PDA

View Full Version : JamMan maakt een "POK" geluid bij inschakelen



RedBuell
7 april 2009, 22:26
Ik zit met een probleem.

IK heb een JamMan in de loop van mijn 5150 staan, omdat hij best wel wat ruiste en ik hem niet uit kon zetten en steeds het volume moest gelijk zetten aan het signaal zonder fx loop heb ik een RoadRage loop pedaaltje gekocht zodat ik bij geen gebruik de JamMan uit de fx loop haal.

Ik heb de RoadRage via een daisy chain samen met de JamMan op 1 adapter (die bij de JamMan zit bij aanschaf) aangesloten. Bij het inschakelen van de RoadRage hoorde ik een hele luide POK uit de amp komen, een hoog geluid alsof een apparaat aan staat oid en de JamMan blijft door zijn loops tellen wat ook geluid maakt, hetzelfde POK geluid maakt hij ook als ik de FX loopvan de amp in en uitschakel. Na wat heen en weer aansluiten van stekkertjes en patch kabeltjes deed ineens de amp het niet meer en deed ook de JamMan niks meer. Na een minuutje ofzo (thuis de stoppen gecheckt maar die waren okee) deed de amp het weer maar de JamMan nog steeds niks, nu blijkt dat de adapter die bij de JamMan zat het niet meer doet(heb de adapter geprobeerd op andere pedalen)

Ik heb de JamMan weer aangesloten zoals hij eerst altijd aangesloten was, namelijk: "FX loop uit - CE2-DD6-JamMan-FXloop in" en heb de jamman aangesloten op de powerall waar ik mijn pedalen mee voed en weer die keiharde POK bij in en uit schakelen plus dat hoge geluid etc. Ik dacht nog dat die powerall het niet trok dus heb ik de powerall direct op de JamMan aangesloten en de JamMan alleen in de FXloop gezet, weer die POK bij in-uit schakelen en de de opgeslagen (factory) loops klinken niet meer zoals ze eerst deden. Ik heb de RoadRage geprobeerd op andere pedalen en niks aan het handje dus het zal niet aan de RoadRage liggen.

Zou de JamMan kapot zijn? Zijn er nog wat dingen die ik nog kan proberen of is het gedane zaak? Ik heb de JamMan nog niet zo lang dus diew zit nog in de garantie, ik heb hem ca 1 1/2 maand geleden bij Thomann gekocht en ben dat ding eigenlijk een beetje zat omdat ik er sowieso al niet lekker mee overweg kon, zou ik hem kunnen ruilen (als hij stuk is) voor andere pedalen?