PDA

View Full Version : Randall rg 100 es halfstack do or don't



r3inhout
7 april 2009, 22:11
Hallo,

Ik heb de kans een randall rg 100 es head en bijhorende cab te kopen. De verkoper zou graag mijn roland cube overnemen. Uiteindelijk moet ik 150 euro opgleggen. Ik ben heel erg tevreden van de roland maar ik heb iets zwaarder nodig voor de repetities. Is dit een goede koop? Ik speel wat vanalles maar voornamelijk hardrock en metal...

mvg,
Reinhout

Thiez
7 april 2009, 22:20
ligt eraan wat voor roland cube je hebt?

Randall moet je van houden qua sound, de clean vind ik erg slecht maar distortion is zeker voor metal wel gaaf. dimebag darrel heeft deze amp ook gebruikt voor verschillende pantera albums als ik me niet vergis.

houd er echter wel rekening mee dat een top en cabinet een stuk meer tillen is dan een roland cube.

r3inhout
7 april 2009, 22:26
Het is een cube 30 dus hij kan maar net boven de drum...
Het is idd meer tillen maar hij blijft toch meestal in het repetitiekot staan dus daar zal ik niet zo heel veel last van hebben :)
Clean vind ik niet zo heel erg, mijn schoonbroer zaal daar wel wat aan kunnen sleutelen :P

Thiez
7 april 2009, 22:30
voor een cube 30 is het wel een goede deal. de randall is zowizo meer waard. ze worden niet meer geproduceerd sinds eind jaren 80. Om er echt een ideaal geluid uit te halen moet je misschien nog wel een equalizer pedaaltje ertussen gooien voor wat meer variatie maar mij lijkt het een goede deal

r3inhout
8 april 2009, 09:16
Owkej ik wou weten of ik er niet slechter vanaf zou zijn :)
Ik las dat er normaal een hele speciale pedaal bij moet zijn maar ik heb geluk want de vorige eigenaar heeft hem laten ombouwen zodat het midischakelbaar is :D

mvg,
Reinhout

Thiez
8 april 2009, 12:26
das heel mooi idd. Maar je moet het gewoon even zelf uitproberen. aangezien je gaat ruilen kun je ze naast elkaar uitproberen. neem daar ook even de tijd voor en luister zelf wat je het pretigste vind.

marter544
8 april 2009, 14:24
Goede deal.. Ik weet niet wat voor muziek je speelt, maar voor metal schijnen ze geweldig te zijn! Ik ken deze oude niet, maar heb zelf een RG75 combo, en die doet metal ook prima (zover dat kan met een 1*12 combo..)

EDIT: Las net dat je rock en metal speelde, ik zou et zeker doen. Randalls zijn dan wel transistors, maar ze klinken erg goed! Goede review:http://www.youtube.com/watch?v=A72dUOrFkuI Als je em niet neemt, moet je mij ff pmen, heb wel interesse in alleen de head..

Thiez
8 april 2009, 14:36
idd voor metal is het erg gave bak. zeker als je van pantera houd. neem een combi van deze amp met een dimebucker en gaan. het geeft geweldige sound voor het zwaardere werk. je moet er geen jazz op willen spelen

JeanPaul du Vinnie
8 april 2009, 16:49
Haha, hoi Reinhout! Vincent hier. :D

Je mag me gerust extra informatie vragen hoor, maar ik snap dat je ook een derde mening wil horen. Maar als je het toch wil weten: ik denk dat je een goeie deal doet, zeker als je hardrock en metal speelt. Je kan er het forum op na slaan: ik raad 'm alle beginners aan die een goedkope maar goeie halfstack zoeken voor metal. Je zal er zéker niet slechter van af zijn, daar mag je zeker van zijn. Ik wil enkel ruilen met je Cube omdat ik met mijn Mesa/Boogie nog een goeie repeteerversterker heb staan en ik in m'n nieuwe woonst geen twee stacks kan plaatsen.

Ik ben er alleszins heel tevreden van geweest en ik zal 'm met pijn in het hart wegdoen, zeker omdat ze niet meer gemaakt worden en het dus moeilijk zal zijn om een nieuwe te vinden als ik hem ooit te hard zou missen. Ik heb 'm zelf in de tijd gekocht omdat ik wég ben van de sound van Crowbar en dat doet hij met verve (daarvoor moet je de ingebouwde overdrive wel aanzetten of 'm boosten met een Boss Metalzone of zoiets), net als de Panterasounds (het was de lievelingsamp van Dimebag, al gooide die er wel een paar EQ's tussen) maar hardrock/bluesachtige overdrive doet hij even goed.

Nu goed, vraag gerust verder en/of denk er eens over na. Je weet me te vinden.

r3inhout
8 april 2009, 18:42
Haha, hoi Reinhout! Vincent hier. :D

Je mag me gerust extra informatie vragen hoor, maar ik snap dat je ook een derde mening wil horen. Maar als je het toch wil weten: ik denk dat je een goeie deal doet, zeker als je hardrock en metal speelt. Je kan er het forum op na slaan: ik raad 'm alle beginners aan die een goedkope maar goeie halfstack zoeken voor metal. Je zal er zéker niet slechter van af zijn, daar mag je zeker van zijn. Ik wil enkel ruilen met je Cube omdat ik met mijn Mesa/Boogie nog een goeie repeteerversterker heb staan en ik in m'n nieuwe woonst geen twee stacks kan plaatsen.

Ik ben er alleszins heel tevreden van geweest en ik zal 'm met pijn in het hart wegdoen, zeker omdat ze niet meer gemaakt worden en het dus moeilijk zal zijn om een nieuwe te vinden als ik hem ooit te hard zou missen. Ik heb 'm zelf in de tijd gekocht omdat ik wég ben van de sound van Crowbar en dat doet hij met verve (daarvoor moet je de ingebouwde overdrive wel aanzetten of 'm boosten met een Boss Metalzone of zoiets), net als de Panterasounds (het was de lievelingsamp van Dimebag, al gooide die er wel een paar EQ's tussen) maar hardrock/bluesachtige overdrive doet hij even goed.

Nu goed, vraag gerust verder en/of denk er eens over na. Je weet me te vinden.

:P ook toevallig je hier tegen te komen xD Het is niet dat ik betwijfel wat je me zegt hoor maar ik wilde safe zijn door naast reviews nog wat extra meningen te hebben (op harmony central bvb krijgt elke amp ofwel heel slechte scores ofwel heel goede dus dat vertrouw ik niet volledig)
Ik ben nog even met mijn pa aan het overleggen wanneer we hem kunnen komen halen ;)

edit: Heb je misschien de schema's van deze amp liggen?
edit2: Kan ze via de site van Randall aanvragen :P excuses

JeanPaul du Vinnie
9 april 2009, 02:15
Ja no problem hoor, ik ga zelf ook nooit alleen maar af op de informatie van de verkoper, kwestie van me niet in de luren te laten leggen door verkoopspraatjes.

En toeval, goh. Ik zit op zowat elk groot gitaarforum in de Nederlanden (niet dat dat er zoveel zijn, Gitaarnet, Gearspot en Offstage). :p