PDA

View Full Version : Marshall JCM 900 Dual reverb vraagjes



SloeGin
7 april 2009, 21:59
Ik heb enkele vragen ivm met Marshall JCM 900 Dual reverb combo 50 W model 4502. Ik heb hem 4 jaar gelende 2de hands gekocht voor 500 euro.

Thuis bij mijn ouders staat deze amp. Ik woon nu met men vriendin op een appartement en heb nu een oefenversterker.
Ik twijfel wat ik nu zou doen met men Marshall. Het welgekende probleem met deze amp is dat hij (te) schel klinkt en zeker op laag volume.

Nu heb ik 2 vragen:

1). Hou ik men Marshall bij,voor wanneer ik verhuis en terug luider kan spelen, en laat ik een mod uitvoeren die het schelle kan verhelpen (als dat al mogelijk is?). indien een mod mogelijk is, is dit de moeite waard?


2). Verkoop ik hem en hoeveel kan ik er nog voor krijgen?

Alvast bedankt!!

ackm
8 april 2009, 09:37
hey,

Ik heb zelf een marshall jcm 900 4100 dual reverb head + 2x12 cab op mijn slaapkamer. Ik raad je aan om voor overdrive/distortion pedaaltjes te gebruiken, op die manier kun je ook op laag volume goeie geluiden krijgen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt :)

SloeGin
14 april 2009, 19:05
hey,

Ik heb zelf een marshall jcm 900 4100 dual reverb head + 2x12 cab op mijn slaapkamer. Ik raad je aan om voor overdrive/distortion pedaaltjes te gebruiken, op die manier kun je ook op laag volume goeie geluiden krijgen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt :)


Welke pedaaltjes gebruik je?
Ik gebruik(te) een Boss SD-1 maar die snoept NOG meer laag weg dus schelheid volop :D

Voor diegene die ook een JCM 900 Dual reverb hebben: hoe gebruiken jullie de amp?
*Clean kanaal + pedaaltje om te scheuren
of
* Overdrive kanaal + pedaaltje om te scheuren ?

Zo ja welke pedalen gebruiken jullie?


Ik speel zowel metal als blues-rock. Ik zoek dus een pedaal die dit kan. Kan de Fulltone OCD dit of Digitech Bad monkey of nog een betere pedaal hiervoor?

Bolder
14 april 2009, 19:39
Ik zou clean kanaal en een distortion gebruiken. Anders od kanaal en overdrive pedaal

Jimwoud
14 april 2009, 22:40
+1. Clean met distortion werkt perfect met die dingen. Ook op hoog volume btw. Maar voor de rest ben ik geen fan van die versterker, mn door het schelle en weinig bas. EQ in de fx-loop zou ook nog een optie zijn.

ackm
15 april 2009, 16:02
Welke pedaaltjes gebruik je?
Ik gebruik(te) een Boss SD-1 maar die snoept NOG meer laag weg dus schelheid volop :D

Voor diegene die ook een JCM 900 Dual reverb hebben: hoe gebruiken jullie de amp?
*Clean kanaal + pedaaltje om te scheuren
of
* Overdrive kanaal + pedaaltje om te scheuren ?

Zo ja welke pedalen gebruiken jullie?


Ik speel zowel metal als blues-rock. Ik zoek dus een pedaal die dit kan. Kan de Fulltone OCD dit of Digitech Bad monkey of nog een betere pedaal hiervoor?

Hey,

Ik gebruikte een Boss sd-2 met een indy guitarist mod , wat dat verschilt weet ik niet ik heb hem zo gekocht.
Ik vind dat ik zo wel een mooi crunch geluid kan krijgen ik krijg binnekort een marshall guv'nor zodat ik ook crunch kan krijgen dat meer richting het geluid van een 'gecrankte' marshall gaat.