PDA

View Full Version : Ervaringen Voltage verdubbelaar/zelfbouw/Godlyke/Iso-pump (van 9v->18v)..



Nitefly7
10 april 2009, 00:56
hi,

ik hoop dat deze hier goed zit (en niet bij 'zelfbouw' hoort)..!

al bijna 12 jaar (of langer) heb ik een geweldig klinkende 535q wah, die via een DC-Brick op 18v liep..

nu gebruik ik 'n 1spot, die geen 18v kan leveren..
ik vind het geen probleem om 'kabel + adapter' van de 1spot ergens in te prikken (kleine adapter), maar om de adapter van de Dunlop DC-Brick in te steken, vind ik minder fijn (korter snoer, groter adapterblok)..

nu vroeg ik me af wat mijn opties zijn;

de makkelijkste leek mij een Godlyke Power-all + Power-pump (zo'n voltage verdubbelaar, voor 1 pedaal zou dat toch genoeg moeten zijn om op 18v te draaien.. als het werkt heet dat..)

een Pedal Power vind ik overdreven voor 'n handjevol pedalen..

ik zie ook veel DIY-schema's voor 'voltage doublers'..:
heeft iemand ervaring met het bouwen van/gebruiken van een voltage doubler/verdubbelaar/Iso-pump of Power-pump (voor je pe-dalen, niet voor je pe-***..!) ?

peter_heijnen
10 april 2009, 08:31
Ik heb afgelopen jaar een voltage dubbelaar in een mi-audio buff'nboost laten inbouwen. Werkt prima en maakt een externe oplossing overbodig.

In je wah is genoeg ruimte en zo'n verdubbelaar kan iedere nonrocket scientist voor je maken, je moet dus even op zoek naar een adresje bij je in de buurt.

vinni
10 april 2009, 15:00
Gebruik zelf o.a. de Burkey SIX.
Die kan wel 18V leveren.

Vinni