PDA

View Full Version : echt advies nodig nu! 4 versterkers blijven over!



tompie
9 april 2009, 10:53
ok, mijn zoektocht is bijna beeindigd.. verschillende winkels bezocht, op versterkers gespeeld.. nu blijven er 4 versterkers over. welke vd vier zouden jullie kiezen en waarom? geef me aub advies, ik kies zelf, maar advies is altijd handig. ikzelf speel poprock

1. fender hot rod deluxe 40W
2. peavey valveking 112 50W
3. H&K edition tube 25 20W
4. Laney vc30/112N 30W

ze wegen volgens de boekjes allemaal ongeveer hetzelfde alhoewel ikzelf vond dat die peavey beduidend minder woog.. ben ik dus even niet uit.. ook aan die H&K twijfel ik of hij wel hard genoeg gaat on stage. we spelen in middelgrote zalen en hebben PA.. aan de andere kant moet het ding ook kunnen dienen voor repetities! in ieder geval zijn dit mijn 4 keuzes.. wat denken jullie?

kenx
9 april 2009, 10:55
Als je PA hebt in zalen, heb je geen reuze-harde versterker nodig. Dan wordt dat uiteraard doorversterkt via PA, maar zoals je reeds aanhaalde moet 'ie ook diene voor repetities. En daar denk ik dat je met 20 watt, enorm crap gaat zitten... Als de band niet te luid speelt, moet dat normaal gezien wel lukken hoor. En dan hangt het natuurlijk ook af of je veel clean gebruikt op hoge volumes of de dist. uit een pedaal haalt. Dat zijn allemaal dingen, waar je met die 20 watt rekening moet mee houden.

Ik zou voor de Fender gaan, omdat die gewoon meer bij de stijl past die we spelen met de band. En de wattage is daar ook oké...

grtz

techfrenk
9 april 2009, 11:00
ik zou voor de hotrod gaan! ik heb m zelf ook en ik vind m geweldig.
tevens kan je er bij de hotrod ervoor kiezen om bv 1 speaker of 2 speaker versie te kopen.

Teven zijn er speciaal voor de hotrod extra speakerkasten bij te kopen voor meer spreiding van je geluid. kijk maar eens op thomann.

en de hotrod kan echt geweldig hard! heb m een keer voorbij de 4 gezet, en toen was het echt van :rockon:! dat ging echt hard. (maar het geluid bleef ok)

Luke-wannabe
9 april 2009, 11:04
Ik denk de Hotrod met een lekker pedaaltje. Fender cleans doen het goed bij mij, da's de reden :P

tompie
9 april 2009, 11:24
ok..maar de hot rod.. is het echt een rock versterker (in de stijl van anouk, kane, maar ook 80's rock)? omdat ik her en der lees dat het meer geschikt is voor blues enzo... en is 40 watt niet te hard voor op repetities? jullie mogen overigens ook jullie tweede keuze geven. (dan vallen er in ieder geval al twee weg :o) )

ik heb overigens nu nog geen pedalen, maar wilde er op termijn eventueel een boss me70 bij kopen ofwel losse pedaaltjes maar daar ben ik helemaal niet vertrouwd mee, lijkt me ook veel gesleur en duur.

Frusciante
9 april 2009, 11:28
Ik ken alleen de H&K niet, maar gezien mijn slechte ervaringen met H&K kan ik je deze niet aanraden.
De peavey is imho het meest veelzijdigst maar doet dan ook alles net niet goed genoeg.

De laney en de hotrod lijken wat meer op elkaar. wat ik me kan herrineren is dat de laney 2 kanalen had waarvan het distortion kanaal lachwekkend slecht was, het cleane kanaal juist weer erg goed. Uiteraard is het zeer belangrijk wat voor tonen je uit de amp wilt halen,
met pop rock denk ik dat je met een od en een distortion voor je amp eingelijk al goed zit.

Aangezien er regelmatig 2e hands hotrods worden aangeboden kan je zo ook nog de nodige eetjes besparen. btw hot rods gaan echt hard, hou hier rekening mee.

sjaak1990
9 april 2009, 11:30
ok..maar de hot rod.. is het echt een rock versterker (in de stijl van anouk, kane, maar ook 80's rock)? omdat ik her en der lees dat het meer geschikt is voor blues enzo... en is 40 watt niet te hard voor op repetities? jullie mogen overigens ook jullie tweede keuze geven. (dan vallen er in ieder geval al twee weg :o) )

ik heb overigens nu nog geen pedalen, maar wilde er op termijn eventueel een boss me70 bij kopen ofwel losse pedaaltjes maar daar ben ik helemaal niet vertrouwd mee, lijkt me ook veel gesleur en duur.

