PDA

View Full Version : Beter geluid, wat te veranderen?



Maleco
9 april 2009, 18:33
Beste gitaargeleerden,
ik surf nu al zo'n 1.5 jaar over dit forum zonder iets te zeggen maar ik heb nu
jullie help best wel nodig :dontgeti:

Ik speel al een jaar gitaar en ik merk steeds vaker dat mijn geluid niet precies is wat ik wil spelen. Ik speel vooral classic rock (AC/DC..) en 80'ies metal.
Het geluid is bij een beetje oversturing al snel een dikke brij. Hier wil ik
graag vanaf maar ik weet niet echt wat ik hiervoor moet veranderen.

Ik heb al gekeken naar bijvoorbeeld nieuwe elementen (GFS zijn nu heel aantrekkelijk) of een pedaaltje. Wellicht zou een nieuwe versterker ook heel
erg helpen maar dit is nogal een grote aankoop voor mij dus ik wil het graag zeker weten :)

Mijn Gitaar: Ibanez Sz520
Mijn Amp : Marshall G50R CD

Alvast bedankt :strat:

edje kadetje
9 april 2009, 18:39
ik hoop dat andere forumleden je wat verder kunnen helpen.
je hebt in ieder geval keurig aangegeven wat je zoekt en wat je al hebt.

besef dat het uiteindelijk om jouw oren gaat, en je dus verschillende mogelijkheden moet gaan beluisteren om je keuze te kunnen maken. Maar eerst de keuzemogelijkheden beperken is een goede eerste stap.

succes.

Farether
9 april 2009, 18:45
Ik zou toch gaan voor een goede versterker.
Op de versterker die je nu hebt halen andere pickups wss niet zoveel uit.
En als je een goede versterker hebt kan je daar om heen bouwen,
kijken hoe die reageert op pedaaltjes etc.

Ik weet niet hoeveel je te besteden hebt en of het alleen voor thuisgebruik is of ook met een band?

macwilliams
9 april 2009, 18:52
Het is ook heel budget afhankelijk.

Maleco
9 april 2009, 19:01
Qua budget heb ik niet heel veel te besteden, mocht er een nieuwe
versterker kopen dan gaat de oude wel weg. Iemand nog een idee hoe veel
die op kan brengen?

Het is vooral bedoeld voor thuisgebruik, het kan hier allemaal niet zo hard.
Wellicht in de toekomst ook voor bandgebruik maar dat hoeft nu nog niet.