PDA

View Full Version : Sterling by Music Man (OLP vervanger)



Bram+
9 april 2009, 18:35
Nog niks over gelezen op dit forum:

De nieuwe Sterling (by Music Man) gitaren.
http://www.spencersmusicroom.com/stax.gif

OLP is een paar maanden geleden opgehouden met bestaan. Dat was op zich zonde, want het waren leuke gitaren voor een goede prijs. Nu heeft Music Man afgelopen NAMM de Sterling by Music Man lijn geïntroduceerd. In principe weer MM modellen voor een vriendelijke prijs (want gemaakt in Azië i.p.v. in de VS), alleen dacht ik dat deze iets duurder dan de OLPs waren, maar wellicht ook met (nog) betere onderdelen.

Op de site staan in ieder geval twee Axis modellen (een met floating trem en een SS-achtige), een John Petrucci model en een Silhouette-achtige.

Ze gaan binnenkort in de verkoop, ik ben benieuwd naar de eerste recensies.

http://www.sterlingbymusicman.com/

Luke-wannabe
9 april 2009, 18:49
Wow die rosewood neck is mooi!
GAS!

Braindead
9 april 2009, 19:05
Ik wist van niks... OLP opgehjouden te bestaan? Vond de olp wel goede gitaren maken voor de prijs. Bij lange na geen MM kwaliteit maar toch wel ok voor wat je ervoor betaalde. Zal bij deze wel niet anders zijn.

hole
9 april 2009, 19:46
Naja OLP houdt niet op, maar de licensie was afgelopen.

Officialy Licensed Products

(ik bedoel dat de fabriek niet opgedoekt wordt, maar het merk stopt ermee)


Ik verwacht veel van SbM trouwens, wel jammer dat ze geen SSS silhouette hebben, anders hing die die dag dat ze uitkwamen bij mij op zolder hoor.

Reb
9 april 2009, 19:52
Deze gitaren worden wel duurder dan de OLP modellen, maar lijken dan ook veel meer op de echte EBMM's. Locking tuners, 5-bolt neck joint, asymmetrische neck (zoals de echte EVH's) en betere onderdelen. :)

Luke-wannabe
9 april 2009, 19:55
Ik verwacht veel van SbM trouwens, wel jammer dat ze geen SSS silhouette hebben, anders hing die die dag dat ze uitkwamen bij mij op zolder hoor.
Je kunt toch een nieuw slagplaatje kopen en 2 nieuwe elementjes kopen? Dan heb je een SSS Silhouette!

hole
9 april 2009, 20:01
Zou kunnen, maar is mij teveel moeite :dontgeti:

(ja, ik schaam me diep maar 't is niet anders)

Braindead
9 april 2009, 23:01
Over Music Man gesproken, dit is pas leipe shit:

http://www.ernieball.com/users/aolson/BFR/032309_posts/G47093_ParkerMusic_front.jpg
http://www.ernieball.com/users/aolson/BFR/032309_posts/G47093_ParkerMusic_zoom.jpg

rickert
10 april 2009, 00:24
Pfoe, die gele met trem, 549 dollar! Als het een andere tremolo zou zijn zou je er toch bijna GAS van krijgen:dontgeti:

sjaak1990
10 april 2009, 00:30
Over Music Man gesproken, dit is pas leipe shit:

http://www.ernieball.com/users/aolson/BFR/032309_posts/G47093_ParkerMusic_front.jpg
http://www.ernieball.com/users/aolson/BFR/032309_posts/G47093_ParkerMusic_zoom.jpg

Blijven prachtige gitaren. Mooi door simpelheid en een geweldige top hierop en de halzen zijn ook prachtig. Als ze nou eindelijk eens een keer zo'n ding met een mahonie body zouden maken....

Bram+
10 april 2009, 09:23
Naja OLP houdt niet op, maar de licensie was afgelopen.

Officialy Licensed Products

(ik bedoel dat de fabriek niet opgedoekt wordt, maar het merk stopt ermee)

Dus 'OLP houdt op' en 'Het merk stopt ermee' is niet hetzelfde?

RobertoL
10 april 2009, 10:44
prijzen:

AX20 TO Basswood w/ quilted maple top, Maple, Rosewood, 2x Sterling Zebra Humbuckers, Sterling MM Designed Hardtail, Chrome Locking, Tranparent Orange $709.00

AX40 TGO Basswood w/ quilted maple top, Maple, Rosewood, 2x Sterling Zebra Humbuckers, Sterling Locking tremelo,, Chrome Non Locking, Transparent Gold
$779.00

SILO20 BK Basswood, Maple, Maple, Hum Single Hum, Sterling Hardtail, Chrome Locking, Black
$569.00

JP50 PRB Basswood, Maple, Rosewood, 2x Hi ouput humbuckers, Sterling Modern Trem, Chrome Locking, Pearl Red Burst
$779.00

Komen er niet meer modellen? Vier is wel een beetje weinig.

Die site is wel effe traag. Te erg voor woorden, ik word er helemaal gek van.

