PDA

View Full Version : DEMO van onze band: Hadrian's Wall



Riky
8 april 2009, 20:53
Hallo mensen!

In januari wilden we (na bijna jaar bij elkaar te zijn) een demo opnemen van de nummers die we tot dan toe hadden geschreven. Omdat we arme studenten zijn hebben we besloten de demo geheel zelf op te nemen. Een vriend van ons doet een beetje PA werk en wist iemand die een beetje ervaring had met opnemen enz.
We hebben een ruimte afegehuurd voor twee dagen en zijn aan de slag gegaan.

We hebben 5 nummers opgenomen en 1 daarvan is nu klaar.
Duidelijk te horen is wel dat we een beetje gespannen waren (valt nog mee bij het nummer Johnny).
We spelen niet zo vrij als dat we live doen, maar opzich zijn we best tevreden met het resultaat voor een eerste keer opnemen in twee dagen en minimale kennis van opnemen. Helaas verneukt myspace de kwaliteit behoorlijk, maar goed. De demo's gaan om het idee!

Ik zal dit topic up-to-date houden als er nieuwe nummers online komen.

Laat maar horen wat jullie er van vinden!

myspace link: www.myspace.com/hadrianswall3

Tristan
8 april 2009, 21:25
Hee Ricardo,

Klinkt tof man, gave muziek maken jullie! :)

Luke-wannabe
9 april 2009, 00:02
Ja klinkt leuk man! Ga zo door!

meul
9 april 2009, 00:14
Hey Ricky,

erg geinig, aparte sound heb je ook. ik moest ff wennen aan de overgang van couplet naar refrijn (of hoe jullie het ook mogen noemen), de tempo wisseling.
ik vind de solo ook tof, je doet me een beetje denken aan Ty Tabor van kings x qua opbouw van je solo. je maakt het heel spannend, het zou voor mij dan nog iets meer over de top mogen wanneer het versneld, aan de andere kant bewaar je iets wat niet vrijkomt wat me ook wel weer bevalt.

ik vind het veelbelovend klinken.

gr,
jan

Tristan
9 april 2009, 02:52
Ja, inderdaad, gave sound, is dat een vibrato/chorus ofzo?

Riky
9 april 2009, 06:59
Hey bedankt! leuk om te hoeren allemaal!

@ Meul: We hebben vanalles geprobeerd voor de overgang, maar dit vinden we het mooiste bij de tekst. Beukt er flink in.
De solo/jam aan het einde gaat live helemaal los en sneller, maar op de demo wilde het wat rustiger laten.

@Tristan: Het effect wat je aan het begin hoort in een Rotary met een delay en een fuzz. Rest van nummer is met fuzz en aan het einde tijdens de jam/solo weer met een delay:)

Thanks en meer comment is natuurlijk altijd welkom!

skabouter
9 april 2009, 12:01
heey riky!
Leuk he, een demo opnemen! Ik vind jullie sounds lekker spacy, cool nummer! Opname technisch kan het wel wat beter, ik vind alles een beetje ver weg klinken! maar hier luister ik ff doorheen, gezien de bovengenoemde middelen die je had. verder is het geheel wel lekker gemixed! Goed werk, ik hoor het wel als er meer nummers staan!

glennshred
9 april 2009, 12:43
Heey ricardo,

Fijn man dat je dit nummer hebt opgenomen, heb lange tijd geleden
een video gezien van jullie ook met dit nummer..

Het heeft veel potentie, klinkt spannend.. heeft in begin een prachtige
opbouw en wanneer de akkoorden losbarsten is het feesten geblazen :cooler:

Deze song is één van men favorieten, dus het was een beetje een verassing voor mij toen ik het te horen kreeg :)

gr
glenn

Riky
9 april 2009, 15:27
ja demo opnemen is leuk, maar best moeilijk en vermoeiend hoor! Had gelukkig ene paar one taker's, maar veel dingen moest ook steeds weer opnieuw. Op ene gegeven moment werden we zo gek van die click track dat we (ook dit nummer johnny) maar gewoon live de drums strak hebben ingespeeld en daarna bas gitaar en zang overnieuw:)

@ glennshred

Wow dat is echt een tof compliment! Erg leuk om te horen! Ik hoop dat de andere nummers je ook zullen bevallen!

Riky
10 april 2009, 16:33
nog meer mensen die er wat over kwijt willen?

skabouter
10 april 2009, 17:59
soms wel jammer he, je krijgt niet echt de reply`s waar je op zit te wachten.....Nou is er ook wel een groooot aanbod van mensen die hun shit willen promoten enzo...
Ik zou graag nog wat recordtechnische tips/commentaar meekrijgen van mn demo....maar dat boeit niemand iets geloof ik :D

Riky
10 april 2009, 18:06
soms wel jammer he, je krijgt niet echt de reply`s waar je op zit te wachten.....Nou is er ook wel een groooot aanbod van mensen die hun shit willen promoten enzo...
Ik zou graag nog wat recordtechnische tips/commentaar meekrijgen van mn demo....maar dat boeit niemand iets geloof ik :D

ja ik zou gewoon willen weten wat mensen er van vinden. Kijk en luister zelf ook vaak dingen hier in sounds en typ ook vaak mijn comment er bij.
Maar ik denk dat iedereen gewoon buiten zit met het mooie weer en dat ze niet op gitaarnet te vinden zijn;)

samthegreat4
10 april 2009, 19:31
Mooi gedaan, vooral de zang bevalt me wel.
En dat ligt echt heel erg aan smaak, maar dit valt allemaal goed samen.
Netjes :ok: Tempowisseling is ook wel strak.

HvV
11 april 2009, 11:02
Mooi nummer, Riky. De mix is op zich vrij goed, goeie balans tussen instrumenten onderling maar de sound op zich, mag wat meer "in your face" wat mij betreft. Goed man.

Riky
3 mei 2009, 22:32
Tweede nummer staat nu ook online!!

http://www.myspace.com/hadrianswall3

het nummer heet "No life" en het ballad gehalte ligt behoorlijk hoog:)

Helaas zijn de eerste paar zinnen niet helemaal zuiver, maar het einde maakt veel goed imo:)

Laat maar horen wat jullie er van vinden!

glennshred
3 mei 2009, 23:08
Yep ook een prachtig nummer, en erg van genoten..

begin verveelt niet, ook wanneer de drums en bass worden ingezet
klinkt erg professioneel, mooi opgenomen.. leuk warm gevoel bij!

klonk goed via de hoofdtelefoon, alleen bepaalde noten van de gitaar klonken
wat harder dan de rest die weer iets zachter zijn, voor de rest goed gedaan.

Jullie zijn goed op weg ;)

gr glenn

Riky
4 mei 2009, 14:21
Dankje glenn!

Gitaar geluid ben ik ook niet heeeel tervreden mee, maar goed:)
Harder en zachter komt door mij. Dit nummer vaak met clicktrack geporbeerd en later zonder. Dit is dus zonder, maar was zo gefocussed op het strak in de maat houden dt steeds op tel 1 ik de snaren onbewust harder aansloeg.

thanks!

nog meer commentaar:D?

Rude Perception
4 mei 2009, 14:34
Woow, lekker spacend, rockend en groovend.
Het tweede nummer vind ik iets minder, vooral de zang komt er wat minder goed uit. Het is ook minder mijn stijl. Iets wat wel te overwegen valt, is om het begin van dat nummer wat zachter te maken. Nu is het harder dan het eerste nummer, terwijl het een rustiger stuk is. De overgang is nu niet echt lekker.

Kortom, jullie zijn goed op weg, ga door!

Riky
4 mei 2009, 14:36
Dankje!! Leuk om te horen!

Jep het volume gaat nog aangepast worden, maar dat gebeurd als alle nummers helemaal afgemixed zijn. Doen we het in een keer goed!

EDIT. We hebben er toch voor gekozen om de iets wat valse eerste zinnen er uit te knippen. Helaas, maar we gaan die 2 zinnen nog ene keer opnieuw opemen.

Riky
9 juni 2009, 14:42
er staat weer een nummertje online:

http://www.myspace.com/hadrianswall3

hadrianswallband.hyves.nl

Deze heet: what's normal

Is het allereerste nummer dat we zelf schreven bijna een jaar geleden. Gelukkig zijn we nu met nummers bezig die veel dynamischer zijn, maar goed. Altijd leuk om te horen waar je een jaar geleden was. Het nummer spelen we nog wel gewoon live. Beukt wel lekker en iedereen vindt hem ook wel tof.

Laat maar horen wat jullie er van vinden!!!

Riky
10 juni 2009, 13:11
iemand iets op te merken?

spanky_franky
10 juni 2009, 14:49
Ik vind de opbouw van jullie nummer 'Johnny' erg sterk, met die drumpartij aan het begin en die onheilspellende gitaar. De zang is slecht te verstaan.

Over jullie nieuwste opname: ik vind de kwaliteit al stukken beter (maar heb verder geen verstand van opnemen). Een goed nummer, weinig op aan te merken, maar de snare/rimclick vind ik snel vervelen. Daar zou ik iets aan veranderen, harder maken. De solo is een tikkeltje vals en ik zou 'm wat vager maken in plaats van nogal standaard/poppy zoals hij nu op mij overkomt.

Goed naar te luisteren al met al!