PDA

View Full Version : Engl ritchie blackmore / slow hand motion / fast hand motion



Thiez
12 april 2009, 19:08
Met de zoekfunctie kon ik niet erg veel informatie vinden. er word zo hier en daar in topics wat aandacht aan besteed maar was weinig van te vinden. ook op internet is er heel weinig van bekend dus mij leek het wel boeiend om er een topic over te beginnen.

Ik heb zelf sinds kort de normale blackmore serie en vind het een geweldige versterker. Toch ben ik benieuwd naar wat hij verschilt van andere versies.

Ik weet intussen dat de normale blackmore 5881 powertubes heeft, de fasthand EL34 powertubes en de slowhand 6L6 powertubes.

Is de voicing van de versterkers ook nog anders?
en ik weet dat er maar 500 van elke editie gemaakt zijn en ze dus erg schaars zijn.

Bl44t44p
12 april 2009, 20:22
Ik wist niet eens dat er verschillende versies waren?

Misschien mailtje naar ENGL doen ofzo?

vinni
12 april 2009, 21:25
Ik zou het eens op het forum van Lordriffenstein (ook hier forumlid) proberen : http://forum.lordriffenstein.com/

Youri weet zelf ook het e.e.a. van deze ENGL's. Hij heeft zelf in ieder geval een Slowhand.

Wellicht dat Youri zelf ook reageert op dit topic.

Groet,
Vinni

Jimwoud
13 april 2009, 12:52
Youri heeft in het andere topic al wat toegelicht, alleen dat werd een beetje in de wind geslagen door andere.



Er zijn enkele aanpassingen aan het circuit waardoor de Slow/Fasthand wat minder agressief klinken dan de Blackmore en ook wat minder gain hebben.

De verschillen zijn klein maar ik vind mijn Slowhand toch lekkerder klinken dan de meeste Blackmores die ik al gehoord heb.


Fasthand is een Slowhand met EL34s en heeft dezelfde aanpassingen tov de Blackmore. Fasthand klinkt misschien iets agressiever vanwege de EL34s maar heeft niet meer gain.

ieme
13 april 2009, 18:16
ben wel benieuwd en zou de "reguliere" blackmore wel eens naast de slow en de fast hand willen horen, ik heb zelf wel eens een "normale" blackmore te leen gehad en die vond ik aan de ene kant heel mooi maar aan de andere kant heel aggresief en puntig...

Thiez
13 april 2009, 18:47
daar ben ik idd ook erg benieuwd naar. de blackmore klinkt geweldig maar kan af en toe wat to mutch klinken. Ben dus ook erg benieuwd naar hoe de verschillen liggen. Misschien dat iemand die hem in bezit heeft iets op kan nemen? en dezelfde instellingen op een normale blackmore opnemen.

In het topic overdreven rigs stond een foto van iemand die een normale en slowhand had.

ieme
13 april 2009, 19:07
daar ben ik idd ook erg benieuwd naar. de blackmore klinkt geweldig maar kan af en toe wat to mutch klinken. Ben dus ook erg benieuwd naar hoe de verschillen liggen. Misschien dat iemand die hem in bezit heeft iets op kan nemen? en dezelfde instellingen op een normale blackmore opnemen.

In het topic overdreven rigs stond een foto van iemand die een normale en slowhand had.

denk dat je daar niet een goed beeld van zal krijgen.. je zal ze in real life naast elkaar moeten hebben... die foto had ik gepost, lekker rackje!

LordRiffenstein
14 april 2009, 08:44
Er zijn eigenlijk 4 versies van de Blackmore. Toen de Blackmore origineel op de markt kwam, was er ook nog een Blackmore 150w met 4 6550 power tubes maar hiervan zijn er zeer weinig gebouwd. Verder heb je dan de Fast/Slow Hand Motion. De Blackmore en Blackmore 150w zien er hetzelfde uit, de Fast Hand Motion en Slow Hand Motion hebben anders gekleurde faceplates, de Fast Hand is iets meer champagne kleur.

Van de Slow/Fast Hand motion zijn er ongeveer 120 per model gebouwd, van de 150w nog minder.

ieme
14 april 2009, 10:17
Weer wat geleerd, thanks for sharing your knowledge youri!

Thiez
14 april 2009, 13:18
ok top (Y) gaaf inderdaad als je dan de hand kan leggen op een van die speciale uitgaven. Buiten dat lijken ze me ook zeer goed klinken. ben echt benieuwd naar zo een versterker.
Waar heb jij hem vandaan gehaald lord? En zo een uitgave kost natuurlijk veel meer dan de normale?