PDA

View Full Version : Waarom is het forum zo traag?



telecastermaster
9 april 2009, 13:41
Waarom is het forum zo traag?

hendrix2
9 april 2009, 14:11
Ik heb er momenteel geen last van.
Al is dat in het verleden anders geweest, dus het zou maar al te goed kunnen dat er weer iets mis is.
Even andere reacties afwachten.

Bram+
9 april 2009, 14:12
Door het hoge aantal onnodige threads zoals deze :cheerup:

Joey Handsome
9 april 2009, 14:17
Is alweer een weekje een beetje gaar inderdaad.

artnaz
9 april 2009, 14:19
Ja, af en toe een beetje sloom.

Maar hadden we hier niet een groot algemeen topic voor?

Tim..
9 april 2009, 14:27
deze?
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=118325

hoofd
14 april 2009, 22:14
Ik heb ook het gevoel dat het forum goed onder de bugs zit.. Beetje last van hooikoorts misschien? Posts komen moeilijk door, laden lukt soms niet en soms zijn nieuwe posts niet te zien. Ik vind dat Sjoerd5 er iets aan moet doen.

hoofd
8 mei 2009, 13:34
Hoi, dikke vette bump, kan een van de mods iets zeggen of bevestigen dat er inderdaad problemen zijn en dat er gehoopt wordt dat Ido binnen nu en 8 maanden terug komt van een vakantie en erover na zal denken wellicht eventueel enige vorm van actie te ondernemen?

Mithrandir
8 mei 2009, 13:42
Wij weten eigenlijk net zoveel als jullie, helemaal niks dus, ook wij kunnen enkel constateren dat de performance van het forum af en toe te wensen overlaat. Van Ido hebben we al geruime tijd helemaal niks gehoord en er word ook niet gereageerd op onze vragen aan hem.

Bram+
8 mei 2009, 13:45
Tijd voor een revolutie? :D

hoofd
8 mei 2009, 13:57
Van Ido hebben we al geruime tijd helemaal niks gehoord en er word ook niet gereageerd op onze vragen aan hem.

Schijtirritant is dat zeg.. Ido moet het forum eigenlijk gewoon uit handen geven als hij er geen onderhoud aan wilt plegen, er is toch vast wel een ict-nerd bereid om de boel over te nemen en te onderhouden? Afgezien van een jaarlijkse update lijkt me dat, icm een sterk moderatorsteam, niet zo heel veel moeite?

Naja, succes d'rmee!

Don Capo
8 mei 2009, 14:30
Ik bied 20 euro voor de hele toko!

Beter nog: misschien kunnen we een loterij organiseren waar we dan allemaal een tientje inleggen en dat Ido dan aan een rad gaat draaien en dan...

Kaboemba
8 mei 2009, 14:39
Wij weten eigenlijk net zoveel als jullie, helemaal niks dus, ook wij kunnen enkel constateren dat de performance van het forum af en toe te wensen overlaat. Van Ido hebben we al geruime tijd helemaal niks gehoord en er word ook niet gereageerd op onze vragen aan hem.

En dus ??
Wel raar, maar verbaast me eigenlijk ook weer niet (zie mijn vraag over de prijsvraag van pakweg 2 jaar geleden).

hole
8 mei 2009, 14:47
Ik bied 20 euro voor de hele toko!
beter nog: misschien kunnen we een loterij organiseren waar we dan allemaal een tientje inleggen en dat Ido dan aan een rad gaat draaien en dan...

Zorg wel dat je telefonisch bereikbaar bent :ok:


Overigens, een forum zonder actieve technische ondersteuning is gedoemd ten onder te gaan.

pimmetje
8 mei 2009, 14:52
Overigens, een forum zonder actieve technische ondersteuning is gedoemd ten onder te gaan.Beetje flauwe voorspelling als je er geen termijn aan hangt.

Don Capo
8 mei 2009, 14:53
Beetje flauwe voorspelling als je er geen termijn aan hangt.
:seriousf:

Jedeel
8 mei 2009, 16:18
Van Ido hebben we al geruime tijd helemaal niks gehoord en er word ook niet gereageerd op onze vragen aan hem.