Het is meer een clean versterker. Het drive kanaal staat als niet zo goed bekend. Dunnetjes. Hoe zit het met de H&K statesman?

iWishmaster
9 april 2009, 11:33
De fender heeft, naar mijn mening, pedaaltjes nodig om te rocken, maar hij kan het prima. je moet jezelf afvragen of je dat wilt: wil je een mooie clean en met pedalen de rest of wil je een 2-of-meer-kanaals versterker met footswitch?

20W te weinig voor repetities: Is gewoon NIET waar. Te hard voor repetities is ook gewoon NIET waar. Enige nadeel van een lager wattage is dat het clean geluid misschien (net) niet meer helemaal clean is tijdens de repetie, maar dan moet je al een hard meppende drummer hebben. Maar is dat nou echt erg? Als het on-stage maar goed klinkt is mijn mening.

Maak je over volume gewoon NIET druk: ga op je gehoor af: klinkt het goed, dan is het goed, klaar. Test de versterkers ook op oorlogsvolume, dan merk je vanzelf mocht het toch om de één of andere rare reden teveel of te weinig zijn.

tompie
9 april 2009, 11:40
mij maakt het eigenlijk niet zoveel uit of er al dan niet een mooie clean/distortion op de versterker zit, tenminste in geval ik er een boss me70 ofzo ga bij kopen. natuurlijk is het wel mooi meegenomen. nu zit ik gewoon nog heel veel te twijfelen over die H&K omdat er gemengde reacties over zijn. vroeger had ik zelf een h&K maar die trilde erg hard als ik m halfopen zette (twas een transistor edition blonde). maar anderzijds lijkt hij me handig in gewicht, en goed in prijs... van laney weet ik eigenlijk niets... lijkt mij ook niet echt veel bespeeld inzake gitaarwerk..

tompie
9 april 2009, 11:41
Het is meer een clean versterker. Het drive kanaal staat als niet zo goed bekend. Dunnetjes. Hoe zit het met de H&K statesman? statesman is me veel te duur

tompie
9 april 2009, 11:44
en hoe zit dat eigenlijk met dat clean kanaal van die hot rod? stel dat ik er een boss me70 op aansluit voor de distortions, kan ik dan tegelijkertijd alsnog de clean vd versterker zelf laten komen?

iWishmaster
9 april 2009, 11:47
mij maakt het eigenlijk niet zoveel uit of er al dan niet een mooie clean/distortion op de versterker zit, tenminste in geval ik er een boss me70 ofzo ga bij kopen. natuurlijk is het wel mooi meegenomen. nu zit ik gewoon nog heel veel te twijfelen over die H&K omdat er gemengde reacties over zijn. vroeger had ik zelf een h&K maar die trilde erg hard als ik m halfopen zette (twas een transistor edition blonde). maar anderzijds lijkt hij me handig in gewicht, en goed in prijs... van laney weet ik eigenlijk niets... lijkt mij ook niet echt veel bespeeld inzake gitaarwerk..

Dus je zoekt een (buizen)versterker maar de klank interesseert je niet :chicken:? Sluit eens zo'n Boss ME70 aan op een versterker en luister en huiver: leuk voor thuis, maar live wil je niet met zo'n ding aankomen. Die ME70 klinkt NOOIT zo goed als een goede versterker.

Wat heb je allemaal al bespeeld en wat vond je ervan?

tompie
9 april 2009, 12:03
ja ok, maar vind jij me een versterker die zowel een geweldige distortion als een geweldige clean heeft voor 500 a 600 euro? vind je nooit... dus je moet er toch wel pedaaltjes of multi-effecten op aansluiten, niet? ik heb gisteren nog gespeeld op de peavey en de fender hot rod. fender klonk natuurlijk beter... maar peavey klonk niet slecht.. ik vond ze beiden beter in het cleane geluid. hoe moet je dan live spelen volgens jou? ik ken mensen genoeg die op een groot podium staan en vaak een gewoon multieffect bijhebben...

