PDA

View Full Version : Eerste Strat



remspoorman
9 april 2009, 23:46
Hallo daar

Ik ben van plan een nieuwe stratocaster te kopen, maar ik vind het aanbod aan modellen nogal overweldigend. Wat voor model denken jullie dat het beste is om als eerste stratocaster te bezitten. Prijs maakt niet uit en hij mag ook best wel een beetje deluxe zijn. Ik speel eigenlijk alle stijlen muziek.

Alvast bedankt!:hippie:

Exi
10 april 2009, 00:19
Ik zou zeggen, test er een paar uit in de winkel.
Met een ruim budget is er zeer veel keus.
Het is maar net wat jij zelf goed vindt klinken en bij welk merk je sympathie ligt.:)

probeer dan in ieder geval een Fender USA Deluxe en kijk of je gitaren vindt die je beter vindt klinken, of even goed voor een lagere prijs.

janpetrarca
10 april 2009, 10:07
Inderdaad: gewoon een paar uitproberen.

hezz
10 april 2009, 10:19
Je snapt toch zelf ook wel dat we hier weinig mee kunnen, dus ik sluit me helemaal aan bij de vorige twee reacties... succes.

!!!!dennis!!!!
10 april 2009, 10:44
Prijs maakt niet uit en hij mag ook best wel een beetje deluxe zijn.
Alvast bedankt!:hippie:



als de prijs niet uitmaakt... neem dan custom shop fender.. dan zit je goed..

of laat dīr 1 op maat maken bij v.d. HAAR

Joost_79
10 april 2009, 10:54
idd. gewoon winkel binnenlopen en testen.

lodi
10 april 2009, 12:05
een goeie raad ,ALS je ze toch koopt kijk dan niet op 200 euro en pak de deluxe HSS , is allround

espike
10 april 2009, 12:50
Verschillen tussen strats is met name de hals.. dikker, dunner, v vorm en de elementen opstelling. Dit is erg afhankelijk van hoe je speelt en wat je qua hals lekker vindt. Verder zijn er nog wat element verschillen tussen de types, maar dat moet je even luisteren wat je wilt.

frekie
11 april 2009, 21:03
Beneden de 500: London City
Rond de 500: Blade
Boven de 500: Diego
Boven de 1000: vd Haar, ouwe Schecter, DD, Valley Arts.

Zelfbouw/zelf samengestelde Strats met goede onderdelen: Allparts, Warmoth, Vox Humana. 2dehands bedoel ik dan via Mp etc.

Di Stefano
12 april 2009, 00:16
Toen ik mijn 1e strat kocht kwam ik na veel testen op de Fender USA standard uit. In de loop der jaren heb ik echter bijna alle hardware en pickups vervangen en heb ik nu het equivalent van een USA Deluxe
Als je budget het toelaat zou je ook deze aanraden. Heeft van die kleine dingen die de gitaar veel beter maken imo. De locking tuners, de roller nut (enkel bij HSS), inklikbare tremoloarm...

grayfink
12 april 2009, 00:49
Beneden de 500: London City
Rond de 500: Blade
Boven de 500: Diego
Boven de 1000: vd Haar, ouwe Schecter, DD, Valley Arts.

Zelfbouw/zelf samengestelde Strats met goede onderdelen: Allparts, Warmoth, Vox Humana. 2dehands bedoel ik dan via Mp etc.

Dat merk met de F is niks?

frander
12 april 2009, 12:10
Ik heb sinds een half jaar een American Vintage Reissue 1962 strat. Daar zit wel zo'n fijne hals op, top gebouwd. Wil voorlopig even niets anders. Ok, Ok, Ok, een mooie original vintage...ik bedoel, als het budget toch geen rol speelt....

humbucker
12 april 2009, 16:03
Ik heb sinds een half jaar een American Vintage Reissue 1962 strat. Daar zit wel zo'n fijne hals op, top gebouwd. Wil voorlopig even niets anders. Ok, Ok, Ok, een mooie original vintage...ik bedoel, als het budget toch geen rol speelt....



idd...

+1