PDA

View Full Version : fender 63 vibroverb reissue



a.c.
7 april 2009, 15:44
Ik ben bezig met een restauratieproject van een oude verkrachte 63 reissue.

Wat zijn daar de beste speakers voor (ik wil weinig efficientie om een beetje meer crunch te kunnen krijgen op lager volume)?

Er zitten standaard oxfords in geloof ik. Ik denk dat de amp veel meer potentieel heeft.

Eko
7 april 2009, 17:00
Ik heb een tijd terug zo`n zelfde amp laten verbouwen van printplaat naar point to point. Ook zijn de standaard Oxfords toen vervangen door JBL`s E110`s. De amp kreeg veel meer laag en briljant hoog. Ook een ton gewicht meer trouwens , want die JBL`s hebben een stel magneten er achter hangen waar een staalfabriek jaloers op wordt.
De `63 Vibroverb is een leuke amp. Met een stel goede speakers blijft het clean tot ongeveer een derde , daarna gaat het opbreken snel.
De amp is trouwens niet meer in mijn bezit. Ik kon snel na de verbouwing een ( door mij ) heel gezocht amp overnemen waar ik tot op de dag van vandaag heel graag over speel.

a.c.
7 april 2009, 17:04
uit nieuwsgierigheid ben ik dan wel benieuwd wat dat voor amp is....

Bolder
7 april 2009, 17:20
Aan z'n handtekening te zien schat ik Marble

sjaak1990
7 april 2009, 17:25
Een line6 spider?

jplm
7 april 2009, 19:53
De amp is trouwens niet meer in mijn bezit.

Toch zie je dat opvallend vaak, dat iemand bijvoorbeeld een versterker of gitaar helemaal volgens zijn eigen wensen laat (ver)bouwen, daar vervolgens zeer lyrisch over is, maar er tussen neus en lippen even aan toevoegt dat het apparaat in kwestie toch weer de deur is uitgegaan:???:.

Groet, Jan.

Eko
7 april 2009, 21:58
Ik wil best wel vertellen waarom de amp weer weg is. Ik had al een Marble en en complete verzameling gitaren. De Marble heeft een 15 inch en een tele vraagt ( vind ik) om een kleinere speaker om het felle karakter beter uit te laten komen.
De `63 Vibroverb kon ik goedkoop aan komen maar ik vond de geluidskwaliteit niet in de schaduw kunnen staan van de Marble. Een lokale bouwer ( Stamp amps) wilde wel eens een printplaatversie ombouwen naar een PTP-versie. Hij zocht alleen een slachtoffer die de kosten voor z`n rekening wilde nemen en een amp mee nam. Dat was ik dus.
Uiteindelijk is het , zoals vaker , een behoorlijk eind duurder uitgevallen dan gedacht. Maar goed , het zit niet altijd mee.
Toen de amp klaar was heb ik er een keer mee gespeeld tijdens een kleine bruiloft waar we onder andere Alain Gascoigne hadden gevraagd om mee te doen ( doen we vaker). Die vond de amp te gek klinken en was onder de indruk. Nog geen 5 dagen later was ik in de gelegenheid om een Marble Roadking over te nemen. En aldus geschiedde. De Roadking heeft een 4 x 10 opstelling met 2 x Weber en 2 x Jensen. Een handgebouwde Bassman met reverb eigenlijk. Nieuwprijs op dit moment ongeveer 2500,- , vorig jaar ongebruikt te koop voor 1100,- ( niet lang nadenken dus!).
De Vibroverb stond daarna werkloos en vond een nieuwe eigenaar die er regelmatig mee optreed.
Op dit moment gebruik ik dus de beide Marbles alleen nog maar ( op een AER na voor de acoustische gitaar).

jutter
7 april 2009, 22:54
En ik was de nieuwe eigenaar! Ik vond het een hele goede versterker op een paar punten na;
1) De JBL's vond ik na een tijdje te schel, maar die had ik kunnen vervangen.
2) Het enorme gewicht! Elke keer het gewicht meezeulen viel me tegen omdat ik een niet te opereren hernia heb.

Momenteel treed ik op met een Fender DeLuxe Reverb. Zelf een aantal modificaties uitgevoerd en is nu een fantastische amp! Groot voordeel is dat hij maar 19 kg. weegt. Microfoon ervoor tijdens optreden en geen centje pijn. De VibroVerb is naar iemand gegaan die regelmatig door Europa en Amerika toert....

a.c.
8 april 2009, 09:27
kennelijk heeft iedereen dezelfde problemen. Heb je een silverface of reissue deluxe? ik zit er nog steeds over na te denken om een deluxe reverb te kopen, maar vond de reissue te slecht klinken, veel te bright.

Mr.Jay
8 april 2009, 15:49
kennelijk heeft iedereen dezelfde problemen. Heb je een silverface of reissue deluxe? ik zit er nog steeds over na te denken om een deluxe reverb te kopen, maar vond de reissue te slecht klinken, veel te bright.

Hi Aram,
Ik heb in '93 een van de 1e R.I. VV in NL gehad, misschien wel de eerste want hier was ie toen nergens te koop, dus haalde ik hem uit D. waar ie wel te koop was in winkels.
Donkere toon ( kernmerk voor de brownfaces), wat doods, reverb ging me na een tijdje stierlijk vervelen. De gouden OXfords waren matig, maar ik kon ermee weg. Wat ie wel had was dat er geregeld dingen kapot trilden, de amp/cab is zéér resonant, iets waar de print wel moeite mee had. Met name parts daarop en buisvoet-aansluitingen die afbraken. Al met al baggerbak vond ik het dus, niet te vergelijken met een Vibroluxreverb, die ik kort erna kocht. Cab was multiplex net als zijn R.I. broer de Bassman. Vandaar oko de wat harde, drogere toon. Zijn opvolger de CustomVibrolux (exact dezelfde amp/print op 2 details na) had blue EMI alnico's aan boord toen ie nog blond was en daarna JensenP10R's toen ie zwart werd.
Beiden zijn speakers die eerder opbreken dan die Oxfords, zoiets zou je erin kunnen zetten.

Jay

Mr.Jay
8 april 2009, 15:51
kennelijk heeft iedereen dezelfde problemen. Heb je een silverface of reissue deluxe? ik zit er nog steeds over na te denken om een deluxe reverb te kopen, maar vond de reissue te slecht klinken, veel te bright.

yep > crappy trafo's en vooral ook caps en geen wereldspeaker aan boord, wat wil je dan nog.

a.c.
8 april 2009, 16:02
ik heb inderdaad ook al een custom vibrolux ruisbak gehad. geloof alleen dat een vibroverb 8 ohm doet terwijl de p10r's volgens mij 8 ohm elk doen.

jutter
8 april 2009, 17:12
kennelijk heeft iedereen dezelfde problemen. Heb je een silverface of reissue deluxe? ik zit er nog steeds over na te denken om een deluxe reverb te kopen, maar vond de reissue te slecht klinken, veel te bright.

Ik heb de RI. C10 verwijderd en de speaker verwisseld met een Eminence Patriot Red White and Blues. Klinkt nu precies goed.

Mr.Jay
8 april 2009, 17:13
ik heb inderdaad ook al een custom vibrolux ruisbak gehad. geloof alleen dat een vibroverb 8 ohm doet terwijl de p10r's volgens mij 8 ohm elk doen.

nee hoor, een CVR is exact een VV op 2 punten na. Beiden 4 ohm OT's gewoon. Als je op de print van een CVR kijkt, staat er gewoon VV'63 op( althans de vroegen, lateren heb ik nooit meer gezien van binnen.......gelukkig).