PDA

View Full Version : Even voorstellen en meteen een eerste vraag!



ed4design
9 april 2009, 21:36
Hallo aankomend medegitaristen,

Ik zal mijzelf even kort introduceren... ik ben Edwin 34 jaar en alle geruime tijd voornemens om te beginnen met gitaar spelen. Nu ik eindelijk de tijd en de financieen wat op orde heb, ga ik eindelijk de sprong in het diepe maken. Echter voordat ik spring zou ik wel graag nog wat advies willen van kenners zoals jullie. Aangezien ik enorm graag elektrisch wil spelen is na heeeeeel lang het internet en dit forum afstruinen mijn keus gevallen op de Squier Vintage Modified Stratocaster en/of de Squier Classic Vibe Stratocaster. Hierop wil ik graag de Roland Cube 30x aan gaan sluiten. Nu is mijn vraag, doe ik hier goed aan om deze combi als leermateriaal aan te schaffen en wat is nu het exacte verschil tussen deze twee gitaren?

Ik vergeet er bijna bij te vermelden dat mijn muzieksmaak variert van Dire Straits en Gary Moore tot Pink Floyd en Eric Clapton... zouden deze stijlen een beetje uit de verf komen met deze combi?

Ik hoop dat jullie de laatste vragen kunnen beantwoorden. Alvast bedankt.

Groet, Edwin :ok:

richwoodplayer
9 april 2009, 21:39
ik denk dat je daar heel goed aan gaat doen!
de roland cube zijn versterkers met al heel veel effecten ingebouwd, dus kan je lekker expirimenteren.
en de squiers zijn zeker geen slechte gitaren, ik weet alleen het verschil niet omdat ik me niet echt verdiep in stratocaster modellen omdat ik ze niet echt mooi vind.

maar ik denk dat je veel plezier gaat hebben van dat setje ;)

gr kevin

kenx
9 april 2009, 21:46
Allereerst al welkom!!

Met een Roland Cube zit je ALTIJD goed! Doen zou ik zeggen. Over gitaren zijn de squiers over het algemeen goed ;) maar kijk zeker ook eens naar andere merken zoals Ibanez en yamaha.

Mvg,

Kenny

hezz
9 april 2009, 21:58
De Vintage Vibe serie van Squier is enorm goed, volgens sommigen (op het TDPRI) zelfs beter dan de Mexicaanse Fenders. Van de Vintage Modified weet ik dan weer minder af. Met die versterker begin je sowieso al goed.

Alternatief merk is ook London City, alleen vind ik de finish op die gitaren (op de hals is het erg merkbaar) minder fijn.

RS-Rik
9 april 2009, 22:49
ik heb echt GOEDE ervaringen met squiers, ik heb er zelfs ooit een gebruikt in een band die heel graag heel goed wilde zijn.... in een grijs verleden.

Squier kan ik 10x aanraden

Exi
10 april 2009, 00:56
Ik zit ook een beetje te kijken voor een nieuwe strat en dit zijn enkele verschillen tussen de Vintage Modified en Classic Vibe('60):

Vintage Modified:
Hout body: Red Cedar
Hals: Een dikke hals
Elementen: Veel mids (SD elementen)
Zwaarder dan Classic Vibe

Classic Vibe
Hout body: Elzen
Hals: Een flink wat dunnere hals
Elementen: Wat klasieker strat geluid, meer twangy (Fender elementen)
Goed afgewerkt, bronnen op internet zeggen dat de Classic Vibe een betere afwerking heeft.
Lichter dan Vintage Modified

Bij beide gitaren is de tremolo van slechte kwaliteit (zelfde als alle andere (mindere) squiers)

Er zit niet echt veel verschil in kwaliteit tussen deze twee gitaren.
Het is maar net waar je voorkeur naar uitgaat. Test ze eens allebei zou k zeggen.

Tussen de Classic Vibe 50s en 60s zitten ook weer verschillen zoals een esdoorn (maple) hals voor de 50s.