Mss domme vragen, maar....
- Wie is Ido?
- Wat voor een functie heeft Ido voor het forum?
- Is dit forum afhankelijk van Ido?
:dontgeti:

hendrix2
8 mei 2009, 16:44
Mss domme vragen, maar....
- Wie is Ido?
gebruiker: Gitaarnet


- Wat voor een functie heeft Ido voor het forum?
Administrator


- Is dit forum afhankelijk van Ido?

Jup, volledig.

samthegreat4
8 mei 2009, 23:39
Now, das ook moaie kut...breek in en steel z'n server!!

hoofd
25 juni 2009, 13:53
Het forum werkt weer KUT de laatste tijd.. Sjoerd, doe er wat aan!

bert k
25 juni 2009, 14:22
Hier ook, op mijn werk.

Don Capo
25 juni 2009, 14:26
Hier ook.

Over

hoofd
25 juni 2009, 14:33
Hier ook.

Over
Wat kan jou dat nu nou eigenlijk nog schelen? Over vier weken mag je weer klagen, en zelfs dan nog met mate.. :crazyhappy:

Don Capo
25 juni 2009, 14:37
Ik klaag niet, verveel me het laatste uur op mijn werk

bert k
25 juni 2009, 15:11
Zeikerd, ik moet nog twee uur...

Joey Handsome
25 juni 2009, 16:52
Ik hoef niets, maar als ik mod was, dan zou het forum niet zo traag zijn.

Mephistocles
25 juni 2009, 17:07
Tijd voor een revolutie? :D

We all wanna change gitaarnet, but no, you can count me out. You know it's gonna be alright.

pannekoek
25 juni 2009, 21:37
Ik bied 20 euro voor de hele toko!

Beter nog: misschien kunnen we een loterij organiseren waar we dan allemaal een tientje inleggen en dat Ido dan aan een rad gaat draaien en dan...

raketaktaketaketaketaketaketaketaketaketaketaketak etaketaketakeeeeeeetakeeeeeeeeeeeetakeeeee....

en de nieuwe eigenaar van gitaarnet is......










ferraririk :seriousf:

Han S
25 juni 2009, 21:48
Ik vrees dat de admin van gitaarnet ergens in de jungle van het Amazonegebied is verdwaald en we hem nooit meer zullen zien hier. Dat betekent dat gitaarnet steeds meer problemen gaat geven die door niemand kunnen worden opgelost omdat niemand adminrechten heeft.

Geniet er dus nog maar van zolang het kan, all things must pass.

Bram+
25 juni 2009, 22:12
Ik snap eigenlijk sowieso niet waarom die Ido (of zo) niet gewoon de stekker eruit trekt als hij er toch geen reet om geeft. Ik bedoel: het datagebruik moet 'm toch ook wel een paar duiten kosten of zie ik dat verkeerd? Leveren die advertenties genoeg op?

Joey Handsome
25 juni 2009, 22:56
Ja beetje vreemd. Hoeveel kost zoiets eigenlijk? Zo'n druk bezocht forum in de lucht houden? Speelt Ido zelf eigenlijk gitaar?

YoJorisss
25 juni 2009, 23:12
L@L. Het enige waar ik zou voor moeten betalen is vBulletin...ik heb een server. De enige oplossing lijkt mij om aan Guitarnetv2 te beginnen en gewoon met een schoon, up-to-date forum te beginnen. Laat iedereen opnieuw registeren, zet een nieuw MOD team op die belangrijke posts opslaat en weer op het nieuwe forum plaatst zodat het toch nog een beetje hetzelfde is....al mag die gsat terug komen..issie zo weer weg..lawl.

Joey Handsome
25 juni 2009, 23:20
Oké deal, maar dan wordt ik wel mod.

bert k
25 juni 2009, 23:28
Dat valt nog tegen, een eigen server. Er loopt een gigantische hoeveelheid dataverkeer, dat red je niet met een simpel adsl-lijntje.

pannekoek
25 juni 2009, 23:28
Oké deal, maar dan wordt ik wel mod.

