PDA

View Full Version : Mijn deuntjes op myspace!!!!



falcovanhoorn
11 april 2009, 00:25
Zo, ben ook maar eens begonnen met wat spul opnemen, gewoon wat ideetjes om later misschien nog wat verder uit te werken, of alles wat gewoon in me opkomt :)

www.myspace.com/ichosemadness is het adres van mijn profiel

Zoals je misschien merkt aan het verschil in nummers wordt ik beinvloed door veel bands en muzikanten, maar moet et nog een beetje proberen om als 1 geheel te gaan zien. Wat ik nu veel luister is: Angels & Airwaves, Bullet for my valentine, The black dahlia murder, alkaline trio enz enz, redelijk gevarieerd dus :)
naja kijk maar wat jullie er van vinden, ik hoop leuk natuurlijk!

ciao

Stefan. Ptzl
11 april 2009, 00:36
De kwaliteit van de songs is toch al beter dan mijn klankwaliteit toen ik net begon met te recorden!
was toen ook nog maar een jochie van 15..

wat zijn je pre-amps?
gebruik je Ez drummer?

Het piano stukje in de 2de song is ook niet slecht xb lol
grts

falcovanhoorn
11 april 2009, 01:18
Bedankt :) ben wel nog van alles uit aan het vogelen en heb nog niet veel tijd gestoken in editten van de nummers zelf maar goed, het begin is er...

Mijn setup is:
Schecter Omen 6 Extreme gitaar -> Line 6 Toneport UX1 (handig dingetje) -> gewoon via gear box, zelf beetje met sounds klooien, als basis neem ik meestal "2 hands, big hair" of iets dergelijks, beetje tweaken en hopla! Opnemen doe ik met adobe audition, niet geliefd bij de echte pro's maar voor mij lekker toegankelijk. Drums zijn inderdaad Ezdrummer, de midi partijen ervoor schrijf ik met guitar pro :)

EDIT: die piano is idd totaal niet strak, maar goed, deuntje blijft gelukkig wel hangen :)

glennshred
11 april 2009, 10:14
Dit is al een héél mooi begin, vooral t'éérste nummer vind ik knap :crazyhappy:

andere valle ook heel goed mee, je hebt alles alles redelijk goed onder
controle (bespelen van instrumenten).. ligt goed in het gehoor en blijft
je wel bij wat heel positief is.

skabouter
11 april 2009, 10:56
wel coole liedjes, maar kvind de sounds neit zo mooi helaas......gitaar klinkt beetje kartonnig, khoor geen vette oomphf. Mis ook de basgitaar nogal. Drums zijn wel vette riffs, maar staan niet zo goed naar voren gemixed oid.

Wel vette gitaarstijl hoor, zit je in een band? zo niet; doen!! ipv dit in je eentje maken :)

falcovanhoorn
11 april 2009, 12:43
thanks wederom :D nee heb wel in 2 bands gezeten, altijd superveel lol gehad maar nu met studeren geen tijd ervoor helaas, en vanaf september een half jaartje naar japan dus dan komt er ook weinig van, of ik moet marty friedman na gaan doen ^^
en wat de nummers betreft, ik probeer met simpelheid zoveel mogelijk te bereiken, niet dat ik totaal niet kan spelen ofzo, maar vroeger was ik echt meer van het gepriegel maar dat is een beetje weggezakt, kheb nu meer zoiets van dat de melodieen mooi zijn, een bepaald gevoel opwekken (hopelijk) en blijven hangen :)

kzal binnenkort weer wat nieuwe shit posten, volgende wordt waarschijnlijk een soort akoestische opeth (als ik zo ver mag gaan om het zo te noemen, komt qua brilliantie niet in de buurt natuurlijk )

ciao!