PDA

View Full Version : Ibanez CD10 Delay Champ



stinkhippie
10 april 2009, 11:01
kent iemand dit pedaal? en is het een warm klinkende delay?

is er ook iemand bekend met artec delay pedalen?

Mitch
10 april 2009, 14:46
Een AD9 in een ander doosje. Er staat er één op marktplaats, die gaat weg voor 95E incl. verzenden zo kreeg ik via de mail te horen.

stinkhippie
10 april 2009, 17:01
hij klinkt hetzelfde als de ad dus?

Mitch
10 april 2009, 18:53
AD9=ADL=CD10. De cosntructie is iets anders, switches, jacks, maar verder...hetzelfde beestje.

zoon van Piet
10 april 2009, 20:02
AD9=ADL=CD10. De cosntructie is iets anders, switches, jacks, maar verder...hetzelfde beestje.

zelfde beesje.. hmm, niet helemaal. ik kan mn CD10 nooit zo gek krijgen als Mn AD9. Ze klinken nagenoeg hetzelfde, waarmee de CD10 dus heel veel waar voor het geld biedt( kooptip! )
Maar waar mn AD9 de meest wilde freaky noisey zelfoscillerende synthsounds kan produceren, blijft de CD altijd tam en netjes. Dat hoeft niet per se een nadeel te zijn op het podium, want het is heel wat waard als je weet wat er gaat gebeuren als je een pedaal aantrapt. Maar de avontuurlijke to boldly go -kant van de AD vind ik niet terug in de tamme CD10. Althans niet in de mijne.

Maar hij is wel mooi rood..

Dirk_Hendrik
10 april 2009, 20:14
interne feedbacktrimmer wat bijstellen en je hebt precies dezelfde freaky sounds ;)

zoon van Piet
10 april 2009, 20:24
interne feedbacktrimmer wat bijstellen en je hebt precies dezelfde freaky sounds ;)

Hohohohoho effe! Ik meende dat het op straffe van standrechtelijke, onmiddelijke en uitermate pijnlijke executie ten alle tijde verboden is aan die dingen te draaien.
Zo althans herinner ik me de Wet van Dirk_Hendrik!
Oh broeder, zondigt ook gij tegen uw eigen gebod?
zeg dan effe welk trimmertje het is... :)

Dirk_Hendrik
11 april 2009, 09:21
De wet van dirk is van toepassing op nono's die "aan de trimmers willen draaien" omdat ze "ergens" gelezen hebben "dat het dan veel beter gaat klinken". Niet voor de zonen van Piet die eerst vooronderzoek verrichten. ;)

VR4 heet ie ;)

zoon van Piet
11 april 2009, 10:06
Dus ik met een schroevendraaiert in de aanslag mijn kisten vol effekten doorgespit. niksnaksnergens, nie geen CD!0 nie..
bedenk ik me later dat ik m al jaaaren geleden ooit aan mn broer uitgeleend heb, 'voor eventjes tijdelijk'..

Jammer dat het zo'n klein schroevendraaieretje is, want die krijgt ie anaal ingebracht..

stinkhippie
11 april 2009, 10:48
hoe zit het met de bypass van de cd 10? en geeftie extra output?

shredneck
11 april 2009, 23:02
Wat zegt ze?

Wat bedoel je? Mijn interpretatie: Ja, het ding heeft een bypass met buffer die je gaat horen, maar of dat storend is... boosten doet ie niet.

imlikeajungle
12 april 2009, 20:23
De CD10 is mijn absoluut favoriete delay en in een shootout met een DM2 en een DM3 en nog een shitload erg coole analoge delays was ik nog steeds heel blij dat dàt de mijne was (ik was niet de enige die 'm super vond! :lovelove:).

Wel verkocht overigens :soinnocent: tvv een Watkins Copicat.