Ik ben er zelf ook nog niet uit (ik nijg naar de Classic Vibes 50s), ga ze ook maar eens testen!:chicken:

Muzieknono
10 april 2009, 06:05
Beiden zijn zeer goed, heb zelf de vintage mod. en moet zeggen dat ik het een beest van een gitaar vind, speelt lekker, goede sound, ik heb hem ook over een cube 30x en dat is gewoon een goede versterker.
Doen!!!
Mvgr. Dirk Jan :metal:

lodi
10 april 2009, 12:28
probeer voor hetzelfde geld de vox ad 30 vt ne keer, ik heb zowel de cube als de vox, voor wat jou muzikale smaak betreft is de vox mijns inziens stukken beter, doch dit is persoonlijke smaak hè.

Squier4ever
10 april 2009, 12:33
ik zou ook de vox proberen, klinkt IMO iets beter. verder is een squiertje (meer dan) prima om mee te beginnen, heb de mijne ook nog steeds en speel toch alweer bijna 8 jaar electrisch. verder heb ik ook een london city en persoonlijk vind ik die toch nog net wat lekkerder dan een (standaard) squier, hoewel ik de classic vibes nog niet heb geprobeerd.

Troy
10 april 2009, 12:51
Het lijkt me een prima keuze om mee te beginnen.

Misschien moet je ook maar wat budget vrijhouden voor een akoestische gitaar. In het begin zal het toch vooral akkoorden rammen zijn en op een akoestische kan dat net iets buurvriendelijker ; )

JelmerOnGuitar
10 april 2009, 13:06
Welkom op het forum!

Als je van die muziek houdt doe je jezelf zeker goed met een Strat!:)
Wat het verschil is tussen deze Squiers weet ik niet.. Echter moet je in zulke prijsklassen wel oppassen, er willen nog welles wat "rotte appels" tussen zitten. Dus mocht je dr 1 op t oog hebben, ga em soweiso uittesten en test daarna ook een lekkere dure Fender USA strat.. Hiermee kun je gewoon vergelijken hoever je komt met deze Squier..
Snap je mn verhaal? Op deze manier kun je je geld het beste uitgeven!

Heb zelf ook een Cube gehad, prima om mee te beginnen!:ok:

Veel succes met spelen en kopen!
Rock Oan!

ed4design
10 april 2009, 13:30
Bedankt allemaal voor de reactie's. Hier kan ik zeker wat mee. Ik ga dit weekend uiteraard uitgebreid testen en luisteren, dus dan komt het allemaal helemaal goed denk ik. Ik laat het even weten als ik geslaagd ben en wat het precies geworden is.

Bedankt en groeten,

Edwin :ok:

Exi
10 april 2009, 17:28
probeer voor hetzelfde geld de vox ad 30 vt ne keer, ik heb zowel de cube als de vox, voor wat jou muzikale smaak betreft is de vox mijns inziens stukken beter, doch dit is persoonlijke smaak hè.

Misschien is dan de nieuwere versie van de Vox AD serie, de VT serie dan net wat beter. die bak is net wat veelzijdiger en heeft wat verbeteringen t.o.v. de AD (onafhankelijke reverb, meer amp simulaties)
Vox VT-30 is geloof ik net zo duur als een Cube 30x

Vox of Cube is puur een kwestie van smaak.

EDIT: oh en succes met testen! Ik ben er wel benieuwd naar welke strat het gaat worden:cheerup:

lodi
10 april 2009, 20:56
ik heb ze allebei hoor dus ik weet waarover ik spreek, ze kosten idd evenveel maar geloof me of niet ;veel beter die vox, zit trouwens n' 12ax7 in,

Exi
10 april 2009, 23:18
ik heb ze allebei hoor dus ik weet waarover ik spreek, ze kosten idd evenveel maar geloof me of niet ;veel beter die vox, zit trouwens n' 12ax7 in,

