PDA

View Full Version : Maxon OD-9 of Maxon OD-808



QueenSRVJW
11 april 2009, 08:34
Ik heb donderdag een Ibanez Tubescreamer 808 uitgetest, over mijn eigen gitaar en versterker, en het maakte het geluid een stuk beter. Ik vond het een erg mooi ding alleen was die wel 180 euries. Nou hoorde ik van een kameraad van me dat Maxon ook hele goede, misschien zelfs betere Tubescreamers maak (en maar 118 euro bij Thomann) (ik weet dat ze vroeger de tubescreamers voor de naam Ibanez maakten). Nou is mijn vraag, welke van de twee, Maxon OD-9 of Maxon OD-808, komt het dichtste bij de Ibanez TS 808, want ik heb nog geen Maxon in mijn buurt kunnen vinden om uit te proberen. Bij Thomann zijn ze allebei evenduur, daar dus niet om. Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen;)

bastiaanvanbeek
11 april 2009, 10:47
de Maxon OD808 komt het dichtst in de buurt van de Ibanez TS808.

ik vind vind dat je een hele goed keuze maakt als je voor de OD808 gaat. ik gebruik hem zelf ook, en ik vind hem toch wel wat beter dan de OD9 en TS9. De OD808 is wat strakker en dus ook stabieler, naar mijn mening.

Kellet
11 april 2009, 14:48
+1 OD808!

Ik heb hem nu ook. Super pedaaltje.

QueenSRVJW
12 april 2009, 09:34
Heeft iemand de OD-808 (of OD 9) ook uitgebreid kunnen vergelijken naast de TS 808 of heeft iemand een OD-808, toevallig;)

Aca Ilic
12 april 2009, 18:25
heb maxon od 808, kortom, een aanrader.Warme overdrive, gaat heel goed met boosters.

dannyk161
12 april 2009, 19:48
heb ook de maxon od808, gebruik 'm als lichte overdrive. idd erg lekkere romige sound:)

QueenSRVJW
13 april 2009, 12:07
:D dat klinkt goed. Ik heb hem gisteren besteld, en verwacht hem ergens deze week. Ik zal dan wel even een reviewtje o.i.d posten;)

QueenSRVJW
16 april 2009, 16:21
Ik heb hem:D. Ik was net aan het repeteren met de band en ondertussen kwam het busje met de pedaal. Mijn broer heeft getekend en toen ik thuis kwam heb ik hem meteen aangezet. Aanvankelijk lukte het nog niet helemaal, het is mijn eerste pedaal nog maar, maar na een tijdje kon ik er een mooi overdriven sound uithalen. Denk aan Good Love is On the Way;) Ben nu nog een beetje bezig om er wat cleane geluidjes uit te krijgen maar ik denk dat dat wel lukt. Tot nu toe nog zeer tevreden over het pedaaltje, en natuurlijk ook complimenten aan Thomann, erg snelle service en goed afgeleverd.

Farether
16 april 2009, 16:59
Thomann is idd een fijne site,
goede en snelle service.
Ik ga binnenkort wss zelf een 808 cloon maken.
heb er zoveel goede dingen over gehoord!