sjaak1990
9 april 2009, 12:07
Kan je er beter een Crunch Box voor gooien voor de drive of een tubescreamer achtige. Een goed pedaal zal het er wel lekker over doen. Boss boost pedaaltjes zorgen ervoor dat je niks terug hoort van het karakter van je versterker.

iWishmaster
9 april 2009, 12:34
ja ok, maar vind jij me een versterker die zowel een geweldige distortion als een geweldige clean heeft voor 500 a 600 euro? vind je nooit... dus je moet er toch wel pedaaltjes of multi-effecten op aansluiten, niet? ik heb gisteren nog gespeeld op de peavey en de fender hot rod. fender klonk natuurlijk beter... maar peavey klonk niet slecht.. ik vond ze beiden beter in het cleane geluid. hoe moet je dan live spelen volgens jou? ik ken mensen genoeg die op een groot podium staan en vaak een gewoon multieffect bijhebben...

Ja ze hebben een multi-effect bij zich, maar waarschijnlijk alleen voor de effecten, niet als preamp of als distortion pedaal. Ik heb zelf een Boss GT-8 gehad en de gitarist speelt met een Boss GT-10 en ik kan je vertellen dat het altijd behelpen blijft: zo'n multi-effect levert je OOK geen geweldige distortion op en OOK geen geweldige clean. De effecten (delay, reverb, chorus etc.) zijn soms WEL best goed.
Peavey Valveking heeft een mooie clean en een mooie distortion en is binnen je budget: geen geluids wonder, maar voor het geldt klinktie goed. Andere optie is voor de fender gaan en dan een crunchbox of tubescreamer ervoor zoals sjaak zegt. Dat laatste doen vele gitaristen al tientallen jaren: het is een bewezen formule die gewoon goed werkt. De distortion is misschien niet zo mooi als een marshall op 10, maar ook zeker niet slecht.

Maar als jij het graag wilt: ga terug naar de winkel, sluit zo'n Boss aan op een aantal versterkers en als jij vindt dat het goed klinkt heb je ons advies toch niet nodig?

Johannes
9 april 2009, 12:40
ja ok, maar vind jij me een versterker die zowel een geweldige distortion als een geweldige clean heeft voor 500 a 600 euro? vind je nooit...

http://link.marktplaats.nl/242241083



dus je moet er toch wel pedaaltjes of multi-effecten op aansluiten, niet?

Goede pedaaltjes kunnen perfect samenwerken met een goede amp, een Boss ME70 is imo geen goed pedaal.



ik ken mensen genoeg die op een groot podium staan en vaak een gewoon multieffect bijhebben...

...wat niet wil zeggen dat die mensen een geweldige live sound hebben. Daarnaast, een G-force is ook een multieffect en klinkt fantastisch.

tompie
9 april 2009, 12:51
Kan je er beter een Crunch Box voor gooien voor de drive of een tubescreamer achtige. Een goed pedaal zal het er wel lekker over doen. Boss boost pedaaltjes zorgen ervoor dat je niks terug hoort van het karakter van je versterker. eum zijn dat losse pedaaltjes waar je het over hebt? .. en wat bedoel je met "voor de drive"?

tompie
9 april 2009, 12:54
Ja ze hebben een multi-effect bij zich, maar waarschijnlijk alleen voor de effecten, niet als preamp of als distortion pedaal. Ik heb zelf een Boss GT-8 gehad en de gitarist speelt met een Boss GT-10 en ik kan je vertellen dat het altijd behelpen blijft: zo'n multi-effect levert je OOK geen geweldige distortion op en OOK geen geweldige clean. De effecten (delay, reverb, chorus etc.) zijn soms WEL best goed.Peavey Valveking heeft een mooie clean en een mooie distortion en is binnen je budget: geen geluids wonder, maar voor het geldt klinktie goed. Andere optie is voor de fender gaan en dan een crunchbox of tubescreamer ervoor zoals sjaak zegt. Dat laatste doen vele gitaristen al tientallen jaren: het is een bewezen formule die gewoon goed werkt. De distortion is misschien niet zo mooi als een marshall op 10, maar ook zeker niet slecht.

