PDA

View Full Version : EDAC/Mating pluggen poetsen



kevaho
8 april 2009, 15:45
Ik heb een paar tweedehandse EDAC connectoren gekocht omdat deze nieuw verschrikkelijk duur zijn. Deze had ik nodig omdat enkele nieuwe aparaten op mijn mengtafel aan te sluiten. Ik ben deze nu netjes aan het reviseren en wil deze graag in een bad leggen zodanig dat het vet en de troep dat erop zit weg gevreten wordt.
Is het product op de volgende link iets?
http://nl.hg.eu/wizard-shop/index/id/9/Goud__zilver__koper

Of wat wordt er normaal gezien gebruikt voor zulke toepassingen? Het is namelijk niet de bedoeling dat er een laagje achterblijft. Het moet effectief proper zijn.

Groeten Kevaho,

Han S
12 april 2009, 18:49
Edac multiconnectoren hebben vergulde pennen en een soort 'vorkjes'. Goud oxideert niet en lost alleen op in kwik. Als er vuil op zit (roken in de studio) kun je ze gewoon met welk schoonmaakmiddel dan ook schoonmaken, goud kan ongeveer overal tegen.

bert k
12 april 2009, 19:16
Dan zou ik deze niet gebruiken...:D

http://img.alibaba.com/photo/10399755/Quick_Glo_Rust_Remover_Metal_Cleaner.jpg

kevaho
12 april 2009, 19:50
Hahaha, die Bert... :ok:

bedankt voor de reactie. Ze zitten er al in. Ik heb alle pennetjes in een zweetsok van mij gedraaid en bij ons ma in het wasmachien gestoken. Heb ze dezemiddag gesoldeer... Jeetje, tel maar 2uur per connector wil je alles afschermen met krimpkousjes etc. Maar ok, dan heb ook wat!

Groetjes Kevin

kevaho
16 april 2009, 01:00
Han,

ik was net aan het denken: De verkoper, een collega-vriend van mij, zei me dat deze connectors altijd gebruikt geweest zijn welliswaar in een rook-toelaatbare-studio. Maar als de pluggen altijd in het vrouwelijk gedeelte hebben gezeten :hippie: Dan kan er toch geen rook aan, ofwel?

Greetz

Han S
16 april 2009, 11:05
Iemand die roken in zijn studio toelaat is volgens mij niet helemaal goed bezig. Er zitten in een mengpaneel tienduizenden contacten en rookaanslag komt overal. Op de heel kleine raakvlakken van die multiconnectors waarschijnlijk niet, maar als dat even een heel klein beetje beweegt ben je het lul.

Edacc zijn geen feest om te solderen, je kunt al die pennetjs er uit halen, dat weet je hé? Ik heb er zestien gesoldeerd en had een mal gemaakt waar het pennetje/vorkje werd vastgeklemd en het draadje ook. Hoop werk, maar het houdt je van de straat.