:seriousf:


en de postcounts? :seriousf: ik denk niet dat kim wilson heel blij zou zijn als alles gereset zou worden:seriousf:

Bram+
26 juli 2009, 20:37
Non de ju, bij mij was ie net weer niet vooruit te branden.

Joey Handsome
26 juli 2009, 20:39
Al een tijdje niet bij mij... forum doet gewoon maf.

soup
26 juli 2009, 21:24
gewoon eens goed schoonmaken en veel oude topics verwijderen

Bram+
26 juli 2009, 21:30
Inderdaad, heel offtopic of zo, al zijn er een paar die daar niet aan willen beginnen :D

lcvanderhelm
26 juli 2009, 22:12
Een mooie taak voor Bert K onze opperopruimer.

Bram+
26 juli 2009, 22:31
Ze kunnen het als het goed is met een paar klikken in één keer leeggooien, maar dan gaat er wel een hoop waardevolle informatie verloren :D

Claudjahbab
27 juli 2009, 10:52
Ik weet wel een host waar je GRATIS een forum kan maken, en als het goed loopt dan kan je altijd nog je url veranderen voor een paar duiten naar alleen gitaarnet o.i.d. Toevallig ben ik bij die host ontwerper XD

stratie
28 juli 2009, 13:00
Ik weet wel een host waar je GRATIS een forum kan maken, en als het goed loopt dan kan je altijd nog je url veranderen voor een paar duiten naar alleen gitaarnet o.i.d. Toevallig ben ik bij die host ontwerper XD

SPAM!!!

haha

Han S
28 juli 2009, 13:16
Gearslutz (http://www.gearslutz.com/board/), momenteel 2360 mensen online en dat forum loopt altijd als een trein, is het drukste recordingforum on the planet en nooit problemen.

Bram+
28 juli 2009, 13:18
Gooien ze daar misschien meer weg of hebben ze een betere server?

hoofd
28 juli 2009, 13:45
Gooien ze daar misschien meer weg of hebben ze een betere server?
Daar draaien ze op 2-inch tape.. :cheerup:

Mithrandir
28 juli 2009, 13:49
Daar draaien ze op 2-inch tape.. :cheerup:

Lol...

Er zijn nog wel veel grotere forums te verzinnen wat dat betreft, met evengoed uitstekende prestaties. Vraag is hoe het hier opgelost kan worden....structureel....het verschil zit hem uiteindelijk toch in de betrokken mensen denk ik.

Joey Handsome
28 juli 2009, 14:29
Het zou toch ook raar zijn om van alles weg te gaan gooien. Men mag zelf niet eens de eigen posts weg werken wegens 'verminking van het forum'. Dan zou je ook weer voor alles en iedereen moeten gaan bepalen wat er wel of niet relevant is. Beetje hopeloos.

Martijn-w
28 juli 2009, 14:36
Het zit em in een aantal dingen. Het forum is misschien niet heel erg netjes geprogrammeerd. Daarnaast is de verbinding van de host niet heel snel. Of de servers zijn niet zo snel.

Misschien dat er iemand kan bekijken welke dingen op de site overbodig zijn. Er kan op een of andere manier best bekeken worden waar er ergens vertragingen zitten. Verder kan er met de host gepraat worden. Maar ik begreep al dat dit allemaal in beheer is van iemand die de laatste tijd onvindbaar is. Dus dan wordt het lastig.

Martijn-w
28 juli 2009, 14:42
Het zou toch ook raar zijn om van alles weg te gaan gooien. Men mag zelf niet eens de eigen posts weg werken wegens 'verminking van het forum'. Dan zou je ook weer voor alles en iedereen moeten gaan bepalen wat er wel of niet relevant is. Beetje hopeloos.

Oude topics weggooien heeft ook helemaal geen zin voor de algemene laadtijd. Dat heeft vooral invloed op de search functie, want die moet door alle topics heen. Kijk bijvoorbeeld naar een site als tweakers.net. Die heeft vandaag al meer dan 90.000 bezoekers gehad, daar kan je ook posts terugvinden van jaren geleden en nog gaat het retesnel. Dus het kán wel.

