PDA

View Full Version : Houtsoorten omgeving R'dam



Jeroenofzo
8 april 2009, 19:16
Goedenavond heren,

Ik ben bijna klaar met mijn HAVO, aangezien ik ontiegelijk lang vakantie heb, zit ik in mijn hoofd te broeden betreft een gitaar bouwen.
Ik heb al uitgezocht wat ik wil qua hardware en houtsoorten, Hardware kan ik wel krijgen, echter heb ik geen idee waar ik de volgende houtsoorten tegen een leuke prijs kan verkrijgen. Ik ben op zoek naar;

Wengé en Purperhart voor een 5-delige nek

Een beetje dit idee, maar dan 1 laminaat minder.
http://www.elderly.com/items/images/55U/55U-2757_headstock-front.jpg

Verder zoek ik nog Flamed Maple (geen idee van de nederlandse naam) en een stuk Mahonie voor de body.

Het wordt een 7snarige Iceman, dus de body, en dus ook de neckthrough zijn ongeveer 20 cm langer dan bij een strat.

Dus gitaarnet, Hebben jullie aderesjes?

grizzly
8 april 2009, 21:35
Even zoeken bij wikipedia levert al snel bij het woord MAPLE, de vertaling Esdoorn.
Flamed is de vertaling van......ja hoor gevlamd.

Als ik het kan doen, zonder dat het in mijn belang is, kun jij het vast ook wel.

Voor de rest kun je het zelfde doen bij Houthandel en Rotterdam.
Dan krijg je bijv. Jongeneel.
Die heeft onder producten ook HARDHOUT.
Dan zie je weer Amerikaans Hard Maple.....wat denk je.
Deze info in 2 minuten.

Gothra
8 april 2009, 22:24
Naast feedback rotterdam zit toch ook een houthandel? of vergis ik mij daarin..?

KoenB
9 april 2009, 09:44
Dat is volgens mij gewoon een bouwmarkt

In Delfgauw zit een hubo die ook hout verhandelt, zou je eens kunnen bellen. Hubo Kerklaan heet ie. Ben je zo vanuit R'dam.

Een tip voor flame maple: http://stores.ebay.com/Fraser-Valley-Fine-Woods
Het shippen duurt lang aangezien het per boot gaat, maar je hebt wel voor weinig geld een heel mooi stuk maple!

snaarplukker
9 april 2009, 12:55
Of Wester Houthandel (http://www.westerhouthandel.nl/contact-en-route.php) aan de Hudsonstraat.

Jeroenofzo
9 april 2009, 17:50
Even zoeken bij wikipedia levert al snel bij het woord MAPLE, de vertaling Esdoorn.
Flamed is de vertaling van......ja hoor gevlamd.

Als ik het kan doen, zonder dat het in mijn belang is, kun jij het vast ook wel.

Voor de rest kun je het zelfde doen bij Houthandel en Rotterdam.
Dan krijg je bijv. Jongeneel.
Die heeft onder producten ook HARDHOUT.
Dan zie je weer Amerikaans Hard Maple.....wat denk je.
Deze info in 2 minuten.

Ik wacht graag op bijdehante rakkers die info geven waar ik op dit moment niet naar op zoek ben.

@ Gothra; Dat is inderdaad een bouwmarkt, ik was er al op uitgekomen met google, maar verhandelt helaas niet wat ik zoek.

@ Koen; Wow! Dat is nog eens een mooi figuur. Ik kan wel even wachten, ik heb toch nog geen vakantie ;)

@ Snaarplukker; Heel tof! Misschien eens een bezoekje aan brengen.

Ik denk dat ik dan maar eens een retourtje arnhem / Amsterdam moet gaan voor het Purperhart.
& Bedankt voor de tip allen.

erwin_ve
9 april 2009, 17:52
In schiedam zit www.degiergitaarbouw.nl (http://www.degiergitaarbouw.nl) . In zijn webshop staan ook een aantal houtsoorten

grizzly
9 april 2009, 23:21
Ik wacht graag op bijdehante rakkers die info geven waar ik op dit moment niet naar op zoek ben.


Das mooi, want ik zat nou net niet te wachten op bijdehandjes die te belazerd zijn om een vinger uit te steken en er vervolgens ook bijdehand over lopen te grappen dat ze de rest van de wereld aan het werk kunnen zetten. :soinnocent:

ciao

Jeroenofzo
9 april 2009, 23:30
Das mooi, want ik zat nou net niet te wachten op bijdehandjes die te belazerd zijn om een vinger uit te steken en er vervolgens ook bijdehand over lopen te grappen dat ze de rest van de wereld aan het werk kunnen zetten. :soinnocent:

ciao

Sorry, maar je kwam gewoon over als een zak. En dat vind ik niet nodig.

rijsberman
10 april 2009, 00:13
Nou Jeroen, er komt er hier maar 1 over als een zak. En nog een luie ook.

Ach, je zal een kind van je tijd* zijn...


*Volgens Amerikaans onderzoek zijn de kids van tegenwoordig te lui om verder te zoeken dan wikipedia, haken ze af als ze geen instant succes hebben bij hun activiteiten en zijn ze nogal kinderachtig. Ergo, in tegenstelling tot een jaar of wat geleden niet volwassen genoeg voor de universiteit. Fijne bijwerking van 't internet....

Jeroenofzo
10 april 2009, 10:37
Achja, ik zal niet zeggen wie er nou begon, want dat is dan weer zo kinderachtig.
Hoe kunnen jullie er zo punt van maken dat ik zeg waar het op slaat; Ik vraag om info ( Waar zijn fora ook alweer voor? ), als je het niet weet of me alleen maar komt corrigeren, post dan gewoon niets. Simpel toch?

Afijn, ik weet ongeveer genoeg na de linkjes die de wel hulpzame forumbezoekers hebben gegeven.

rijsberman
10 april 2009, 11:06
Onderdeel van forum-etiquette is ook dat je eerst zelf even een poging waagt, voordat je mensen hulp vraagt.

G.G.
10 april 2009, 15:57
Naast feedback rotterdam zit toch ook een houthandel? of vergis ik mij daarin..?

ja, daar zit er eentje. Paar minuten van mijn huis vandaan, maar dat wordt echt geen succes. Westerhoudhandel heeft wel alles op voorraad en bij Oostplein zit een goeie (zal de Boezemsingel zijn denk ik) Of die lange weg vanaf het Oostplein naar het Kralingse bos en dan op de hoek met de boezemsingel.