltages.

Omdat de magneten van de alumitones dus zo 'zwak' zijn, relatief, geven ze ook weinig stringpull. Het liefst had ik de trisonics iets anders gewonden, maar dat is op zich geen groot probleem. zoals kent armstrong ze maakt, klinken ze al te gek.

sjaak1990
19 april 2009, 22:46
Vet zo'n Kahler. Hoe gaat het vastzetten tot vaste brug, kan dat snel? Ik gebruik mn trem niet vaak dus ik twijfel een beetje wat ik zou willen. D-tuner lijkt me wel erg fijn, hoewel het met stemknop natuurlijk ook maar een paar seconden duurt maar toch.

Ben benieuwd hoe die pups eruit gaan zien en vooral ook klinken! Koa+goud is erg mooi iig :)