Claudjahbab
28 juli 2009, 18:59
Ik zou zeggen: Waarom maakt iedereen niet wat je zelf goed vind, en dan kijken we wel welke site dé site word? Ik weet dat Actieforum erg snel is ;)
(Waar ik dus ook ontwerper ben)

TimmU
28 juli 2009, 19:12
Tuurlijk meis, maar trekt die host ook de hoeveelheid gebruikers/posts op 1 dag die gitaarnet genereert?

soup
28 juli 2009, 19:36
Wie betaalt voor dit forum eigenlijk?

Erikt
28 juli 2009, 19:38
Koop een 3u rack in het Amsterdamse serverpark. Plaats daar 2 a 3 servers die redundant hun data en verbindinden delen. En je hebt een platform waar je makkelijk een forum met een aantal miljoenen pageviews per dag makkelijk kunt genereren. Kost je qua opstarten misschien even wat geld. Maar met ads en dergelijke is dat binnen 2 jaar wel terugverdiend.

Maar, Ido is de baas :P

Claudjahbab
29 juli 2009, 09:58
Een van de grootste forums daar worden een paar 100 berichten per dag gepost, 50 a 100 leden per dag online geweest en in de 2000 leden. Goed, ik weet dat dat niets vergeleken met Gitaarnet is, maar die site loopt nogsteeds snel :)

almarvk
29 juli 2009, 10:01
Inderdaad, Ido is de baas. En het staat allemaal al in A'dam met genoeg ruimte, alleen moet de boel soms wat worden uitgebreid en dan niet alleen serverruimte, maar vooral de software houdt het soms een beetje tegen.

@Claudia: 100 berichten per dag is qua serverload peanuts. Dat is inderdaad totaal niet te vergelijken met een groot forum zoals Gitaarnet.

Thijssie
29 juli 2009, 10:25
Inderdaad, Ido is de baas.
Ja idd.

Ik snap al dat gezeik ook eigenlijk niet zo goed.

Een 1 of andere knakker die Ido heet, neemt een prachtig initiatief door een forum op te zetten. Dat wordt een groter 'succes' dan hij heeft kunnen vermoeden zodat 'de techniek' en de tijd die hij er in kan/wil stoppen af en toe wat te wensen over laat.

Dan komt er onder iedere digitale steen een jankert zeuren dat het forum zo slecht is en dat hij het maar moet afstaan omdat het niet hun zin is.

Het is godverdomme zijn idee, zijn initiatief en dus zijn eigendom.

En als diegenen het allemaal zo goed weten, dan zetten ze zelf toch iets op en rotten ze op daarnaartoe?

Stelletje jankerts....

budje
29 juli 2009, 10:28
Ja idd.

Ik snap al dat gezeik ook eigenlijk niet zo goed.

Een 1 of andere knakker die Ido heet, neemt een prachtig initiatief door een forum op te zetten. Dat wordt een groter 'succes' dan hij heeft kunnen vermoeden zodat 'de techniek' en de tijd die hij er in kan/wil stoppen af en toe wat te wensen over laat.

Dan komt er onder iedere digitale steen een jankert zeuren dat het forum zo slecht is en dat hij het maar moet afstaan omdat het niet hun zin is.

Het is godverdomme zijn idee, zijn initiatief en dus zijn eigendom.

En als diegenen het allemaal zo goed weten, dan zetten ze zelf toch iets op en rotten ze op daarnaartoe?

Stelletje jankerts....




Joepie!

Kan dit onzinnig zeiktopic dan nu dicht?

Misty
29 juli 2009, 16:37
vind t forum helemaal niet traag :cheerup:
alleen mijn gitaarspel :rockon::seriousf:

budje
29 juli 2009, 16:41
vind t forum helemaal niet traag :cheerup:
alleen mijn gitaarspel :rockon::seriousf:

nee zolang jij 50 keer kan posten in vier dagen dan gaat het nog snel genoeg :seriousf: ik zit ziek thuis, maar 50 haal ik toch niet volgens mij

Misty
29 juli 2009, 16:50
oeps ,zal minder doen dan oke ,dag of 3
heee precies 50 ,nou tot over 3 dagen
en dan op naar de 100

Ibanez666
30 juli 2009, 14:54
heb laatst nog eens een test gedaan op een site (weet de url niet meer) toen bleek dat zon 80% van de sites die daar ooit getest waren sneller was dan GN.


