PDA

View Full Version : elementen in hoogte verstellen bij een strat



sander666
20 maart 2003, 14:43
Bij een stratocaster kun je de elementen in hoogte verstellen, en mijn vraag was eigenlijk:
-wat doet dit met het geluid als je ze hoger of lager zet?
-hoe kun je ze het beste (optimaal) afstellen?

want volgens mij staan ze bij mijn strat wat te dicht bij de snaren.

bij voorbaat dank

Negative K3 fan
20 maart 2003, 14:49
JE moet gewoon aan die schroefjes aan dee zijkant van de elementen draaien, als je ze hoger zet krijg je meer output en een iets donkerder geluid maar wordt de beweging van de snaren beinvloed door de magneten van het element wat als gevolg kan hebben dat je sustain drastisch vermindert of je toon verneukt.

andy
20 maart 2003, 14:51
Als de snaren er dichter op staan, pakken de elementen natuurlijk meer geluid op. Sound wordt steviger (bij de lage snaren) of feller, bij de hoge dus, als de elementen dicht op de snaren staan. Maar dan kunnen ze ook meer bijgeluiden oppikken als je die per ongeluk produceert. Ik denk dat je gewoon ff wat moet gaan draaien en kijken wat je het lekkerste geluid vindt.

sander666
20 maart 2003, 20:18
thanx,
Ik zal is wat proberen te verstellen, want bij mij was het dus zo dat het m'n toon verneukte en dat de body en snaar onregelmatig resoneerde en de toonhoogte en volume ook

Electrical Storm
21 maart 2003, 20:48
Een tijd terug zat ik met dezelfde vraag als jou. Ik had toen eerst één element omhoog geschroeft, maar toen ik vervolgens de versterker aanzette kreeg ontieglijk veel feedback en toen ik daarna ging spelen klonk het nergens naar. Vervolgens heb ik hem iets lager gezet dan de originele stand, en daar heb ik hem nu nog steeds staan. Je hebt gewoon meer sustain en een softere toon. Je kunt als het goed is trouwens beide kanten individueel verstellen: Als je dus op zoek bent naar meer bas zorg je er bijvoorbeeld voor dat het element aan de bovenkant iets hoger komt te staan dan de onderkant...

piezo
22 maart 2003, 08:38
Als je wilt weten hoe je te werk wilt gaan om het voor jou optimale geluid te verkrijgen met het verstellen van de elementen moet je op de site van Kinman kijken. Staat uitvoerig uitgelegd.

F00L
24 maart 2003, 19:06
Op 2003-03-20 14:49, schreef Negative K3 fan:
JE moet gewoon aan die schroefjes aan dee zijkant van de elementen draaien, als je ze hoger zet krijg je meer output en een iets donkerder geluid maar wordt de beweging van de snaren beinvloed door de magneten van het element wat als gevolg kan hebben dat je sustain drastisch vermindert of je toon verneukt.

Dus mijn sustain wordt beter als ik mijn pu's omlaag schroef?

guitarmusicman
24 maart 2003, 19:10
ja misscien maar je ouput gaat dan wel erg 'dood' je moet het preciese evenwicht proberen te vinden tussen goede output en goede sustain

Negative K3 fan
24 maart 2003, 19:19
Op 2003-03-24 19:06, schreef F00L:


Op 2003-03-20 14:49, schreef Negative K3 fan:
JE moet gewoon aan die schroefjes aan dee zijkant van de elementen draaien, als je ze hoger zet krijg je meer output en een iets donkerder geluid maar wordt de beweging van de snaren beinvloed door de magneten van het element wat als gevolg kan hebben dat je sustain drastisch vermindert of je toon verneukt.

Dus mijn sustain wordt beter als ik mijn pu's omlaag schroef?


niet enorm veel, en er is een kleine kans dat je het ook merkt, tenzij je elementen nu heel hoog staan.