PDA

View Full Version : Marshall TSL 2000 als eindtrap?



Furio
10 april 2009, 22:37
Hallo,

Eerst en vooral ben ik nieuw hier. Ik zit met een vraag waar ik niet direct antwoord op vind. Heb al heel wat afgesurft maar nerges vond ik wat ik nu eigenlijk wou weten.

Op dit moment speel ik om een Marshall JCM 200 (TSL) en ik zou graag een preamp inschakelen om een nog strakkere en hardere distortion te krijgen. Ik ben van plan om een ENGL E-530 aan te schaffen maar heb niet voldoende informatie of dit wel samen kan met een TSL als eindtrap.

Is dit mogelijk en zoja, waar dien ik mee rekening te houden om dergelijke set-up te realiseren? Is er dan nog mogelijk om gebruik te maken van de kanalen van de JCM? Kan ik mijn pedaal van de JCM eventueel gebruiken om te switchen tussen de 2 kanalen van de ENGL.

Alle informatie is welkom! Alvast bedankt!

Groeten

Jimwoud
11 april 2009, 00:59
Hey Furio,

Mooie naam, is de naam van mn band (www.furiomusic.com) en natuurlijk een van de helden van de Soprano's.

Om je idee te realiseren moet een looper hebben. Die kun je aansluiten zodat je met een druk op de knop, of de preamp van je JCM gebruikt of die van de Engl. Als je alleen de Engl wilt gebruiken kun je die gewoon aansluiten op de FX return van de JCM.

Henri H
11 april 2009, 01:34
Of een A/B switch?