PDA

View Full Version : danelectro



Mount Hagen
20 maart 2003, 14:48
wie kan mij iets vertellen over de kwaliteit van danelectro gitaren.

TuuP
20 maart 2003, 15:31
Ikke niet..

vanafvandaag
20 maart 2003, 15:47
ben al lang opzoek naar een Danelectro Longhorn basgitaar.. Leuk ding voor erbij.
(dus als er nog iemand een te koop heeft..)

De gitarist van mijn oude band speelde op een Danelectro (originele, geen re-issue)maar ben daar even het type nummer / naam van kwijt. Die klonk superstrak, speelde licht. Maar was errug duur.

Voidhead
20 maart 2003, 15:48
tuup reageer dan niet zeg :@ hier kan ik dus niet tegen

7th heaven
20 maart 2003, 15:54
zijn qua bouw heel eenvoudige gitaren dus weinig fratsen er aan en kan dus weinig kapot aan gaan. maar er zijn zeker wel betere gitaren alleen danelectro heefct een hele spicifieke sound en een apart model dan zijn eigenlijk de kenmerken van danelectro laat ik het zo zeggen een strat zit steviger in elkaar

Harry
20 maart 2003, 16:28
Op 2003-03-20 15:47, schreef vanafvandaag:
ben al lang opzoek naar een Danelectro Longhorn basgitaar.. Leuk ding voor erbij.
(dus als er nog iemand een te koop heeft..)

De gitarist van mijn oude band speelde op een Danelectro (originele, geen re-issue)maar ben daar even het type nummer / naam van kwijt. Die klonk superstrak, speelde licht. Maar was errug duur.


Frank Kraaijeveld van de Bintangs speelt op zo'n ding. Ik zou er ook wel een willen hebben, maar je ziet ze nergens meer.

@iro
20 maart 2003, 22:40
ik heb een danelectro rumor bass met ingebouwde chorus, speelt wel goed eigenlijk, maar m'n jazz bass blijft nr. 1 :grin:

musicmaniac
21 maart 2003, 12:30
Jaaaaaaa Frank van de Bintangs, one of my all time heroes... maar die Danoelectro's zijn ze een paar jaar geleden weer gaan maken, niet eens zo duur, zo'n bas was ong. 1000 piek(gulden). 't Zijn altijd goedkope dingen geweest, door de simpelheid, en of ze gooed zijn/waren? Ligt aan de figuur die r op speelt, maar kijk naar Frank en je wilt zo'n bas....

vanafvandaag
21 maart 2003, 12:53
Die LongHorns zijn inderdaad opnieuw gemaakt, maar daar zijn ze ook alweer mee opgehouden helaas. Via de importeur niet meer te bestellen.

bas riede
21 maart 2003, 13:05
Op 2003-03-20 14:48, schreef Mount Hagen:
wie kan mij iets vertellen over de kwaliteit van danelectro gitaren.


Danelectro gitaren zijn prima en betaalbaar. Ik heb er 3: een mandoline gitaar (=gitaar met 32 frets!), een bariton gitaar en een longhorn basgitaar (die overigens gewoon te koop zijn: zie marktplaats / danelectro

mvg
Bas

Harry
21 maart 2003, 13:50
Op 2003-03-21 12:30, schreef musicmaniac:
Jaaaaaaa Frank van de Bintangs, one of my all time heroes... maar die Danoelectro's zijn ze een paar jaar geleden weer gaan maken, niet eens zo duur, zo'n bas was ong. 1000 piek(gulden). 't Zijn altijd goedkope dingen geweest, door de simpelheid, en of ze gooed zijn/waren? Ligt aan de figuur die r op speelt, maar kijk naar Frank en je wilt zo'n bas....


die ouwe Kraai kan er wat van. Dat geluid ook wat ie uit die rare versterker haalt...

skabouter
22 maart 2003, 00:14
dat zijn de lelijkste gitaren/bassen die ik ken !!

echt geen pan !

Vincent-Renaud-Raffier
23 maart 2003, 15:53
Hey bas,

Ik ben al een tijdje aan het twijfelen tussen die mandoline gitaar van Danelectro en de 12-snarige gitaar van Danelectro.

Die mandoline gitaar die jij hebt, kun je daar wat meer over vertellen, zoals hoe speelt ie, klinkt ie, wat voor snaren moeten er op, hoe is dat ding gestemd, en vooral waar zijn ze te krijgen :smile:

Verder wilde ik nog vragen of er mensen zijn die ervaring heben met de versterkertjes van daneletro. ze zien er namelijk wel erg schattig uit! :grin:

gr Vince

bas riede
24 maart 2003, 13:15
Hallo,

Het voordeel van de mandoline gitaar is dat je ook als gewone gitaar kunt gebruiken. Het nadeel van deze gitaar is dat hij een lange hals heeft die bij krampachtig spel gemakkelijk "verbogen" kan worden en dus kan ontstemmen. Hij speelt en klinkt verder uitstekend (luister maar op de Danelectro site). Omdat ik hem alleen voor mijn verzameling gekocht heb zitten er nog steeds dezelfde snaren op.
Ik vindt overigens de je deze gitaar niet met een 12 snarige gitaar kunt vergelijken omdat het totaal verschillende instrumenten zijn. Advies: koop ze allebij!

mvg
Bas









Op 2003-03-23 15:53, schreef Vincent-Renaud-Raffier:
Hey bas,

Ik ben al een tijdje aan het twijfelen tussen die mandoline gitaar van Danelectro en de 12-snarige gitaar van Danelectro.

Die mandoline gitaar die jij hebt, kun je daar wat meer over vertellen, zoals hoe speelt ie, klinkt ie, wat voor snaren moeten er op, hoe is dat ding gestemd, en vooral waar zijn ze te krijgen :smile:

Verder wilde ik nog vragen of er mensen zijn die ervaring heben met de versterkertjes van daneletro. ze zien er namelijk wel erg schattig uit! :grin:

gr Vince

Wouter J
24 maart 2003, 13:40
Zeg je DanElectro dan zeg je Rinus Gerritsen van de golden earring.

Maar als je er een wilt hebben, ga dan naar de plug in amsterdam, die hebben er verschillende staan.

Harry
24 maart 2003, 14:57
Op 2003-03-24 13:40, schreef Wouter J:
Zeg je DanElectro dan zeg je Rinus Gerritsen van de golden earring.

Maar als je er een wilt hebben, ga dan naar de plug in amsterdam, die hebben er verschillende staan.


nee, dan zeg je Frank Kraaijeveld. Rinus speelt er al jaren niet meer op, en die dubbelbas kun je nauwelijks nog een Danelectro noemen (wel een mooi ding trouwens)