PDA

View Full Version : Vreemd probleem HOOK + delay



Lexvandoef
9 april 2009, 23:05
Oke, ben ik weer met m'n delay..... :dontgeti:

Ik heb dus een tijdje geleden een Rebote 2 delay gekocht, prima, hele fijne delay, na wat opstartprobleempjes (kreeg niet genoeg dry signaal door).

Maar nu weet het volgende, het viel me de vorige keren op tijdens het repeteren, dat de delay (in de loop) op het 3e kanaal (heavy overdrive) van mijn HOOK raar doet. Op de overige 2 kanalen doet hij het meer dan goed, voor mijn AC15 en mijn 2203 doet hij het ook zonder problemen, evenals voor de HOOK (dus niet in de loop).

Wat zijn de verschijnselen? Hij dropt ineens heel erg in volume en gaat heel erg geknepen klinkt, alsof hij zelf ook overstuurt omdat hij het van de amp oversturende signaal niet aan kan. Op geen enkele andere amp heb ik dit probleem, clean of overstuurd, met of zonder drivepedaaltje er voor.

Wat zou het kunnen zijn? Nielsje opperde al dat het 3e kanaal misschien op een ander plek bij de loop tov het 1e en 2e kanaal.

thnx alvast!

Mr.Bluesbreaker
10 april 2009, 00:15
Hm, sucks Lex...misschien even mailen naar Leendert of Erik?
Als je Niels zijn delay erin zet, heb je dit dan ook?

Lexvandoef
10 april 2009, 12:26
Ga ik volgende keer ff proberen, helemaal niet aan gedacht...

ben79
10 april 2009, 18:01
ik heb hetzelfde probleem met mijn delay in de fx loop van men roadster
klinkt perfect behalve op high gain. ander pedaaltje geprobeerd en werkt perfect.
is dus volgens mij iets met delay in cambinatie met gain..

Lexvandoef
10 april 2009, 18:24
Het vreemde is dus, dat hij wel veel gain aan kan als hij voor mijn marshall of vox staat, ook met een overdrive ervoor/na (HBE Big D).

toneblo
10 april 2009, 19:24
Hoe staat de voortrap van het laatste kanaal van de hook?
Heb je wel genoeg inkomend signaal?
Speel je met veel eindvolume?

Misschien wat meer signaal van de voortrap aanleveren??

Draait die laatste trap niet grotendeels op de eindbuizen?

toneblo
10 april 2009, 19:26
ff vraagje, waarom delay in de loop?

Lexvandoef
10 april 2009, 20:14
Op al je vragen:

-) geen idee, ik neem aan net als de rest van de kanalen voor de loop.
-) Ik heb zat inkomend signaal, op andere kanalen en gewoon droog op dat kanaal geen probleem.
-) valt wel mee, hard genoeg om door de band te komen.
-) vind ik prettiger, klinkt en speelt fijner dan een delay voor een oversturende amp, vind ik.

Het laatste kanaal draait niet grootendeels op de eindbuizen, het is een soort verlenging van kanaal 2, qua gain en compressie.

toneblo
11 april 2009, 08:09
...tja, er schiet mij dan ook niets te binnen waar het dan aan zou kunnen liggen...
ik hoop dat je er snel achter komt wat het wel is dan..
Laat ff weten..

bluegate
12 april 2009, 15:25
Impedantie probleem?

Zet eens iets met een buffer voor die delay, kijk of je probleem dan nog aanwezig is.

Succes

Lexvandoef
12 april 2009, 15:28
Thnx! Er staat een DT-10 voor en een oude ibanez FL9, beide met buffer, dan doetie het ook :(.

bluegate
12 april 2009, 16:08
Lastig, plaats even een buffer ervoor en erna.

Als hij het op twee kanalen goed doet in de Loop, zou je zeggen dat de derde geen probleem mag geven.

Lexvandoef
12 april 2009, 16:51
Ga ik morgen even proberen! Thnx!

Dat vind ik dus ook raar, dat hij het op de 1e 2 kanalen wel gewoon zonder problemen werkt. :dontgeti: