PDA

View Full Version : Ingebouwde distortion > fuzz?



Keesz
10 april 2009, 13:42
Hallo,

Ik heb een oude japanse grand suzuki met een heel leuk wiring systeem, er zit een ingebouwde distortion unit in, die erg ok klinkt.

Echter ben ik meer van de fuzz en vroeg me af of ik dat printplaatje zo kan wijzigen dat ik met een flick van de switch een fuzz tone krijg!

Mijn vraag is nu: is dat mogelijk? als het kan zoek ik zelf wel uit hoe en wat je nodig hebt op die plaatjes om een fuzz te maken. Ik wil alleen even weten of het kan!

Kees

iWishmaster
10 april 2009, 14:00
Hallo,

Ik heb een oude japanse grand suzuki met een heel leuk wiring systeem, er zit een ingebouwde distortion unit in, die erg ok klinkt.

Echter ben ik meer van de fuzz en vroeg me af of ik dat printplaatje zo kan wijzigen dat ik met een flick van de switch een fuzz tone krijg!

Mijn vraag is nu: is dat mogelijk? als het kan zoek ik zelf wel uit hoe en wat je nodig hebt op die plaatjes om een fuzz te maken. Ik wil alleen even weten of het kan!

Kees

Een fuzz is in feite een heel eenvoudig effect (maar een stuk of 10 componenten) dus qua afmetingen zou je het in de gitaar passen. Ik heb wel eens gehoord dat iemand 2 diodes (passieve softclipping) parallel aan zn signaal schakelde in de gitaar (met een push-pull) wat een lichte oversturing opleverde. Dit zou wel eens zoiets kunnen zijn. Ofwel, is de 'distortion' actief of passief? (zit er een batterij in de gitaar?).
Indien hij actief is, zou je dat bord wellicht kunnen vervangen door een fuzz. Kun je eens een foto posten van de binnenkant van je gitaar (de wiring en schakeling van de 'distortion')?

Keesz
10 april 2009, 15:44
Bedankt man! hij is actief, zal even een fototje schieten!

moment!