Maar als jij het graag wilt: ga terug naar de winkel, sluit zo'n Boss aan op een aantal versterkers en als jij vindt dat het goed klinkt heb je ons advies toch niet nodig?

eum njah ik ben nog helemaal niet vertrouwd met effecten, maar is distortion niet ook gewoon een effect?

sjaak1990
9 april 2009, 13:05
eum zijn dat losse pedaaltjes waar je het over hebt? .. en wat bedoel je met "voor de drive"?

Ik heb het over losse pedaaltjes ja.
Kijk maar eens naar Mi Audio, voor hetzelfde geld zal je niet snel iets beters vinden denk ik.
En http://link.marktplaats.nl/242241083
is een heel goed idee :)

tompie
9 april 2009, 13:14
hm jammer ik ben van belgisch limburg... dus te ver..

sjaak1990
9 april 2009, 13:19
hm jammer ik ben van belgisch limburg... dus te ver..

Betekend niet dat je deze moet kopen het is een goede suggestie voor een amp met goede clean en distortion... Je kan zelf toch ook wel wat zoeken op marktplaats?

Je was er toch over uit dat het tussen 4 versterkers ging... waarom dan nu in 1 keer modeling?

Johannes
9 april 2009, 13:40
Ok, dan maar even een paar (kort-door-de-bocht) tips:

1. Koop een 2ehands buizenamp van een fatsoenlijk merk, dit geeft je veel meer waar voor je geld dan een nieuwe. Mocht je later iets anders zoeken, dan kun je m weer verkopen zonder veel verlies.

2. Wanneer je effectpedaaltjes gaat gebruiken, kies dan niet voor grote alles-in-een multieffects, maar voor degelijke (analoge) pedaaltjes. Dit komt je geluid veelal ten goede.

3. Zoek niet alleen bij je lokale muziekwinkel, maar waag ook eens een tripje (de wereld is klein) naar een grotere zaak (met meer aanbod), probeer daar zoveel mogelijk uit. Dit verbreedt je kennis en ervaring en helpt je ontdekken wat jij zoekt in versterkers, gitaren, effecten enz enz.

Advies: Koop die Mesa studio 22+ die ik een paar posts geleden plaatste, een mooi drive/boost pedaaltje erbij, chorusje, delaytje.... Dan ben je écht klaar. Zo zou ik het doen.

tompie
9 april 2009, 13:40
Betekend niet dat je deze moet kopen het is een goede suggestie voor een amp met goede clean en distortion... Je kan zelf toch ook wel wat zoeken op marktplaats?

Je was er toch over uit dat het tussen 4 versterkers ging... waarom dan nu in 1 keer modeling? ik ga helemaal geen modelling kopen.. ik wilde t gwn even weten

tompie
9 april 2009, 13:43
Ok, dan maar even een paar (kort-door-de-bocht) tips:

1. Koop een 2ehands buizenamp van een fatsoenlijk merk, dit geeft je veel meer waar voor je geld dan een nieuwe. Mocht je later iets anders zoeken, dan kun je m weer verkopen zonder veel verlies.

2. Wanneer je effectpedaaltjes gaat gebruiken, kies dan niet voor grote alles-in-een multieffects, maar voor degelijke (analoge) pedaaltjes. Dit komt je geluid veelal ten goede.

3. Zoek niet alleen bij je lokale muziekwinkel, maar waag ook eens een tripje (de wereld is klein) naar een grotere zaak (met meer aanbod), probeer daar zoveel mogelijk uit. Dit verbreedt je kennis en ervaring en helpt je ontdekken wat jij zoekt in versterkers, gitaren, effecten enz enz.

Advies: Koop die Mesa studio 22+ die ik een paar posts geleden plaatste, een mooi drive/boost pedaaltje erbij, chorusje, delaytje.... Dan ben je écht klaar. Zo zou ik het doen.

1. dankjewel.. maar het wordt in ieder geval die peavey of die fender.
2. helemaal mee eens. zo ga ik het doen.
3. doe ik al, ben zaterdag alweer in musicstore :)

sjaak1990
9 april 2009, 14:39
Mooi dat je erover uit bent :)

En verder precies wat Johannes zegt!

iWishmaster
9 april 2009, 14:44
Distortion is in principe een effect, maar valt in een groep van effecten die vrijwel niet 'na te maken' is als pedaal. Distortion klinkt vrijwel altijd beter uit een versterker dan uit een effectenpedaal.

sjaak1990
9 april 2009, 14:47
Distortion is in principe een effect, maar valt in een groep van effecten die vrijwel niet 'na te maken' is als pedaal. Distortion klinkt vrijwel altijd beter uit een versterker dan uit een effectenpedaal.

