PDA

View Full Version : Meer info over m'n plexi



Jorikjet
12 april 2009, 23:23
Hallo,

Ik heb een tijdje geleden een plexi gekocht, en ben benieuwd naar iets meer informatie (bouwjaar enzo) over deze amp. ik kan er namelijk niks over vinden...!

het gaat om een superlead 100/50 watt, p2p bedraad. de 50watt kant is met een potmetertje aan de achterkant bij te draaien van 0-50w

http://swoos.nl/jorik/plexi_achterkant.jpg

Franc
13 april 2009, 09:54
Bijzonder beest, 100/50W Superlead? Nog nooit gezien.

Het achterpaneel ziet er niet plexi uit, het goudkleurtje ook niet echt wat ik gewend ben van Marshall metalpanels...?

De '50Watt kant'?

Heb je ook een foto van de voorkant? En de behuizing?

Jorikjet
13 april 2009, 10:42
Met 50 watt kant bedoel ik wanneer je de amp naar 50watt schakelt. je kan dan de wattage bijstellen. bij 100watt is het gewoon puur 100watt zonder er iets aan kunnen draaien.
(heb weinig kaas van gegeten van dat hele versterker wereldje, maar de amp klinkt gewoon goed)

De voorkant is als een normale plexi, maar mist het frontje met de labels, en de knoppen afstand is anders dan die van een gewone slp. ik heb hiervoor namelijk een nieuw frontje gekocht, maar die past dus niet..!

de behuizing is niet orgineel, de vorige eigenaar wilde denk ik een rode, en heeft hem toen nagemaakt, met een paar foutjes helaas.

http://swoos.nl/jorik/plexi_voorkant.jpg

fototje van de voorkant, heb helaas nu geen goede camera, heb deze foto uit een oude foto gehaald. de power en standby schakelaars zijn van die kleine pinnetjes, niet van die blokken als op de JCM800

Toaster
13 april 2009, 12:07
He ziet er een beetje apart uit zo.

Laat nog eens meer foto's zien. Dan kunnen we veel meer gaan vertellen.

Maak ook even een foto van het oude frontje,

Van de binnenkant van de amp. (dus het board waar alles op is gemonteerd) en vanaf de bovenkant van de trafo's.

En heb je de achterkant ook een nieuw "frontje" gegeven? Zou je die nog eens in zijn geheel op de foto kunnen zetten?

Jorikjet
13 april 2009, 12:57
hm, begrijpelijk, maar beetje veel werk om de hele amp uit elkaar te gaan draaien. misschien dat ik hem binnenkort wanneer ik niks te doen heb even openmaak, en dan zal ik eventjes wat fotos maken en hier plaatsen.

aan de frontjes heb ik trouwens niks veranderd, en de orginele van de voorkant heb ik er niet bij.

keef
16 april 2009, 11:08
Wat er op de foto's te zien is doet zeer betwijfelen of de amp wel n Marshall is....

Agent_Smith
16 april 2009, 11:37
Wat er op de foto's te zien is doet zeer betwijfelen of de amp wel n Marshall is....

Helemaal mijn idee......
Ben wel benieuwd naar meer foto's.

keef
16 april 2009, 15:52
De amp openmaken is n kwestie van n paar schroeven losdraaien. Maar omdat je zegt niets van amps te weten zou ik goed uitkijken - als de filtercaps niet onladen zijn kan je in aanraking komen met dodelijke voltages, ook als de amp niet is aangesloten.

Chris Winsemius
16 april 2009, 16:14
Zulke trafo's heb ik nog nooit in 'n originele Marshall gezien.

Trouwens: Plexi is alleen zo als het paneel van plexi-glas is (tot half '69 ongeveer). Het achterpaneel lijkt behoorlijk glimmend maar gezien de letter-aanduidingen zou het MISSCHIEN 'n aangepast Marshall-paneel kunnen zijn.

Ik VERMOED dat het 'n clone is...

Rinze
16 april 2009, 16:38
Ik heb nog nooit dit kleurtje "geel" gezien op een Marshall, van een 50/100 top heb ik ook nog ooit gehoord, niet met die aanduiding achterop en zeker niet met een beperking van het wattage met een potmeter. En het lijkt me in ieder geval geen plexi, zoals Chris ook al zegt. Ik durf het bijna niet te vragen, maar doe het toch: heb je er veel voor betaald? :chicken:

keef
16 april 2009, 20:49
Eerdere post van JJ:

"het is geen echte marshall, maar een handgemaakte kopie voor de gitarist van Normaal destijds. point-to-point gesoldeerd (schijnt beter te klinken....), en een ingebouwde powersoak achtig systeem achterop. verders isie 1 op 1 gelijk aan een 1959 slp. cosmetisch wel wat kleine foutjes, zoals het horizontale lijntje die te laag zit (moet ongeveer 1cm onder logo lopen)"

Agent_Smith
16 april 2009, 21:10
Eerdere post van JJ:

"het is geen echte marshall, maar een handgemaakte kopie voor de gitarist van Normaal destijds. point-to-point gesoldeerd (schijnt beter te klinken....), en een ingebouwde powersoak achtig systeem achterop. verders isie 1 op 1 gelijk aan een 1959 slp. cosmetisch wel wat kleine foutjes, zoals het horizontale lijntje die te laag zit (moet ongeveer 1cm onder logo lopen)"

Toch niet in dit topic? Of ben ik zo blind?

keef
16 april 2009, 21:34
Nee.

Kennelijk gepost met de (ijdele) hoop dat men er in zou tuinen.

Thanks for wasting our time, dude.

the sure thing
18 april 2009, 20:24
Heeft Jorikjet al straf gehad?!

pimmetje
18 april 2009, 21:02
Nou... het is dus een modern bouwsel. Dan gaat het daar ook heen.
Vragen => PM.

Chris Winsemius
18 april 2009, 21:09
Nou... het is dus een modern bouwsel. Dan gaat het daar ook heen.
Vragen => PM.

Hij kan toch ook voor 1983 in elkaar zijn gebrouwen?

;)

pimmetje
19 april 2009, 08:14
Dan slepen we 'm wel weer terug zodra TS dat aantoont :D.