PDA

View Full Version : Clapton Midboost: Dikke brom in volumepot?



Jappiedepappie
10 april 2009, 08:36
Ik heb een London City Spitfire een upgrade gegeven, maar het is niet helemaal goed gegaan vrees ik..

Als ik de volumepot van 10 naar 0 draai, krijg ik vanaf +/- 7 een vreemde brom die het geluid verder overstuurt tot aan 0...

Het klinkt als een soort kortsluiting die je omhoog draait?! Ik begrijp niet helemaal wat de oorzaak van het probleem is, maar denk dat ik misschien de soldeerbout te lang op de volumepot heb gezet voor het aarden...kan dit de oorzaak zijn?

Wat kan ik doen om erachter te komen wat de oorzaak is?

espike
10 april 2009, 09:33
andere potmeter ophalen bij de lokale electro boer. Noteer even de ohm waarde op de onderkant van de pot meter, en haal een nieuwe.
kosten maar een paar kwartjes.. als je niet zeker bent van je soldeer skills.. neem een paar extra mee

Jappiedepappie
10 april 2009, 09:44
andere potmeter ophalen bij de lokale electro boer. Noteer even de ohm waarde op de onderkant van de pot meter, en haal een nieuwe.
kosten maar een paar kwartjes.. als je niet zeker bent van je soldeer skills.. neem een paar extra mee


Het zijn CTS-pots 50K, TBX en 250K, zal ze vanmiddag proberen te kopen en misschien dat ik vanavond nog tijd krijg om het om te bouwen.

Mijn soldeerskills zijn niet geweldig en ik heb de goedkoopste soldeerbout die ze bij de hobbywinkel verkochten..

Kan ik de pot ook doormeten?

M Kactus
10 april 2009, 09:45
Heb je de aarde goed aangesloten ? En zitten alle draadjes waar ze moeten zitten ? En die midboost is actief, toch ? Heb je de batterij goed aangesloten (juist om?) en is die nog vol ?

Jappiedepappie
10 april 2009, 10:18
Heb je de aarde goed aangesloten ? En zitten alle draadjes waar ze moeten zitten ? En die midboost is actief, toch ? Heb je de batterij goed aangesloten (juist om?) en is die nog vol ?

Alles volgens schema van Fender aangesloten, incusief aarde...

Met volume vol open, TBX op 5 en midboost van 0-10 is er geen probleem.

Midboost doet alleen niet wat ik gewend ben van de '89 Clapton strat, het overdrive idee op 10, maar werkt meer als de EMG-SPC naar mijn idee

Aca Ilic
11 april 2009, 00:39
bekijk of je niet toevallig een 250 k pot voor volume ingezet hebt i.p.v. 50 k..

Jappiedepappie
11 april 2009, 17:32
ik heb gisteren de spullen gecontroleerd en opnieuw gesoldeerd, maar heb nog steeds hetzelfde probleem met de volumepot. Was bij de Tbx een verbinding vergeten en de midboost werkt nu wel goed! Nou alleen de volumepot nog...

Jappiedepappie
11 april 2009, 21:55
he he...eindelijk... ik heb gevonden wat ik gemist...
de rechter aansluiting op de volumepot lag niet aan aarde...

Geluid is nu superrrr en ik ben blij :D