Klopt. Een cleane versterker met een distortion pedaaltje eroverheen klinkt gewoon minder dan een amp met goede drive. Vind het wel mooi om een versterker die al scheurt nog een schop onder zn kont te geven met een boostertje.

iWishmaster
9 april 2009, 16:19
Klopt. Een cleane versterker met een distortion pedaaltje eroverheen klinkt gewoon minder dan een amp met goede drive. Vind het wel mooi om een versterker die al scheurt nog een schop onder zn kont te geven met een boostertje.

Klopt, maar dat is meer om er een 'persoonlijke draai' aan te geven.

@tompie: Mooi dat je eruit bent en veel plezier met versterkers testen!

Luke-wannabe
9 april 2009, 16:45
ja ok, maar vind jij me een versterker die zowel een geweldige distortion als een geweldige clean heeft voor 500 a 600 euro? vind je nooit...
Peavey Valveking best goed clean en best goed scheur.

Luke-wannabe
9 april 2009, 16:47
Distortion is in principe een effect, maar valt in een groep van effecten die vrijwel niet 'na te maken' is als pedaal. Distortion klinkt vrijwel altijd beter uit een versterker dan uit een effectenpedaal.
Niet mee eens. Ik vind overdrive die uit een amp komt (in de zin van kranken) vaak rommelig, krasserig (niet in de zin van dun) en flubberig in het laag. Een pedaaltje geeft vaak een nettere klank. En dat vind ik fijner.

iWishmaster
9 april 2009, 16:50
Niet mee eens. Ik vind overdrive die uit een amp komt (in de zin van kranken) vaak rommelig, krasserig (niet in de zin van dun) en flubberig in het laag. Een pedaaltje geeft vaak een nettere klank. En dat vind ik fijner.

Dat ligt er nogal aan welke versterker. Ik vind pedaaltjes vaak fuzzy en dunnetjes: geen punch, geen power, alleen een 'laagje' over het clean heengegooid.

Lexvandoef
9 april 2009, 16:50
Niet mee eens. Ik vind overdrive die uit een amp komt (in de zin van kranken) vaak rommelig, krasserig (niet in de zin van dun) en flubberig in het laag. Een pedaaltje geeft vaak een nettere klank. En dat vind ik fijner.

Vind niet dat je dat kan generaliseren, ik heb hele vette overdrives gehoord uit zowel amps met drive-kanaal als uit een cleane amp-pedaaltje combi. En ook veel slechte sounds uit beide opties trouwens ;).

Harry
9 april 2009, 16:52
mee eens. De overdrive uit mijn Bedrock is beter dan de pedaaltjes die ik ken, maar bij mijn Vox gebruik ik liever een trapdoos.

Chris Winsemius
9 april 2009, 17:02
ECHT advies: ga naar wat winkels/etc. en probeer ze gewoon zelf uit met je eigen gitaar. Dan weet en ervaar je hoe je ze zelf vindt klinken.

JelmerOnGuitar
9 april 2009, 17:08
Ik zou soweiso voor de Fender Hotrod gaan.. Ik speel daar vaak op in de oefenruimte.. Clean --> Fucking great! Hang er een strat aan en je bent binnen.. Pedalen --> Werken perfect met het ding! Heerlijk transparante amp waardoor je effecten mooi tot hun Recht komen.. Waar ik wel tegenaan loop is dat ik het volume van mn OD/DS pedalen terug moet draaien omdat ik anders eenn flinke volume boost krijg..

Met het OD kanaal van dat ding heb ik nog nooit iets gedaan, dus sorry weet ik niet..

Succes:d

E-J
9 april 2009, 19:05
Als ik moest kiezen zou ik gaan voor de Edition Tube, maar nog beter: de Hughes & Kettner Statesman. Ik heb al die versterker die je noemt getest (en tevens nog de Fender Blues Junior, Vox AC15CCX, Orange Rocker 30 en Marshall DSL401) en de H&K klinkt voor zo'n kleine combo erg vol, dik en allesbehalve schel. Van die andere versterkers kun je dat niet zeggen... maar het is wel een Engels gevoicede versterker, en dat moet je liggen. De bouwkwaliteit ligt stukken hoger en hij is écht niet duur als je ook een Fender Hotrod kunt betalen.

