PDA

View Full Version : bouwverslag/foto's



oigun
10 april 2009, 19:58
Ik zie hier vaak de meest mooie bouwverslagen en foto's. Het is natuurlijk leuk als je deze over een x aantal jaar nog eens terug kan zien. Ik bedacht me laatst om dit op een klein geheugenkaartje te zetten en dit in de controlcavity van de gitaar te plakken/vast te maken. Zo heb je later altijd nog de beschikking over de foto's/documentatie. Ook leuk voor toekomstige eigenaren of als je pc gekrasht is.

stijnkenens
10 april 2009, 20:12
hahaha,
zalig, echt een geweldig idee, ik was al aan het denken om gewoon fotoboeken te maken, die je zo via het www kan laten maken.
maar het idee van de usbstick is goed gevonden.


s

Gitaarbouwer
10 april 2009, 20:21
Da's een leuk, origineel idee!

Zelf maak ik bij mijn zelfbouwgitaren een echtheidscertificaat op A4, waarop alle details staan m.b.t. de afmetingen, gebruikte houtsoorten, laksoort en dergelijke. Ook staan mijn naam en handtekening eronder. Is toch een soort visitekaartje. Dit gaat vergezeld van een paar A4tjes met foto's van de binnen- en buitenkant van de gitaar die ik tijdens het bouwen gemaakt heb. De gedupeerde kan deze documenten gebruiken als houvast, mocht de gitaar ooit gestolen worden.

oigun
10 april 2009, 20:24
Er zijn hele kleine micro sd kaartjes te krijgen 2gb voor ca 8 euro, zijn vast ook nog wel goedkoper te krijen als je even goed zoekt. Een usb stick is wat fors:)

snaarplukker
10 april 2009, 22:07
Maar stopt dat geheugenkaartje wel zo ver mogelijk van je pickup's weg.
In de headstok een plekje maken een optie?;)

oigun
10 april 2009, 22:41
Ik dacht dat sd-kaartjes niet gevoelig waren voor een magnetsch veld??

stijnkenens
11 april 2009, 10:41
Ik heb al bij een zelfbouw gezien dat iemand de afdekplaatjes aan de achterkant met neodimium magneetjes vastzette, men waarschuwt er altijd voor om die zo ver mogelijk van je pickups te houden, anders veranderd het magnetisch veld van je pickupmagneten.
Dus als dat kan, zal een usb of sd kaartje wel te doen zijn, zolang het er niet vlak onder zit.

btw: ik heb al usb kaartjes gezien, waarbij het stekkertje groter was dan de chip.

Leuk idee: usb stick zo inbouwen dat je je gitaar met een kabel aan de pc moet hangen om de info te kunnen zien, vb naast de jackingang.
Super onhandig maar dan heb je wel de grootste usb stick ooit :)


s

2shane
11 april 2009, 11:14
Leuk idee,

Nu is het alleen te hopen dat er over een x aantal jaar nog dezelfde techniek gebruikt wordt. dadelijk maakt iemand hem over 20 jaar open en weet niet meer wat een Sd kaart of USB is. maar het idee vind ik verder super , alleen idd wel opletten met het magnetisch veld van de pickups.