PDA

View Full Version : Progressive Nation - Ahoy Rotterdam (dream theater / opeth / en meer)



jw009
9 april 2009, 13:24
7 oktober, wie is er bij????

Dream Theater "Progressive Nation Tour 2009"
Voor het eerst brengen de progressieve metal veteranen van Dream Theater hun 'Progressive Nation Tour' naar Europa. En natuurlijk wordt ook Nederland niet overgeslagen! Mike Portnoy, drummer van Dream Theater en het meesterbrein achter de tour, heeft ook dit jaar weer persoonlijk de bands uitgezocht die mee op tournee mogen. De special guests van Dream Theater zijn geselecteerd op originaliteit, afwisseling en hun kunnen. "Na al het plezier van het opzetten van twee Progressive Nation tours in de VS wist ik dat het nu tijd was om de zee over te steken en alle geweldige fans in staat te stellen deze bands te zien in Europa" aldus Portnoy.

Heeft Dream Theater nog een introductie nodig? De 5 magiërs timmeren al ruim 20 jaar aan de weg en zijn uitgegroeid tot één van de meest succesvolle progressieve metalbands sinds het hoogtepunt van de progressieve rock midden jaren '70. De band verrast met een unieke mix van freaky progressieve metal uit de jaren '70, heavy metal uit de 80's en melodieuze progrock.

Tour- en labelvrienden Opeth uit Zweden vergezellen Dream Theater tijdens hun Europese tour. Zanger/gitarist Mikael Akerfeldt over de tour: "Toen 'The Port' het voorstel deed om de 'Progressive Nation Tour' naar Europa te brengen smeekte ik hem bijna om ons mee te nemen. We hadden een geweldige tijd gehad in Amerika en voor de band was het een erg waardevolle tour. Ik kan niet wachten om weer op pad te gaan met deze tour. Het gaat echt geweldig worden, geloof me!"

Ook het uit Los Angeles afkomstige Bigelf zal de tour versterken met hun unieke, psychedelische hardrock. Zanger/toetsenist Damon Fox vertelt enthousiast: "De mentaliteit van Dream Theater herinnert mij aan een quote van Willy Wonka, "There is no life I know to compare with pure imagination. Living there, you'll be free if you truly wish to be...". We stromen bijna over van spanning en enthousiasme door het feit dat we eindelijk onze muziek kunnen laten horen in het land waar we zo veel inspiratie van hebben opgedaan."

De Canadese band Unexpect zal elke avond als opener het publiek omver walsen met hun extreme beheersing van hun instrumenten en de avant garde stijl van extreme progressieve muziek. Gitarist Syriak: "We kunnen amper rationeel verklaren hoe we ons voelden toen Mike ons vroeg om aan boord te springen op dit geweldige prog-evenement. Om deel uit te maken van deze tour is een grote eer voor ons, zeker omdat we omringd zullen zijn door ontzettend getalenteerde muzikanten waardoor het een waar plezier is. We zien jullie op het podium!".

Artiesten
Dream Theater Voorprogramma: Bigelf, Opeth, Unexpect
Zie ook
http://www.progressivenation2009.com/europe.html

TimmU
9 april 2009, 13:27
Ja, ik zag het al in de krant vandaag. Ben er uiteraard bij!!!!

Michael AE
9 april 2009, 16:07
Sweet! Daar ben ik wel bij.

The Miracle
9 april 2009, 16:46
Kaartjes zijn geregeld :crazyhappy:

JelmerOnGuitar
9 april 2009, 16:58
OMG sweet, daar ben ik bij! :D

Bl44t44p
9 april 2009, 18:19
Lineup?

Geen zin om zelf te zoeken :p

TimmU
9 april 2009, 19:39
De line up staat op www.google.nl, homo!!!!

Marco5150
9 april 2009, 20:05
6 oktober, wie is er bij????

Het is 7 oktober!

line up: http://www.mojo.nl/agenda/evenement.asp?pid=1586

EDIT: Dat is wel heel vaag! Er staat op de site van Mojo dat het 7 oktober is, en op de site van dreamtheater staat dat het 6 oktober is!

Pegasus
9 april 2009, 23:33
Het is 7 oktober!

line up: http://www.mojo.nl/agenda/evenement.asp?pid=1586

EDIT: Dat is wel heel vaag! Er staat op de site van Mojo dat het 7 oktober is, en op de site van dreamtheater staat dat het 6 oktober is!

Op de site van Dream Theater staat nu ook de datum van 7 oktober vermeld voor Ahoy.

Lijkt me een leuk avondje uit. ;)

Bl44t44p
10 april 2009, 12:57
De line up staat op www.google.nl, homo!!!!

Zoek je even voor mij?

FNaRK
11 april 2009, 16:02
:rockon:

kaartje is in bezit ... uiteraard arena / staanplaatsen.

En aangezien ik geen vrienden heb ga ik alleen. Lijkt me ook wel eens lekker, geen gezeikk van anderen aan mijn kop.
En wellicht in de pauze een mini-meeting ?