Ik zelf vind de snelheid niet zon probleem, wat ik wel minder vind is, bij mij althans, dat de pagina of een topic soms helemaal niet laadt. Dat gebeurt best wel vaak.

Blend
30 juli 2009, 19:06
oeps ,zal minder doen dan oke ,dag of 3
heee precies 50 ,nou tot over 3 dagen
en dan op naar de 100

denk je nou echt dat mensen dit gaan proberen te ontcijferen? :stop:

Blend
30 juli 2009, 19:10
Maar ik begreep al dat dit allemaal in beheer is van iemand die de laatste tijd onvindbaar is. Dus dan wordt het lastig.

Nee, dat moet genuanceert worden. Hij is niet alleen de laatste tijd onvindbaar, hij komt ééns per jaar 'n kijkje nemen, en laat de rest van het jaar niets van zich horen... :D

Mitch
30 juli 2009, 20:05
Ido is de laatste tijd regelmatig aktief. Er zijn echter wel periodes dat wij het ook een beetje griezelig eenzaam begonnen te vinden...

SuperCrazyGuitarManiac
4 augustus 2009, 21:29
Het kan aan mijn internet liggen, maar volgensmij lag GN er net weer uit :cheerup:

scgm

Joey Handsome
4 augustus 2009, 22:09
Het ligt er wel vaker uit. Maar goed, als het eruit zou liggen omdat mensen een irritant lange username hadden gekozen, was het in ieder geval snel op te lossen.

SuperCrazyGuitarManiac
5 augustus 2009, 15:18
Het ligt er wel vaker uit. Maar goed, als het eruit zou liggen omdat mensen een irritant lange username hadden gekozen, was het in ieder geval snel op te lossen.

Ik had mezelf ook HandsomeSuperCrazyGuitarManiacDeluxeExtra kunnen noemen, maar dat was me toch net iets te lang :makeup:

soup
5 augustus 2009, 17:43
ja je naam is inderdaad veel te lang:metal:

SuperCrazyGuitarManiac
5 augustus 2009, 17:46
ja je naam is inderdaad veel te lang:metal:

Waar blijft de grap dat ik misschien voor iets moet compenseren? :sssh:

JeroenSchaaf
5 augustus 2009, 17:49
Waarschijnlijk moet je ergens voor compenseren?:D

bat
5 augustus 2009, 21:37
Ik had mezelf ook HandsomeSuperCrazyGuitarManiacDeluxeExtra kunnen noemen, maar dat was me toch net iets te lang :makeup:
Je had niet het gevoel dat iets te veel onwaarheden de kracht van je nick toch iets teniet zouden doen?

Anyway, 't café is weer eens niet vooruit te branden momenteel.

SuperCrazyGuitarManiac
6 augustus 2009, 14:40
Je had niet het gevoel dat iets te veel onwaarheden de kracht van je nick toch iets teniet zouden doen?

Anyway, 't café is weer eens niet vooruit te branden momenteel.

Daar had ik niet eens bij nagedacht :???: Maar nerd dat ik ben komt mijn nick van een game :cheerup: http://www.notdoppler.com/supercrazyguitarmaniacdeluxe3.php

scgm

Mitch
6 augustus 2009, 19:22
Als Off Topic sloom is betekent dat niet dat je hier aan de onzin praatjes moet gaan.

Don Capo
7 augustus 2009, 11:55
Off topic doet helemaal niks meer bij mij, kom er niet .

EDIT: Hij doet het weer :cheerup:

hoofd
7 augustus 2009, 11:59
Bij mij doet offtopic ook vrij weinig.. Misschien 's tijd voor een update ofzo? Nieuwe server erbij.. Meer bandbreedte, weetikhet, maar los die forumshit nou 's gewoon een keer op.

bat
26 augustus 2009, 22:28
't Is weer feest met de snelheid van off topic...

