PDA

View Full Version : "Probleempje" JVM205C



gerwin
7 april 2009, 22:51
Beste forum leden onze andere gitarist van de band heeft een jvm205c en speelt er nu bijna een jaar op eigenlijk gebruikt ie alleen het 1e kanaal wel alle 3 de mode's. Nu waren we gisteren eens even aan het klooien met die amp om uit het 2e kanaal een brute scheur te halen, dit valt toch niet echt mee. Eerst het ding eens opnieuw gebiast en de buizen gemeten. De v6 en v7 hebben we vervangen door TAD's de v8 is vervangen door een 12au7 en ja het 1e kanaal klinkt echt super vet (in alle 3 de mode's). Maar dat overdrive kanaal dat blijft een beetje "dun" (het is wel wat beter geworden door die 12au7). Kent iemand dit fenomeen? Ik speel zelf bij ons in de winkel vaak op een 410H en daar heb ik dit probleem totaal niet, nu zit daar natuurlijk een 4x12 onder. Misschien toch een andere speaker?

sjaak1990
7 april 2009, 23:11
Een combo klinkt kleiner dan een top+losse cab.
Weet niet op wat voor cab je in de winkel speelt...
Ik heb ook een keer op een jvm205c gespeeld en ik vond het bijna om te janken. Schel en dun. Denk dat ik die sound probeerde te vinden waar jullie naar zoeken, vraag me af of je dat uit de combo kan halen.
Clean kanaal vond ik ook niet veel soeps maar dat komt waarschijnlijk ook mede door de buizen. Dit is waarschijnlijk ook niet de juiste amp voor een brute scheur, mijn mening hoor.