PDA

View Full Version : Preview nieuwe Van Halen...of eh...



Stratman70
11 april 2009, 16:33
Klinkt veelbelovend: Van Halen zoals ze moeten klinken! Eddie speelt weer als vanouds. Soms klinkt hij wat als Joe Satriani, de bassist klinkt precies als Michael Anthony en David Lee Roth zingt exact als Sammy Hagar!

Bogus Van Halen (http://www.chickenfoot.us/)

Luke-wannabe
11 april 2009, 16:38
En je zegt niks over CHAD SMITH
Jezus wat grooved die gozer. Typisch Chad in een LA rock setting, moet je ook kunnen..! Muziek vind ik niet eens zoveel, maar Chad vind ik te gek.

Bram+
11 april 2009, 16:45
Chad Smith? Wie is dat nou weer? :???:




:crazyhappy:
Nee maar leuk, Satch in een 'echte' band. Ik vind de muziek niet echt verheffend, maar veel slechter dan het laatste werk van Van Halen is het ook weer niet. En mag Mike in deze band wel zijn eigen baslijntjes inspelen? :D

Stratman70
20 april 2009, 20:06
Chad Smith? Wie is dat nou weer? :???:

Eh ja... plus 1.
Wie is dat?

Bram+
20 april 2009, 20:10
De drummer van de Red Hot Chili Peppers. Speelt onder z'n pseudoniem 'Will Ferrell' ook wel eens in lachfilms:
http://galeri.milliyet.com.tr/2008/3/19Yildizlar,_ikiz_gibi!/22.jpg

Wee je gebeente nu.

Stratman70
20 april 2009, 20:31
De drummer van de Red Hot Chili Peppers.
Wee je gebeente nu.
Wie zijn de Red Hot Chilli Peppers?

(nee, dat is maar een grapje hoor!)

Orgasmocaster
20 april 2009, 20:35
HSAS deel 2!
trouwens, ze zijn hier al een tijdje mee bezig hoor!
een paar jaar geleden als Planet US + Neil Schon, en Dean Castronovo ipv Smith.

Bram+
20 april 2009, 20:46
HSAS deel 2!
Dan kun je het beter Van Hagar deel 2 noemen, want daar heeft het wat betreft bandleden meer mee te maken dan met HSAS.

Wie zijn de Red Hot Chilli Peppers?

(nee, dat is maar een grapje hoor!)
Mij heb je er niet mee hoor. Ik hanteer sowieso een ontmoedigingsbeleid als het om RHCP gaat.

Orgasmocaster
20 april 2009, 23:26
Dan kun je het beter Van Hagar deel 2 noemen, want daar heeft het wat betreft bandleden meer mee te maken dan met HSAS.


ehhh, check the achternamen van Chickenfoot eens :)

Bram+
21 april 2009, 08:14
Ja, daar hebben ze ze op uitgezocht denk ik.

Luke-wannabe
21 april 2009, 08:56
Toch kun je niet ontkennen dat Chad Smith koning is. Luister alsjeblieft naar die groove. Als je dat niet hoort ben je doof of a-muzikaal. Echt.

Henri H
21 april 2009, 10:59
Deen Castronovo kan anders ook wel een potje meppen hoor!
Ik ken hem vooral van de platen die hij met Tony MacAlpine en Steve Vai heeft ingespeeld.

Beide drummers kun je niet echt met elkaar vergelijken denk ik.
Smith is inderdaad een beetje een "groove"-drummer, Deen Castronovo is wat technischer volgens mij.

Allebei zeer goede drummers imo.

Edit: Chickenfoot, wat een achterlijke naam!

dml
21 april 2009, 12:21
En Bryan Adams krijgt credits voor de foto's - wat een MEGA-band!!!

Nu kan Van Halen (die met den twee Nederlandschen broers) niet achterblijven met een nieuw album. Slechter dan VHIII kan het niet worden......

sjoerd5
20 juni 2009, 11:51
Een band die klinkt als Van Halen, maar dan zonder de broertjes van Halen.
Chickenfoot = Sammy Hagar, Michael Anthony (beide ex-vanhalen), Joe Satriani en Chad Smith.

Een soort retro Van Halen.

http://www.youtube.com/watch?v=bFMD1awuSqA&feature=related

Henri H
20 juni 2009, 12:07
Hier ook een topic: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=121783

BamBuFan1
20 juni 2009, 14:24
Een band die klinkt als Van Halen, maar dan zonder de broertjes van Halen.
Chickenfoot = Sammy Hagar, Michael Anthony (beide ex-vanhalen), Joe Satriani en Chad Smith.
Een soort retro Van Halen.


Ik zag ze verleden week bij Conan O'Brien en ik schrok ervan hoe slecht het nummer was.
http://www.youtube.com/watch?v=6TT19cB0NTM

Rinze
20 juni 2009, 16:46
Ik heb een aantal nummers van ze bekeken, maar kan het niet geweldig vinden.. Ze spelen wel lekker maar de nummers zijn zo afgezaagd. Nou vond ik Hagar bij VH ook al niet leuk, dus misschien is dat het. Maar de gitaariffs zijn het ook net niet of zo.

tidalwave_sideburns
20 juni 2009, 17:16
Ja, dat nummer bij Conan O'Brien is echt slecht zeg. Beetje RHCP/Audioslave achtig en komt niet van de grond. Nummer zit niet goed in elkaar, tekst slecht, opbouw slecht etc etc.

Rinze
20 juni 2009, 17:37
Kom door dit topic wel op het idee om na lange tijd VH1 maar weer eens te draaien :rockon:

almarvk
21 juni 2009, 11:48
Topics samengevoegd.

Reel Big Fish
21 juni 2009, 12:21
Chad Smith? Wie is dat nou weer? :???:

Wikipedia maakt het zelfs nog vreemder:

'Birth name: Chad Gaylord Smith' :crazyhappy:

Stratman70
26 juli 2009, 12:51
Ik heb het album nu een paar keer beluisterd, maar ik vind 'm eigenlijk wat tegenvallen. De vergelijking met Van Halen steekt al snel de kop op, ook nog eens als ik hoor dat Satch soms erg in de buurt komt van de 'brown sound' van Eddie v. H.
De nummers zijn me iets teveel van het 'meezien' gehalte.
Ook als je kijkt wat voor goede muzikanten het zijn bij Chickenfoot, zou je toch meer mogen verwachten denk ik. Aardige muziek, maar de heren hadden met nog iets sterkers mogen komen denk ik.

Ik zet Balance nog maar eens op... :rockon: