PDA

View Full Version : Welke versterker????



StrezZ
8 april 2009, 20:45
hallo,

ik heb een vraag.

ik een een ibanez rg370 dxl, en zoek hier een versterker bij.
ik wil een buizenversterker waar je een mooie blues, rock en als het kan ook nog een metal sound uit kan krijgen.

ik ben op het internet al aan het zoeken geweest, maar ik kan door de bomen het bos niet meer vinden.
willen jullie je mening geven over welke versterker het beste zou zijn. mijn budget is 400-500 euries

JTB
10 april 2009, 09:42
Wat wil je met de versterker gaan doen? Optreden of alleen thuis oefenen. Voor dat laatste zou een blackstar HT-5 met een 2x12 cab een goede oplossing kunnen zijn. 2 kanaals, effectsloop en een mooie sound.

StrezZ
11 april 2009, 11:24
het is voornamelijk voor op mijn kamer.
maar ik oefen ook wel met vrienden in een grotere ruimte.
hiervoor had ik een marshall mg 30 dfx. maar die had daar echt te weinig vermogen. want ik kwam nauwelijks boven de drums uit.

en een peavey valveking 112 of een Fender Vibro Champ XD niet wat??

Squier02
11 april 2009, 11:57
Peavy zijn goede versterkers, en aan je muzieksmaak te zien zou ik voor een buizenversterker gaan met een mooie clean. een Peavy of VOX of Misschien een 2e handse JTM30/60 van marktplaats.

a darker shade of grey
11 april 2009, 13:08
Jah maar het ligt er maar net aan hoeveel waarde je aan je metalsound hecht, want met een fender vibrochamp en een marshall jtm ga je dat echt niet trekken. Daarkomt heerlijke blues uit, maar die metal mag je vergeten, dat zou je dan met pedaaltjes moeten doen, wat niet optimaal gaat klinken.

Ik sluit me vierkant aan bij het advies voor een Blackstar HT-5, het ding kan bijna alles. En als ik sommige reviewers mag geloven gaat ie nog net hard zat voor repetities...

Succes met je keuze! Laat het je vooral niet frustreren, frustratie is een slechte raadgever ;)

Squier02
12 april 2009, 23:10
Ik vind blues en metal ook een beetje een rare combinatie, maar goed. Persoonlijk zou ik liever voor een versterker gaan die goed is in de muziekstijl is waar hij naar klinkt, en niet van alle muziekstijlen maar de helft.

sjaak1990
13 april 2009, 02:16
Persoonlijk zou ik liever voor een versterker gaan die goed is in de muziekstijl is waar hij naar klinkt, en niet van alle muziekstijlen maar de helft.

Klopt helemaal. Maar blues kan je met verschillende sounds spelen. High gain rock achtige blues vind ik bijvoorbeeld ook te gek. Ik vind wel dat je metal en blues uit 1 amp kan halen, ik doe het zelf ook. Ligt er ook aan wat voor metal sound je wilt natuurlijk. Ik zeg een marshall buizencombo of een peavey valveking.

MotoManiaC
14 april 2009, 09:47
Ik sluit me ook aan bij het advies voor een Blackstar HT5, zeker het proberen waard. Ik zocht een versterker in dezelfde trend en ben er ook bij uitgekomen. Ik heb m nu zo'n 3 weken en ben er erg tevreden over. Zeker die ISF functie is erg leuk om mee te spelen. Maakt de amp heel veelzijdig qua sound.

Succes