PDA

View Full Version : Tiny Terror



KarelV
8 april 2009, 03:24
Ik heb een peavey oefenversterkertje voor 30 euro 2dehands gekocht, die ben ik nu nogal beu aant graken(15w), van de vakantie ga ik job doen, en ik ga binnekort met een vriend , drummer beginnen spelen, ik zoek ook naar een amp die iets luider kan dus, de tiny terror spreekt mij aan omdat beperkt is maar van goeie kwaliteit, wat ik zocht, omdaarover dan nog pedalen te gebruiken om wat te customizen, mijn versterker die ik nu heb heeft alleen clean en distortion en vintage/modern switch wat een zwakke reverb betekend,paar vragen over de tiny terror ;

Vat hij goed pedalen?

Wat is het verschil tussen de combo en de stack/crate?

Als een crate aangeraden is, moet het 1 van orange zijn, of mogen het ook andere zijn, zijn er die je kan aanraden(2dehands of nieuw)?

Is de ene 'tone' knop genoeg om deftig de juiste klank te krijgen? bv zoals bass 7 mid 4 treble 7 (ben wel geen fantastishe equalization gewoon)

Alvast dank

kenx
8 april 2009, 07:56
Beste,

Mede dankzij de 15 watt is hij niet echt geschikt om lang clean te blijven spelen. Ik weet niet welk genre jij speelt, maar hou daar wel rekening mee. Eens de gain voorbij de twaalf uur, heeft hij de neiging van moderig te gaan klinken. Ik denk dat er voor jou enorm veel andere versterkers zijn, die het wel goed doen, en naar jouw wensen. Ga zeker eens testen ;)

Mvg,

Kenny

Squier02
8 april 2009, 08:26
1. Welk soort muziek speel je?

2. Wat is je budget?

3. Wat is de situatie waar je in speelt? (thuis of in een oefenruimte)

Geef ons wat meer informatie ;)

Rude Perception
8 april 2009, 08:33
3. Wat is de situatie waar je in speelt? (thuis of in een oefenruimte)


Vooral thuis, maar binnenkort dus ook met drummert.

MarkV
8 april 2009, 09:41
TT en pedalen: ja op zich wel, maar het ligt er wel aan wat voor pedalen. Reageert wel goed op overdrive/distortion pedalen, maar zonder FX loop zullen modulatie en delay, reverb, etc anders klinken (voor de meeste mensen minder)

Er is geen verschil tussen de combo of de head. Zijn beide hetzelfde, alleen heb voor je de head nog een aparte speaker cab nodig. Kan van Orange zijn, maar mag ook een andere zijn natuurlijk zolang de impedantie maar klopt (1x16ohm of 2x 8ohm). Op zich is een V30 speaker bij een TT wel aardig aangezien deze het korrelige/fuzzy van een Orange een beetje weghaalt en de boel wat strakker maakt.

Die ene tone knop werkt wel, maar je kan er maar gelimiteerd mee eq-en. Helemaal op 0 heb je meer laag en minder mids en hoog. Helemaal op 10 heb je iets minder laag, maar meer hoog en mids erbij. Als de sound en tone van een Orange je bevalt is dit prima, maar je kan niet dat typische Orange geluid eruit eq-en.

Chris Winsemius
8 april 2009, 11:08
Er is geen verschil tussen de combo of de head. Zijn beide hetzelfde, alleen heb voor je de head nog een aparte speaker cab nodig. Kan van Orange zijn, maar mag ook een andere zijn natuurlijk zolang de impedantie maar klopt (1x16ohm of 2x 8ohm). Op zich is een V30 speaker bij een TT wel aardig aangezien deze het korrelige/fuzzy van een Orange een beetje weghaalt en de boel wat strakker maakt.

Wat betreft de uitgangsimpedanties v/d TT:
aanduiding schijnt incorrect te zijn, het zou dit moeten zijn:
1 x 16 ohm
en
1 x 8 of 2 x 16 ohm

MarkV
8 april 2009, 11:10
Wat betreft de uitgangsimpedanties v/d TT:
aanduiding schijnt incorrect te zijn, het zou dit moeten zijn:
1 x 16 ohm
en
1 x 8 of 2 x 16 ohm

Goede Chris. Is een beetje onduidelijk bij dat ding volgens mij, dus dat zou zeker kunnen.

KarelV
8 april 2009, 13:29
mijn budget = 250 - 600 euro
situatie ja thuis in kamer, en op zolder met drummer bij hem, dus moet wel wat luid kunnen
wat voor muziek nirvana,metallica,foo fighters,guns & roses, zo wa typish, maar ik luister ook nog veel andere graag zoals jimi hendrix,tool,killwswitch engage,ozzy osbourne, vele dingen =)

kzoek een echt schone clean en distortion klank die effe voort kan, waar k kan mee prutse me pedaaltjes eerder dan een cheap combo met veel effecten

no 1 hops
8 april 2009, 13:37
misschien toch een kijken naar de blackstar ht5 in combo formaat?
http://www.blackstaramps.co.uk/products/ht-5/ht-5.html

KarelV
8 april 2009, 19:19
kan ik in een winkel gelijk piens, gewoon binnenlopen en testen, zonder iets aan te kopen? want ik woon in een kleine stad en daar gaat dat nogal moelijk, zodat k et eventueel 2dehands kan kopen?

kenx
8 april 2009, 19:30
Je kan in elke winkel zomaar even binnenlopen en testen. Al raad ik je piens af... Slechte service en pokkeduur.

Mvg,

Kenny

Ferraririk
8 april 2009, 19:32
Ja je kan in een winkel binnenkomen en testen zonder te kopen, dat is heel normaal, en het staat niet voor niets uitgestald om getest te worden hea?

KarelV
8 april 2009, 19:34
mag je dan zelf alles nemen en teste etc, hier in ronse is dat zeer klein winkeltje, en is da me de bediende dat da getest word, en heb je niet echt veel privacy, is piens zo slecht? grote keuze dachtik? welke winkels zijn er dan wel goed in belgie? (veel keuze liefst ^^) en als ik wil testen en nie kopen, geeft tog nie da ze dan pokke duur zijn, gewoon versterker nemen, gitaar, connecten, en spelen, gaat dat zomaar in andere winkels, en dan buitenstappen?

KarelV
9 april 2009, 00:36
bump bump bump

sjaak1990
9 april 2009, 00:51
Ja dat gaat zo. Meeste mensen kopen sowieso niet in 1 keer een amp. Is ook niet zo slim, hoe goed je iets vind hangt van de dag af. Vandaag klonken mn amps HEERLIJK maar gisteren vond ik t een beetje tegenvallen en dat lag aan mij.

KarelV
9 april 2009, 01:58
zalig =) want ik zou der wel een voor mij (zeer duur som aan geven) omdatk er toekomst in zie en iets wil da deftig is, en 2de hands kan je voor die dingen echt al schone dingen kopen =) zou een grote som van mijn job zijn

KarelV
10 april 2009, 15:17
misschien toch een kijken naar de blackstar ht5 in combo formaat?
http://www.blackstaramps.co.uk/products/ht-5/ht-5.html

spreken mij wel aan , gewoon mooie clean en overdrive, maar die is nie luid genoeg vrees ik voor over drummer te gaan he?

Ferraririk
10 april 2009, 15:21
dacht het wel!