PDA

View Full Version : Reverb wel of niet in de loop?!



DeBôdy
11 april 2009, 10:38
Ik ben van plan een reverb pedaaltje aan te schaffen, maar las in het 'grote volgorde topic' dat het verstandig is om je reverb na je delay te zetten, maar dan niet in de loop... Ik heb nu de volgende volgorde:

Gitaar - tuner - wah - EQ - versterker en dan in de FX loop van send - line 6 MM4 - Line 6 DL4 - naar return. Nu wil ik de reverb nog na de delay zetten, maar wil er wel zeker van zijn dat de boel niet dicht gaat smeren...

De amp die ik gebruik is de nieuwe Kustom Double Cross. Hier zit zelf geen reverb op, dus vandaar een reverb pedaaltje omdat m'n sound anders wel erg 'droog' klinkt. Kan in m'n delay pedaal wel een reverb creëren, maar je kunt maar 1 kanaal kiezen, dus geen én delay én reverb. Dus vandaar de aanschaf van een reverb pedaal (Holy grail zal het gaan worden).

Dus mijn vraag of er mensen zijn die hun reverb pedaal wel in de loop hebben zitten...?! En zo ja, heeft dit consequenties voor je sound?

Mitch
11 april 2009, 11:17
Ghehehe, taaldingetje :D
"al dan niet in de loop" betekent gewoon "wel of niet in de loop". Er is juist helemaal niets mis mee om 'm in de loop te hangen.

Rutger
11 april 2009, 11:26
Reverb hoort in elk geval na je overdrive. k Neem aan dat je die uit je amp haalt, dan zeker de reverb in de loop.

Persoonlijk zet ik reverb na alle effecten, dat doet vrijwl iedereen maar is natuurlijk een kwestie van smaak. Reverb elders in de keten plaatsen kan juist ook weer voor leuke effecten zorgen

Liquid_Metal
11 april 2009, 12:49
Ik plaats reverb ook als laatste, zodat alle effecten een 'extra dimensie' krijgen. Als je een compressor of noise gate gebruikt en delay en reverb ervoor plaatst krijg je hele vreemde resultaten.
Standaard staat de reverb aan het einde, maar misschien krijg je wel een toffe sound als je 'm ergens anders neerzet.

DeBôdy
11 april 2009, 13:06
Thanks gasten!
idd 'leesfoutje'... maar was ook van plan hem als laatst in de loop te zetten.
Topic kan van mij gesloten worden :)

Kellet
11 april 2009, 14:53
Ik vind de meeste effecten, waaronder reverb, het beste klinken in de FX Loop.

Bij versterkers die ingebouwde reverb hebben, zit de reverb tenslotte ook na de pre-amp. Reverb na Delay, zoals hierboven werd gezegd.

vinni
12 april 2009, 10:36
Gebruik reverb altijd in de loop.

In mijn geval een T-rex Roommate in een TOL100.
Ik moet wel zeggen dat ik de laatste tijd ook weer de reverb van de TOL zelf gebruik.

Dat gezegd hebbende....
Niet alle FX-loops zijn gelijk. Dan heb ik het niet zozeer over parallel/serieel maar meer over impedanties/buffering. Ook niet elk pedaal is geschikt voor en de (parallele) loop.

Momenteel gebruik ik dus de Roommate niet. Maar weg gaat-ie zeker niet.

Waar ik ook hele goeie resultaten mee had (wat minder warm dan de RM) is de Dynaverb van EBS. De EH reverbs zijn compleet ruk in vergelijking met de T-rex en EBS. Nog wel meer reverbs gehad....maar geen idee meer welke.

Vinni