PDA

View Full Version : HELLUP! Ik kijk naar Line6 !!



the sure thing
12 april 2009, 17:48
Hallo,

Aangezien er weer optredens komen voor mijn soul/discobandje, is mijn board voor een update. Ik ben op zoek naar een stompbox die chorus en phaser in zich heeft. Nu is de Eventide Mod factor een beetje errug prijzig. Op zich wel een mooi apparaat.... Toen viel mijn oog op de Line6 MM4 !!!

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=effapp&md=details&id=103688

Hellup! Ik ben echt een Line6 hater. Maar goed: de rest van mijn setup is oud, vol buizen en retro, dus misschien valt het wel mee? Zijn er nog andere alternatieven? Zijn er gebruikers van dit apparaat?

yellowsun
12 april 2009, 22:51
Waarom haat je Line6?
Als je daar een gegronde reden voor hebt, moet je hem dus niet kopen, lijkt me.

Swan
12 april 2009, 23:06
volgens mij zijn er wel EHX pedalen die chorus en flanger kunnen, aangezien die twee effecten grotendeels t zelfde doen..
http://www.ehx.com/products/stereo-polychorus

maar voor chorus en phaser kom je waarsch altijd in de digitale effecten terecht.

peter_heijnen
12 april 2009, 23:31
Of byoc's scoren en die samen in een grotere behuizing stoppen, kan zelfs nog een trem bij... :)

Wicked Willy
13 april 2009, 11:30
De MM4 is wel een fijn ding hoor. Ik heb hem ook met veel plezier gebruikt.


SPAM: Maar nu staat ie te koop/ te ruil ;)

Sj03rd
13 april 2009, 17:11
MM4 is een prima apparaat, heb m ook een hele tijd goed gebruikt. Wel moet ik zeggen dat juist de phaser niet zn sterke punt is....dus die moet je gewoon proberen en kijken of ie goed genoeg is voor je...

EuroCinema
13 april 2009, 21:54
Als je alles in 1 zoekt, kun je ook de Marshall Regenerator nog testen. Ik vind Line6 echt wel goed klinken. Maar als je kijkt naar het soort gear dat je nu gebruikt, kun je er natuurlijk op wachten dat je straks toch een MXR phase 90 script versie en een Ibanez CS-9 wilt (of andere analoge klassiekers natuurlijk).

Mr.Bluesbreaker
13 april 2009, 22:33
De regenerator vond ik zelf wel minder dan de MM4, ik heb de mijne net verkocht.
De regenerator heeft een vervelende boost in het laag en iets qua algeheel volume, en de schakelaar plopt best luid. Qua klank is ie best ok, misschien waren de nadelen exemplarisch dat kan ik niet met zekerheid zeggen.

the sure thing
13 april 2009, 22:36
Als je alles in 1 zoekt, kun je ook de Marshall Regenerator nog testen. Ik vind Line6 echt wel goed klinken. Maar als je kijkt naar het soort gear dat je nu gebruikt, kun je er natuurlijk op wachten dat je straks toch een MXR phase 90 script versie en een Ibanez CS-9 wilt (of andere analoge klassiekers natuurlijk).Haha! Je hebt waarschijnlijk helemaal gelijk. Ik ben ook maar weer afgestapt van het "alles-in-een" apparaat. Ik heb uitgebreid gegoogled en ook op harmony-central gekeken. De apparaten die chorus en phaser in een hebben, hebben teveel nadelen. En ik weiger met midi-patches te gaan lopen kloten enzo. Het worden toch maar weer losse pedaaltjes.... Helaas wordt mijn pedalboard te klein en moet ik aan de showmaster case 48.... Gezeik ook allemaal met die pedalen :)

harrie-beton
14 april 2009, 10:51
Ik zie steeds meer coverbands die een line6 podxt of podx3 hebben en 1 floorboard. Soms nog met een losse wah wah. De meeste spelen in-ear en dan is dat een goed alternatief ten opzichte van losse pedalen. Met name het instellen enzo (niet ieder nummer dezelfde chorus bv).

the sure thing
14 april 2009, 11:12
Ik zie steeds meer coverbands die een line6 podxt of podx3 hebben en 1 floorboard. Soms nog met een losse wah wah. De meeste spelen in-ear en dan is dat een goed alternatief ten opzichte van losse pedalen. Met name het instellen enzo (niet ieder nummer dezelfde chorus bv).
Tsja, dat is ook een optie. Niet voor mij. Nooit voor mij.

Staon
14 april 2009, 14:56
Waarom heb je zo'n specifieke hekel aan Line6 dan? Gewoon kopen wat je mooi vind, ipv welk merkje erop staat, dan heb je je altijd wat je zelf het fijnst vind. Ik speel op een Danelectro fuzz die door velen wordt uitgekotst, maar ik vind het de fijnste fuzz die ik ooit bespeeld heb..

Chiel
14 april 2009, 15:24
Ik zie steeds meer coverbands die een line6 podxt of podx3 hebben en 1 floorboard. Soms nog met een losse wah wah. De meeste spelen in-ear en dan is dat een goed alternatief ten opzichte van losse pedalen. Met name het instellen enzo (niet ieder nummer dezelfde chorus bv).
Heb in een zeldzaam geval inderdaad best wel vette sounds hieruit gehoord. Ben zelf ook echt open minded 4 weken lang aan het stoeien geweest met een X3 Live. Erg puik ding en zeer degelijk ook (overigens is de wah echt om te janken). Het apparaat is verder onwijs compact en mega praktisch. Op een gegeven ogenblik heb ik hiermee best wel een vet zaalgeluid weten te krijgen, maar vond het bijna vervelend om op te spelen (bijna vermoeiend). Uiteindelijk dus toch maar een strik erom gedaan en te koop gezet. Overigens gebruik ik nu voor de kleine gigs een combo met een Line6 EchoPark, en dat is echt een super pedaal.

EuroCinema
14 april 2009, 16:02
Haha! Je hebt waarschijnlijk helemaal gelijk. Ik ben ook maar weer afgestapt van het "alles-in-een" apparaat. Ik heb uitgebreid gegoogled en ook op harmony-central gekeken. De apparaten die chorus en phaser in een hebben, hebben teveel nadelen. En ik weiger met midi-patches te gaan lopen kloten enzo. Het worden toch maar weer losse pedaaltjes.... Helaas wordt mijn pedalboard te klein en moet ik aan de showmaster case 48.... Gezeik ook allemaal met die pedalen :)

Misschien eens beginnen met een goeie phaser? Zelfs een phase 90 heeft met z'n ene knop toch behoorlijk wat sounds in huis, van subtiel tot leslie-achtig, ook dingen waarvoor je wellicht anders een chorus zou gebruiken. En 60s/70s retro :soul: soundjes liggen in de soul/etc hoek ook wat lekkerder op dit moment dan de wat "modernere" sound van een chorus. I'm just sayin'....

the sure thing
14 april 2009, 18:39
Ik zal nooit voor een POD kiezen, omdat ik het echt karakterloze geluiden vindt. Het LIJKT wel op van alles, maar het is het allemaal net niet. Daarnaast hou ik in mijn soul/funk/discobandje juist van 1 basisgeluid. Dat basisgeluid kleedt ik aan met allerlei effecten. Ik vind het prima om 1 chorus tot mijn beschikking te hebben. Ik hoef geen 8 verschillende chorussen: ik wil geen compromissen sluiten. Ik was even verleid tot een apparaat wat verschillende modulatie-effecten aan boord had, maar ze kosten of veel teveel geld (de goede) of de bediening sucks, of er kleven andere nadelen aan (midi gezeik). Dus toch maar weer 2 losse pedaaltjes: een voor chorus en een voor phaser.

De chorus mag mellow en mild zijn (wrs. de CS-9) en de phaser lekker wild en niet authentiek: ik heb net een 2e hands Ibanez Phase Modulator (PM-7) gekocht. Ik ga daar eerst maar eens mee stoeien :)

tnijland
20 mei 2009, 21:48
Een TC Electronics Nova System had ook wel wat voor jou kunnen zijn. Praktisch apparaat en zeker vergelijkbaar met Line6. De effecten ervan zijn bovendien echt top en het ding bezit een analoge preamp sectie (overdrive & distortion) om je amp mee aan te sturen.

Broosje
20 mei 2009, 23:04
Ik zie steeds meer coverbands die een line6 podxt of podx3 hebben en 1 floorboard. Soms nog met een losse wah wah. De meeste spelen in-ear en dan is dat een goed alternatief ten opzichte van losse pedalen. Met name het instellen enzo (niet ieder nummer dezelfde chorus bv).

Jah, onze gitaristen ook
en weet je wat ? Ik had er een hekel aan.

Hun klank was zo plat als maar kon. Die dingetjes konden zoveel, dat ze erin verloren liepen en nooit de moeite hebben gedaan (of erin geslaagd zijn ?) om er een mooie klank mee samen te stellen.

Naar mijn gevoel zijn enkele losse pedaaltjes nog altijd eenvoudiger en kwalitatief beter dan die hele uitgebreide bakken.
(En ja, ik heb ook een GT-5 :blush: Ben hem wel kwijt, uitgeleend en weet niet meer aan wie, maar moest ik hem hebben zou ik hem ook wel gebruiken vrees ik)

Rude Perception
21 mei 2009, 12:37
Grappig, dat gevoel had ik in eerste instantie ook toen ik de MM4 zag. Voor de drives en dergelijke zou ik dit nooit doen, maar ik weet dat ik niet het beste van het beste hoef/kan kopen wat betreft modulatie. Mijn alternatief waren 4 bosspedaaltjes erbij. Dit geeft ook geen gigantische mogelijkheden. Minder dan bij de mm4, die eenmaal ingesteld gewoon werkt als 4 stompboxes. De geluidskwaliteit zal ook niet minder zijn. Voor mij is het een manier om op een betaalbare wijze de modulatie op orde te hebben. Nu had ik alleen een flanger en een chorus. De chorus blijft erin (ce-2) omdat het een van de beste chorussen is die ik ooit heb gehoord en ik mijn chorus wel belangrijk vind.

De flanger gaat eruit. Ik heb voor het ding zelf ongeveer 180 euro betaald. M'n chorus moet nog wel 50 euro kunnen opleveren. Dat betekent dat het me netto 130 euro heeft gekost. Hierdoor heb ik wel 7 geluidjes op m'n bord erbij (met het expressiepedaal kan je van extreem naar minder extreem gaan bijv.).

Kortom ideaal voor mij. M'n bassist heeft hem tijdens zijn stage in amerika gekocht. Hij komt er de 28ste mee terug.

Uiteraard zal ik hier dan wel een reviewtje plaatsen