PDA

View Full Version : Welk volume?



Staon
9 april 2009, 16:16
Het is misschien een domme vraag, maar ik zoek echt een antwoord en ik heb het nog niet kunnen vinden.

Ik speel op een Carvin Nomad (50 watt), met een stratmodel, en daartussen een Jeckyll & Hyde, Dano Fuzz & Chorus en een Crybaby hendrix signature.

Nou is mijn punt, ik wil absoluut niet m'n amp opblazen, en met die fuzz ertussen heb ik een gigántische boost.

Mijn vraag alsvolgt, in welke volgorde moet je je volume aanpassen
1. Je amp op het gewenste cleanvolume brengen, daarna pedalen (met dus lager volume) regelen
2. of je pedalen je versterker (die op low volume staat) laten boosten?

Het eerste lijkt me het meest logisch, al kom ik dan niet uit met die fuzz, die kan dan maar op volume 0.5/10 oid anders blaas ik m'n volume ziekelijk hoog..

Daarnaast, klinkt een pedaal (met name DS) beter als het volume hoog staat ipv de versterker hard?

Iemand een oplossing? :chicken: :o

WillemdaGuide
9 april 2009, 16:20
Ik zou voor optie 1 gaan, master open, input gain clean volume regelen en volume afstellen op de pedalen.

Mitch
9 april 2009, 16:59
Klinkt mij in de oren alsof die fuzz niet goed te regelen is qua volume. Als je nu je amp wil gaan aanpassen aan een probleem van een pedaal... beetje omgekeerde logica.

bastiaanvanbeek
10 april 2009, 07:42
ik doe het zo:
het geluidsverschil tussen clean en distortion pedaal goed in balans brengen. en de rest met de master, dus thuis draai ik de master omlaag en met optredens omhoog. dit is volgens mij wel een logische manier, het werkt voor mij iig het beste.