PDA

View Full Version : Ruis / Feedback



Megadeth22
9 april 2009, 21:44
Hier heb ik al eens een topic over geopend maar ik kom er nog steeds niet uit.

Ik speel met mijn gitaar (Fender of een Schecter) via een Istudiolink kabeltje rechtstreeks in de Line-in van mijn computer (Macmini).
Ik neem op en speel via Garageband. Echter als ik speel of opneem, hoor je telkens een harde IEEEEEEEEE als je je snaren dempt bij high-gain of zelfs een beetje crunchy tonen. Ook bij de laatste is constant een soort ruis aanwezig, het klinkt niet netjes. Mijn streven is zo'n lekker Pod X3 metal toontje, veel bass maar toch gewoon netjes. Maar dit klinkt nauwelijks.

Weet iemand hier raadt mee?

Highway49
9 april 2009, 22:51
Daadwerkelijk de Pod X3 aanschaffen? Ik denk dat je signaal dat je de computer instuurt zodanig zwak is (qua volume ook) dat je 'm op de computer heel hard moet zetten om 'm op normaal volume binnen te kunnen halen...

Het probleem is volgens mij dat er momenteel niks van een versterkend iets tussen zit...dat signaal lijkt mij te zwak voor je geluidskaart om er iets bruikbaars mee te doen.

Misschien zou een simpele DI-box al wat doen maar dan nog kun je beter investeren in zo'n Podje denk ik...?

Megadeth22
10 april 2009, 16:13
Daadwerkelijk de Pod X3 aanschaffen? Ik denk dat je signaal dat je de computer instuurt zodanig zwak is (qua volume ook) dat je 'm op de computer heel hard moet zetten om 'm op normaal volume binnen te kunnen halen...

Het probleem is volgens mij dat er momenteel niks van een versterkend iets tussen zit...dat signaal lijkt mij te zwak voor je geluidskaart om er iets bruikbaars mee te doen.

Misschien zou een simpele DI-box al wat doen maar dan nog kun je beter investeren in zo'n Podje denk ik...?
Hmm dat zou heel goed het geval kunnen zijn.. en dan is een Pod inderdaad geen slecht idee. Deze zomervakantie even flink werken en kijken of zo'n Pod het inderdaad is. :)

Thanks

glennshred
10 april 2009, 23:49
Hmm dat zou heel goed het geval kunnen zijn.. en dan is een Pod inderdaad geen slecht idee. Deze zomervakantie even flink werken en kijken of zo'n Pod het inderdaad is. :)

Thanks


Die X3 is niet slecht, heeft de metal pack standaard erin zitten en nog een
hoop amps, 75 geloof ik om precies te zijn!!!

Als je geintereseert bent wil ik je wel een mp3'tje sturen van een ruwe
opname van de X3, ik heb onlangs een nieuwe pc gekocht met genoeg ram
hou me af en toe bezig met midi alsook het testen van men nieuw software-
programma cubase incl het uitzoeken van vst en vsti's!!!

N.b opname (podx3) is straight opgenomen met usb, geen processing
en geen mixing aanwezig, alleen de drums zijn beetje teruggedraait.
ook geen bass.

Moest je zin hebben, pm me je e-mail..

groeten
glenn

Megadeth22
10 april 2009, 23:55
Die X3 is niet slecht, heeft de metal pack standaard erin zitten en nog een
hoop amps, 75 geloof ik om precies te zijn!!!

Als je geintereseert bent wil ik je wel een mp3'tje sturen van een ruwe
opname van de X3, ik heb onlangs een nieuwe pc gekocht met genoeg ram
hou me af en toe bezig met midi alsook het testen van men nieuw software-
programma cubase incl het uitzoeken van vst en vsti's!!!

N.b opname (podx3) is straight opgenomen met usb, geen processing
en geen mixing aanwezig, alleen de drums zijn beetje teruggedraait.
ook geen bass.

Moest je zin hebben, pm me je e-mail..

groeten
glenn
het gaat me gewoon om de kwaliteit van het opnemen. De metal tonen enzo die vogel ik vanzelf wel uit (ben nu een jaar bezig en eindelijk komt er een beetje degelijke toon uit Garageband). Ik ga morgen kijken of Logic Studio wat is.. hopelijk is dat beter dan Garageband (verwacht 'wel).

En ik weet hoe de X3 klinkt, heb al veel gehoord / gezien op youtube. Klinkt best tof :punk:

harrie-beton
11 april 2009, 08:27
Ik heb een x3 daar niet van.. Dat wil wel scheuren ja.

Ik denk dat de geluidskaart van je mac mini te zwak is en dat je daar altijd tegen blijft lopen.

De x3 is een los apparaat (400 euro?) die werkt zonder computer. De toneport studio (100 tot 150 euro) heeft dezelfde mogelijkheden ongeveer maar heeft altijd een computer met usb nodig. Als je x3 sounds op een Mac wilt kun je ook de Toneport studio kopen, er zijn meerdere modellen van goedkoop tot bijna net zo duur als een tweedehands x3.

glennshred
11 april 2009, 09:59
het gaat me gewoon om de kwaliteit van het opnemen. De metal tonen enzo die vogel ik vanzelf wel uit (ben nu een jaar bezig en eindelijk komt er een beetje degelijke toon uit Garageband). Ik ga morgen kijken of Logic Studio wat is.. hopelijk is dat beter dan Garageband (verwacht 'wel).

En ik weet hoe de X3 klinkt, heb al veel gehoord / gezien op youtube. Klinkt best tof :punk:


Ok dan, veel succes nog!

Fenderwim
14 april 2009, 18:22
Vaak gaan gitaristen direkt met hun gitaar een consumenten geluids kaart in. Die is hier niet voor gemaakt en je hebt dan een slecht signaal en ook een slecht geluid.
Het probleem is dat de impedancies van de gitaar en de geluids kaart niet bij elkaar passen.

De beste manier is om een goede USB audio interface te kopen wat een externe geluids kaart is, die geschikt is voor recording.

Hij heeft namelijk preamps waarmee je je signaal goed kan in regelen, zodat je het optimale geluid hebt.

Groeten

Wim

Megadeth22
14 april 2009, 18:31
Vaak gaan gitaristen direkt met hun gitaar een consumenten geluids kaart in. Die is hier niet voor gemaakt en je hebt dan een slecht signaal en ook een slecht geluid.
Het probleem is dat de impedancies van de gitaar en de geluids kaart niet bij elkaar passen.

De beste manier is om een goede USB audio interface te kopen wat een externe geluids kaart is, die geschikt is voor recording.

Hij heeft namelijk preamps waarmee je je signaal goed kan in regelen, zodat je het optimale geluid hebt.

Groeten

Wim
Ja precies. Ik ben daarom ook nu aan het kijken naar een Toneport. Als ik weer een paar weekjes heb gewerkt kom zo'n ding er. :ok: