PDA

View Full Version : moddelling??



tompie
9 april 2009, 13:14
waarom kiezen mensen voor een moddelling versterker? zover als ik weet zitten de effecten daar alvast in, klopt?

sjaak1990
9 april 2009, 13:22
http://lmgtfy.com/?q=moddeling+versterker

Je kan ook googelen of de zoekfunctie gebruiken... hier zomaar een nieuw topic over starten lijkt me totaal niet nodig maar ok.

Je hebt dus ook al een topic over buizenversterkers lopen en nu kom je met moddeling...

Het is totaal wat anders en volgens mij is je niet duidelijk wat effecten zijn. Delay, chorus, reverb enzo zijn effecten. Een modelling versterker doet versterkers na, het is dus nooit het echte werk maar altijd namaak. Is genoeg over te vinden. Line6 meuk is bijvoorbeeld modeling en ik vind het vreselijk klinken. Er zijn ook boost en overdrive pedalen maar ik zou dit niet zozeer effecten noemen.

Het is echt een totaal ander iets. Buizenversterkers zijn vaak minder veelzijdig maar ze doen de dingen die ze doen wel erg goed. Hogere klasse buizenversterkers zijn naar mijn mening veelzijdiger dan modeling want ik speel met 1 setting gewoon van metal tot pink floyd achtige solo's en dat bereik je allemaal met je volumeknop en vingers.

Dus als ik jou was zou ik eerst eens kijken wat ik zou willen en dan pas topics starten. Modeling is gewoon een andere klasse en de keuze tussen modeling en buizen is gewoon erg makkelijk als je weet wat je wilt.

EDIT: je hebt ook nog een topic over de kosten... je kan ook meer dingen in 1 topic vragen hoor! Ook nog 1 over de geluidssterkte, keuze tussen amp, verschil tussen 2 amps, 3 amps vs, versterker pop rock en dat allemaal binnen een maand...
Ik zeg dus echt kijk eerst wat je wilt! Oriënteer dan in die klasse en ga testen!

Je kan dus kiezen tussen modeling, gewone transistor amps en buizen. Kijk wat je wilt en kijk dan wat er in je prijsklasse te krijgen is en het belangrijkste testentestentesten....

tompie
9 april 2009, 13:38
niet verkeerd bedoeld, maar ben jij de baas vh forum? ik wilde dit gewoon ff weten, srr hoor.. en als ze vinden dat ik teveel topics openen sluiten ze die gwn.. punt.

artnaz
9 april 2009, 14:33
Dat "ik wilde het gewoon ff weten" is geen goed argument. Een forum is niet bedoeld dat iedereen zomaar een vraag gaat stellen als hij die heeft. Weet je hoeveel gebruikers hier zijn, en hoeveel gebruikers zich afvragen wat de beste gitaar/versterker/distortion/whatevâh is in een bepaalde prijsklasse? En weet je ook hoeveel we van zulke topics krijgen?

Dat gezegd hebbende heeft Sjaak je hier netjes op gewezen en ook nog eens uitleg gegeven op je vraag. Bovendien ben je veel sneller klaar en heb je meer info als je hier op het forum of Google gaat zoeken...

Om je toch te helpen:

Moddeling
- goedkoop
- veelzijdig
- compact/licht

Buizen/transistor
- Beter geluid
- Responsiever
- Duurder
- Zwaarder
- Meer tweaking nodig

sjaak1990
9 april 2009, 14:41
Sorry als het bazig overkomt maar het is zoals artnaz zegt als iedereen zoveel topics opent wordt het een zooitje en het is overzichtelijker als je het in 1 topic vraagt. De punten die artnaz noemt vatten het mooi samen :)
Maar je bent er dus over uit dus het is allemaal goed gekomen.

Kaboemba
9 april 2009, 14:52
niet verkeerd bedoeld, maar ben jij de baas vh forum? ik wilde dit gewoon ff weten, srr hoor.. en als ze vinden dat ik teveel topics openen sluiten ze die gwn.. punt.

Nee niks geen punt, elk forum heeft zijn regels en je kan zelfs stellen dat er algemene regels zijn voor elk forum.
1 ervan is dat je de moeite neemt om te kijken of het antwoord op je vraag al ergens staat.

j3r03n
10 april 2009, 10:00
Ik zou je met je vraag over modeling willen verwijzen naar dit topic (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=120580), wat je overigens zelf hebt gestart. Staat alles in wat je wil weten ;)

Daarnaast wil ik nog even vermelden dat je op dit moment 54 posts hebt, en maarliefst 18 topics hebt geopend. Dit brengt je post-topic-ratio op 3.
In mijn ogen zegt de post-topic-ratio iets over hoe waardevol iemand kan zijn voor het forum. Hoe hoger de ratio, hoe beter.

almarvk
10 april 2009, 10:03
Dank je wel Jeroen, scheelt mij weer zoeken :)

Inderdaad dubbel en een verzoekje van mij kant: gebruik de zoekfunctie. Een wereld zal voor je open gaan!