PDA

View Full Version : Suizen/hissen EMG's



hole
10 april 2009, 16:47
Hai

Mijn MusicMan Luke met EMG's suist (niet overdreven veel, maar wel meer dan mijn andere MM met passieve elementen). Raar, want actives staan erom bekend dat ze stiller zouden moeten zijn.

Als ik de tonepot terugdraai wordt het sissen minder. Het sissen is over alle 3 de elementen.

Enig idee wat hieraan te doen, zonder dat het de tone al teveel verandert?

The Mess
10 april 2009, 17:31
Hai

Mijn MusicMan Luke met EMG's suist (niet overdreven veel, maar wel meer dan mijn andere MM met passieve elementen). Raar, want actives staan erom bekend dat ze stiller zouden moeten zijn.

Als ik de tonepot terugdraai wordt het sissen minder. Het sissen is over alle 3 de elementen.

Enig idee wat hieraan te doen, zonder dat het de tone al teveel verandert?

Zijn de batterijen leeg?

hole
10 april 2009, 18:03
Eerlijk gezegd geen idee, maar ik denk het niet want de output is vrij hoog, maar zal het meteen eens testen.

Di Stefano
10 april 2009, 18:27
Als je EMG's een veel hogere output hebben dan je passieve pickups kan het daaraan liggen.

toon-
11 april 2009, 11:48
Als je met actieve pickups in de buurt van een laptop of andere elektronische dingen zit, geeft dat wel wat geluiden. Misschien dat het daar aan ligt.

Gothra
11 april 2009, 12:34
Als je met actieve pickups in de buurt van een laptop of andere elektronische dingen zit, geeft dat wel wat geluiden. Misschien dat het daar aan ligt.

Idd, als ik gitaar speel bij mijn tv dan komt er een raar geluid uit