PDA

View Full Version : combinatie Triaxis en POD Pro ???



raymyr
20 maart 2003, 11:54
Ik speel over een MB Triaxis en een MB 2:90 Simul Class, samen met een TC Electronics G-Force. Alles gaat naar een 4 x 12 stereo Vintage Marshall, geregeld via een Roland MK II midicontroller.

Nu heb ik ook nog een POD Pro 2.0 en een floorboard van Line 6.

Het leek me leuk om die ook te gebruiken in de set-up. Ik heb echter geen idee of dat kan en hoe dat zou moeten. Ik heb gehoord dat een 3-wegsysteem (met alleen een extra box) zo mogelijk moet zijn maar ik ben geen techneut. Daarnaast zou ik ook moeten kunnen kiezen tussen het een of het ander.
Uiteraard is het niet wenselijk om 2 verschillende brede floorboarden naast elkaar op de grond te hebben liggen....
Weet iemand meer???

raymyr

signsofzodiac
20 maart 2003, 12:29
Mmm, midi-gestuurde line-mixer in je rack? Of een MIDI-schakelbare patchbay.

raymyr
20 maart 2003, 13:01
Ze moeten wel allebei aangestuurd kunnen worden door de 2:90.....!
Midi hoeft geen probleem te zijn omdat ze beide midi in/out/thru hebben.
Probleem is: hoe stuur je dat aan en kan het eigenlijk wel?

signsofzodiac
20 maart 2003, 16:55
Je kan een driewegsysteem zo maken met die setup: gitaar naar de Triaxis voor de preamp, paralelle effectloop gebruiken en uitsturen naar de POD-Pro voor de FX, dan de line-outs van de POD gebruiken en direct naar de mengtafen sturen voor de stereo geluiden. Voor je droge geluid je Marshall mic'en.

Waarschijnlijk bedoel je echter dat je de POD ook af en toe als preamp wil gebruiken. In dat geval kun je geen driewegsysteem maken zonder nog minstens een top of mono-eindtrap er bij. Links, midden en rechts moeten apart uitversterkt worden.

Je kunt wel switchen tussen de preamps. Daarvoor neem je de MIDI-gestuurde patchbay. Daar gaat je gitaar in, en via de patchbay laat je het signaal naar keuze naar de POD of de Triaxis gaan. Het signaal van de preamps laat je weer terug gaan naar de patchbay en ook nu kies je weer wat je naar de 2:90 wilt hebben. Aan de patchbay kun je ook je G-Force hangen zodat je die voor beide preamps kunt gebruiken.

Zo'n patchbay werkt hardstikke makkelijk. Een paar in- en uitgangen die je per midi-programma aan en uit kunt laten zetten. En zo duur zijn ze niet.

Waarom wil jij trouwens in godsnaam een PodPro gaan gebruiken als je een Traxis+G-Force+2:90 hebt? Da's een "beste" setup!!

niels5150
21 maart 2003, 10:20
ik zou het niet gaan gebruiken! Die triaxis is zooo mooi, dat geluid wil je niet bederven met de POD toch? Die heeft echt veel minder dynamiek, en is op alle punten zwakker dan de triaxis met g-force! Niet doen!

Nocki
23 maart 2003, 21:44
das net zoiets als champagne drinken uit een plastic bekertje...

Nocki