Dat is eigenlijk ook mijn mening en ik heb de vox dan ook gekocht (morgen thuisgeleverd:cheerup:)
Maar smaken verschillen en er zijn ook mensen de de cube weer beter vinden (al weet ik niet of die mensen de vox ooit eens hebben getest:soinnocent:)

ed4design
12 april 2009, 08:36
Gisteren lekker wezen shoppen en kan jullie mededelen dat ik in het gelukkige bezit ben van de Squier Classic Vibe Strat 50's Sunburst icm de Roland Cube 30x :crazyhappy:.

http://www.ed4design.nl/squier_vibe.jpg

Leuk moment: in de zaak waar ik de Cube kocht, zat een gitarist te spelen met een mogelijk nieuwe aankoop. Toen hij hoorde dat ik voor de Cube aan het kijken was zei hij: "Kun je gerust blind kopen hoor! Ik speel er zelf al 5 jaar met heel veel plezier op". Hij had de Cube 30 en nog niet eens de 30x. Opnieuw dus de bevestiging dat het een goede investering zou zijn...

Leuk moment 2: ik liep over straat met de doos met de Cube erin, hoor ik tijdens het passeren van twee jongens de ene tegen de ander zeggen "Kijk hem... hij heeft gewoon een Cube 30 gekocht!" :p.

Ik ben erg blij en ga direct weer verder met oefenen en eelt kweken... iedereen dus nogmaals hartelijk bedankt voor de tips.

Groeten van medegitarist Edwin :noob:

Exi
12 april 2009, 13:33
Gefeliciteerd Edwin!
Je zal nog jaren plezier aan dat setje beleven:ok:

Veel plezier met je nieuwe hobby!

lodi
12 april 2009, 13:54
heb m' ook al 3 jaar, vond hem FANTASTISCH tot ik de vox uitprobeerde, wou enkel maar goeie raad geven, leuke gitaar , ziet er goed uit nu maar lekker oefenen.

Matro
12 april 2009, 17:49
heb m' ook al 3 jaar, vond hem FANTASTISCH tot ik de vox uitprobeerde, wou enkel maar goeie raad geven, leuke gitaar , ziet er goed uit nu maar lekker oefenen.

Ik heb inderdaad ook een Vox, ik overweegde net als jullie eerst een Cube maar ben toch uiteindelijk voor de Vox (VT30) gegaan, echt een topding trouwens. Grappig: de verkoper bij Alphenaar zei "Ja, sinds we Vox verkopen, raken we die Cubes aan de straatstenen niet meer kwijt"

SGbanez
12 april 2009, 17:58
Leuk man! Alleen jammer van die Cube:sssh: Kep zelf een vox, die me is aangesmeerd toen ik m'n gitaar ging kopen. Maar altijd als ik op een cube speel ben ik weer teleurgesteld in die dingen... Ik krijg er nooit mijn gewenste geluid uit. Maar dat zal voor een groot deel aan mij liggen. Ik ken maar weinig mensen die het met me eens zijn.

Veel plezier ermee:gitarist:

Exi
12 april 2009, 22:53
haha, ik wist niet dat er zoveel vox valvetronix fans hier op het forum waren.
Ik heb sinds gisteren ook een VT-30 en het is een verademing vergeleken met mijn oude Cube 15x. Het is gewoon geweldig wat je er allemaal mee kan doen en het blijft nog altijd goed klinken ook!:ok:

KamikazaGuitar
14 april 2009, 10:56
En nu krijg ik weer die neiging om gewoon zo'n classic vibe strat te kopen; 200 euro goedkoper dan de MiM versie, en het enige nadeel imho blijft die dikke, glimmende finish op de hals :makeup:

hezz
14 april 2009, 19:39
En nu krijg ik weer die neiging om gewoon zo'n classic vibe strat te kopen; 200 euro goedkoper dan de MiM versie, en het enige nadeel imho blijft die dikke, glimmende finish op de hals :makeup:

Afschuren die handel, is niet zo heel moeilijk :-)