Luke-wannabe
9 april 2009, 19:44
Vind niet dat je dat kan generaliseren, ik heb hele vette overdrives gehoord uit zowel amps met drive-kanaal als uit een cleane amp-pedaaltje combi. En ook veel slechte sounds uit beide opties trouwens ;).
Ik bedoel meer singlechannels die je open moet gooien voor de overdrive. Fender (BF of SF) Deluxes, Plexi's, etc.

Lexvandoef
9 april 2009, 22:36
Ik bedoel meer singlechannels die je open moet gooien voor de overdrive. Fender (BF of SF) Deluxes, Plexi's, etc.

Ah oke, zelfs dan vind ik die in veel gevallen (als het goeie amps zijn) lekker overdriven en reageren dan pedaaltjes.

sjaak1990
9 april 2009, 23:10
Is het niet handig als alles in 1 topic doorgaat?

Ik heb uit een pedaaltje zelf nooit echt een overdrive met veel punch gehoord. Vind alleen een pedaaltje vaak vlak klinken als je er echt veel gain uithaalt.

E-J
10 april 2009, 01:39
Is het niet handig als alles in 1 topic doorgaat?

Ik heb uit een pedaaltje zelf nooit echt een overdrive met veel punch gehoord. Vind alleen een pedaaltje vaak vlak klinken als je er echt veel gain uithaalt.

Ik ken er maar één en dat is een nieuwe BK Butler Tube Driver, of de originele Chandler (Concept&Design: BK Butler) Tube Driver. Ik heb de laatste, één van de allereerste, en die heeft echt ballen in het laag/laagmid, wat ik bij geen enkel ander overdrivepedaal heb gehoord. De op dit forum zo bejubelde Fulltone OCD komt nog geeneens in de buurt.

tidalwave_sideburns
10 april 2009, 08:30
Ik vind die hotrod zelf echt HE-LE-MAAL niks. Komt waarschijnlijk door die speaker, maar het clean vond ik niet overtuigend en dat overdrive kanaal is al helemaal om te janken. De reverb was wel redelijk, maar zeker geen reden om hem aan te schaffen.
Ik zou als je voor een buizencombo gaat naar tweedehands versterkers kijken. Op die nieuwe versterkers wordt zoveel bezuinigd op materiaal dat dit de kwaliteit en betrouwbaarheid niet gen gunste komt.
Helemaal met die financiele crisis kan je soms prachtige dingen overnemen van iemand die in geldnood zit. Ik zag hier bijvoorbeeld op een site in Hongarije een Mesa Lonestar Special combo voor 300.000 ft, da's nog geen 900 Euro. Fender SF Twin Reverb 750 Euro. Even rondkijken is zeker de moeite waard. Voor iets meer geld heb je dan echt een top versterker, in plaats van zo'n budget hotrod rammelbak.

sjaak1990
10 april 2009, 13:47
Ik denk dat tompie alleen een 2e hands versterker koopt als een gner hem voor hem opzoeken en bij hem thuisbezorgen... Kan hij er eerst een topic of 10 over openen.

2e hands is altijd het beste als je twijfelt. Als je hem voor een goede prijs koopt kan je hem met winst of een beetje verlies weer verkopen als je toch wat anders wilt, of een hogere klasse amp wilt. Je hebt gelijk over de crisis, de prijzen zijn echt lager daardoor alleen zelf wat verkopen gaat wel moeilijker nu...
Alle 4 de amps zijn geen super amps, zijn dan niet slecht maar ik zal ze ook niet heel goed noemen. Voor hetzelfde geld kan je echt meer hebben 2e hands...

United
10 april 2009, 14:37
Ik denk dat tompie alleen een 2e hands versterker koopt als een gner hem voor hem opzoeken en bij hem thuisbezorgen... Kan hij er eerst een topic of 10 over openen.

2e hands is altijd het beste als je twijfelt. Als je hem voor een goede prijs koopt kan je hem met winst of een beetje verlies weer verkopen als je toch wat anders wilt, of een hogere klasse amp wilt. Je hebt gelijk over de crisis, de prijzen zijn echt lager daardoor alleen zelf wat verkopen gaat wel moeilijker nu...
Alle 4 de amps zijn geen super amps, zijn dan niet slecht maar ik zal ze ook niet heel goed noemen. Voor hetzelfde geld kan je echt meer hebben 2e hands...

