PDA

View Full Version : Peavey Classic 30 kraakt!



jasper159
8 april 2009, 18:37
helphelphelp!
Ik heb net mijn nieuwe peavey classic 30 (combo) hier thuis en zit al meteen met een groot probleem.
Als ik hem aanzet kan ik een 5-10 minuten spelen en dan begint hij enorm hard te kraken, waaraan kan dit liggen?


btw sorry dat ik misschien de search niet gebruikt heb, maar ik ben nu wel een beetje in paniek..

dank

Paulio
8 april 2009, 18:49
Lijkt me een gevalletje kapotte buis..

jasper159
8 april 2009, 18:50
Hoe te weten te komen welke? Hoe duur? Hoe oplossen?
Pf :(

Paulio
8 april 2009, 19:03
Je zou is met een schroevendraaier op de buizen kunnen tikken als de versterker aan staat. De kapotte buis kan dan gaan kraken of resoneren.

nico verduin
8 april 2009, 19:05
Gloednieuw? Dan heb je toch garantie? Zou er zelf niet aan prutsen. Zeker als je niet weet waar je mee bezig bent (gezien de vragen).

Mr.Fingers
8 april 2009, 19:06
Hoe duur? als het een eindbuis is (zo'n grote), dan moet je die per paar kopen (reken op een 50€ voor een set), is het een voorversterkerbuis (zo'n kleintje), dan kun je die per stuk kopen, en kost het een eurootje of 10

jasper159
8 april 2009, 19:12
Gloednieuw? Dan heb je toch garantie? Zou er zelf niet aan prutsen. Zeker als je niet weet waar je mee bezig bent (gezien de vragen).

Inderdaad, kwa buizenversterkers ben ik een leek.
Ik heb hem besteld via internet via de grootste Belgische muziekwinkel, die geen garantie geeft als je hem via internet bestelt. (ik denk dat de belgen wel weten over welke winkel ik het heb..) en ik begin sterk te twijfelen of ik er OOIT nog koop

Mr.Fingers
8 april 2009, 19:30
Ze zitten in een gemeente in het Gentse, het begint met P,... tsja, je bent lang niet de enige die vol lof is over die winkel :soinnocent:

En als je via het internet koopt, heb je zoieso van rechtswege een 30dagen/geldterug garantie, kan die winkel niet vanonder, en fabrieksgarantie is er ook nog (2 jaar ofzo).

jasper159
8 april 2009, 19:43
Ja die winkel ja...
In de winkel hebben ze me verzekerd dat hij zeker geen garantie had, omdat ik hem online had besteld, maar eens testen wilden ze dan ook weer niet..
Er moet toch iets zijn waardoor ik hem niet zelf hoef te betalen/bestellen, hij is kapot gegaan in verzending/productie/...

Mr.Fingers
8 april 2009, 19:57
Volgens de wet op internetkoop kun je tot 30 dagen na aanschaf de koop ontbinden zonder opgaaf van reden, met een volledige teruggave van uw geld (minus transportkosten terug naar de winkel). Dat is de wet op kopersbescherming. Die winkel kan zeggen wat ze wilt, maar wat zij doen is illegaal (je moet je niet zo snel laten afschepen ;)).

Stuur maar eens een mailtje naar P over dat euvel ;)

Squier02
8 april 2009, 20:45
Gewoon terug naar de winkel ermee, in je koopovereenkomst staat toch niet dat je een kapotte versterker wilt kopen? Je hebt betaald voor een werkende versterker.

jasper159
8 april 2009, 20:53
Jup, kheb al een mail gestuurd, en ik hoop datk in de loop van volgende week naar daar kan gaan om hem te laten repareren, gratis.
Je hebt gelijk, ze lullen uit hun nek ivm dat internetbestellen vanwege hun percent die ze krijgen als je in de winkel koopt, hij moet gewoon werken als ik hem koop.

jasper159
9 april 2009, 12:45
Maar nog een vraagje, hoe komt het dat hij pas begint te kraken na 5-10 minuten?
Is dat omdat de buizen nog niet ten volle zijn opgewarmd ofzo?

(sorry voor de dubbelpost)

cluseau
9 april 2009, 18:25
Maar nog een vraagje, hoe komt het dat hij pas begint te kraken na 5-10 minuten?
Is dat omdat de buizen nog niet ten volle zijn opgewarmd ofzo?


Het zijn niet alleen buizen die opwarmen, er zijn meerdere componenten gevoelig voor warmte!:)

jasper159
9 april 2009, 18:40
Duurt het lang om een nieuwe buis te steken?
Want ofwel kunnen ze hem meteen maken ofwel moet hij terug naar de fabriek en dat duurt weeeeken, en ik heb hem écht donderdag nodig voor een opname... :(

cluseau
9 april 2009, 22:50
Duurt het lang om een nieuwe buis te steken?


Hangt af van je vaardigheid maar zo'n 5 a 10 seconden is mogelijk.

En dan natuurlijk 5 a 10 minuten wachten of de fout weer optreed . :D