GeofJackon
14 september 2009, 21:54
Het hele forum had een hele tijd weer eens geen zin om wat snelheid te halen. Just so you know.

macwilliams
15 september 2009, 09:33
vreemd.. heb ik nooit last van.

bagheera
15 september 2009, 12:11
ik vind dit forum vrij snel, alles komt er goed door.
Het enige wat ik wel heb is dat de zoek functie soms wel wat tijd neemt maar we hebben daar nu een goede google oplossing voor.
Soms na dat ik een post heb geplaast kom ik ook niet terug in het forum maar gewoon op een witte pagina.

verder alles woepie met het forum op mijn pc

AART
16 september 2009, 22:01
Hij laadt bij mij nu erbarmelijk slecht. Vooral in Off Topic. Reageren duurt uren, dubbelposts als gevolg, laden van pagina's resulteert soms in lege pagina's. De laatste tijd wordt het steeds erger. Andere sites laden gewoon vlot.

Kay-hogenkamp
17 september 2009, 12:42
Bij mij is ie gewoon hartstikke snel:P;)

GeofJackon
17 september 2009, 15:04
Hier doet het ook terug normaal. Lag waarschijnlijk aan de ISP.

Chocola
18 september 2009, 07:58
Hij laadt bij mij nu erbarmelijk slecht. Vooral in Off Topic. Reageren duurt uren, dubbelposts als gevolg, laden van pagina's resulteert soms in lege pagina's. De laatste tijd wordt het steeds erger. Andere sites laden gewoon vlot.

Ik heb ook al tijdje last van. Vooral die witte pagina's zijn irritant. Ligt overigens niet aan de ISP ;).

j3r03n
22 september 2009, 20:50
Database error
The database has encountered a problem.
Please try the following:

* Load the page again by clicking the Refresh button in your web browser.
* Open the www.gitaarnet.nl home page, then try to open another page.
* Click the Back button to try another link.

The www.gitaarnet.nl forum technical staff have been notified of the error, though you may contact them if the problem persists.

We apologise for any inconvenience.

Heerlijk, de hele avond F5'en ;)

Chocola
25 september 2009, 14:36
Heerlijk, de hele avond F5'en ;)

Ja het is stink irritant. Sommige mensen moeten echt een spoedcursus forumhosten krijgen ;). Kind van 12 kan de was doen lijkt mij, maar dit valt in ICT land helaas vaak vies tegen.

Overigens kunnen de moderators (tenzij ze dit forum ook hosten) hier niets aan doen (voor het geval mensen dat denken na mijn statement hiervoor).

@admin: Misschien is het een goed idee om het forum door professionals te laten hosten (of iig mensen die capabel genoeg zijn hiervoor). *hint*.

Don Capo
25 september 2009, 14:42
Er wordt hard gewerkt aan een forumupdate. Dit soort cynische opmerkingen zijn nergens voor nodig.

Henri H
25 september 2009, 15:47
Die cynische opmerkingen lokken anders wel een informatieve mededeling van jouw zijde uit.
Ik hoop dat de update het forum sneller zal maken.
De functionaliteit is prima, vind ik.

Chocola
25 september 2009, 16:51
Er wordt hard gewerkt aan een forumupdate. Dit soort cynische opmerkingen zijn nergens voor nodig.

Hoi Don Capo,

Ik was niet cynisch hoor. Ik ben blij dat er wordt gewerkt aan een update.


Die cynische opmerkingen lokken anders wel een informatieve mededeling van jouw zijde uit.

In mijn "cynische" opmerking zit anders ook informativiteit. Wellicht niet de beste manier om dit duidelijk te maken maar ik vind dat er van zo een groot forum best wel wat te verwachten valt. Als het nu een klein lay-out dingetje was zat ik niet te zeiken maar: database-errors, witte schermen en dergelijke is dan weer een hele andere orde. Het is vooral zo jammer omdat dit zo een leuk en leerzaam forum is!


Ik zie die update graag tegemoet. Waarom ga je trouwens niet terug qua versie? Dan heb je ook geen last meer van de problemen. Wellicht niet veiligste dat je kunt doen maar beveiligingsupdates kun je toch los implementeren in een script of engine.

Ik zie het vanzelf wel :makeup::hippie:

Han S
25 september 2009, 19:51
Het valt toch wel mee? Ik ben bijvoorbeeld actief op het Citroen forum, daar is een vracht aan informatie over alle modellen, met enorm veel kennis en ervaring. Zelfs over de zeldzame SM is daar heel veel kennis welke door de jaren werd uitgewisseld.

En dat forum is al een week pleite, het schijnt dat alles is verloren gegaan en dat is een ramp. Vrachten met posts waar je op kon terugvallen als je een probleempje had met welk model van deze zeer gecompliceerde auto's en alles kan zomaar voorgoed verloren zijn gegaan.

Dus ik vind het hier nog wel goed gaan, het is af en toe traag, maar het werkt en ik hoop dat al die kennis die hier aanwezig is bewaard mag blijven.

Chocola
25 september 2009, 21:33
Het valt toch wel mee? Ik ben bijvoorbeeld actief op het Citroen forum, daar is een vracht aan informatie over alle modellen, met enorm veel kennis en ervaring. Zelfs over de zeldzame SM is daar heel veel kennis welke door de jaren werd uitgewisseld.

En dat forum is al een week pleite, het schijnt dat alles is verloren gegaan en dat is een ramp. Vrachten met posts waar je op kon terugvallen als je een probleempje had met welk model van deze zeer gecompliceerde auto's en alles kan zomaar voorgoed verloren zijn gegaan.

Dus ik vind het hier nog wel goed gaan, het is af en toe traag, maar het werkt en ik hoop dat al die kennis die hier aanwezig is bewaard mag blijven.

Het gaat er niet om waar het nóg slechter gaat, dan heb ik nog wel 5000 voorbeelden.

Bram+
25 september 2009, 21:36
Het kan altijd erger inderdaad, maar dat zegt dan misschien meer over de beheerders van dat citroenenforum. Misschien iets te veel met het hoofd onder de motorkap van de Traction Avant gehangen en te weinig in de serverruimte :D Niet dat ik ze ongelijk geef.

Het is inderdaad in de spitsmomenten dat het gewoon wat minder gaat met het forum. Het is te hopen dat het uiteindelijk niet geheel uit de voegen gaat barsten, maar het is ook veel erger geweest, dus ik wacht af.

AART
28 september 2009, 18:13
Het valt toch wel mee? Ik ben bijvoorbeeld actief op het Citroen forum, daar is een vracht aan informatie over alle modellen, met enorm veel kennis en ervaring. Zelfs over de zeldzame SM is daar heel veel kennis welke door de jaren werd uitgewisseld.

En dat forum is al een week pleite, het schijnt dat alles is verloren gegaan en dat is een ramp. Vrachten met posts waar je op kon terugvallen als je een probleempje had met welk model van deze zeer gecompliceerde auto's en alles kan zomaar voorgoed verloren zijn gegaan.

Dus ik vind het hier nog wel goed gaan, het is af en toe traag, maar het werkt en ik hoop dat al die kennis die hier aanwezig is bewaard mag blijven.

Waarom heb jij nog kritiek dan op het kabinet? Het kan altijd erger. Neem nou Somalië, daar ligt de regering er al een paar jaar zo goed als uit...

pimmetje
28 september 2009, 18:58
Hij zegt niet dat je hier niet mag klagen, hij zegt alleen dat hij het mee vindt vallen...
Toch?

Daarbij is zijn verwijzing naar het kwijtraken van kennis niet helemaal bizar. Er worden wel eens updates uitgevoerd bij sites om functionaliteit te verbeteren, waardoor plots een boel meer verloren gaat dan men had durven vrezen.
Uiteraard vaak door onvoorzichtigheid, maar het duurt hier dus wellicht even iets langer, omdat men WEL voorzichtig wil zijn.

Maar traagheid is soms idd goed irritant :D.

TimmU
28 september 2009, 19:21
Ja, en de interessegroepen moeten terug.