PDA

View Full Version : ervaringen met blues pickups



rockablues
9 april 2009, 05:35
Ik ben op zoek naar goede blues pickups, iets wat in de buurt komt van John Mayers tone.

Wat zijn volgens jullie de beste blues pickups en waarom?

Eko
9 april 2009, 07:39
Volgens mij is dhr. Mayer nogal gek van SRV, dus een setje Texas Specials zouden moeten kunnen. Kinmans blues setje kan ook.

Hendriks
9 april 2009, 07:52
Voor wat minder euro's: www.tonerider.com , staan ook soundclips

demetalenman
9 april 2009, 09:02
Volgens mij is dhr. Mayer nogal gek van SRV, dus een setje Texas Specials zouden moeten kunnen. Kinmans blues setje kan ook.

ik weet dat in mayers signature strat speciaal gemaakte elementen zitten, die niet los te koop zijn. Big dippers.

Texas specials hebben relatief veel output. Weet dat deze zogenaamde Big dippers juist hele lage output hebben.

Rick trodat
9 april 2009, 09:11
Geen texas specials nemen. Deze hebben inderdaad veel output, maar klinken erg schel. Iets wat john mayer niet doet. Als ik naar John mayer luister, dan hoor ik vooral dat 60's strat geluid. Voor elementen denk dan lollar blackface, of van zandt vintage plus.

Les Paul R8
9 april 2009, 09:33
Persoonlijk vind ik de Fender Custom 54's erg lekker. Ik had ze in mijn Eric Johnson Strat gezet en de gitaar werd echt een stuk beter. Inmiddels zitten er Abigail Ybarra's in, die zijn nog beter. Maar nu bijna niet meer te vinden en achterlijk duur.

frander
9 april 2009, 12:28
Ik ben zelf totaal verslingert aan blues. Belangrijk is om aan te geven welke stijl je wilt spelen, Texas, Chicago etc.
En wat voor gitaar speel je? Ga maar uit van een strat. Ikzelf heb een nieuwe 1962 Am Vi Ri. en speel over een orginele Fender Super Reverb Blackface uit 1966. Mijn strat heb ik ook uitgerust met Texas Specials. Ik ben zeer te spreken over de standen 2 en 4, maar gebruik je de elementen los (stand 1, 3 en 5) dan klinken ze idd erg schel. Ben daar ook niet helemaal over te spreken. Vanzandt pick's shijnen erg goed te zijn. Toch eens voor gaan sparen.

frekie
9 april 2009, 12:28
Van Zandt Blues :rockon:
Al weet ik niet of je de John Mayer sound eruit haalt, is misschien wat helderder. Ook een kwestie van versterking natuurlijk, ik dacht dat hij op Fender amps speelt.

Rick trodat
9 april 2009, 13:21
Nee two Rock volgens mij.

rockablues
9 april 2009, 19:37
ja sinds kort gebruikt hij alleen maar de two rocks. maar met een fender vibroking kom je qua versterker heel erg in de buurt. dat is alleen iets te duur voor mij, ik ben aan het sparen voor een vox ac30cc2x

Eko
9 april 2009, 20:04
Ik heb laatst voor een Les Paul bij Tone for days een stel HB`s laten wikkelen. Speciaal gevraagd om extra lage output. Ze voldoen meer dan fantastisch. Hij wikkeld ook singlecoils en heeft een site.

rockablues
10 april 2009, 01:45
http://reviews.harmony-central.com/reviews/Electric+Guitar+Pickup/product/Rocketfire+Guitars/Total+60%27s+Vintage+Handwounds/10/1

Orgasmocaster
10 april 2009, 03:56
Ik heb laatst voor een Les Paul bij Tone for days een stel HB`s laten wikkelen. Speciaal gevraagd om extra lage output. Ze voldoen meer dan fantastisch. Hij wikkeld ook singlecoils en heeft een site.

Jon Moore Pickups zijn idd geweldig voor custom wound pickups!
hij heeft een setje p90s voor mij gemaakt. je kunt zelf de magneet en # windingen aangeven.