PDA

View Full Version : Valvestate VS65R - Peavey MicroBass



Phyrexian
20 maart 2003, 12:07
Hey allemaal,

sinds een paar maand heb ik naast m'n oefencombo voor gitaar (Marshall Valvestate VS65R, die ik twee jaar geleden kocht) een Peavey MicroBass om te oefenen met m'n bass.

Ik ben tevreden van beide amps. Zelfs van de Valvestate :smile:. Hij klinkt niet super maar voor thuis is het in orde. Met een Boss GE-7 erbij in die fx-loop krijg ik er toch serieus verschillende en goede sounds uit.

Nu gebruik ik die MicroBass al een tijdje om te oefenen op bass. Héél leuke, kleine amp (20 watt geloof'k). Prachtige klank voor zo'n klein ding. Ik gebruik overdrive pedalen voor bass die er dan gewoon tussenzet. Zo is de klank ook super.

Ik heb ondertussen een paar keer met m'n gitaar over die Peavey Microbass gespeeld. De clean klinkt gewoon beter dan de clean van de Valvestate! Warmer, voller, ... noem maar op. Enkel is de EQ van de MicroBass niet zo veelzijdig als die van de Valvestate. De EQ knopjes van de Valvestate veranderen meer aan de sound dan die van Peavey.

Zelfs met een bass-overdrive pedaal tussen m'n bc rich en en de peavey klinkt het héél goed. Beter dan met de bc rich en de pedaal op de clean van de valvestate. ik verschoot er echt van.
Ik denk er ondertussen aan om die Valvestate terug te verkopen omdat ik met die Peavey toch betere klank krijg. Alleen een echt metalgeluid krijg ik er niet uit (ik heb enkel overdrive pedalen, geen distortion). Misschien koop'k beter een MT-2 of een RAT om zo m'n metalgeluid voor thuis te creëren. Ik ben er vrij zeker van dat het beter zal klinken dan de gewone distortion channel van de Valvestate.

Enfin,
niet echt een vraag voor jullie, maar gewoon m'n opvatting na wat prullen met amps, gitaren en pedalen...

Het enigste dat de Peavey mist is een fx-loop... :sad:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Phyrexian op 2003-03-20 12:09 ]</font>