PDA

View Full Version : R-Bus



RiffMeister
8 april 2009, 15:24
Ik heb thuis in mijn bescheiden studiootje een Roland VS-2400CD opname-geval staan. Daarop zit een R-Bus uitgang/ingang voor, zoals de handleiding zegt, de optie om 8 sporen extra in 1 keer op te kunnen nemen.

Ik heb alleen dus echt geen idee wat en hoe ik aan een apparaat kom wat daar mee om kan gaan. Moet dat door middel van een extra patchbay of kom ik uit op een nieuwe PC??

Ik heb dat apparaat eigenlijk alleen maar voor simpele opnames gebruikt waarbij 8 sporen in een keer gewoon voldeed. Ik wil nu 16 sporen in 1 take opnemen, maar ik heb geen idee waar ik moet beginnen met zoeken.

Kan iemand mij hier verder in helpen of uitleg over geven - ik ben, als volledige recording-n00b, echt volledig de weg kwijt hierover.

RiffMeister
10 april 2009, 11:19
(bump)
Niemand die deze techniek gebruikt?

Roman
10 april 2009, 14:26
zover ik weet is R-BUS iets Roland's eigen. Je kunt er mee meerdere ROLAND producten (dus ook een andere 2400) koppelen

Jimi Hendrix
11 april 2009, 21:15
je hebt ook een presonus pci-kaart, de v-fire, waarmee je dan de roland als interface voor je PC kunt gebruiken.
Overigens heb ik met mijn vs2480 vele jaren de dif-at-24 gebruikt, waardoor ik betere ad/da converters kan/kon aansluiten via ADAT-protocol.

RiffMeister
17 april 2009, 12:36
je hebt ook een presonus pci-kaart, de v-fire, waarmee je dan de roland als interface voor je PC kunt gebruiken.
Overigens heb ik met mijn vs2480 vele jaren de dif-at-24 gebruikt, waardoor ik betere ad/da converters kan/kon aansluiten via ADAT-protocol.

Heb voornamelijk via zoeken met Google op de V-Fire en heeel veeel doorklikken (:)) gevonden wat ik nodig heb. De Roland SI-24, is eigenlijk een soort VS2400-achtige interface voor aan de PC (via PCI-kaart), maar is dus dmv de R-Bus aan te sluiten op de VS-2400 en dat moest ik hebben.

Mijn dank is groot voor de tip... nu dus even de centen bij elkaar sprokkelen om er daadwerkelijk 1 te kopen... :)