Zoals? Noem eens wat amps op?
K ben ook op zoek naar een 2e hands amp in die prijsklasse maar ik heb geen zin om er een topic over te open. :crazyhappy:

tompie
10 april 2009, 20:05
Als ik moest kiezen zou ik gaan voor de Edition Tube, maar nog beter: de Hughes & Kettner Statesman. Ik heb al die versterker die je noemt getest (en tevens nog de Fender Blues Junior, Vox AC15CCX, Orange Rocker 30 en Marshall DSL401) en de H&K klinkt voor zo'n kleine combo erg vol, dik en allesbehalve schel. Van die andere versterkers kun je dat niet zeggen... maar het is wel een Engels gevoicede versterker, en dat moet je liggen. De bouwkwaliteit ligt stukken hoger en hij is écht niet duur als je ook een Fender Hotrod kunt betalen.
bedoel je dan de tube 25 of de statesman?

tompie
10 april 2009, 20:09
nog n vraagje: ze zeggen dat als je een versterker koopt met een mooi clean geluid, je er makkelijk een leuk distortion pedaaltje kan voorhangen. maar klopt dit ook andersom? als ik een versterker met goede distortion vind, kan ik er dan ook een mooi clean pedaaltje voor hangen?

tompie
10 april 2009, 20:10
Ik denk dat tompie alleen een 2e hands versterker koopt als een gner hem voor hem opzoeken en bij hem thuisbezorgen... Kan hij er eerst een topic of 10 over openen.

2e hands is altijd het beste als je twijfelt. Als je hem voor een goede prijs koopt kan je hem met winst of een beetje verlies weer verkopen als je toch wat anders wilt, of een hogere klasse amp wilt. Je hebt gelijk over de crisis, de prijzen zijn echt lager daardoor alleen zelf wat verkopen gaat wel moeilijker nu...
Alle 4 de amps zijn geen super amps, zijn dan niet slecht maar ik zal ze ook niet heel goed noemen. Voor hetzelfde geld kan je echt meer hebben 2e hands...
ik dacht eerder aan 15 topics.

Marco5150
11 april 2009, 00:49
nog n vraagje: ze zeggen dat als je een versterker koopt met een mooi clean geluid, je er makkelijk een leuk distortion pedaaltje kan voorhangen. maar klopt dit ook andersom? als ik een versterker met goede distortion vind, kan ik er dan ook een mooi clean pedaaltje voor hangen?

Nee, je kunt van distortion niet naar clean met een pedaaltje...

sjaak1990
11 april 2009, 13:53
Zoals? Noem eens wat amps op?
K ben ook op zoek naar een 2e hands amp in die prijsklasse maar ik heb geen zin om er een topic over te open. :crazyhappy:

http://link.marktplaats.nl/242241083 Al eerder genoemd door Johannes.

http://link.marktplaats.nl/240281476 Dit misschien? Nooit op gespeeld en er zijn enthousiaste en negatieve dingen over, veelzijdig is hij iig wel ;)
http://www.brunetti.it/products_item_en.php?cid=123456789&pid=1214578360&ccid=1213709472 het klinkt hier in ieder geval best lekker :)

Ben beetje te brak om meer op te gaan zoeken, marktplaats werkt in ieder geval makkelijk en er is genoeg over amps in deze klasse te vinden.

E-J
11 april 2009, 14:05
http://link.marktplaats.nl/242241083 Al eerder genoemd door Johannes.

http://link.marktplaats.nl/240281476 Dit misschien? Nooit op gespeeld en er zijn enthousiaste en negatieve dingen over, veelzijdig is hij iig wel ;)
http://www.brunetti.it/products_item_en.php?cid=123456789&pid=1214578360&ccid=1213709472 het klinkt hier in ieder geval best lekker :)

Ben beetje te brak om meer op te gaan zoeken, marktplaats werkt in ieder geval makkelijk en er is genoeg over amps in deze klasse te vinden.

