PDA

View Full Version : cubase essential 4 + DFH Superior 2.0



Tho
12 april 2009, 23:14
Woensdag krijg ik Cubase binnen, en wil ik aan de slag met DFH, die ik inmiddels aan de praat heb!

Kan iemand mij in grote lijnen uitleggen wat ik nu precies moet doen om een drumpatroon te maken icm cubase?
Gewoon de grote lijnen, ik vind het altijd moeilijk om daar mee te beginnen. Hoe zorg ik er voor dat de dingen die ik doe (mbt drums) in cubase verschijnen?

Cheers!

Bloodline
12 april 2009, 23:59
Ik zal een instructie filmpje voor je maken zo dat je alles kunt volgen.

rickert
13 april 2009, 00:13
Tof! Ik denk er ook aan een betere drumplugin te kopen, ben benieuwd naar je video, Bloodline!

Tho
13 april 2009, 12:17
Ik zal een instructie filmpje voor je maken zo dat je alles kunt volgen.

dat is damn sympathiek van je!! Ik kijk er naar uit :)

Tho
20 april 2009, 10:06
Wanneer gaat hij af zijn denk je, Bloodline? :)

pol
24 april 2009, 11:04
Is niet zo moeilijk.

DFH inladen als vst instrument in cubase

miditrack toevoegen en de uitgang linken naar DFH

met dat potloodje vanboven in cubase teken je een stuk miditrack. klik daarop en ga naar de drum editor, voor de duidelijk in die editor moet je nog even de DFH drummap inladen, dan komen die namen ook overeen met de geluiden.

en je kan beginnen met drums te editten.

Highway49
24 april 2009, 11:22
Kun je dat filmpje niet voor iedereen openbaar maken? Voor velen wel handig denk ik.

glennshred
24 april 2009, 15:39
Ik heb hier nog een paar instructie videofilmpjes liggen van bloodline..
zijn van 2007 dacht ik, met 4 chapters waarbij in één ervan word uigelegt
over drums and stuff :cooler:

skabouter
29 april 2009, 12:25
OFFTOPIC: Sorry, maar mag ik iets compleet anders tussendoor vragen? Wil er geen apart topic voor aanmaken, en aangezien dit over "cubase" gaat....

Als ik iets opneem in Cubase/nuendo en ik monitor het vanuit het programma (dat oranje speakertje aanzetten in de track die ik opneem) heb ik het probleem dat als ik af wil spelen je niets hoort, tenzij je het speakertje weer uitzet! heel irritant, kost extra klikken, zeker als je kleine stukjes aan het opnemen bent....
Is hier een oplossing voor, dat je permanent de monitorsounds hebt EN de afspeelsounds?

pol
29 april 2009, 12:38
als je werkt met punch in gaat dat automatisch denk ik ? dan begint die track pas te monitoren vanaf het punt waar je terug inspeelt.

moet je nog steeds wel de left locator mee verschuiven per stukje, is uiteindelijk nog meer moeite, ik doe het nooit zo. er zal wel een sneltoets voor zijn.