PDA

View Full Version : probleem



govertguitar
8 april 2009, 15:57
Ik had bij musiscstore een mxr 10 band eq kerry king ding besteld. Hij kwam dus vandaag binnen ik gelijk proberen. Er zat een adapter bij 18 volt hij heeft ook 18 volt nodig. Dus ik inpluggen hij doet het. Daarna zet ik hem uit met footswitch en opnieuw aan hij begint kei hard te fluiten. En nu kraakt hij alleen maar en de ledjes doen het niet.

govertguitar
8 april 2009, 16:12
ik had me ac adapter er in gedaan met 12 volt. toen brande de ledjes. Alleen is dit goed om met 12 volt te doen omdat hij 18 volt nodig heeft. Ik heb er niet zo veel verstand van. Kan ik de adapter terug sturen en dat ik dan een nieuwe krijg of moet ik dan gelijk het hele product terug sturen want dat zou wel jammer zijn.

Roel#1
8 april 2009, 16:21
Wat zegt Musicstore?
Of moeten wij voor Musicstore spelen?

govertguitar
8 april 2009, 16:24
dat weet ik niet maar mischien wist iemand dat.
Maar het werk schijnbaar gewoon met 12 volt

Dirk_Hendrik
8 april 2009, 17:50
dat weet ik niet maar mischien wist iemand dat.
Maar het werk schijnbaar gewoon met 12 volt

Dus is je probleem nou opgelost of niet?:???:

govertguitar
8 april 2009, 18:03
ik denk het wel.
Maar met 18 volt heb je meer headroom staat in het boekje wat wordt daarme bedoeld?

Johannes
8 april 2009, 18:09
Het is niet zo vreemd dat de led het deed met 12v AC(!!!!), waarschijnlijk knipperde de led met 50hz, maar voor het menselijk oog lijkt het alsof ie constant brandt.
Wel een flinke kans dat andere componenten niet zo goed tegen wisselspanning konden.

govertguitar
8 april 2009, 18:13
met de 18 volt adapter die erbij zat kwam er alleen maar herrie en gekraak uit. Met de 12 volt ac adapter doet ie het schijnbaar gewoon goed. In het boekje staat ook dat het met 18 volt adapter werkt en dat de ledjes ook gewoon horen te branden en dat ze gaan knipperen als de gain te hoog wordt stond er ook. Dus die zouden gewoon met 18 volt moeten branden. Maar dat deden ze niet. Dus ik ff testne of het aan de adapter lag en toen pakte ik mn ac adapter die ik overigens voor al mn pedalen gebruik (crybaby, boss distorition en mxr compressor) met zon snoertje waar 5 pedalen aankunnen. En ik had de ac op 12 volt gezet en toen deed het pedaal het gewoon wel. Maar het moet volgens het boekje met de meegeleverde 18 volt adapter die waarschijnlijk stuk is.

Johannes
8 april 2009, 18:23
Ik ken eigenlijk geen gitaarpedaaltjes die op ac werken. Mijn vermoeden is dat de adapter die jij 12 volt ac noemt, ook dc output geeft.
Je noemt ook steeds dat de leds branden......ok, maar werkt het pedaal? Komt er geluid uit? Een ledje brand al op een paar volt, maar bij die spanning werkt het pedaal gegarrandeerd niet.

govertguitar
8 april 2009, 18:27
ja hij werkt
gewoon zon universele ac adapter. Kan je voltage kiezen van 5 tot 12 volt. ja nu werkt hij maar ik wil weten of het ook goed is want je moet 18 volt hebben. Die ac adapter gebruik ik ook voor keyboard etc. En er staat zon tekentje op van gelijk spanning.

Johannes
8 april 2009, 18:36
ja hij werkt
gewoon zon universele ac adapter. Kan je voltage kiezen van 5 tot 12 volt. ja nu werkt hij maar ik wil weten of het ook goed is want je moet 18 volt hebben. Die ac adapter gebruik ik ook voor keyboard etc. En er staat zon tekentje op van gelijk spanning.

AC=wisselspanning
DC=gelijkspanning

Je universele adapter is dus een DC adapter. Dat er AC in gaat lijkt me logisch, je hebt niet echt te kiezen wat er uit het stopcontact komt :roll:

Blijkbaar werkt je pedaal op een iets lagere spanning ook. Je kan het nu niet vergelijken, maar de kans dat ie wat lekkerder/beter klinkt op 18v is groot.

govertguitar
8 april 2009, 19:00
inderdaad.
Maar hij heeft ook 2 outputs mischien heeft hij minder nodig als ik er maar eentje gebruik.
En ik denk ook dat ie dan wat lekkerder klinkt jah. Maar als ik mn pedalboard ga maken en ik heb weer wat geld (ben 16 dus heb niet zoveel te besteden) koop ik tog zon voedings blok met 18 v en 9 v uitgangen.