Luke-wannabe
10 april 2009, 13:07
Pfoe, die gele met trem, 549 dollar! Als het een andere tremolo zou zijn zou je er toch bijna GAS van krijgen:dontgeti:
:dontgeti: Whu.. Had niet verwacht dat jij dit toffe gitaren vind!
Ik zie mezelf wel met die Silhouette :cooler:

Bram+
10 april 2009, 14:09
Waarschijnlijk is het ook niet belachelijk lastig om die trem te vervangen voor een OFR of andere 'kwalitatieve' Floyd, maar misschien is deze niet eens zo beroerd. Anders kun je 'm altijd nog vastzetten, op zich rust hij al op de body, dus met een stel sterkere veren kom je al een heel eind.

Otje
10 april 2009, 19:13
Whoa, dat ziet er goed uit! Ga ik zeker uitproberen!

Gaby
10 april 2009, 19:18
Blijven prachtige gitaren. Mooi door simpelheid en een geweldige top hierop en de halzen zijn ook prachtig. Als ze nou eindelijk eens een keer zo'n ding met een mahonie body zouden maken....


...zit een mahonie tone block in :soinnocent::soinnocent::sssh::sssh:

Bram+
10 april 2009, 20:20
Op zich is er ook niks mis met een basswood body met maple hals. Niet iets waar je live veel last van gaat hebben in ieder geval, alleen het klassieke 'Les Paul geluid' ga je er niet uit krijgen.

rickert
11 april 2009, 00:12
:dontgeti: Whu.. Had niet verwacht dat jij dit toffe gitaren vind!
Ik zie mezelf wel met die Silhouette :cooler:

Ik ben zo onvoorspelbaar:D! Ja ik vind dit toffe dingen, pure ROCK in mijn ogen! Alleen zou ik nooit meet iets met Basswood-body kopen dus helaasch:D

Bluze
11 april 2009, 00:31
Deze ga ik in de gaten houden, hopen dat er ook weer een Luke signature van komt!

RobertoL
11 april 2009, 09:58
Deze ga ik in de gaten houden, hopen dat er ook weer een Luke signature van komt!
Ik wou het net zeggen. Lukes zijn echt geweldig.

zheaven
11 april 2009, 10:34
Ik verwacht veel van SbM trouwens, wel jammer dat ze geen SSS silhouette hebben, anders hing die die dag dat ze uitkwamen bij mij op zolder hoor.

Zonde :soinnocent:

minoin
15 april 2009, 21:02
Het zal eens tijd worden dat ze een budget versie maken van de 7-snarige Petrucci!

hole
15 april 2009, 21:38
Zonde :soinnocent:

:stop: Zolder is muziekkamer :strat:

Mad mind
25 september 2010, 15:07
Weet iemand of deze in België te verkrijgen zijn?
En zoja, waar zijn ze dan te krijgen?

Ik heb wel interesse in deze gitaren, maar ik wil ze natuurlijk eerst uitproberen.

Braindead
25 september 2010, 17:12
Ja, in de Musicmans BFR wel ja. Deze toch niet. Maar als je mahonie wilt koop je een Gibson. Zelfs met een mahonie toneblock gaat het echt geen heel zwaar geluid worden ineens. Deze gitaren zijn gemaakt om te scheuren en shredden vandaar de nadruk op mids en hoog ipv laag. .


...zit een mahonie tone block in :soinnocent::soinnocent::sssh::sssh:

almarvk
25 september 2010, 19:22
Iets duurder dan OLP? Direct 3x zo duur! De goedkoopste is 777,- euro bij Thomann! Fijne vervanger van OLP zeg! :stop:

PD1984
14 november 2011, 18:52
heeft iemand al eens op een sterling JP gespeeld?

ik ben heel erg benieuwd of dit een beetje kwaliteit is en hoe het speelt.
volgens de importeur zijn er wel een aantal zaken in NL waar ze te koop zijn.
en als ik de sites mag geloven zijn ze hier goedkoper dan bij de oosterburen.

iemand?

Shredder Mike
14 november 2011, 19:04
Piet Joosten uit Oosterhout

http://www.muziekhandeljoosten.nl/contents/nl/d195_sterling-by-music-man-elektrische-gitaren.html

of

Kees Dee uit Amersfoort

http://www.keesdee.nl/producten/musicman/

PD1984
14 november 2011, 20:09
zo ver was ik...

maar wat zijn de meningen?!
voor ik naar zo'n winkel toe cross wil ik al mn research gedaan hebben. het viel me op dat hier nog geen enkel topic aan gewijd was.
dus vandaar mijn vraag!

jze
14 november 2011, 20:25
Denk niet dat je hier heel veel ervaringen zult vinden.. Je kunt eens kijken op het Ernie Ball Music Man forum, daar is er wat meer over te vinden.

Zelf heb ik alleen met Music Man ervaring, maar de Sterling reeks schijnt ook gewoon goed te zijn. Als het maar een beetje lijkt op de kwaliteit van Music Man zit het wel goed.

stikel
15 november 2011, 11:15
Ik heb er eentje gehad (Sterling Silhouette) slechts 1 week. Voor mij alleen de echte en dan liefst een Axis MM P90 :ok: Ze zijn wel iets beter dan een Olp, maar er gaat niets boven een echte (als je het kunt betalen)