PDA

View Full Version : Settings: Peavey bandit 112 Scorpion Equipped



batsiaan
8 april 2009, 21:31
Hallo iedereen!
Ik heb sinds kort deze amp overgenomen van iemand anders:
http://static1.mundoanuncio.com/img/2006/10/30/11510266671.jpg

Het is een oud beestje, maar hij doet het nog aardig.
Nou zit ik af en toe weleens met de knoppen te spelen maar als totale gitaar noob en complete amp noob, krijg ik er maar weinig behoorlijks uit(mijn speelstijl bevordert dit niet)
Ik heb al een aantal keren google geraadpleegd, evenals de zoekfunctie hier, maar als ik die settings probeer zit er over het algemeen ook knoppen bij die ik op mijn amp niet kan vinden, meestal zijn het dus settings voor de nieuwe bandit 112's.

Nou vroeg ik mij af of iemand hier deze amp heeft/heeft gehad, en of hij/zij zo aardig zou willen zijn mij wat settings voor te schotelen :)
Iemand die hem niet heeft gehad maar weet waar hij over praat is natuurlijk ook welkom!

Bij voorbaat dank, het zal mijn speelervaring een stuk prettiger maken.


P.S. Ik speel nu liedjes van blink 182, killing in the name of, red hot chilli peppers, crazytrain intro, smells like teen spirit en dat soort ongein.
Maar neig wel steeds meer naar metal heb ik het ideen(alhoewel ik werkelijk alles tof vindt).


Ik hoor het graag!

batsiaan
8 april 2009, 21:32
Owja als iemand alleen al een goeie clean zou hebben zou het al veel helpen, want ik heb ook nog een visual sound jekyll & hyde liggen die ik wel redelijk ingesteld krijg.

Rude Perception
8 april 2009, 21:48
uhm, voor clean gain terug en master open. Verder knoppen op 12 uur en bijregelen wat je niet aanstaat...
Vooral geen settings van anderen kopieren. Gitaren hebben tamelijk veel invloed op het geluid.
Over het algemeen doe ik na de gain en volume eerst de bas. Vanaf 12 uur draaien totdat je hem lekker vol vindt klinken, zonder dat het te bassig wordt.
Daarna er zoveel hoog in draaien dat het niet schel klinkt. Finally draai je er midden in totdat het overheersend wordt. Dan een stukkie terug meestal.

batsiaan
9 april 2009, 18:36
Ok thanks! ik zal het proberen(zit alleen geen master op, maakt dit uit?)

Weet verder niemand wat?
Ik kopieer toch liever in eerste instantie.

AART
9 april 2009, 21:57
Ok thanks! ik zal het proberen(zit alleen geen master op, maakt dit uit?)

Weet verder niemand wat?
Ik kopieer toch liever in eerste instantie.

Waarschijnlijk heet het volume of output bij jou dan.