Ja,

Dat is simpel. Een aantal 'betere' versterkers noemen terwijl je ze zelfs nog nooit heb gehoord/getest? :stop:

Tompie, het beste kun je gewoon naar een grote gitaarwinkel gaan, en daar een paar uurtjes versterkers testen. Alleen zo kom je erachter welke versterker je nu precies het meest bevalt. Ik heb al die versterkers die je noemt getest, er twee van gehad en diegene die me het meest bevalt is de Edition Tube en diens opvolger de Statesman. De Fender klinkt op een hoger volume een beetje schel en de overdrive is niet je van het. Als je zo goedkoop mogelijk wilt gaan, probeer zo'n Edition Tube. Dan heb je een handzaam, goed klinkend en luid genoeg combotje voor een mooie prijs. De Statesman is nagenoeg hetzelfde, maar klinkt net wat beter, iets meer 'vintage'. De oplettende kijker zal zien dat ik er één te koop heb staan, maar dat is omdat ik mijn Marshall halfstack verkocht heb en daardoor een mooi 2x12 combo kan kopen van tweemaal de prijs van een Statesman.

sjaak1990
11 april 2009, 14:12
Ik heb de versterkers die tompie genoemd heeft ook in het echt gehoord en vind geen van allen echt geweldig. Ik zei ook al die 1e versterker is door Johannes genoemd. En als Brunetti gek noem ik een Brunetti, ik heb nog geen Brunetti gehoord die niet goed klinkt... Verder heb ik alleen ervaring met amps in hogere prijsklassen maar ik weet wel dat er 2e hands beter spul te krijgen is.

sjaak1990
11 april 2009, 14:55
nog n vraagje: ze zeggen dat als je een versterker koopt met een mooi clean geluid, je er makkelijk een leuk distortion pedaaltje kan voorhangen. maar klopt dit ook andersom? als ik een versterker met goede distortion vind, kan ik er dan ook een mooi clean pedaaltje voor hangen?

Je kan alleen distortion cleaner maken met de volumeknop van je gitaar. Maar helemaal clean wordt het dan nooit. Mooi clean kanaal+OD kan erg goed klinken, mits een goed OD pedaaltje.

tompie
11 april 2009, 21:46
Ja,

Dat is simpel. Een aantal 'betere' versterkers noemen terwijl je ze zelfs nog nooit heb gehoord/getest? :stop:

Tompie, het beste kun je gewoon naar een grote gitaarwinkel gaan, en daar een paar uurtjes versterkers testen. Alleen zo kom je erachter welke versterker je nu precies het meest bevalt. Ik heb al die versterkers die je noemt getest, er twee van gehad en diegene die me het meest bevalt is de Edition Tube en diens opvolger de Statesman. De Fender klinkt op een hoger volume een beetje schel en de overdrive is niet je van het. Als je zo goedkoop mogelijk wilt gaan, probeer zo'n Edition Tube. Dan heb je een handzaam, goed klinkend en luid genoeg combotje voor een mooie prijs. De Statesman is nagenoeg hetzelfde, maar klinkt net wat beter, iets meer 'vintage'. De oplettende kijker zal zien dat ik er één te koop heb staan, maar dat is omdat ik mijn Marshall halfstack verkocht heb en daardoor een mooi 2x12 combo kan kopen van tweemaal de prijs van een Statesman.

kijk even in je berichten..PM

Joey Handsome
11 april 2009, 22:04
Ik vind die hotrod zelf echt HE-LE-MAAL niks. Komt waarschijnlijk door die speaker, maar het clean vond ik niet overtuigend en dat overdrive kanaal is al helemaal om te janken. De reverb was wel redelijk, maar zeker geen reden om hem aan te schaffen.
Ik zou als je voor een buizencombo gaat naar tweedehands versterkers kijken. Op die nieuwe versterkers wordt zoveel bezuinigd op materiaal dat dit de kwaliteit en betrouwbaarheid niet gen gunste komt.
Helemaal met die financiele crisis kan je soms prachtige dingen overnemen van iemand die in geldnood zit. Ik zag hier bijvoorbeeld op een site in Hongarije een Mesa Lonestar Special combo voor 300.000 ft, da's nog geen 900 Euro. Fender SF Twin Reverb 750 Euro. Even rondkijken is zeker de moeite waard. Voor iets meer geld heb je dan echt een top versterker, in plaats van zo'n budget hotrod rammelbak.

No way dat je dat gaat lukken. Die krengen zitten allemaal zo rond de 1000/1200 tegenwoordig.